Partnerzy serwisu:

Maszynista skazany za katastrofę w Korzybiu

Głos Pomorza/Rynek Kolejowy 09.09.2012 0

Maszynista skazany za katastrofę w Korzybiu
Fot. PKP PLK
W piątek (7 września) Sąd Rejonowy w Miastku skazał maszynistę, który dwa lata temu spowodował katastrofę kolejową w Korzybiu - poinformował serwis "Głosu Pomorza".

56-letni Ryszard I. odpowiadał z artykułu 173 kodeksu karnego, który mówi o nieumyślnym spowodowaniu katastrofy w ruchu lądowym. Sąd skazał go na półtora roku pozbawienia wolności w zawieszeniu na trzy lata. Mężczyzna ma też 3-letni zakaz wykonywania zawodu maszynisty. Wyrok jest zgodny z tym, czego żądała prokuratura - podaje "Głos Pomorza".

Do wypadku doszło we wtorek, 13 lipca 2010 r. około godziny 9.10 w miejscowości Korzybie (woj. pomorskie). Na szlaku jednotorowym doszło do czołowego zderzenia dwóch pociągów REGIO złożonych z lokomotywy spalinowej i wagonów piętrowych. Były to pociągi relacji Słupsk – Szczecinek oraz Szczecinek –Słupsk. W wyniku zdarzenia rannych zostało kilkadziesiąt osób.

Mimo orzeczenia o winie maszynisty, sąd zwrócił uwagę w orzeczeniu na zaniedbania w utrzymaniu infrastruktury i łączności radiowej na linii Słupsk - Szczecinek. Dyżurny ruchu próbował użyć radio-stopu, ale ten, z braku łączności, nie zadziałał.





Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
2012-09-09 10:38:59 Autor: bob
---.connectit.pl
Winni bałaganu, totalnego spychania odpowiedzialności są oczywiście jak żona cezara.
2012-09-09 11:27:08 Autor: D333
---.182.13.97.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie działała także blokada prawidłowo nie było informacji o zajętości torów wyjazdowych z sąsiednich stacji tak jak zrobiono to 40 lat temu nawet zdemontowano kilka lub kilkanaście lat temu linię telefoniczną napowietrzną po której to te informacje były automatycznie przekazywane - niektórzy z pracowników już nawet nie pamiętają że coś takiego tam działało ale nie martwcie się słyszałem z ust bardzo poważnej osoby przy okazji przygotowywania sprzedaży kolejowej telekomunikacji że PKP PLK ma już na wszystkich liniach swoje kable sterujące zakopane.
2012-09-09 13:09:14 Autor: dawid99
---.dynamic.gprs.plus.pl
taki wypadek powinien być przestrogą na przyszłe pokolenia!
2012-09-09 13:13:41 Autor: gdańsk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chory wyrok. UTK zajmuje się toaletami. Minister politlog ma taką wiedzę o transporcie jak żółw o maratonie. Więcej bankowców na kolei.
2012-09-09 13:39:25 Autor: wrrgh
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wyrok tylko potwierdził, że Przewozy Regionalne bezprawnie przez 2 lata odwołują pociągi na tej linii i kursują sobie KKA by zaoszczędzić. Kiedy wrócą tam wszystkie pociągi? Ile lata ma trwać jeżdżenie gumowymi busami? Kiedy UTK ukróci te praktyki?
2012-09-09 14:21:36 Autor: 1403
---.proxnet.pl
Maszynista przeżył to całą winę przypisano jemu. Gdyby zginął za winnego uznano by dyżurnego.

Jeżeli sąd zwrócił uwagę na zaniedbania w utrzymaniu infrastruktury i łączności to dlaczego nie pociągnięto do odpowiedzialności kogoś kto odpowiada za ten bałagan?
2012-09-09 15:30:26 Autor: Mr. Buch
---.adsl.inetia.pl
Wyrok jest słuszny.
Jakim prawem maszynista uruchomił pociąg gdy na semaforze wyjazdowym był sygnał S1.
Nie otrzymał rozkazu S a mimo to uruchomił pociąg. Współwinnym powinien też być kierownik pociągu.
2012-09-09 15:47:12 Autor: otello3
---.dynamic.gprs.plus.pl
Mr Buch jak się nie wie o czym pisze, to lepiej milczeć. Taka dobra rada.
2012-09-09 16:58:32 Autor: Mechy z ZeZeM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Otello3:
Ooo, odezwał się naczelny piesek Mientka. Otello3 siad, Otello3 aport, Otello3 waruj. Otello3 dobry piesek! W nagrodę Otello3 będzie mógł nosić wąsy tak jak jego pan!
2012-09-09 20:55:07 Autor: KOroń
---.ip.netia.com.pl
@Mechy z ZeZeM- to TY się odczep i spadaj z tego forum! Otello ma rację- Mr Buch nie wie o czym pisze. A co do wyroku na maszynistę to jak zwykle obrywa się niewinnym.... a prawdziwie odpowiedzialnym nic się nie dzieje...
2012-09-09 21:48:34 Autor: Mechy z ZeZeM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@KOroń:
Nie no, Mientek otworzył hodowlę psów! Tylko czy na smalec, czy na skórę, a może na Hundefleisch...?
2012-09-09 22:29:06 Autor: Mr. Buch
---.adsl.inetia.pl
@ otello 3:
Znawca się odezwał. Ciekawe, że żaden z kierowników czy maszynistów nie postawił się i nie odmówił jazdy. Może by Labuda im pogroził palcem ale nie doszłoby do wypadku. Olewanie zasad techniki prowadzenia ruchu pociągu to patalogia z którą nalezy walczyć. Wyrok niech będzie nauczką i przestrogą dla mało rozgarniętych maszynistów i kierowników pociągu. Nie ma sygnału zezwalającego na semaforze, nie ma rozkazu pisemnego S, to nie ma jazdy. Proste i bezpieczne!
2012-09-10 03:39:59 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
@Mechy z ZeZeM

100/100 - ponadto to postać w pełni tragiczna a zarazem komiczna ...
2012-09-10 11:49:06 Autor: milosnik kolei
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mr Buch ja jestem tylko milosnikiem kolei i duza podrozuje i rozmawiam z kolejarzami i nie podzielam Twojego zdania ,widze jak duzy jest balagan nie zwinny tych zwyklych kolejarzy
2012-09-10 11:57:13 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
w sumie podobna sytuacja jak w Babach
2012-09-10 12:08:55 Autor: Ułan
---.dynamic.chello.pl
Ta, S1 w miejscu, gdzie jest system Kapscha - dobre sobie. Banda niedouczonych kundli i pseudoznawców.
2012-09-10 12:44:41 Autor: anty(/)prywatyzacja
---.miechow.com
polskie prawo zawsze będzie działać wstecz, a koleś za aferę amber gold nawet krat nie zobaczy pewnie!
2012-09-10 13:46:45 Autor: WujekJeff
---.dynamic.chello.pl
Ułan nawet się nie przejmuj, 3/4 ludzi, którzy tu piszą nie ma zielonego pojęcia o co chodzi. Nie znam całej sprawy ale wydaje mi się, że nie można tu mówić o winie 1 osoby. System Kapscha stworzono po to, żeby do zderzeń czołowych nie dochodziło i tu jest chyba największy problem.
2012-09-10 15:33:44 Autor: Mr. Buch
---.adsl.inetia.pl
@ Ułan:
Pojedź do Korzybia i popatrz sobie. Jeśli nawet bez wyjazdu na linię Ustka - Szczecinek przeczytasz opis stanu urządzeń z raportu komisji powypadkowej to zauważysz, że maszynista nie mał prawa bez zgody dyżurnego z Miastka uruchomić pociągu. Wskaźnik Wz1 nie daje prawa do wyjazdu pociągu nawet na linii / odcinku wyposażonym w UZSRK Kapsch!
2012-09-10 15:53:06 Autor: Mr. Buch
---.adsl.inetia.pl
Specjalnie dla otello 3 i Ułan:
\\\\\\\"Ruch na mijance Korzybie zawsze odbywa się po prawym torze patrząc w kierunku jazdy. Semafor samoczynny wyświetlić może dwa sygnały - sygnał S1, informujący o tym że osłaniana zwrotnica nie jest nastawiona w prawidłowym kierunku, oraz wskaźnik Wz (Wz1, Wz2 lub Wz3 - odpowiednio do położenia zwrotnicy), który informuje że droga przebiegu jest przygotowana i po radiotelefonicznym otrzymaniu pozwolenia można kontynuować jazdę (sam wskaźnik Wz nie jest sygnałem zezwalającym). Przed powtarzaczem semafora wjazdowego ustawiony jest wskaźnik W29 nakazujący skontaktowanie się z dyżurnym ruchu.
W stanie zasadniczym zwrotnice ustawione są na wyjazd z mijanki, semafory wyjazdowe wyświetlają wskaźnik Wz, wjazdowe wskazują sygnał S1, a ich powtarzacze są ciemne. Zbliżający się do mijanki pociąg najeżdżając na mechaniczny czujnik torowy umieszczony ok. 1 km przed semaforem wjazdowym powoduje przestawienie zwrotnicy na wjazd na mijankę i utwierdzenie jej w tym położeniu, co sygnalizowane jest wyświetleniem wskaźnika Wz na semaforze wjazdowym i jego powtarzaczu (na semaforze wyjazdowym zapalany jest sygnał S1). Wjazd na odcinek izolowany zwrotnicy powoduje wyświetlenie sygnału S1 na semaforze wjazdowym, a jego opuszczenie - powrót zwrotnicy do położenia zasadniczego. \\\\\\\"
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony