Partnerzy serwisu:

Eurostarem z Londynu do Amsterdamu

Tomasz Kościelny 09.04.2018 91

Eurostarem z Londynu do Amsterdamu
Fot. Siemens
Od początku kwietnia na mapie szybkich połączeń w Europie pojawiło się kolejne – z Londynu do Amsterdamu. Najszybciej odległość pomiędzy tymi dwiema stolicami pociągi pokonują w czasie 3 godzin i 41 minut. Połączenia są uruchamiane 7 dni w tygodniu.
Pierwszy pociąg do Amsterdamu wyruszył z londyńskiej stacji St. Pancras International 4 kwietnia o godz. 8:31. To kolejny krok Eurostaru w kierunku rozwoju siatki połączeń, które skracają dystans podróży między Londynem a innymi europejskimi miastami. Nowe połączenie obsługuje także Rotterdam – czas podróży wynosi 181 minut. Pociągi poruszają się z prędkością 300 km/h.

Bilety w jedną stronę można kupić w cenie od 35 funtów w klasie Standard. Standard Premier (z przekąską i lampką wina) to kosz co najmniej 79 funtów, a Business – 260 funtów. Przedstawiciele Eurostaru liczą, że uda im się zachęcić do podróży przede wszystkim tych, którzy do tej pory w relacji Londyn – Amsterdam korzystali z usług linii lotniczych. Znacząca część pasażerów to klienci, którzy przemieszczają się między tymi dwiema stolicami w celach biznesowych. Jak potwierdzają badania, pociąg KDP emituje aż o 80% mniej szkodliwych dla środowiska substancji niż samolot. Jest zatem najbardziej przyjaznym środowisku środkiem lokomocji.

Do obsługi trasy zostały skierowane pociągi siemens Velaro e320 – najnowszy nabytek Eurostaru. Rozpędzają się one do maksymalnej prędkości 320 km/h. To pierwsze pociągi tego przewoźnika z napędem w każdym członie – inaczej niż w starszych pociągach, gdzie napęd jest umiejscowiony w skrajnych członach. Starsza flota Eurostaru może rozpędzać się do prędkości maksymalnej 300 km/h.

Pociągi z Londynu kursują od poniedziałku do piątku o 8:31 i o 17:31, w soboty wyłącznie o 8:31, a w niedziele – o 17:31. Z Amsterdamu do Londynu składy wyruszają o 7:48 i 16:48 (pon. – pt.), w soboty o 7:48, a w niedziele – o 16:48. Czas jazdy jest jednak nieco dłuższy i wynosi 4 godziny i 9 minut (w rozkładzie przewidziany jest dłuższy postój w Brukseli ze względu na procedury bezpieczeństwa).

Pociągi Eurostaru zatrzymują się także w Brukseli. Nie zatrzymują się w porcie lotniczym Ebbsfleet, ani w Antwerpii. Pierwotnie planowano postoje na tych stacjach, jednak zrezygnowano z tego pomysłu, by skrócić nieco czas jazdy.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony