Rynek Kolejowy mobile
Partnerzy serwisu:

Dawny symbol świetności SNCF przechodzi na emeryturę

Tomasz Kościelny 14.09.2017 219

arrow
arrow
Dawny symbol świetności SNCF przechodzi na emeryturę
Fot. Crochet.david, lic. CCA 3.0/Wikimedia Commons
Dawny symbol świetności SNCF przechodzi na emeryturę
Dawny symbol świetności SNCF przechodzi na emeryturę
Dawny symbol świetności SNCF przechodzi na emeryturę
Dawny symbol świetności SNCF przechodzi na emeryturę
Dawny symbol świetności SNCF przechodzi na emeryturę
Dawny symbol świetności SNCF przechodzi na emeryturę
Po długiej i intensywnej pracy na francuskiej sieci kolejowej, SNCF wycofały z eksploatacji ostatnie lokomotywy spalinowe serii CC 72000. Maszyny prowadziły pociągi nieprzerwanie przez ostatnie 50 lat.
Ostatnia lokomotywa poprowadziła pociąg w relacji Paryż - Belfort 28 sierpnia. Produkcja lokomotyw serii CC 72000 ruszyła w roku 1967. Ostatni egzemplarz został zbudowany w roku 1974. Określano je mianem "złamanych nosów", ze względu na ich charakterystyczne czoła. Za stronę wizualną lokomotywy odpowiadał znany francuski projektant Paul Arzens.

92 egzemplarze zostały zbudowane w zakładach firmy Alstom (dawniej: Alsthom). Sześcioosiowe lokomotywy serii CC 72000 z silnikiem wysokoprężnym marki SACM można było zobaczyć najczęściej na trasach: Paryż - Troyes - Belfort, a także Bordeaux - Lyon, Nantes - Lyon oraz Valence - Grenoble - Chambéry.

Waga każdej z nich to ponad 110 ton. Lokomotywy rozpędzały się do 160 km/h. Ich pojawienie się oznaczało koniec trakcji parowej na francuskiej sieci kolejowej. Jedna z lokomotyw znajduje się w Muzeum Kolejnictwa w Miluzie.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony