Bombardier: Umowa o współpracy z Siemensem podpisana

lp/Bombardier Transportation 10.05.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2011-05-10 12:19:24 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Tu macie trochę danych o nowych pociągach ICx

http://www.deutschebahn.com/site/shared/de/dateianhaenge/presse/daten__fakten__icx.pdf
http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/de/fernverkehr/schienenverkehr/hochgeschwindigkeits-intercity/icx/Seiten/icx.aspx

Zwracam uwagę że nie są to pociągi super szybkie - 7 wagonowy skład ma vmax 230km/h a 10 wagonowy vmax249km/k obydwa przystosowane do poruszania się po zmodernizowanych szlakach a nie tylko po liniach specjalnych HST. To mogliśmy mieć zamiast pendolino
Na stornie Simensa wśród krajów w których mają się poruszać nowe ICx wymieniona jest polska być może kiedyś trafią na BWE
2011-05-10 13:53:31 Autor: wit
---.superkabel.de
http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/en/interurban-mobility/rail-solutions/high-speed-and-intercity-trains/icx/Pages/icx.aspx
2011-05-10 14:18:50 Autor: caronen
---.supmeca.fr

caronen
\"obydwa przystosowane do poruszania się po zmodernizowanych szlakach a nie tylko po liniach specjalnych HST.\"

Szczerze mowiac nie znam pociagow HST w Europie, ktore jezdzilyby wylacznie po specjalnych liniach :)

\"To mogliśmy mieć zamiast pendolino\"

Moglismy, jednak jak zapewne pamietasz, Siemens nie zglosil sie do przetargu gdyz w owym czasie zamowienie DB bylo niepewne (die Bahn uznalo ceny proponowane przez dwoch konkurentow - Alstom i Siemensa za wygorowane i zagrozilo ponownym ogloszeniem przetargu).

Ostatecznie DB zamowi ICx w Siemensie, za cene nawet wyzsza niz pierwotnie planowana. Jesli zakladac, ze ok. 6 mld EUR zostanie przeznaczone na 220 pociagow, tak jak to podaja wszystkie zrodla, to srednia cena ICx wyniesie 27 mln EUR, a wiec wiecej niz 20 mln EUR za ETR 610. Oczywiscie, mozna zalozyc, ze odpowiedniki ETR 610 - czyli ICx 7-wagonowe moglyby byc nieco tansze, ale nie sadze, aby bylo to mniej niz 20 mln.

Do tego parametry nowego cacka Siemensa nie powalaja - wiekszy nacisk na os (i wieksza masa), mniejsza predkosc maksymalna. Pewnym plusem jest duza ilosc miejsc siedzacych (500 na sklad o dlugosci 200 m to dobry wynik), ale patrzac na dokumenty DB i Siemensa widac, ze osiagnieto to zmniejszeniem ilosci miejsc w 1 klasie i mam wrazenie, ograniczeniem ilosci miejsca na wszystko inne (bagaze, rowery itp.).

Oczywiscie zawsze zostaje argument \"Siemens jest lepszy bo niemiecki\" - jednak jest to kwestia wiary a wiec nie do dyskusji.
2011-05-10 19:20:05 Autor:
---.centertel.pl
p
2011-05-11 10:28:54 Autor: emigrant
---.7.48.28

emigrant
@red \"To mogliśmy mieć zamiast pendolino\" sugerujesz że są lepsze? Ja bym nie był taki przekonany.
Przekonanie to ja mogę mieć ale tylko do japońskiej technologii, ale to jest moje zdanie i osobiste doświadczenia.
Zobacz też