Partnerzy serwisu:

Biznesplan PLK oszczędny… w dane

Jakub Majewski 04.01.2018 31

Biznesplan PLK oszczędny… w dane
Fot. Jakub Sus, SM42.pl
PKP PLK przygotowały i skierowały do konsultacji projekt Planu Biznesowego na najbliższe sześć lat. – Niestety przedstawiony do konsultacji materiał, mimo wysokiej rangi i umocowania, okazuje się zaskakująco skromny i oszczędny. Bezprecedensowe jest w nim zwłaszcza ubóstwo danych liczbowych i finansowych – komentuje dokument Jakub Majewski, prezes Fundacji Pro Kolej.
Na przełomie listopada i grudnia PKP PLK przygotowały i skierowały do konsultacji projekt Planu Biznesowego na najbliższe sześć lat. Dokument ten po przyjęciu przez zarząd spółki ma być podstawą zawarcia wieloletniego kontraktu utrzymaniowego i wypełnienia zobowiązań zawartych w przygotowanym miesiąc wcześniej projekcie programu „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku”.

Niestety przedstawiony do konsultacji materiał, mimo wysokiej rangi i umocowania, okazuje się zaskakująco skromny i oszczędny. Bezprecedensowe jest w nim zwłaszcza ubóstwo danych liczbowych i finansowych. Opis sześcioletniej działalności przedsiębiorstwa z kapitałem zakładowym na poziomie 16,7 mld zł, zarządzającego majątkiem o wartości ponad 53 mld zł i zatrudniającego prawie 40 tys. pracowników przedstawiono bowiem na dziewięciu stronach – włącznie z okładką i spisem treści.

Przy tak dużej oszczędności treści wiele zagadnień potraktowano powierzchownie a szereg pominięto. W rezultacie dane finansowe ograniczają się do jednej, czterowierszowej tabeli. Całkowicie pominięte są informacje takie jak opis rynku na którym funkcjonuje zarządca, otoczenie konkurencyjne, opis głównych klientów, analizy popytu i podaży, plan marketingowy – w tym działania ukierunkowane na rozwój sprzedaży, plan operacyjny, plan organizacji i zarządzania czy plan zatrudnienia. Brakuje również kluczowych z punktu widzenia rynku kolejowego danych – czyli prognozy pracy eksploatacyjnej i polityki cenowej dla dostępu do infrastruktury.

Analizując nieliczne wartości liczbowe, można odnieść wrażenie, że przyjęte w dokumencie kierunki rozwoju nie wpisują się również w nałożony prawem europejskim obowiązek zmniejszania kosztów zapewnienia infrastruktury – a więc podnoszenia efektywności. Koszty działalności gospodarczej PKP PLK S.A. mają bowiem w ciągu sześciu lat wzrosnąć o 45%, a dofinansowanie ze środków publicznych o niemal 70%. Niestety nic nie wskazuje na to, żeby proporcjonalnie miał rosnąć ruch pociągów.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony