rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2014-02-12 08:54:56
(źródło: jm, Rynek Kolejowy/ISBNews)
A A A drukuj
Lotos Kolej nie chce do PKP Cargo

W styczniu pojawiły się informacje, że PKP Cargo jest blisko przejęcia przewoźnika Lotos Kolej. Jednak prezes grupy Lotos Paweł Olechnowicz ma inne plany. Chce skonsolidować prywatnych przewoźników wokół Lotos Kolej i uczynić ze spółki wyraźnego wicelidera rynku.

 Fot. Lotos Fot. Lotos
 Szef grupy Lotos Paweł Olechnowicz (fot. Lotos) Szef grupy Lotos Paweł Olechnowicz (fot. Lotos)
Przyporządkowane tagi:

Według danych za rok 2013, PKP Cargo wciąż jest wyraźnym liderem rynku przewozów towarowych. Giełdowa spółka ma 58,85%  udziałów w pracy przewozowej i 48,64 proc. udziałów w przewiezionej masie towarów. W styczniu „Dziennik Gazeta Prawna” napisał, że renomowane kancelarie prawne dostały zlecenia przygotowania dokumentacji dla zakupu przez PKP Cargo udziałów w spółce Lotos Kolej.

Lotos Kolej jest w tej chwili jest wiceliderem rynku. Wykonuje 7,76 proc. pracy przewozowej na rynku. Na kolejnych miejscach, z pracą w granicach 5–7 proc. są Grupa CTL, PKP LHS i DB Schenker Rail Polska. Mniej znaczący udział w rynku (ok. 2 proc. każdy) mają Orlen Kontrans, Rail Polska, Freightliner, Pol–Miedź Trans i STK. Pod względem przewiezionej masy Lotos jest już niżej w rankingach. 4–procentowy udział plasuje go za DB Schenker (19,24 proc.), i Grupą CTL (6,77 proc.).

Lotos chce koncentracji, ale poza PKP

Jednak to właśnie wysoka pozycja Lotosu na rynku ma według „DGP” stanowić główny problem przy kupnie akcji przewoźnika przez PKP Cargo. Zastrzeżenia może mieć bowiem urząd antymonopolowy – i to pod kątem przygotowania odpowiednich argumentów mają pracować kancelarie wynajęte przez PKP Cargo.

Według informacji „Rynku Kolejowego”, kupno akcji Lotos Kolej przez PKP Cargo wcale nie jest takie pewne. – Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, że ktoś przychodzi, i po prostu kupuje Lotos Kolej. Nawet jeśli jest to PKP Cargo. To Grupa Lotos wybierze odpowiedni sposób rozwoju przewoźnika – mówił „RK” pod koniec grudnia szef grupy Lotos Paweł Olechnowicz. Jak dodał, najwięcej argumentów przemawia za zbudowaniem silnego podmiotu, będącego wyraźnym wiceliderem rynku, wokół Lotos Kolej.

Silny numer dwa, potem giełda?

Więcej na temat planów dotyczących Lotos Kolej Olechnowicz przekazał ostatnio ISBnews w kuluarach konferencji Gospodarczy Trójkąt Weimarski. – Lotos Kolej powinien być aktywnym uczestnikiem, a nawet liderem konsolidacji mniejszych spółek kolejowych na polskim rynku. Dajemy sobie na to 4-5 lat. Naszym celem jest, aby Lotos Kolej stał się drugim przewoźnikiem w Polsce, a pod względem jakości świadczonych usług - nawet pierwszym - powiedział prezes Olechnowicz.

Lotos Kolej może przejąć spółki przewozowe należące m.in. do Grupy Azoty, Ciechu (Transoda), czy Bogdanki. O tych samych spółkach mówi się też jako o potencjalnych akwizycjach PKP Cargo. Po koncentracji Lotos Kolej miałby walczyć o pozycję zdecydowanego wicelidera rynku z DB Schenker i CTL, a w przyszłości możliwa byłaby jego sprzedaż poprzez Giełdę Papierów Wartościowych.


Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
2
Komentarze:
2014-02-12 09:31:19 Autor: piąteczka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciekawe kto do kogo byłby podciągnięty w kwestii zarobków,wydaje się że maszyniści Lotosu
zarabiają"trochę"lepiej od tych z Cargo...
2014-02-12 09:37:24 Autor: xmen73
---.prabuty.mm.pl
Co do kwestii zarobków to mam wrażenie, że gdyby maszyniści PKP Cargo obsługiwali tak długie
odcinki jak Lotos i pracowali tyle godzin co Ci w Lotosie to by więcej zarobili. Dotyczy to pewnie
wszystkich prywaciarzy. Kasa jest ale kosztem 200 - 300 godzin pracy w miesiącu.
2014-02-12 09:51:42 Autor: jerry
---.lodz.mm.pl
@: xmen73
Gratuluję 'szerokiej' wiedzy na temat związany z ilością godzin wypracowanych przez maszynistów
w Lotos Kolej.
2014-02-12 10:11:03 Autor: jubikej
---.dynamic.chello.pl
w Lotosie zarabia się troszkę więcej niż w PKP, ale też pracuje się trochę inaczej
2014-02-12 10:33:56 Autor: User
---.internetdsl.tpnet.pl
Szkoda, że antymonopolowy urząd się zapewne wtrąci, bo to by była mega spółka i zyskali by i
jedni i drudzy...
2014-02-12 10:46:24 Autor: gość
---.183.173.255.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Całe szczęście, że Cargo nie przejmie Lotos Kolej bo w tej "mega spółce" zyskałoby tylko PKP
Cargo, a ci drudzy niestety straciliby wszystko co budowali przez lata. A tak na marginesie PKP
Cargo od kilku już lat czas zapowiada, że chce przejąć tych lub tamtych i jakoś jeszcze nikogo
nie przejęło. Może dlatego, że nikt nie chce Cargo?
2014-02-12 11:19:52 Autor: znaffca
---.168.10.152
szkoda że niewiele już ych firemek zostało.
Transsoda sprzedana, kolprem sprzedany..

Gadać każdy moze ale wiadomo co z tego wyjdzie..
Rynek już dawno został podzielony..
Teraz jedynie Czesi mogą sprobowac coś utargować spedycje maja dobrze rozwinieta a ten rok bedzie
nalezal do wlasnego przewoźnika.
Oby im sie udalo ;)
2014-02-12 11:40:37 Autor: Tuti
---.tktelekom.pl
Nie taki głupi aby dać się zarżnąć. Mało tego śni na jawie, że może się uda. I niech tak
śni nadal bo 60 tysiaków i tak co miesiąc leci
2014-02-12 12:10:06 Autor: PS
---.181.104.38.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
no no rzeczywiscie nie taki glupi chce do KGHM tam mozna lepsze walki robic i nie zwracac uwagi na
malutkich
2014-02-12 12:40:52 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Hahaha, zaczynają się pekapowsko-bankowskie aneksy do umów pod stołem. To jak to było z tą
wzorcową prywatyzacją Cargo, towarzysze bankomaty? Towarzyszu prezesie, może wasz guru rodem z
PZPR coś pomoże?

Już trzeba pompować tego papierowego tygrysa? A od...cie się od Lotosu. Pokażcie swoją klasę
zarządzania. W końcu macie tylke różnych papierków, certyfikatów, itp. badziewia, że można
nim pół Warszawy wytapetować.
2014-02-12 12:47:22 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
@ xmen73 ,,, W Lotosie nie ma kilometrówki wiec przejechane kilometry nie mają nic wspólnego z
płaca . Czas pracy zgodny z kodeksem pracy . Chcesz wiedzieć ile maszynista zarabia zadzwoń do
Lotosu to Ci powiedzą , na pewno więcej niż w Cargo. Wiem że są prywaciarze ( Lotos na dzień
dziejszy jest bardziej państwowym przewoźnikiem niz Cargo) u których czas pracy jest wirtualny ,
a karta znajomości szlaku w chmurach , niedawno m-sta zółto-niebieskiej 7ki chciał minąc tarcze
zaporową i jechać do morza , ogromnie był ździwiony że dalej szlaku juz nie ma .
2014-02-12 13:23:05 Autor: xmen7333
---.dynamic.chello.pl
@asz czas pracy zgodny...a że pracę kończy się 500 km od domu i wraca w czasie wypoczynku z
podróży służbowej to też jest zgodne z KP ?
2014-02-12 13:25:25 Autor: xmen7333
---.dynamic.chello.pl
Nie mówię, że tak jest w Lotosie akurat, ale u większości tzw. "prywaciarzy"...
2014-02-12 13:41:36 Autor: lotosiak11111
---.static.oc3.zagan.visnet.pl
@xmenn73 Jesteś niedouczony i nie doczytany. Jak byś trochę poczytał i popytał to byś
wiedział że Lotos kolej jest spółka skarbu państwa a nie spółką prywatną. I proszę nie
siej fermentu że tam tyra się po 300 godzin....A
aa i jeszcze jedno jestem skłonny domyślać się że Jesteś pracownikiem Cargo i po prostu
zazdrość Tobie dupę ściska!!!!!
2014-02-12 14:59:33 Autor: Lord_HauHau
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ci ktorzy nie pracuja w Lotosie to se moga co najwyzej popisac brednie.
2014-02-12 17:47:32 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
@xmen7333
Jak widze nie masz zielonego pojecia o pracy maszynisty w Lotosie.
Podejdz , zapytaj a powiedza Ci jak to wyglada , możę też sie przekonasz ze warto zmienić
pracodawcę.
2014-02-12 17:59:57 Autor: były z lotosu
---.telnet.net.pl
W Lotosie czas dojazdu do pracy i czas powrotu do domu to ok 60-80 godzin na m-c. Do tego pobyty na
stacjach zwrotnych ze spaniem w hotelu ok 2 razy w miesiącu plus nadgodziny to daje rzeczywiście
ok 260-300 godzin . Pieniążki trochę większe ale dalej to nie jest godziwa zapłata za tą
pracę. Wybrałem mniejsze zarobki ale wolę grafik i święty spokój.
2014-02-12 18:11:21 Autor: LK
---.30.64.123.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
TRZEBA BYŁO W GDANSKU mieszkać a nie beczec.jak pracowałem na kolei to tez dojeżdżałem 2 i 2 z
powrotem do pracy a co na kolei sie nie dojeżdża.
2014-02-12 18:42:35 Autor: były z lotosu
---.telnet.net.pl
@LK
Dojeżdża się ale w ramach godzin pracy. Dlatego w LK realnie pracuję się ok 260-300 godzin w
miesiącu.
2014-02-12 18:47:27 Autor: klakier
---.248.57.153
Chora dyscyplina jest w tej firmie. Nikt z pracujących o tym nie wspomni bo nie może złego słowa
o firmie powiedzieć tak na napisane w umowie!
2014-02-12 21:22:42 Autor: hmm?
---.ksiezyc.pl
Jak to wygląda m-cu netto bez nad godzin?Każdy wie,aby zarobić trzeba poświęcić kawałek
swojego życia.Taka prawda.
2014-02-13 05:52:10 Autor: wwo
---.dynamic.gprs.plus.pl
XMEN 73 CHYBA GOŚCIU TE GODZINY W PRABUTACH WYRABIASZ BO NIE WIEM Z JAKICH GAZET MASZ TAKIE
WIADOMOŚCI
2014-02-13 06:13:01 Autor: BOSKI ROMAN
---.dynamic.gprs.plus.pl
SŁUCHAJCIE MAMI SYNKI I LALUSIE ZAJMIJCIE SIĘ SWOJĄ ROBOTĄ KAŻDA PRACA MA ZA I PRZECIW JA
JESTEM ZADOWOLONY Z PRACY W LOTOSIE I JESTEM FIZYCZNY A KOMU SIĘ NIE PODOBA NIECH WYPIE......NA
ZMYWAK ZA WIELKĄ WODĘ A KTO SIE p...dĄ URODZIŁ TEN KANARKIEM NIE ZOSTANIE.ZAWSZE SIE ZNAJDĄ
CIPY CO BĘDĄ MARUDZIĆ.KAŻDY JEST MĄDRY W GĘBIE I W INTERNECIE A SAM TO BY ZGINĄ JAK GÓWNO W
PRZERĘBLU,NARA LALUSIE .
2014-02-13 07:48:20 Autor: ulala
---.ksiezyc.pl
@ BOSKI ROMAN
Oprócz pracy w Lotosie pasowałoby nabyć trochę kultury pisania o ortografii i interpunkcji nie
wspomnę.Z tego co wiem tam pracują ludzie o wysokiej kulturze,a tu masz pan ''fizyczny''się
ujawnił.
2014-02-13 07:52:27 Autor: !
---.248.57.153
Romuś ty to jesteś pewnie
jednym z tych przydupasów co wychodzi na każdy tel. Nara ćwoku.
2014-02-13 08:06:11 Autor: xmen73
---.dynamic.chello.pl
@jerry

Jeśli nawet maszynista w Lotosie robi normę to nie wliczne są do niej wypoczynki na stacjach
zwrotnych. A zakładając , że mamy z 8 wyjazdów miesięcznie to daje to około co najmniej około
90 godzin. W tym czasie maszyniści Cargo, czy też innych spółek pasażerskich śpią w domu. A
własnego wyrka żadna kwota nie zastąpi.
2014-02-13 08:11:11 Autor: xmen73
---.dynamic.chello.pl
@asz
Nigdzie nie muszę dzwonić.
Mam kolegów pracujących w Lotosie i widzę ile ich niema w domu i wiem ile zarabiają.
A prawda jest taka, że ich zarobki są w granicach 500 - 700 złotych większe.
W Lotosie kasa jest z nadliczbowych.
Jak nie zrobisz nadliczbowych to zarobisz porównywalnie z Cargo, czy tym co ja mam w Intercity.
2014-02-13 11:45:56 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Prosta sprawa widzę z tymi zarobkami i nie wiem o co się kłócicie. Jeden woli trochę ciężej
popracować i potłuc sie po hotelach i zarobić za to nieco więcej a inny ceni sobie komfort
"spania we własnym wyrku". Cieszcie się, że macie wybór.

Natomiast sprzedaż Lotosu do PKP Cargo byłaby zwyczajnym błędem strategicznym. Wokół LK można
zbudować realnego challengera, który będzie realnie konkurował z PKP Cargo z korzyścią dla
rynku. Sprzedaż do PKP Cargo będzie oznaczała przejęcie przez PKP Cargo tych przewozów, które
kilka lat temu utracili na rzecz LK jako mniej efektywni. Zyskają na tym wszyscy przewoźnicy - PKP
bo zniknie rywal i przejmą paliwa, prywatni - bo też przejmą kawałek tortu po LK. Tylko dla
rynku będzie gorzej, bo LK jednak ma presję na efektywność i nowoczesność. bez LK nie byłoby
pewnie takiego boomu na nowe polskie lokomotywy.
2014-02-13 12:07:14 Autor: lolek77
---.162.103.230
W Cargo zamiast hoteli są świadczenia pracy w innym zakładzie i haracz trzeba obowiązkowo
płacić na związki. Próbujcie nie płacić!!!! Związkowcy jeżdżą wirtualnie w podwójnej
obsadzie i zarabiają kasę a Wy sobie strajkujcie o podwyżki. Zarząd PKP Cargo aż się pali do
rozmów z pracownikami na temat premii i przyszłości firmy. Dużo wody musi upłynąć za nim coś
dobrego w Cargo będzie się działo. Nie po to się zwolniłem z PKP Cargo by znów trafić w ten
BANDŻAJ. Wolę za wodą na zmywaku. Powodzenia i zdrowia wszystkim kolejarzom tym z Cargo i Lotosu
którzy ciężko pracują.
2014-02-13 14:33:08 Autor: LOTOSsiak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
LUDZISKA Z CARGO zazdrościcie że jest firma lepsza od waszej,która dba o pracownika . W Lotosie
pracuje się 12 godzin i nic więcej u was nawet po 16 niby z dojazdem do lok mać.Nas wożą z
punktów zbornych do pracy i po.A Wy skończycie nie wiadomo gdzie i jak macie szczęście to was
jakiś prywaciarz do domu zabierze a jak nie to sobie sami odpowiedzcie ile godzin spędzacie w
drodze. I w domku jestem codziennie. Lotos jest bardzo przepisowy i to się chwali.
2014-02-13 21:32:56 Autor: były z lotosu
---.telnet.net.pl
@lotosiak
Nie piszemy tutaj o uczuciach tylko faktach. 12 godzin na lokomotywie ale wcześniej
przed pracą 3 godziny w aucie i po pracy 3 godziny . Średnio 4 godziny na pracę . Pomnożymy
przez 17 co daje 68 godzin.
2014-02-14 01:29:12 Autor: jery
---.lodz.mm.pl
@r: były z lotosu
Dobrze piszesz"były".Nie wszyscy się nadają.
2014-02-14 02:15:34 Autor: LOTOSsiak
---.77.124.79
Nawet jeśli muszę pojeździć trochę autem to zawsze mnie wiozą i nie muszę się martwić czym
wrócę . A 70 godz w aucie to trochę przesadziłeś.
2014-02-17 15:09:37 Autor: Intermodal
---.pruszczgdanski.vectranet.pl
Ludzie, o co te kłótnie ? Każdy wie co robi i jaką pracę sobie wybrał, praca w LK ma swoje
plusy i minusy. Plusami są zarobki, minusem wyjazdy, ale każdy co się tam zatrudnił musiał się
z tym liczyć. I prawdą jest że w LK zarabia się nadgodzinami, oczywiście są wyjątki, ale to
pracownicy którzy są od początku istnienia firmy, reszta nie ma takich stawek jak wyobrażają
sobie niektórzy z poza LK. Każdy z nas zna specyfikę pracy na kolei, to nie jest lekki kawałek
chleba, starajmy się żyć w zgodzie i walczyć o swoje prawa, a każdemu kolejarzowi będzie
żyło się lepiej, nieważne czy z Cargo, LK, DB, itp. Osobiście pracuję w LK i nie chciałbym
żeby przejeło Nas Cargo. Obawiam się że władzom z Cargo zależało by tylko na umowach, a ludzi
by nie potrzebowali...
2014-02-20 14:32:59 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
@ Intermodal , masz całkowita rację kłótnie nic nie dadzą, nie będę pisał ,,Xmenowi z Ic ile
zarabiam za normę ponieważ nie wiem czy stoi czy siedzi a szkoda mi jego zdrowia. Widocznie ma za
kolegów krótko pracujących w LK. Co do Byłego z Lotosu niech powie w takim razie dlaczego
tylko paru ( na palcach jednej ręki można policzyć) zwolniło się na własną prośbe .
Pozostali zostali zwolnieni z art 52 ( wiekszosc z nich pracuje teraaz w CTL a jednego widzę w IC).
Mniej więcej wiem kto to jest i nie bede go wiecej komentował ale nalezy do tych ktorzy na
poczatku słozby płakali aby dyspozytor na koniec zwiozł go jak najszybciej taryfa do domu a teraz
narzeka ze duzo jezdził...
A co fuzji z Cargo to juz dyrektor Północnego zakładu( który ma alergię na LK) wyraźnie
powiedział że interesują go tylko umowy przewozowe Lotosu , natomiast nie chce żadnego
maszynisty który był przedtem pracownikiem Cargo. Podejrzewam że pozostali maja podobne zdanie
...
ps. mam nadzieje że zdrówko juz ok?
  •  Bydgoszcz Główna: Praca wre [zdjęcia]

    Bydgoszcz Główna: Praca...

  •  Metro: Następna stacja Nowy Świat – Uniwersytet (zdjęcia)

    Metro: Następna stacja Nowy...

  •  Metro: Następna stacja Centrum Nauki Kopernik (zdjęcia)

    Metro: Następna stacja...

  •  Stadler kończy dostawy Flirtów do kraju związkowego Szlezwik-Holsztyn [zdjęcia]

    Stadler kończy dostawy...

  •  Pierwszy Impuls na lubuskich torach (zdjęcia i video)

    Pierwszy Impuls...

 
nie ma
 
Newsletter