rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Technika
Data dodania: 2014-01-24 10:03:03
(źródło: wnp.pl)
A A A drukuj
ArcelorMittal: 140 mln zł na długą szynę

- Projekt długiej szyny uważamy za strategiczny, o dużym znaczeniu, dla rozwoju polskiej infrastruktury - mówi Sanjay Sammaddar, prezes ArcelorMittal Poland.

 Fot. ArcelorMittal Fot. ArcelorMittal
Przyporządkowane tagi:

- W ubiegłym roku zrealizowaliśmy kilka dużych inwestycji, w tym oczyszczalnie ścieków w naszym oddziale w Krakowie (koszt inwestycji 20 mln zł), zmodernizowaliśmy linię ocynkowania ogniowego w Świętochłowicach (15 mln zł) oraz wyremontowaliśmy wielkie piece nr 2 i nr 3 w Dąbrowie Górniczej (120 mln zł). W lutym uruchomimy nowoczesne centrum serwisowe grodzic oraz projekt długiej szyny (140 mln zł). W naszej koksowni w Zdzieszowicach prowadzimy modernizację wydziału węglopochodnych, który zostanie uruchomiony do 2015 r. Koszt modernizacji przekracza 200 mln zł- powiedział wnp.pl Sanjay Sammaddar, prezes ArcelorMittal Poland.

- Projekt długiej szyny, którego koszt wyniósł 140 mln zł, ma kluczowe znaczenie dla utrzymania i wzmocnienia naszego udziału w rynku. Długa szyna jest wykorzystywana m.in. w infrastrukturze kolei dużych prędkości. Mając na uwadze plany rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce oraz fakt, że HIPH zakłada, iż w ramach nowej perspektywy finansowej UE inwestycje w same linie kolejowe wyniosą 9 mld zł (to o ok. 2/3 więcej niż w 2013 r.), a także rosnący popyt za granicą, jest to strategiczny projekt o dużym znaczeniu dla rozwoju polskiej infrastruktury.

Więcej

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
6
Komentarze:
2014-01-24 11:03:27 Autor: rzygorzut
---.pl.177.41.31.in-addr.arpa
W tym artykule chyba czegoś brakuje!

Co to jest "długa szyna"?
Szyna która ma 700m 7000m? Linia technologiczna do produkcji długich szyn? Jeśli tak to do jak
długich?
O co chodzi?
Zero rzetelności dziennikarskiej!
2014-01-24 11:09:45 Autor: ziel
---.internetdsl.tpnet.pl
Długa szyna ma około 120 metrów, a sama linia w hucie Katowice robi wrażnie.
2014-01-24 11:23:00 Autor: asad
---.play-internet.pl
Gierek to sie w grobie przerwraca widza kto jest wlascicielem "gospodarczej perly" jego rzadow.
2014-01-24 11:53:14 Autor: metropolitan.
---.dynamic.chello.pl
Są olbrzymie pieniądze do wykorzystania na modernizację kolei w Polsce , w Europie transport
szynowy także przeżywa renesans - to i szyny są potrzebne ,nie ma nic w tym dziwnego. Kwestia
tylko gdzie będą wykonane. A na lamenty że nie mamy własnego ciężkiego przemysłu już jest o
jakieś 20 lat za późno ...
2014-01-24 12:09:49 Autor: CzytW
---.nitka.net.pl
"w Europie transport - szynowy także przeżywa renesans " - bo ropa w Europie się jednak kończy.
Ale Polskę czeka jednak ze 2 lata "łupkowej propagandy". Kolej będzie dalej niszczona?
2014-01-24 12:57:52 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post ziel:
"Długa szyna ma około 120 metrów, a sama linia w hucie Katowice robi wrażnie."
Tylko 120 metrów? Nic więcej?

Widziałem kiedyś na You Tubie filmik jak w Australii stare tory rozbierają.
Mam wrażenie, że znacznie dłuższe odcinki na wagony wciągali.
Ale może wciągali po ileś połączonych kawałków?
Chociaż ten patent na łańcuchu (były dwa na każdą szynę osobny) mający
ją odrywać od podkładów chyba prędzej by odcinki rozdzielił?

A nie mogli pomyśleć o szynach długości np. 40 platform 4 osiowych?
800 albo równiutkie 1000 metrów to by było coś, a w transporcie (oczywiście
tylko kolejowym) wygięły by się równie łatwo jak i te po 120.
2014-01-24 13:43:43 Autor: srtg@o2.pl
---.free.aero2.net.pl
"Gospodarcza perła" Gierka to straszne długi, a nie jakikolwiek zakład, który już przy
otwieraniu był technologicznie do tyłu. A nawet jakby nie był, to i tak nie przynosiłby
odpowiednich zysków z przyczyn politycznych. Wybaczcie, ale nie chce mi się czytać pozostałych
komentów. Męczy mnie to, co się dzieje w tym kraju w tej chwili.
2014-01-24 14:01:33 Autor: br2321
---.29.133.109
a wyobrażasz sobie jakby ta szyna zachowywała się na łukach i jak ścinałaby semafory po
drodze?? :)
2014-01-24 17:37:24 Autor: debil
---.dynamic.chello.pl
cytat ze strony znanej firmy "Na powierzchni rzędu 30.000 m2 spawamy pasma szyn aż do długości
210 metrów. Z pomocą specjalnych urządzeń obrabiamy wszystkie stosowane rodzaje szyn Vignole'a.
Ich obróbka może być indywidualna, zgodna z Państwa projektem. Z pomocą wysoko precyzyjnej
techniki upewniamy się, iż spoiny spawane i powierzchnie odpowiadają wymaganym normom
jakościowym. Ponadto regenerujemy stare szyny, produkując także szyny przejściowe i złącza
izolacyjne."
2014-01-24 18:28:34 Autor: lol
---.180.4.148.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Gierek przewrócił by się trzy i cztery razy w grobie gdyby wiedział, że jest to firma, która
pozyskała swój kapitał przez raje podatkowe. Smutne, ale prawdziwe.
2014-01-24 20:00:21 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Pewnie ta szyna 4x droższa jak w USA. Gaz w Polsce jest 4x droższy jak w USA. Ja za ogrzanie
całego dużego domu, płace za kwartał tyle, co siostra w Krakowie za miesiąc za dwa pokoiki.


http://tvn24bis.pl/informacje,187/srednia-cena-gazu-w-unii-europejskiej-kilkukrotnie-wyzsza-niz-w-us
a,387391.html
2014-01-25 00:45:45 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post br2321:
"a wyobrażasz sobie jakby ta szyna zachowywała się na łukach i jak ścinałaby semafory po
drodze?? :)"
A widziałeś w akcji maszynę do wymiany torowiska: szyn, podkładów i czyszczenia tłucznia?
Są gdzieś filmiki w sieci. np. tu:
http://www.youtube.com/watch?v=g8H06JNjtgE
popatrz ok. 0.38, 0.58, 1.12 i 1.32.
Dokładnie widać jak się pięknie szyny wyginają. Miałem okazję koło siebie na Grochowie
popatrzeć na to z bliska. Wbrew pozorom szyny są bardzo elastyczne.
Z resztą odcinki po 120 metrów na jeden wagon raczej też się nie zmieszczą - raczej na 5.
Od tego są kłonice, żeby się za burtę nawet o milimetr nie wychyliły.
Myślę, że ich własny ciężar wystarczy, a kłonice to tak na wszelki wypadek.
2014-01-25 14:59:04 Autor: specjalista
---.dynamic.chello.pl
Proszę bardzo. Teraz widzę jacy fachowcy i znawcy tematów kolejowych wypowiadają się w sprawach
o których nie mają zielonego pojęcia. Polecam przejrzenie (bo na poczytanie to myślę że dla
wielu jest za dużo) kilku specjalistycznych książek w których jest napisane jakie długości
mają szyny długie i gdzie są produkowane w Polsce.

Ludzie!
Nauka nie boli!
2014-01-25 15:18:21 Autor: W-7
---.dynamic.gprs.plus.pl
No właśnie:/ Dramat! Skąd wyście się pourywali? I wy chcecie rzetelności dziennikarskiej jak
nawet nie wiecie "wielcy znawcy" kolei, że obecnie wozi się na wagonach szyny po prawie 230 m?
Idźcie na tory, idźcie popatrzeć, łykajcie wiedzę z terenu, a nie gapicie się w te monitory i
durnoty wypisujecie.
Szyna łamiąca semafory - matko od nauki naprawdę głowa nie puchnie!
2014-01-26 17:43:58 Autor: nie specjalista
---.dynamic.chello.pl
Proszę o tytuły tych specjalistycznych książek.
Cała wiedza na ten temat mieści się na kartce formatu A5.
Nigdzie nie produkuje się "długich szyn", a jedynie walcuje, o określonej długości,
25, 30, 75, 120 m. Póki co w Polsce max 30 m.
Następnie zgrzewanie w odcinki dłuższe i transport.
2014-01-27 01:03:51 Autor: LOLek
---.itcomp.pl
W odpowiedzi na post asad:
"Gierek to sie w grobie przerwraca widza kto jest wlascicielem "gospodarczej perly" jego rzadow."
Przepraszam bo nie zrozumiałem, mówisz o hutniczym kombinacie który od momentu rozruchu był
przestarzały i przynosił straty bo było w nim zatrudnionych 2-3x więcej ludzi niż powinno?
2014-01-31 19:54:40 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
do: @rzygorzut, @ziel
Niemcy zaczynali od 120 m na 'NBS'-ach, Hiszpanie montowali 400 m dla swoich szybkich pociągów.
  •  Pesa kończy pierwszy pojazd dla Trenitalii

    Pesa kończy pierwszy pojazd...

  •  Dworzec w Ełku po remoncie. Niedługo otwarcie

    Dworzec w Ełku...

  •  Soczi po igrzyskach: nowe, puste Esto-sadok

    Soczi po igrzyskach: nowe,...

  •  50 km Wiedenki z nowymi torami

    50 km Wiedenki z nowymi...

  •  Nocne testy Jazza dla Warszawy [film i zdjęcia]

    Nocne testy Jazza dla...

 
nie ma
 
Newsletter