rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Prawo i polityka
Data dodania: 2014-01-16 08:15:43
(źródło: LubelskaKolej.net / jar, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Zamość: Jak nie powstał przystanek kolejowy w centrum miasta...

W serwisie informacyjnym „Lubelskakolej.net” opublikowano obszerny materiał m.in. o przyczynach niewybudowania przystanku kolejowego w centrum miasta. Jak okazuje się postulaty powstania peronu w sercu Zamościa mają już grubo ponad 50 lat.

 fot. Rafał Jasiński fot. Rafał Jasiński
Przyporządkowane tagi:

Artykuł autorstwa Jakuba Żygawskiego opisuje historię miejsca, w którym miałby powstać przystanek Zamość Centrum (wcześniej Zamość Nowa Osada) oraz kilkudziesięcioletnie starania o jego uruchomienie. „Od zawsze” wydaje się, że optymalnym miejscem do jego zlokalizowania jest właśnie teren ładowni Nowa Osada. Ostatni aktem związany z budową tego miejsca odprawy podróżnych jest toczący się od kilku lat (z różną intensywnością) spór, którego bodajże najważniejszymi stronami są władze miasta, które są przeciwne inwestycji, a dyrekcją Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie,  promującą tą inicjatywę. Brak porozumienia powoduj, że nadal w centrum jednego z największych miast regionu nie ma przystanku kolejowego. W tym czasie w innych mniejszych miastach powiatowych takich jak Lubartów i Parczew, udało się wznieść obiekty tymczasowe, z których obecnie mogą korzystać podróżni.

Co ciekawe, przez długie lata to właśnie władze miasta były orędownikiem budowy przystanku w omawianej lokalizacja. Planowano nawet urządzenie w tym miejscu centrum komunikacyjnego miasta – połączony dworzec PKP i PKS. Jednak wtedy inwestycji przeciwstawiała się strona kolejowa. Obecnie sytuacja całkowicie się odwróciła. Efektem permanentnego braku od ponad 50 lat jest to, że przystanek Zamość Centrum nie powstał – taki wniosek zawarł autor na zakończenie swojej publikacji.

Więcej

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
3
Komentarze:
2014-01-16 08:33:30 Autor: CiemnyLHS
---.138.227.40
Avatar
CiemnyLHS
Lubelskakolej.net, swoją drogą ciekawy, bardzo merytoryczny serwis, unikalna skarbnica wiedzy o
tym regionie tworzona przez tamtejsze zgrane środowisko pasjonatów kolejnictwa (tak trzymać!).
Warto też pochylić się nad innymi tekstami jakie są tam opublikowane.

Admin: Link pod artykułem jest do poprawienia (w chwili pisania tego komentarza jest w nim błąd
uniemożliwiający otwarcie strony).
2014-01-16 09:15:21 Autor: BarteS
---.capgemini.net.pl
Co najsmutniejsze w tej historii - obecnie nawet gdyby inwestor chciał rozpocząć budowę
Zamościa Centr. przy ul. Peowiaków, to może uwalić ją wojewódzki konserwator zabytków (każde
prace budowlane wymagaja jego [w zasadzie jej, bo o panią Landecką chodzi] opinii).
Co ciekawe konserwatorowi nie przeszkadzał planowany w unieważnionym planie miejscowym tej
lokalizacji parking wraz z centrum usługowym.
Co jeszcze ciekawsze nie przeszkadza także obecnie panujący tam chaos urbanistyczny (krzaki w
centrum miasta) z obiektem zaburzającym osie widokowe.
2014-01-16 09:17:48 Autor: BarteS
---.capgemini.net.pl
Oczywiście powyższy wspis dotyczył tylko loklizacji w obrębie Peowiaków - Orlicz Dreszera -
Partyzantów - Wyszyńskiego. Po północnej stronie ul. Wyszyńskiego gdzie nie sięga strefa
ochrony konserwatorskiej "B" nie ma przeciwwskazań, podobnie niema ich w przypadku budowy
przystanku na os. Zamoyskiego w pobliżu ZSO i pływalni.
2014-01-16 09:27:04 Autor: mmm
---.opera-mini.net
Jak chca byc Polska C to niech dalej sie sprzeciwiaja.
2014-01-16 09:52:54 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
więcej:
http://lubelskakolej.net/wp/z-nowa-osada-w-nowy-rok/
2014-01-16 09:54:42 Autor: aa
---.58.199.91
jest więcej lokalnych stacji kolejowych na Lubelszczyźnie które powinny były powstać i które
są bardzo potrzebne: Lublin Zachód, Kraśnik Stary i Kraśnik Fabryczny
2014-01-16 10:39:06 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
A właściwie to co władze miasta mają do gadania w tej kwestii tory należą do PLK teren albo do
PLK albo do PKP SA to po co tu zgoda władz. Kolej powinna myśleć o własnych interesach a nie
przejmować się humorami jakiegoś sołtysa.
2014-01-16 10:55:16 Autor: ziomej
---.centertel.pl
@Trako

d...a prawda.

Kolej sama potrafi się tylko zwijać. W tym przypadku bez integracji nawet przystanek bliżej ludzi
będzie słaby. Trzeba niestety z miastem omówić wszystkie kwestie dojazdowo - parkingowe,
połączenie miejskich autobusów, kwestie handlowe no i obecność miasta na samym dworcu - który
będzie jego wizytówką jest niezbędna, przynajmniej w aspekcie finansowym, jeśli w innych
aspektach sołtys nic nie wymyśli.
2014-01-16 11:16:58 Autor: BarteS
---.capgemini.net.pl
@ziomej i Trako:

Obaj nie macie racji.

Problem z miastem jest dokładnie opisany w artykule w ostatnim akapicie o tytule: "Upadek
(1993-2009)"

W skrócie. W 2006 uchwalili plan miejscowy dla terenów kolejowych (z naruszeniem prawa bo wtedy
były to tereny zamkniete) w którym zapisali likwiadacje linii kolejowej na odcinku w centrum. To
uwaliło konstruktywne propozycje z lat 2007-2012. W 2013 zapisy planu odnośnie komunikacji
kolejowej zostały unieważnione wyrokiem sądu administracyjnego w Lublinie. Pozostał jednak
problem konserwatotra zabytków :/
2014-01-16 12:39:09 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Coś tu się nie zgadza bo przecież władze lokalne nie mają kompetencji w zakresie linii
kolejowych i nie mogą sobie podjąć tego typu decyzji
2014-01-16 12:56:18 Autor: BarteS
---.capgemini.net.pl
@Trako: Nie mają kompetencji by zmusić do rozbiórki linii, ale trzeba u nich zgłaszać roboty
budowlane, procedować pozwolenia na budowę itp. także dla terenów kolejowych (jest tak po 27
sierpnia 2010 gdy wykreślono tereny kolejowe z listy terenów zamknietych podlegjących
ministrowi).
2014-01-16 13:27:21 Autor: Kflik
---.60.129.178
łatwo byłoby uwierzyć, ze lobby busowe macza w tym palce....
2014-01-16 13:28:08 Autor: Kflik
---.60.129.178
zwłaszcza, zę dawnod awno temu, gdy busów nie było to miasto było za budową przystanku.
Tylko wtedy w PKP była dziwna atmosfera...wydawało im się, że są bogami i mogą wszystko....
2014-01-16 16:03:52 Autor: Adrian z Mc
---
W dobie budowania nowych krótkich linii i nowych przystanków trzeba szybko zacząć budowę tego
przystanku wraz z bocznicą, by oblot mogły robić składy TLK, które oprócz Krakowa przez
Rzeszów powinny też jeździć do Warszawy przez Lublin. Przystanek ten byłby i tak stacją
końcową, bo do Hrubieszowa pociągi już nie jeżdżą.
2014-01-16 19:31:46 Autor: Tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
Puciongi do Zamościa nie dojerzdrzajonce do centrum miasta nie majom sensu ekonomicznego.
2014-01-23 20:33:19 Autor: Pasażer Zamojski
---.internetdsl.tpnet.pl
Do Tomek Janiszewski : Często korzystam z szynobusów na trasie Zamość- Lublin i doceniam
podróże koleją które w brew takim ,,zaciemniaczom" jak ty MAJĄ SENS EKONOMICZNY Dla mnie
jesteś kimś z lobby busowego ( ten sam ,,styl" opluwania kolei co jeden z busiaży o ksywie aron)
Dla mnie równowaga transportowa to konieczność istnienia szynobusów na równi z busami - a rynek
zrewiduje sens ekonomiczny a nie jakiś ,,d...ek"podpisujący się jako Tomek Janiszewski
  •  Artystczny Citadis dla Aubagne

    Artystczny Citadis dla...

  •  Wielki dźwig montował prototypowy rozjazd R2500 [zdjęcia]

    Wielki dźwig montował...

  •  Impulsy Południowej Grupy Zakupowej: Podkarpackie

    Impulsy Południowej Grupy...

  •  Impulsy Południowej Grupy Zakupowej: Śląskie

    Impulsy Południowej Grupy...

  •  Impulsy Południowej Grupy Zakupowej: Świętokrzyskie

    Impulsy Południowej Grupy...

 
nie ma
 
Newsletter