rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Pasażer
Data dodania: 2013-12-05 16:27:17
(źródło: dl, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Pociąg Warszawa – Kudowa Zdrój dopiero od kwietnia

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Przewozów Regionalnych oraz informacjom rozkładowym PKP Polskich Linii Kolejowych, pociąg Interregio „Chemik” z Warszawy do Kudowy Zdroju pojedzie dopiero od kwietnia 2014 roku. Do tego czasu w skróconej relacji będzie kursował tylko do stacji Kędzierzyn-Koźle.

 Fot. Wojciech Szymaniak Fot. Wojciech Szymaniak
 Fot. Grzegorz Koclęga
 Fot. Grzegorz Koclęga

Pociąg Interregio „Chemik” miał być pierwszym dalekobieżnym połączeniem docierającym do stacji Kudowa Zdrój. Linia do tej miejscowości jest w trakcie remontu. Prace mają zakończyć się przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Jak się okazuje, nie oznacza to uruchomienia pociągu „Chemik” w pełnej relacji.

W związku z rozbieżnymi informacjami, jakie pasażerowie mogą znaleźć w witrynie rozkład-pkp.pl oraz w plakatowym rozkładzie jazdy publikowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe, zapytaliśmy Przewozy Regionalne z czego wynika błąd. Spółka przyznała, że jest to skutek zmiany terminów kursowania bezpośredniego pociągu z Warszawy Wschodniej do Kudowy Zdroju. Pociąg „Chemik” nie dotrze do Kudowy w grudniu, pomimo wcześniejszych zapowiedzi.

– Ze względów technicznych zmieniliśmy zakładane wcześniej terminy kursowania pociągu Interregio "Chemik" na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Kudowa-Zdrój. Będzie on kursował w tzw. długim sezonie, czyli od 19 kwietnia do 1 listopada 2014 roku – powiedział Michał Stilger z Biura Prasowego Przewozów Regionalnych. – Oferta połączeń Interregio jest stale dopasowywana do oczekiwań naszych pasażerów i możliwości finansowych spółki. Większość pociągów IR nie jest objęta dotacjami z samorządów województw. Nie możemy sobie pozwolić na utrzymywanie deficytowych kursów – dodaje Michał Stilger.

Powrót połączeń dalekobieżnych do Kudowy Zdroju zapowiedziało również PKP Intercity. Przewoźnik uzależnia tę decyzję od pozyskania i modernizacji lokomotyw spalinowych koniecznych do obsługi ruchu na liniach niezelektryfikowanych, m.in. do Kudowy Zdroju. Prawdopodobnie nastąpi to w kolejnej edycji rozkładu jazdy, czyli pod koniec 2014 roku.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
5
Komentarze:
2013-12-05 16:52:38 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cóż, na Sylwka via Wrocław niestety...
2013-12-05 17:30:49 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Jak można tak głupio kłamać zamiast napisać prawdę. Sami z siebie robią idiotów. Dziennikarz
też głupi. To zima nie jest dobrym okresem do jazdy w góry?
2013-12-05 19:14:03 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Już miałem wątpliwą przyjemność jechać z PR z Kudowy Zdrój do Kłodzka w styczniu.
Ogrzewanie w całym składzie (2 wagony) nie działało. Więc pewnie to są te problemy techniczne
o których pan Stiliger mówi.
2013-12-05 19:23:18 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl
Avatar
Przemek IC
Bardzo negatywna wiadomość.
Czy wiadomo, jak miał być zestawiony ten skład?
2013-12-05 19:59:37 Autor: Leniwiec
---.litnet.osi.pl
Coś mi się obiło o uszy, że OZPR nie miał skąd załatwić SU42, nie chcieli puszczać SM42 bez
ogrzewania.
2013-12-05 20:21:39 Autor: Pasjonat z Tomaszowa
---.xdsl.centertel.pl
Tłumaczenia co najmniej nie poważne wobec pasażerów...
To,że OZPR nie ma "odpowiednich" lokomotyw do prowadzenia pociągu tej relacji wiadomo nie od
wczoraj...
Ciekaw jestem,co zrobią wtedy gdy 1 kwietnia będzie jeszcze zima tak jak w tym roku i będą
ujemne temperatury...
P.S
Pytanie do tych co wiedzą !!!
Dlaczego na linie do Kudowy nie wolno wpuścić lokomotyw "sześcioosiowych"???
Parametry linii,czy względy techniczne?
2013-12-05 20:44:44 Autor: Skml
---.warszawa.vectranet.pl
Redakcjo, te zdjęcia to na pewno do tego artykułu?
2013-12-05 20:52:45 Autor: Kolega MG
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To był chyba Chemik, ale nie pamiętam do końca...
Lokomotywa IC, ale wagony PR. Czyli obrazki prawie by pasowały...
2013-12-05 20:53:43 Autor: megan
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Pasjonat z Tomaszowa:
"Tłumaczenia co najmniej nie poważne wobec pasażerów...
To,że OZPR nie ma "odpowiednich" lokomotyw do prowadzenia pociągu tej relacji wiadomo nie od
wczoraj...
Ciekaw jestem,co zrobią wtedy gdy 1 kwietnia będzie jeszcze zima tak jak w tym roku i będą
ujemne temperatury...
P.S
Pytanie do tych co wiedzą !!!
Dlaczego na linie do Kudowy nie wolno wpuścić lokomotyw "sześcioosiowych"???
Parametry linii,czy względy techniczne?"
Tak. Istnieje zakaz wjazdu na linię 309 lokomotyw sześcioosiowych. Powodem są wąskie łuki na
tej linii. Kiedyś w latach 90' wpuszczono te lokomotywy na tę linię i ... trzeba było ja
naprawiac bo nie mieszcząc się na łukach po prostu tory zostały "rozpychane" a przez to
niszczone. Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłaby elektryfikacja linii, ale to... marzenia.
2013-12-05 21:25:04 Autor: Maszynista UP
---.hsd1.il.comcast.net
A gdyby tak do tego Chemika zlozonego z EU07, kilku bonanz dolaczyc wagon silnikowy SN81, ktory w
Kedzierzynie Kozlu bylby odczepiany i ruszal samodzielnie do Kudowy Zdroju, analogicznie z
powrotem:)
2013-12-05 21:50:36 Autor: Pasjinat z Tomaszowa
---.xdsl.centertel.pl
megan napisał:

Tak. Istnieje zakaz wjazdu na linię 309 lokomotyw sześcioosiowych. Powodem są wąskie łuki na
tej linii. Kiedyś w latach 90' wpuszczono te lokomotywy na tę linię i ... trzeba było ja
naprawiac bo nie mieszcząc się na łukach po prostu tory zostały "rozpychane" a przez to
niszczone. Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłaby elektryfikacja linii, ale to... marzenia.


Jechałem pociągiem prowadzonym jeszcze przez SP32,ale jak to się przekładało na jeżdżące po
tej linii niegdyś parowozy.
Pytam,bo jestem zbyt "młody" i czasy te są mi obce a temat mnie bardzo ciekawi...
2013-12-05 23:00:10 Autor: konrados
---.dynamic.mm.pl
Oj brakuje nadal 5 km toru do Nachodu, pociągi (pasażerskie tu) do Kudowy (Wawa i inne - Kudowa /
Polanica / Duszniki - Nahod - Praga) nabrałyby sensu ekonomicznego obsługując rano i wieczorem
także ruch lokalny. Pisał o tym już w latach '90 pewien polskie parlamentarzysta w Przeglądzie
Komunikacyjnym. Ruch mógłby się tam rozkręcić a turystycznie "to je bajka" ;)
2013-12-06 00:46:07 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Za czasów parowych linia była obsługiwana przez TKt48.
2013-12-06 08:28:15 Autor: stary kolejarz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten IR CHEMIK jest wlasciwie wogole zbedny!! NIech otworza polaczenie Kedzierzyn Kozle-Kamieniec
Zabkowicki i tez sie dojedzie do Kudowy I to caly tydzien ! Ale PR nie maja taboru to co sie
dziwicie?!
2013-12-06 08:43:38 Autor: sanders
---.33.92.135
@konrados

przeszedłem pieszo odcinek dawnej linii kudowa-nachod i niestety w kilku miejscach w kudowej grunt
zdaje się został sprzedany-są pobudowane jakieś zabudowania, nie pamiętam dokładnie co, ale
jakiś przemysł i usługi więc odbudowa byłaby utrudniona
co oczywiście nie znaczy że niemożliwa
a połączenie wrocław-praga przez kłodzko-kudowa-nachod-praga miałoby ogromny sens
2013-12-06 10:07:31 Autor: Wasługob
---.209.27.181
A jak sie to ma do rozwłaki PR i przejęcia pociagów przez IC i samorządy ?????
2013-12-06 12:30:02 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
W zasadzie brakuje tylko szynobusika Nysa-Kamieniec odpowiednio skomunikowanego żeby jakoś
połatać połączenie przez podsudecką.
2013-12-06 13:39:55 Autor:
---.77.124.29
lepiej pozno niz wcale IR GIEWONT tez zaczynal od czerwca
2013-12-06 13:47:52 Autor: Scz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Pasjonat z Tomaszowa
Zbyt ciasne łuki jak na lokomotywy 6-osiowe.
2013-12-10 00:21:57 Autor: Rebel
---.dynamic.chello.pl
W dodatku obecnie zmieniono dni i godziny kursowania tego pociągu.
Np nie ma porannego kursu z Katowic do Warszawy (a pociąg był wówczas pełny), nie ma kursu o
18:30 z Warszawy do Katowic (j.w. - pociąg zapełniony, część osób musiała stać).
Za to jest kurs o 17 z Katowic - jest się przed 23 w Warszawie. I o 8 rano z Warszawy do Katowic.
Nie mówiąc już o tym, że ten pociąg obecnie nie będzie kursować w weekendy :/
  •  Metro na finiszu: przejazd Inspiro po II linii [fotogaleria]

    Metro na finiszu: przejazd...

  •  Innotrans: Tabor grupy Vossloh

    Innotrans: Tabor grupy...

  •  InnoTrans 2014: Zaczynamy! [fotogaleria]

    InnoTrans 2014: Zaczynamy!...

  •  Nowy Świat na fioletowo: praca wre

    Nowy Świat...

  •  Wielki dźwig montował prototypowy rozjazd R2500 [zdjęcia]

    Wielki dźwig montował...

 
nie ma
 
Newsletter