rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Technika
Data dodania: 2013-11-24 15:04:06
(źródło: jm, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Bariera 300 km/h nie padła. Na koniec testów 293 km/h

Wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych lat nie padnie na polskich torach magiczna bariera prędkości 300 km/h. Testy Pendolino związane z prędkością maksymalną zakończyły się dziś. Pociąg osiągnął prędkość 293 km/h - o 2 km/h więcej, niż wczoraj.

 Fot. B. Banaszak Fot. B. Banaszak
Przyporządkowane tagi:

O zakończeniu testów prędkości maksymalnej pociągu poinformował prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. W sobotę na Centralnej Magistrali Kolejowej, pomiędzy Górą Włodowską a Psarami Pendolino pojechało 291 km/h. Dziś - o 2 km/h więcej. Przez dwa kolejne weekendy badane będą inne aspekty pracy pojazdu - testy prędkości to jeden z wielu elementów badań przed wdrożeniem do codziennej eksploatacji.

W maju 1994 roku dwa wagony napędowe prototypowego pociągu ETR 460 Pendolino osiągnęły w rejonie Białej Rawskiej na CMK prędkość maksymalną 250 km/h. Próby trwały dwa dni. Ten rekord ED250 Pendolino pobiło już przed tygodniem - skład pomknął wtedy z prędkością 270 km/h.

Polskim kolejom wciąż daleko do rekordu świata - 574,8 km/h, który został ustanowiony przez pociąg TGV V150 3 kwietnia 2007 we Francji. Nie dogoniliśmy nawet rekordu, ustanowionego we Francji w...1955 roku, kiedy lokomotywa z trzema wagonami pojechała 331 km/h.

Dzisiejsze testy nie były jednak bez znaczenia. Jak pisał Robert Wyszyński, dzięki nim można określić, czy przy obecnej nawierzchni i sieci trakcyjnej można planowo wprowadzić V eksploatacyjną 220/230 km/h, oraz czy warto wprowadzić V 250 km/h na linii CMK, choćby w perspektywie kilku lat.


Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
6
Komentarze:
2013-11-24 15:38:04 Autor: Błażej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dziś nie pojechałem bo miało lać. Przegapiłem rekord, a deszcz ledwo kropi i to od około
godziny 13. Gratulacje dla całego zespołu mającego udział w testach. To mąż rekord i z tego
się cieszmy. Jest postęp.
2013-11-24 15:50:37 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Czyli co?
Zabrakło torów, czy mocy silnika?
To jest baaaaaaaaardzo nurtujące pytanie.
A tak niewiele do trzech setek zostało.
A może wózki miały chęć gdzieś w plener?
A może podstacje dały wszystko?
A może kontakt pantografu z siecią przy
tej prędkości był już nietęgi?

Szanowna Redakcjo!
W takich przypadkach trzeba temat nieco mocniej drążyć.
Rzucić hasło i pozostawić bez sensownego uzupełnienia to
coś na poziomie "Pudelka".

A jeżeli ktoś z decydentów uchyla się od odpowiedzi,
to należy to wyraźnie napisać.
Kolej jest dotowana z budżetu państwa, więc dociekanie
prawdy jest Waszym dziennikarskim prawem i OBOWIĄZKIEM!
2013-11-24 16:23:31 Autor: d33
---.147.232.39.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@GFM
nie odpowiem ci na twoje pytanie bo to nie mój pociąg i nie mój problem ale co do jednego
należy zwrócić uwagę - przy tak niestabilnej wiszącej (zwisającej na wysięgnikach a nie
trzymanej przez...) kontakt pantografu był miejscami słaby - to widać na filmie - podczas bicia
rekordu należało jechać na dwóch pantografach z balansem zasilania - to znaczy że przerwy i
straty powodowane iskrzeniem na pierwszym były by równoważone przez drugi, energii starczyło by
na 300+ ale czy tak chcieli pojechać tego nie wiem.
2013-11-24 16:27:08 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Jezeli we Francji w 1955 mieli v331 to przecierz dla Pesy lub Newagu to psikus teraz.
2013-11-24 16:28:18 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Zabraklo mocy tor wyciagnie v400
2013-11-24 16:35:20 Autor: tfanatic
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To pokazuje ze Nowak nawet u nas w Łodzi stał się Bohaterem Narodowym bo 1x udało się w ciągu
35 lat od czasów Gierka i Jaruzelskiego uzyskać jakiś konstruktywny postęp w tym kraju a nie
tylko na papierze slogany ze będziemy jezdzic jak wcześniejsze ekipy albo za czasów lat 80 jak
komuna nam w telewizji w Sondzie pokazywala 300 to Japonczycy jezdza w planowym ruchu kolejowym
swoimi pendolino a w Polsce wtedy nawet wagonu nie było żeby 200 pojechal ani lokomotywy .
2013-11-24 16:42:00 Autor: tfanatic
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ponadto należy tutaj przypomnieć ze w Chinach maja 127 skladow pendolino i tam szybka kolej nie
jest tylko wykorzystywana na potrzeby przewozu pasazerow , ale jest tez wykorzystywana do przewozu
paczek i przesyłek pocztowych bo pendolino w Chinach ma wagony do przewozu szybkich przesyłek
pocztowych a na Chinskich stacjach widziałem jeszcze wozki akumulatorowe jak w Polsce do
transportowania paczek do wagonow pendolino ! W Unii Europejskiej najwięcej skladow Pendolino ma
chyba Hiszpania dokładnie 43 sztuki my mamy na razie tylko 20sztuk i tak dobrze .
2013-11-24 16:42:50 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
To oczywiste że był to maks wynikający z maksymalnego wykorzystania wszystkich elementów. Jakaś
bariera musiała być. To i tak dużo i cieszy mnie to że pokazano iż v250 eksploatacyjne daje
testowe v290. Tak jak v160 dało newagowe v200+ (raz piszą 201 raz 211). Przynajmniej widać jaka
to półka. To nie jakiś zestawik skrócony do dwóch wagonów silnikowych ale 'pełnoprawny'
pociąg.
Czekam na podsumowanie. Ile jechali 'pod górkę?' Mam wrażenie że więcej niż v160, może v200.
Ile było w sumie przekroczeń v200 a ile v250?
Z jaką v będą dalsze testy? V220-250? Drugie Pendo wyciągną z szopy? Może jakiś przejazd z
v250 dla dziennikarzy?
Z jaką prędkością jeżdzono przez rozjazdy w Psarach?
Brakowało mi trochę lepszej oprawy medialnej. Media były zaskakiwane. Jakiś reportaż z wagonów
technicznych. Film z wnętrza. Poza czystą informacją o rekordzie media mają problem 'zapakować'
fakt medialny w sprawny reportaż. Zrobić reportaż o głodujących dzieciach łatwo. Media dawno
przestały informować, teraz grają na emocjach tabloidu. Widać nadal zero medialnej orientacji w
temacie. Mgła.
Czekam na podsumowanie i wstępne wnioski.
2013-11-24 16:42:52 Autor: gośś
---.dynamic.chello.pl
Nie dogoniliśmy nawet rekordu, ustanowionego we Francji w...1955 roku, kiedy lokomotywa z trzema
wagonami pojechała 331 km/


Jak pomyślę, że 10 lat temu jechałem TGV, Thalysem, ICE ponad 300 w ruchu planowym, a tu
chłopaki w rekordzie się jedynie zbliżyli to mam poczucie że nasze zacofanie nie mija i nie
minienigdy
2013-11-24 16:50:04 Autor: Bad Worm
---.adsl.inetia.pl
@gośś: i co z tego, że Francuzi pojechali w 1955 roku 331km/h? Do tej pory nie osiągają takiej
prędkości w ruchu pasażerskim, nie jeździ się też >320 w żadnym innym kraju.
@tfanatic: pocztę wożą też specjalne składy TGV. A Japonia wbrew pozorom aż taka szybka nie
jest - przeglądając ich tabelaryczne rozkłady to jest tylko kilka tras, gdzie średnimi
prędkościami dorównują bądź przebijają TGV.
2013-11-24 16:50:28 Autor: zwawy
---.dynamic.chello.pl
Czemu wy ciągle pouczacie redakcję jak mają pisać?

Tacy cwani jesteście to sami załóżcie portal internetowy.
2013-11-24 16:53:00 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@glober
Tor owszem podbity i równy na v400 ale przy h150mm i r4000 wyszło by v300 +10% z testowym
przekroczeniem a-1.0 do 1.2
330 góra na wariata do v350. A i tak nie na wszystkich łukach da się podbić na h-150mm. Jestem
ciekaw ile cisło na łukach.
@tfanatic
Za to potęga globu USA posiada 20 sztuk Acela train.
2013-11-24 17:05:56 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@gośś
A gdzie ICE jechałeś ponad 300 km/h ?
2013-11-24 17:11:10 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@gośś
Powiedz to Czechom którzy nawet nie mieli gdzie przetestować te v230 + 10%. Tylko v237 w testach i
v160 w użyciu. I chyba szybiej 'nasze' Pendo poszło od Szwedów i Austriaków i Rosjan. Usa też
nie ma się czym chwalić. Szybka kolej to kwestia polityczna, warunki rynkowe dają szybkie protezy
typu Acela, Sapsan, Allegro i cała masa innych wynalazków z RailJetem wyciągającym średnią
v120 między Wiedniem a Salzburgiem. Porównania do Dreamlinera nierozsądne. Lotnictwo to punktowa
infrastruktura do opanowania w środku buszu przez egzotyczne kraje. Etiopia też ma Dreamlinery,
ale szybkich pociągów ni hu hu. To dlatego przywitanie Dreamlinera było wiochą, powitanie
Pendolino już wiochą nie było. Szybka kolej to infrastruktura liniowa z reżimem kultury
utrzymania.
Bardziej te rekordy bolą w porównaniu do stanu technicznego wielu linii głównych w Pl.
2013-11-24 17:12:41 Autor: Raster
---.dynamic.chello.pl
Mamy pecha że tuż za naszym płotem mamy najlepsze koleje na świecie, Niemieckie i Francuskie. A
porównania są na zasadzie "jak nie dościgamy Francuzów i Niemców to jesteśmy trzeci świat".
Na świat trzeba patrzeć nieco szerzej.
2013-11-24 17:17:21 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
W szwecji to wiocha jezdza v200 dopiero beda budowac v320. Maja rekord v303 ale to dwuskladem na
15kV.
2013-11-24 17:30:04 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
No to pendo znów sobie ładnie popendził:). Gratulacje i szacunek. To powinna być zachęta do jak
najszybszej prędkości rozkładowe i to nie tylko na CMK, ale też na innych liniach, żeby można
je dostosowywać do jak najwyższych prędkości.

PLK chwali się np. remontem linii Zgierz - Łowicz, ale jest tam bardzo dużo ograniczeń na
przepustach i jednym przejeździe, V max 90 km/h szału też nie robi i te liczne zwolnienia
wydłużają czas i pogarszają komfort jazdy. Część z nich wyeliminowano już trochę po
remoncie, ale jeszcze zbyt wiele zostało. Ma t obyć robione, ale powinny być zrobione wszystkie i
to już wcześniej i większa prędkość wprowadzona, tym bardziej, że przed remontem linia była
zamknięta dla ruchu pasażerskiego ze względu na zbyt niską prędkość, a teraz kka trzeba
będzie wprowadzać.
Też PLK chwaliła się ostatnio, że remontują linię Zgierz - Łódź Kaliska również okolice
stacji Łódź Żabieniec oraz na przejeździe przy ul. Sosnowej w Zgierzu ma zostać zamontowana
sygnalizacja. I bardzo dobrze, prace postępują, natomiast w okolicach stacji Zgierz i na samej
stacji tory są w tragicznym stanie, rozwalające się podkłady, powyginane szyny uginające się
przy przejeździe pociągów i to z zatrważającą prędkością 20 km/h i tam nic się nie dzieje,
nie ma też zapowiedzi, że coś tam będzie robione. Pasażerowie też się dziwią, że nikt z
tym
nic nie robi, zwłaszcza, że trochę pociągów tamtędy jeździ, w tym towarów, niedługo ruszy
ŁKA. Może trzeba jakieś fotki porobić i podesłać do PLK-i albo przysłać pendo do Zgierza,
żeby przyspieszyć remont:-). Pozdrawiam.
2013-11-24 17:30:29 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@glober
Tak czułem że Szwedzi przebili v 300 ale nie chciało mi się szukać.
@Raster
Słusznie.
Teraz zamiast marzyć o rekordach należy zdjąć z v160 próg wymagający budowy niemal od nowa pod
nazwą 'mordernizacji', bo to głupota. Takie reanimacje jak L131 czas robić. Jeśli mentalnie
oswoimy v200-230 to może przestaniemy robić wielkie halo dla v160.
2013-11-24 17:45:08 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Trzeba pamiętać o tym że Robert i Iwan biegli w pociągu w stronę dzioba tylnego z prędkością
10 km/h, prędkości się więc sumują, a to ONI są ŚRODKIEM WSZECHRZECZY KOLEJOWEJ, więc rekord
padł!

Teraz czas na bicie rekordu ceny za bilet, i spadku przewozów. Plebs do polskichbusów i
samochodów, a tu będzie jak w Orient Expressie. Podobno nawet morderstwa będą jak z kryminałów
o Herculesie Poirot, a nie jakieś pijackie sceny z PRL rodem.
2013-11-24 17:51:59 Autor: pepik
---.dynamic.chello.pl
Ja się pytam: a dlaczego nie może być jak w Czechach? Prędkości dobre ale bez jakiegoś
wielkiego szaleństwa, za to dużo kursów, niskie ceny za bilety, brak pociągów niby elitarnych,
dużo podróżnych na dworcach, przesiadają się do i z pociągów lokalnych, widać że system
warto dotować bo jest potrzebny i wykorzystywany. A tu jest trzeci świat, nie dlatego że Dzioby
jadą 200 a by mogły 300, ale dlatego że to wszystko para w gwizdek, zwykły człowiek nie ma
złudzeń że nie skorzysta z tego, choć dotować owszem będzie... Dreamliner i pendolino -
symbole zidiocenia i zdegenerowania neokapitalistycznych czasów...
2013-11-24 18:06:29 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@pepik
Czeska kultura plebejska vs polska kultura sarmacka. Czyli nie daj się a zesraj się. Polaki majom
swojom godność i puciongami nie jeźdżą. Do tego dochodzi brak instynktów
małomiasteczkowo-wielkomiejskich-czyli rzemieślniczo-drobnomieszczańskich, które sprzyjają
mieszkaniu w zwartej zabudowie (wcześniejsza, tradycyjna urbanizacja) i jeżdzeniu 'miejskim'
tramwajem i międzymiastowym pociągiem. U nas naród wiejski, rozdziamdziolony, zatomizowany, w
sarmackie wzorce zapatrzony. Hejta, wiśta, lejce, wio! Ewentualnie na dziś: bum, bum, bum,
własnym autkiem z dala od plebsu.
2013-11-24 18:13:20 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@Adam Zz

@tfanatic
Za to potęga globu USA posiada 20 sztuk Acela train.



W USA nie potrzeba więcej składów jak 20 sztuk Acela Express. Bo gdzie i dokąd one mają
jeździć?. I tak jeden goni drugiego na odcinku Washington-New York. A kilka składów ma
wydłużoną linie do Boston. To szybkie pociągi raczej pracownicze, zabierające każdego dnia 90%
ludzi jadących do pracy, zatrzymujący się na 7 pośrednich stacjach.

W USA jest duże zapotrzebowanie na klasyczne lokomotywy i klasyczne wagony, w dużej części na
wagony sypialne na dalekie, dochodzące do 32 godzin jazdy. Kto wytrzyma 32 godziny jazdy na
siedząco bez 2 wagonów Restauracyjnych, i obowiązkowo w USA wagonu bagażowego. Gdzie podobnie
jak w liniach lotniczych bagaż oddaje się do wagonu bagażowego. A przy sobie trzyma podręczny?.
2013-11-24 18:23:22 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
tak na prawdę testowe rekordy są tak samo interesujące jak ponad 500km/h we Francji...

nie ma znaczenia, ciekawostka.

Bardziej interesuje mnie np. przypadek połączeń z Kutna do Torunia gdzie były pociąg 5, 6 i TLK
po 8, a po zmianach miało być 5, po 8 i osobowy i TLK (bezsensowne dublowanie przy braku pociągu
o 6 rano czyli w szczycie) a ostatecznie nie będzie w ogóle osobowych. Być może nie powinno się
mówić o ciekawostkach dopóki prawdziwe problemy nie zostaną rozwiązane:P
2013-11-24 18:31:04 Autor: my już są amerykany
---.dynamic.chello.pl
Potęga globy USA, chyba z taką ewangelizacją to do Gruzji trzeba albo już sam nie wiem gdzie. Bo
w Polsce to już nie działa. Potęga chyba w produkcji długu i konsumpcji chińskiego śmiecia.
Jak już się mamy porównywać to do dobrze zorganizowanych krajów a nie USA!
2013-11-24 18:31:32 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@Kflik

Dokładnie!. Lece na Święta do Polski, a po 4 dniach pobytu w Krakowie wybieram się do
Bolesławca. I zachodzę w głowę czym jechać?. Bo i ile się orientuje, nie za bardzo bez KIBLA i
dwóch przesiadek tam dotrę koleją?. Jazda gorsza jak na Sybir w Rosji. W kraju Pendolino.
2013-11-24 18:40:24 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post my już są amerykany:
"Potęga globy USA, chyba z taką ewangelizacją to do Gruzji trzeba albo już sam nie wiem gdzie. Bo
w Polsce to już nie działa. Potęga chyba w produkcji długu i konsumpcji chińskiego śmiecia.
Jak już się mamy porównywać to do dobrze zorganizowanych krajów a nie USA!"
@my już są amerykany

Szukasz zaczepki???. To ci powiem, ze Polska to żadne Amerykany. To Ameryka z czasów Al-Capone
lata 1920. Ludzie pozbawieni wszelkich świadczeń socjalnych, należytej pracy i płacy. Gdzie do
dziś nie potrafiący wyprodukować żadnego podobnego tak krytykowanego przez Polaków, złomu jaki
produkuje USA. Kogo w USA obchodzi jaki dług ma rząd USA do skośnookich braci?. Przez 22 lata
lądując w USA z $50 dolarami w portkach, dorobiłem się tyle, ze w Polsce brakłoby mi ze 2
życia. Stać mnie na 4-5 krotne podróże z USA do Wiednia i Polski co rok. A za tego śmiecia, w
Polsce płacą 3 złote i 15 groszy. Fakt!, ten śmieć w Polsce się szybko topi, trzeba latać po
kantorach jak na sraczkę, ceny 2x większe jak w USA.
2013-11-24 18:45:29 Autor: hłem hłe
---.dynamic.chello.pl
@Maszynista z "hamerykańskiego yntersyty"

Ta Hameryka to już ci klepki we łbie poprzestawiała, o ile jeszcze je masz...
2013-11-24 18:49:42 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post hłem hłe:
"@Maszynista z "hamerykańskiego yntersyty"

Ta Hameryka to już ci klepki we łbie poprzestawiała, o ile jeszcze je masz..."
@hlem hłe

Fakt!> nigdy się nie porozumiemy, bo w USA inaczej się żyje, inaczej się myśli. Klepki inaczej
się przestawiają. Nie spotkałem na zadnym polskim forum, wpisów, jak super się żyje Polakom w
Polsce. Po prostu brak chwalenia. Skieruj mnie na takie forum!!!. Chętnie poczytam o 3/4 średniej
warstwy społeczeństwa.
2013-11-24 19:04:55 Autor: usa superstar
---.dynamic.chello.pl
Za to ogłupiałe i zdegenerowane społeczeństwo (?) jankeskie świata nie widziało w ogóle, co
mądrzejsi wiedzą gdzie jest Kanada, chwalą otaczającą rzeczywistość bo skąd mogę wiedzieć
jak jest inaczej? Na przykład przeciętny człowiek w Polsce może liczyć na znacznie lepszą
opiekę zdrowotną niż przeciętny USman, zapewne bez ubezpieczenia nawet...
2013-11-24 19:05:34 Autor: Tomasz S.
---.adsl.inetia.pl
""Nie dogoniliśmy nawet rekordu, ustanowionego we Francji w...1955 roku, kiedy lokomotywa z trzema
wagonami pojechała 331 km/h.""



Była to Francuska BB 9004...

ALE...

Posiadamy 10 lokomotyw Siemensa serii ES64U4 (Husarz), która to zdetronizowała Francuską BB 9004
i we wrześniu 2006 roku lokomotywa OBB serii 1216.050 ustanowiła NOWY REKORD prędkości 357 km/h.
2013-11-24 19:07:09 Autor: Tomasz S.
---.adsl.inetia.pl
""Nie dogoniliśmy nawet rekordu, ustanowionego we Francji w...1955 roku, kiedy lokomotywa z trzema
wagonami pojechała 331 km/h.""



Była to Francuska BB 9004...

ALE...

Posiadamy 10 lokomotyw Siemensa serii ES64U4 (Husarz), która to zdetronizowała Francuską BB 9004
i we wrześniu 2006 roku lokomotywa OBB serii 1216.050 ustanowiła NOWY REKORD prędkości 357 km/h.
2013-11-24 19:23:04 Autor: kflik2
---.18.145.128
dodam ze problemy jak w Kutnie to sa problemy strukturalne, nie jest to sprawaj edynie dbalosci o
poprawny i rozsadny rozklad tak by jak najlepiej wydawac nasze podatki bo to bedzie zawsze. Jest to
rpoblem stworzenia warunkow w ktorych bedzie sie dalo dbac o takie rzeczy. Pisanie w tym czasie o
rekordach itp to zla rzecz bo odraca uwage od prawdziwych problemow. testy niech sobie robia. ale
uwaga publiczna musi byc zwrocona na inne rzeczy.
2013-11-24 19:30:53 Autor: MAszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post usa superstar:
"Za to ogłupiałe i zdegenerowane społeczeństwo (?) jankeskie świata nie widziało w ogóle, co
mądrzejsi wiedzą gdzie jest Kanada, chwalą otaczającą rzeczywistość bo skąd mogę wiedzieć
jak jest inaczej? Na przykład przeciętny człowiek w Polsce może liczyć na znacznie lepszą
opiekę zdrowotną niż przeciętny USman, zapewne bez ubezpieczenia nawet..."
@usa superstar

Po ostatnim spisie, amerykanów w USA jest 38%. W zdecydowanej większości, Amerykanie to
Europejczycy. Amerykanie przede wszystkim są mistrzami w poszukiwaniu pracy. Nie musza latać po
świecie za robotą. I nie kpij ze służby zdrowia w USA, bo jest na najwyższym poziomie. Gdzie z
Polski dzieci latają na bezpłatne leczenia, bo Polscy znachorzy ich nie potrafią wyleczyć. Zona
moja jest alergologiem, i co rok przylatuje kilku studentów na praktyki do niej do szpitala,
Podstawowych czynności ci studenci nie potrafią ogarnąć. Nie potrafią obsłużyć
specjalistycznych urządzeń, gdzie w USA obsługuje lekarz, a w Polsce specjalnie przeszkolona
osoba. Co rok odpisuje kilka procent na Dar Serca w Chicago, by nie płacić podatku na Obama. Jak
ma płacić, to wole odpisać te 5% na Dar Serca jak na kościół.. Nikt w USA na ulicy nie umiera.
Biedny jest leczony i tak na koszt miasta. W USA około 16 milionów ludzi nie ma ubezpieczenia, w
większości ci nielegalni. Każdy na rogu ulicy może sobie wykupić polisę ubezpieczeniową.
Ponieważ w USA nie ma obowiązku ubezpieczenia, wiec kilkanaście procent ich nie wykupuje, w
większości młodzi zdrowi ludzie. W USA wystarczy mieć ubezpieczenie na Dom czy Samochód i to
już w niektórych przypadkach zdarzeń, ubezpieczenie pokrywa wypadki. Zam Polaków którzy wolą
co tydzień kupić karton wódki czy piwa, jak zapłacić na ubezpieczenie. Ubezpieczenie w USA w
zasadzie płaci się do 20% a resztę pokrywa pracodawca.


http://www.youtube.com/watch?v=FKVSFgikjCo
2013-11-24 19:50:01 Autor: wietkong4321
---.bydgoszcz.vectranet.pl
Idź i zabija za ropę emigranciku z Usa
2013-11-24 19:50:11 Autor: MAszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@usa superstar:

Zapomniałem dopisać. W USA każdy który ukończy 62 lata, a miesięczna emerytura nie przekracza
$1850 dolarów na osobę. Otrzymuje bezpłatne ubezpieczenie na koszt Stanu. Ja się nie
kwalifikuje, bo przekraczam znacznie wysokość emerytury. Ale place $157 dolarów miesięcznie i
mam pokrycie ubezpieczania i w USA, i na wakacjach w większości krajów świata, w tym w całej
Europie. W USA wystarczy przepracować 40 kwartałów by otrzymać emeryturę czy rentę. Co
ciekawe!, 50% emerytury otrzymuje każda kobieta z która przez 10 lat prowadził, tak zwane
gospodarstwo domowe. Hipotetycznie jeśli miał 3 zony, i z każda żył 10 lat. każda z żon
dotnie 50% emerytury. Wiele Polek w Polsce o tym nie wie, i tracą kaes, bo wystarczy zgłosić się
do Ambasady USA w Warszawie, i wypełnić papierek, a były mąż po rozwodzie, nie ma nic do
gadania. Kobieta może całe życie nie pracować i otrzyma 50% emerytury męża.



http://polish.poland.usembassy.gov/benefits.html
2013-11-24 19:55:13 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post wietkong4321:
"Idź i zabija za ropę emigranciku z Usa"
@wietkong4321

Ropa się kończy, nie ma na kogo napadać, w USA coraz więcej elektrycznych pojazdów. Problem
będzie w Polsce, zanim Helmut odda na złom elektryczny samochód, to opłynie 15 lat. Zanim to
się będzie z Niemiec ściągać.

Poczytaj ciekawostkę.


http://dziennikzwiazkowy.com/gospodarka/usa-przeskocza-arabie-saudyjska-w-produkcji-ropy-na-krotko/
2013-11-24 20:02:08 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
No i tvp1 pojechała tabloidem. I ten głupi dzieciuch kraśko łypiący żydowskimi ślipiami zza
okularków. Był w juesej to mógł się zapoznać z acelą. Sieczka. Aż żal dupę ściska za
peerlowskimi mediami. Przynajmniej nie podlizywały się gimbusom i matołkom. W gazetach były
całe wysważone profesorskie referaty na temat.
2013-11-24 20:02:29 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
@GFM
Daj spokój, powołali się na R. Wyszyńskiego i w 'RK' uważają, że wszystko jest w porządku;
dziennikarska rzetelność zmienia rozmiar - kurczy się...
@zwawy
Pouczają? Raczej wskazują braki w dziennikarskiej rzetelności.
2013-11-24 20:04:02 Autor: Hau hau
---.dynamic.chello.pl
ES64U4 to jest Taurus a nie jakiś Husarz, co to za megalomania? Wszystko Orzeł albo jakoś inaczej
górnolotnie. Jakie to ma znaczenie? W polskich realiach 200 km/h na magistralach i na innych
liniach w zależności od okoliczności 120? 90? to jest znakomity wynik i więcej nie trzeba. Tylko
bez zwolnień co 2 km i będzie dobrze.
2013-11-24 20:05:53 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
Aj szkoda, a już tak liczyłem na 301... no ale cóż i tak gratulacje za ten nowy rekord, o tyle
cieszący że te pociągi już zostaną tu, bo ten ETR260 to był dopiero ewentualną opcją,
...niestety nie doczekaną.

@Maszynista powiedz mi tak szczerze, tobie gula chodzi że coś w Polsce może być lepsze od
czegoś tam Ameryce? Ty w ogóle nie cieszysz się że coś w tym kraju w końcu się posuwa do
przodu? To po co ty tu zaglądasz na RK, by ciągle cynicznie wyszydzać i wytykać jak zacofanym
krajem jest twoja rdzenna ojczyzna, a Ameryka jest och i ach? Teraz raptem Acela jest nie potrzebna,
to dlaczego tego od razu nie pisałeś tylko zachwalałeś jakie to szybkie pociągi są w USA a
Polska to taka prymitywna. Ile ty masz lat? Bo zachowujesz się jak dzieci na kolonii w wieku 13 lat
co to zachwalają wyższość swojego kraju nad tym do którego przyjechali. Nie wiem czy zdajesz
sobie sprawę ze swojego ateistycznego podejścia, obudź się w końcu i przejrzyj na oczy bo się
już pogubiłeś w zakrzywianiu prawdziwej rzeczywistości. Dziś czasy się zmieniły i to gdzie i
jak się żyje każdy kto chce wiedzieć to wie choćby dzięki internetowi.
2013-11-24 20:13:29 Autor: Mati_80
---.zapnet-isp.net
Wszyscy się podniecają jak dzieci, z tej niegospodarności. Ktoś musiał wziąć niezłą łapuwe
i wyprowadzili pieniądze i prace z kraju do włoch.Z tym pendolino to ćwiczyli temat już w 1999r.
ale wtedy NIK unieważnił przetarg. Możliwości rodzimych producentów pociągów są już na
takim poziomie że mogli by te Pendolino dla PKP intercity budować i dostosowywać do naszych
warunków w PESA czy NEWAG,ale mamy zbyt głupich władnych żeby wydająć takie pieniądze nie
wynegocjowali nic w zamian.Współprace z naszymi firmami nowe miejsca pracy,pozyskanie nowszych
technologi.Same ofiary losu!!!
2013-11-24 20:14:03 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant

Czytać umiesz?. kto pisał ze Acela jest niepotrzebna i kiedy?. Jest to świetny pociąg na tylko 1
linie. Wzdłuż wybrzeża USA, gdzie do pracy dojeżdża każdego dnia 90% ludzi. Taki pociąg czyli
to Pendolino, raczej widziałbym własnie na podobnej linii Łódź-Warszawa, był i jest to pociąg
raczej o charakterze dowozu do pracy. Wszędzie indziej, powinny być ful wypasione wagony z
restauracyjnym. Jeśli dziś robi się ofertę dla podróżnego, zakopując składy typu
tramwajowego na linie Kraków-Olsztyn, to ja dziękuje za taka nowoczesność. Wiec słuszność mam
co do krytyki.
2013-11-24 20:15:06 Autor: Mati_80
---.zapnet-isp.net
A można było tak.
Niemcy potrafią nawiązać współprace i ściągnąć nowe technologie,tworzyć miejsca pracy.
Odpowiednik naszego PKP Intercity
niemieckie DB Fernverkehr.
Pociąg np.ICE T(InterCity Expres Train)
W 1994 roku powstało konsorcjum złożone z niemieckiego Siemensa i Düwagu oraz włoskiego Fiata
Ferroviaria(kupionego później przez Alstom) producenta PENDOLINO na wikipedii jest sporo na ten
temat
i w związku z tym powstał "ICE T"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Intercity-Express
2013-11-24 20:27:20 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant.
Jeszcze jedno. W USA jest przepis, ze na dziennych liniach powyżej 6 godzin jazdy, obowiązkowo
muszą być wagony do leżenia w dzień, czyli każdy prawie obecny wagon. Z przedziałami
dwuosobowymi, po prawej i lewej stronie, a korytarz po środku. Gdzie się rozkłada fotele. A w
obowiązkowo nocy sypialne. Wiec gdzie puścisz taką Acele czy takie Pendolino dalej?.
2013-11-24 20:42:37 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant

Podobno Polacy lubią naśladować. Rosjanie zaczęli produkować super wypasione wagony Sypialne
piętrowe. W Polsce idzie się na krótką metę, jak najszybciej zamienić stare kible, na nowszy
tabor tramwajowy z ładnym czółkiem, malowany we wszystkie dostępne kolory w palecie. Tylko
jakiego pasażera obchodzi ładne czółko, i kolor malowania?. Mam z Krakowa do Bolesławca, o i
ile będzie bezpośredni?, jechać 8-9 godzin pociągiem typu Tramwajowego, wciśnięty w plastikowy
stołek?. To uważasz w dobie nowoczesności za sukces polskich kolei. Rozumiem takie składy na
krótkie linie.
2013-11-24 20:49:00 Autor: inzynier
---.dynamic.chello.pl
Oho, codzienna porcja żółci białego czarnucha z Polski zap...ajacego na hamerykanskiej plantacji
trzciny cukrowej.
Nie karmcie tego trolla, prosze.
2013-11-24 20:54:25 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post inzynier:
"Oho, codzienna porcja żółci białego czarnucha z Polski zap...ajacego na hamerykanskiej plantacji
trzciny cukrowej.
Nie karmcie tego trolla, prosze."
@inzynier

Podobno po maturze z Religii?. Może pomyślałbyś o amerykańskich pasażerach, podróżujących
po Polsce, by podróżowali w takich przedziałach, a nie kiblach.



http://www.youtube.com/watch?v=-3jW2nkKb8s
2013-11-24 21:01:32 Autor: Tomasz S.
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Hau hau:
"ES64U4 to jest Taurus a nie jakiś Husarz, co to za megalomania? Wszystko Orzeł albo jakoś inaczej
górnolotnie. Jakie to ma znaczenie? W polskich realiach 200 km/h na magistralach i na innych
liniach w zależności od okoliczności 120? 90? to jest znakomity wynik i więcej nie trzeba. Tylko
bez zwolnień co 2 km i będzie dobrze."
ES64U4, tak samo jak ES64U2 i ES64U to jak najbardziej Taurus i jest to nazwa handlowa lokomotywy
oznaczonej na Austriackich Kolejach Federalnych OBB jako seria 1216.


W Polsce nazwano ją Husarz, natomiast z tego co mi wiadomo u innych przewoźników eksploatujących
lokomotywy ES64U...
Siemens(!!!) m.in DB pod serią 182 i 183 nie posiadają (przynajmniej widocznej na nich) nazwy
handlowej.

Rzeczywiście Es64U4 mogły by na PKP nosić nadaną wcześniej przez koleje austriackie nazwę
Taurus (zamiast na siłę wymyślonej Husarz), jednak realia są takie a nie inne, więc pomimo
wspólnego zdania na ten temat, stwierdzam, że nie ma sensu zaklinania rzeczywistości tym
bardziej, że temat nazwy Polskich ES64U4 jest mocno czerstwy.


Co do wyścigu w pobijaniu rekordów prędkości to zgadzam się, że w PL w zupełności wystarczy
200/160 na liniach magistralnych a nawet 120 km/h, byle by bez zwolnien nie tylko "co 2 km" patrz
linia Katowice - Kraków, Węglówka i wiele innych; i byle w całej Polsce, a nie tylko CMK.

Ponadto posiadamy 10 lokomotyw ES64U4, które są przedstawicielkami najszybszych i zarazem
najmocniejszych (6,4 MW) i najnowocześniejszych maszyn tego typu i wbrew temu co napisał autor
tego artykułu że ""Polskim kolejom daleko do(...)"" nie mamy się czego wstydzić, a wręcz
przeciwnie. Zresztą sam rekord lokomotywy 1216.050 padł bynajmniej nie w Austrii, a w Niemczech.
2013-11-24 21:06:13 Autor: RysiekChaszcz
---.235.121.206
Avatar
RysiekChaszcz
A mi się podoba te chwalenie przez @Maszynista z USIA. Tylko dlaczego 99 % torów mają super
nowoczesne zamocowania: gwożdzie , podkład drewniany i szyna.
Sami daliście nam możliwość jak was pooglądać. Wystarczy maps.google i szukać przejazdów
kolejowych. Wszędzie zgniłe drewniane podkłady i szyny przybite na ćwieki.
Zresztą jeszcze lepiej to obrazują filmy Made In Usia gdzie żeby zatrzymać pociąg trzeba
strzelać w kierunku lokomotywy z kałacha a rozerwanie węży powietrznych powoduje zwiększenie
prędkości.
A więc weź się za ten zmywak i przestań obrażać Polaków.
Jestem też informatykiem i nie mam zamiaru już Ci przypominać bez kogo by wasze USIA było dalej
100 lat za Obamą .
Odwal się od Polski zmywaku. Ty nawet podejrzewam nie wiesz jak wygląda lokomotywa w USIA :-)
2013-11-24 21:08:09 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
@Maszynista z BNSF USA ale to są wypasione wagony tylko bez restauracyjnego bo i po co ci ten
restauracyjny na 3 -3,5 godziny jazdy? A ile masz tych pociągów tej klasy w Europie z
restauracyjnym. Ja widziałem tylko w ICE1 i to częściowo po stronie jedynki i taka to restauracja
jak wszystko gotowce odgrzewane w mikrofali. Dlatego twierdzę że się czepiasz szczegółów bez
znaczenia i potrzeby. Wszystko się udało, a nawet lepiej jak planowano no to k... nie może być,
a znajdę coś nad czym będę ujadał. No nie jest tak?!
2013-11-24 21:09:35 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@Hau Hau

Znowu muszę wsadzić kij w szprychy. Piszesz ze: nie mamy się czego wstydzić, a wręcz
przeciwnie. A od kiedy to pasażerowie jeżdżą w lokomotywach?. Jest się czego wstydzić, bo nie
ma praktycznie żadnego w Polsce taboru, wygodnego na dalsze odcinki. Wiec nie wiem czym tu się
zachwycać.
2013-11-24 21:13:30 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
No cóż ten tramwaj mam nadzieję pojedzie kiedyś z Krakowa do Bolesławca w 3:45 i na takie
docelowo czasy jest kupowany.
Co do mediów to RK jest w porządku, irytują mnie za to ćwierć fakty i pół fakty powtarzane
jak goebelsowskie kłamstwo w necie przez nieodpowiedzialnych demagogów. I sarmackie fochy które
niżej niż do Magleva to nie wsiądą, no chyba że Lukstorpieda z Pesy-hit eksportowy! Obecnie net
jest tubą do powielania głupot i taki Tadek Mosz chlapiący głupoty o latach 70-tych nie wie jak
bzdury rezonują. Tak samo jak latanie i wymachiwanie Luxtorpedą jako wielkim osiągnięciem
mocarstwowej II RP. Chłopcy od Karnowskiego mają aż mokro w portkach od tej zabaweczki.
2013-11-24 21:16:38 Autor: NBA
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jak na ED to całkiem całkiem. Smiechu będzie dopiero przy V handlowym na poziomie 140 za tyle
pieniędzy. Już nie wiem czy to śmiać się czy płakać
2013-11-24 21:16:42 Autor: MAszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant

CKM nie jest pępkiem kolei dla 95% pasażerów w Polsce. Ile w roku podróżujesz po CMK?. Kiedy ja
jeździłem przez Kielce, Skarżysko, Radom, w 16 wagonach nie mieścili się ludzie. Kiedy
przeszedłem na CMK, z 16 wagonów zrobiło się 10. Zostały odcięte od świata 3 średnie miasta.
Chyba wyjątkowy kraj, gdzie nie ma po drodze większych miast w celu zabrania podróżnych. Kolej
powinna być wygodna, szybka, w miarę z nowoczesnymi wagonami na 95% liniach w Polsce. A ten
szybszy autobus, zgoda!, może sobie jeździć na linii, gdzie mam 30% zaludnienie. Chyba ze ja mam
pecha, bo kiedy ja jadę do Krakowa Krakusem, w wagonie jedzie góra 5-10 osób.
2013-11-24 21:18:16 Autor: amigo.
---.opera-mini.net
Maszynista dobrze piszesz. W Polsce to tylko na ilość na siłę na pokaz. Pasażer ma płacić i
cicho siedzieć bo nowe. W Szwecji jeździ stary tabor a komfort taki jak w nowych w Polen. 20 lat
stagnacji PRL na koleji teraz skok w czasie z pociągami
2013-11-24 21:30:18 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@amigo

Własnie cały czas o tym pisze i krytykuje. Bo jakby nie patrzeć jestem również stałym bywalcem
kolei. Znam ludzi w Krakowie, Częstochowie, Bolesławcu, którzy 20 lat pociągiem nigdzie nie
jechali, w ogóle nigdzie nie jechali, bo nie stać ich na podróże. Wiec co oni mogą krytykować,
kiedy nie znają sumaku polskich kolei?. W USA jestem przyzwyczajony super do wygody. Na
zamieszczonym wyżej filmie, widać standardowy zwykły wagon, na dwa miejsca w przedziale.
Przedziały są po obu stronach w zwyczajnym wagonie. Gdzie jedna osoba rozkłada fotel i śpi , a
druga rozkłada górę i śpi. O takim czymś mogę tylko pomarzyć w podróżach po Polsce. Albo
czeka mnie kibel i to z przesiadkami jak ostatnio jadąc z Bolesławca do Krakowa, niemal pół doby
12 godzin. A na odcinku Katowice Kraków blisko 2,5 godziny jazdy. Zona mało mnie z pociągu nie
wyrzuciła, z wściekłości, ze taka opcje wybrałem do Krakowa.
2013-11-24 21:38:18 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
ZNALEZIONE W SIECI


http://imageshack.us/photo/my-images/534/shgp.jpg/
2013-11-24 21:45:08 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
W odpowiedzi na post MAszynista z BNSF USA:
"@emigrant

CKM nie jest pępkiem kolei dla 95% pasażerów w Polsce. Ile w roku podróżujesz po CMK?. Kiedy ja
jeździłem przez Kielce, Skarżysko, Radom, w 16 wagonach nie mieścili się ludzie. Kiedy
przeszedłem na CMK, z 16 wagonów zrobiło się 10. Zostały odcięte od świata 3 średnie miasta.
Chyba wyjątkowy kraj, gdzie nie ma po drodze większych miast w celu zabrania podróżnych. Kolej
powinna być wygodna, szybka, w miarę z nowoczesnymi wagonami na 95% liniach w Polsce. A ten
szybszy autobus, zgoda!, może sobie jeździć na linii, gdzie mam 30% zaludnienie. Chyba ze ja mam
pecha, bo kiedy ja jadę do Krakowa Krakusem, w wagonie jedzie góra 5-10 osób."
Nie odwracaj kota ogonem dobrze wiesz, że Pendolino będzie się poruszać nie tylko po CMK.
Kontynuujmy dyskusję słabych wg ciebie wagonów i tego braku restaurycyjnego.

Z rozkładu Boston (5:10) - Washington(11:52) Acela Ekspress daje nam czas 6 godzin bez 18 minut. a
oto jaki tam jest wypas: (znalezione na szybko)

http://www.youtube.com/watch?v=AeHiVjc-XKY

7:35 zaczyna się super hamerykański high speedowski wagon restauracyjny (czyli tylko bistro)

Ale nie w Polsce mu się chce restauracyjnego bo nie ma się do czepiać... czekaj ja cię s....
załatwię!
2013-11-24 21:45:16 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@NBA
Powiedz to Aceli i RailJetowi i kilku innym 'realistycznym' kolejom.
Zysk z CMK został częściowo zdyskontowany 25 lat temu. Efkt 'łał' rozłożony na raty.
Ps też nie do końca jestem zadowolony bo mogło być 1:55 do Kraka, i 1:45 do Kata, plus beż
żyłowania 2:15 do Gdańska lub 2:30 po głębszej modernie WWO-Działdowo (131km, v200,+45 minut)
i Malbork-Gdańsk a reszta do dobrego utrzymania plus optymalizacja.
Ale to nie jest powód do narodowego sepuku.
2013-11-24 21:50:16 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post amigo.:
"Maszynista dobrze piszesz. W Polsce to tylko na ilość na siłę na pokaz. Pasażer ma płacić i
cicho siedzieć bo nowe. W Szwecji jeździ stary tabor a komfort taki jak w nowych w Polen. 20 lat
stagnacji PRL na koleji teraz skok w czasie z pociągami"
@amigo

Żadnego skoku cywilizacyjnego dla podróżnych w Polsce nie ma. A przyszłość rysują nowsze
kible z ładniejszym dziobem, w szlaczki i słoneczka malowane. Podobno już w trakcie zamówienia.
Będzie się pasażer dyndał 19 godzin i 15 minut z Przemyśla do Szczecina, w nowoczesnym (EZT) o
własnym napędzie, z szerszym podłokietnikiem i dłuższym stoikiem, wciśnięty w fotel jak w
samolocie pod czas startu.
2013-11-24 21:52:07 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skończony sie podniecać tym Pendlino bo to jest żałosne. Co z tego ze osiągniemy na testach ,V
na poziomie 300 km na godz. Skoro pociągi beda jeździć z V ok 200 km/h na krótkich odcinkach.
Osiągniecie V 200 km/h to dzisiaj dla mnie jest najmniejszy problem. Siadam do samochodu jadę na
autostradę i jest 200 km/h. Nie należę do desperatów wiec nie będę sprawdzał jaka V max
wyciągnie mój samochód bo moje secie jest ważniejsze.
2013-11-24 21:52:12 Autor: amigo.
---.opera-mini.net
Skok w czasie po nowe.Szwedzi lubią urozmaicić sobie życie a wiem bo przebywam z nimi i nie są
tacy do przodu tylko powoli z czasem. Mam porównanie i wiem że w Polsce ludzie na stanowiskach
kierownictwo nie dbają o interes publicznego dobra wspólnego. Niewiem skąd ale to po PRL ta cecha
na "odpierdul się" dalej tkwi w życiu polaków. Każdy naród ma wady i zalety ale szwedzi wiedzą
co jest siłą kraju
2013-11-24 22:05:18 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant.

Ty chyba czytać nie za bardzo umiesz po Polsku, może napisać ci po angielsku?. Acela jest
wyjątkowym pociągiem na tej linii, i nikt nie będzie pchał sypialnych wagonów, na linii, gdzie
pociąg zatrzymuje się aż na 13 pośrednich stacjach.

Jak sam widzisz, czas przejazdu 456 mi (734 km) wynosi 6 godzin i 18 minut z 13 postojami. Wiec i
szybkość i czas na 734 km jest super. Oby kiedyś tak w Polsce z takim czasem pociąg z Przemyśla
do Cottbus ta sama odległość z 13 postojami pokonał w czasie 6 godzin i 18 minut. To byłby
rekord świata.


http://en.wikipedia.org/wiki/Acela_Express
2013-11-24 22:16:26 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
ale czy to jest artykuł o pociągu nocnym na trasę Przemyśl - Szczecin co ma jechać kilkanaście
godzin czy o Szybkim Pendolino na kilka godzin? Wiec trzymajmy się tej drugiej kategorii. Wyraźnie
zaznaczyłeś brak restauracyjnego i przedziałów w pendo, a ja się pytam po co? Chyba tylko po to
by się przyczepić, pomarudzić jak stary komuch. A że nie trafił na twoje trasy no trudno, masz
pecha. Na otarcie łez już jeżdżą odświeżone klasyki do Wrocławia a dalej się przesiądziesz
(jak jeszcze jeździ) w Desiro. Tak więc na takiej trasie nie grozi ci EN57
2013-11-24 22:21:39 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Tragiczne rozkłady jazdy w całym kraju, brak stabilności oferty, współpracy między dotowanymi
podmiotami i wspólnego tworzenia oferty - to jest powód do narodowego sepuku. To co się stało na
CMK zasługuje co najwyżej na drobną notkę gdzieś na 3 stronie.

Przykład: od grudnia Z Zawiercia do Katowic w dni robocze: 6:27KŚ, 6:53TLK, 7:23KŚ.

powrót np: 19:38KŚ 19:58TLK 20:44KŚ

pytanie: jaki rozkład istnieje z punktu widzenia osoby dojeżdżającej do pracy? występują
godzinne przerwy?
pytanie nr2: jaki rozkład jazdy istnieje z punktu widzenia podatnika? czy jego podatki idą na
pociągi (w tych godzinach) jadące dwa razy na godzinę?

To są problemy do analizy, nacisków na zmiany w prawie i spos0bie patrzenia na rynek kolejowy w
kraju. Na to jak wydawać środki finansowe. To także to co nas odróżnia od np. Czech.
2013-11-24 22:23:42 Autor: umbra
---.opera-mini.net
Avatar
umbra
Dopiero gdy WOS dla calej sieci zmiesci sie na jednej kartce Pendolino znajdzie uzasadnienie.
2013-11-24 22:23:43 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Tak więc należy marudzić nad innymi rzeczami. Nie dać się zdominować nieistotnym problemom.
Niech sobie robię testy i ktoś gdzieś może o tym wspomnieć drobnym maczkiem. Wystarczy. Resztę
sił lepiej wykorzystać na poprawę tego co istotne. Lub choć marudzenie o tym.
2013-11-24 22:26:59 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant

Wytłumacz mi, po co przez 20 lat jeździł wagon restauracyjny, a później barowy, do którego
ciężko było się do lady dostać?. Z moich wieloletnich podróży, wynikało, ze ekspresami
jeździli w zasadzie krawaciarze, załatwiający sprawy w Warszawie. Dość znaczy procent, nawet
załatwiający wizy do USA w Warszawie, Często nie zdążywszy zjeść obiadu na mieście, wpadali
do wagonu i kosztowali żywność Warsu. Co się dziś zmieniło?. Ja nie muszę jeść tego bigosu,
Ale chętnie bym posiedział przy kawie, i lampce dobrego go wina. Ale na alkohol nie pozwalają
dziś wartości chrześcijańskie, w składach ekspresowych pociągów. Tylko W LOT można napić
się każdej ilości alkoholu. Pewnie z samolotu nie ma jak wypaść?. Co do przedziałów w
Penolino, podobno mają jeździec po wielu liniach w Polsce. Wiec nie sadze, ze czas podróży się
skróci, po gminnych szlakach.
2013-11-24 22:42:18 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Maszynista z BNSF USA to ciężki przypadek. Do niedawna utrzymywał, że w latach 80. ustanowił na
CMK rekord w relacji Kraków-Warszawa. Rzekomo było to 2 h 30 min.
2013-11-24 22:48:00 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant

Tu masz menu, co możesz w Acela Express skosztować w Bisto Bar. Zobacz ile masz wyboru samych
alkoholi. Posiłki tez są.



http://www.amtrak.com/ccurl/824/488/Acela-First-Class-Menu-Oct-2013.pdf
2013-11-24 23:10:41 Autor: mathewicforum (mathewicforum@gmail.com)
---.centertel.pl
Oj, Chopy, dajta spokój!

PolskiBus i tak tyle nie pole... pojedzie :D
2013-11-24 23:14:49 Autor: mathewicforum (mathewicforum@gmail.com)
---.centertel.pl
Co tam PolskiBus!

Nawet mój bolid tyle nie poleci! Ba! A nawet kierowcy litewscy w TIRach na Gierkówce!
Pozdrawiam Gorąco :D
2013-11-24 23:19:26 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
BWE nie przebije nie tyle ilością co jakością ale tu nie to chodzi tylko o to że nie ma gdzie
na miejscu usiąść przy stole jak w restauracji, a o to w tej dyskusji najbardziej chodzi.
Posiłek przecież można zamówić na swoim miejscu jak samolocie i też coś zjeść ( to
również działa w BWE, czyli zjesz na dwa sposoby) A ciebie boli brak wagonu restauracyjnego!

Ja już idę spać!
2013-11-24 23:21:11 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"Co tam PolskiBus!

Nawet mój bolid tyle nie poleci! Ba! A nawet kierowcy litewscy w TIRach na Gierkówce!
Pozdrawiam Gorąco :D"
@mathewicforum

Ja już na 29 Grudnia, kupiłem przez internet i dzwoniłem potwierdzając rezerwacje, bileciki na
PolskiBus! na 3 osoby Kraków Bolesławiec. Za kible o liftingu ślicznie dziękuje. Nie ma
sypialnych na odcinku Kraków-Katowice.



http://www.polskibus.com/rozk%C5%82ad-jazdy
2013-11-24 23:27:46 Autor: Fan Klub Iwana
---.dynamic.chello.pl
Fan Klub Iwana wyraża ubolewanie z powodu - nie bójmy sie tego nazwać - ograbienia Zbigniewa
"Budzika" Budzińskiego z wczorajszego rekordu 291 km/h. To prawdziwa hańba porównywalna z
niewpuszczeniem W.Czc.Sz.P. Krzysztofa "Iwana" Waszkiewicza do kabiny.
Czy kiedykolwiek dowiemy się dlaczego Zbigniew "Budzik" Budziński nie zasiadał dzisiaj za sterami
Pendolino?
2013-11-24 23:27:57 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
@mathewicforum po prostu kolejarz z hameryki wygornoł Pendolino to czego nie ma praktycznie każdy
tego typu pociąg na świecie i tym się zapędził w kozi róg, a ja mu tej fanaberii nie daruje, a
co niech nie robi z ludzi głupków i nie udziela wymijających odpowiedzi z wagonami sypialnymi i
zawartością menu. O tym to można było sobie pogadać jak było o wyremontowanych wagonach na TLK
Przemyśl- Szczecin.
2013-11-24 23:28:37 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant

Na razie fakt!, nic nie wiadomo jak będzie w tym Pendolino, czy posiłek i tą kawę dostarcza na
miejsce?. Na razie szybkości są ważne na odcinku 36km, co dalej nie jest jasne. To dobranoc, u
mnie dopiero obiadek się szykuje. Jeszcze słoneczko wysoko.
2013-11-24 23:31:59 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant

To na koniec powiem ci jeszcze coś. W moich czasach ludzie często zamiast ekspresem, wybierali
późniejszy pociąg, sypialny i restauracyjny. Pociąg z Warszawy do Krakowa nr:1313
odjeżdżający od 22 z groszami???. Sypialny i kuszetka były zawsze ful załadowane.
2013-11-24 23:57:20 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
@emigrant

Czym byś wolał jechać, Pendolino czy takim czymś?.


http://www.360hosting.biz/vr/makuuvaunu_en.htm
2013-11-25 00:15:46 Autor: sb
---.internetdsl.tpnet.pl
Maszynista - tak jak piszesz właśnie będzie już na odcinku pomiędzy Katowicami a Krakowem, po
22 wsiądziesz w sypialny i na rano dojedziesz do dawnej stolicy... Leć następnym razem Lufą do
KTW...
2013-11-25 01:01:36 Autor: roman
---.dynamic.chello.pl
@ Maszynista z BNSF USA

Coś nie na temat...

Czytam was namiętnie od kilku miesięcy i to jest mój pierwszy wpis.

Chłopie! Nie wiem o co Ci chodzi, czy z Tobą dobrze, czy rodzice zdrowi, czy masz jakieś problemy
ze sobą, ze swoim ego.

99,9 % Twoich wpisów zaczyna się od słow: Bo w USA to tak, to siak.

Czy do jasnej ch...ry przetsaniesz się w końcu przechwalać?? Mam już dość czytania Twoich
beznadziejnych wpisów. Próbujesz się wywyższyć (choć nie ma czym, bo Hameryka to zlepek
kretynów) tym, że mieszkasz w "UłeSA" Jak z Ciebie taki Amerykanin, to zaloguj się na Kolejowym
Forum Stanów Zjednoczonych, LUB PISZ tutaj posty bez zuchwałości i przechwalania się jak się
Zyje w Ameryce. G*wno Mnie obchodzi, że w USA bilety są Tańsze, że zarabiasz krocie w walucie
USD, nie obchodzi Mnie też to, że statua Wolności jest wyższa od Pałacu Kultury. PROSZĘ CIĘ
Skończ z tym. POZDRO. (I nie mów, że w ciągu 24 godzin w żadnym poście nie użyłeś zdania
"Bo w USA to inaczej bo skłamiesz"

Pozdrawiam Cię.
Roman
2013-11-25 02:22:09 Autor: Nie amerykanin
---.tmodns.net
Roman
Po kiego grzyba czytasz i dolewasz benzyny do ognia? Przejdź do rzeczywistosci, że Polska kolej
jest potęga w Europie środkowej i tyle.
2013-11-25 03:34:04 Autor: Romuald I.
---.opera-mini.net
Nasze zmodernizowane EN57 AKMWXYZ beda juz niedlugo smigaly po calym odcinku CMK oraz nadodrzanki
200km/h a przy wlaczonej opcji wychylnego pudla na lukach do 190km/h. Wobec powyzszego nie straszne
nam Wasze Amtraki, a uziemione Siemensy mamy tez swojego.
2013-11-25 07:39:06 Autor: ANA
---.dynamic.chello.pl
NO i z czym się tam ekscytujecie? jest to żałosne , nie napisał na ilu km. była ta prędkość
, czy na na 10 km odcinku ? śmieszy mnie ta cała sytuacja opisywana przez laików, dlaczego nie
napiszą , gdzie te pie.dolino ma tory postojowe?
2013-11-25 08:18:43 Autor: lol
---.freescale.com
Każdy się tu czepia maszynisty z USA czy amigo ze szwecji, ale oni tak naprawdę mają rację. Ale
ta polska czerwona mgiełka przed oczami zasłania rozum i nie pozwala trzeźwo myśleć.
Przeszkadza Wam "zachwalanie" standardów z innych krajów, a tak naprawdę to powinno Wam
przeszkadzać to g...no, w którym żyjemy od wielu lat. Tymczasem łatwiej przychodzi Wam
akceptacja obecnego stanu rzeczy i jeszcze go logicznie uzasadniacie - "bo małymi krokami", "bo nie
można mieć wszystkiego", "bo oni się uczą, dajmy im czas". Wszystko za nasze pieniądze.

Jak ja się cieszę, że miałem okazję studiować, życ i pracować za granicą. Ten normalny
punkt odniesienia jest bezcenny. Szkoda tylko, że po powrocie do kraju na codzień widzę, że
ludziom te porównania z normalnością przeszkadzają. Uwiera ich wiedza, że żyją w syfie i syf
często bezmyślnie tworzą. Najważniejsze jest, by do każdego przez "Pan" się odnosić,
szanować z góry za nic i chwalić za wszystko. Wtedy jest super!
2013-11-25 08:47:36 Autor: Raster
---.dynamic.chello.pl
A ja mam nadzieje że na tym forum pojawi się ktoś z Japonii i załatwi koleje USA bez pudła. :)
2013-11-25 09:13:22 Autor: umbra
---.opera-mini.net
Avatar
umbra
Właśnie Terefere TV podała, że Nowak otrzymał złoty zegarek od króla Somalii i został tam
ministrem transportu. Koleje SRN zakupują Shinkansen 700 i zamierzają pobić rekord 80 km/h.
2013-11-25 09:50:03 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
W odpowiedzi na post Maszynista z BNSF USA:
"@emigrant

Czym byś wolał jechać, Pendolino czy takim czymś?.


http://www.360hosting.biz/vr/makuuvaunu_en.htm"
nie no nie wytrzymam, a skąd wiesz jak się jeździ w Polsce sypialnymi. Porównujesz szybką
limuzynę do campera. To ja Ci odpowiem zależy gdzie i jak długo będę jechał. Generalnie na
trasę szybką i jazdę za dnia wolę wybrać coś takiego jak pendolino.
2013-11-25 10:00:06 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
Nie mówimy o połączeniach sypialnych tylko szybkich dziennych kursach. Tak wiem pamiętam jak
zachwalałeś Amtrac nad PIC a tu masz ci go kupili pendolino i jak mogli tak bezczelnie osiągnąć
poziom Acela Ekspress a może i nawet go przewyższyć ...i tu cię gula boli? Ale to już twój
problem. Też żyje na emigracji i powiem ci że Standard życia przed kryzysem był większy na
wyspach jak w USA i Kanadzie. Wielu przyjechało w tedy stamtąd i każdy tak mówił. U mnie się
nie pogorszyło a nawet polepszyło i nie robię z tego powodu scen przechwałek, tylko szczerze
kibicuje Polsce w postępach bo mam zamiar tam wrócić i zostawić luksus życia zachodniej Europy
2013-11-25 10:06:22 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Negatywne oceny pekapu nie powinny nam przesłaniać idiotyzmów rozpowszechnianych w necie. Dla
pamięci taki kwiatek z jakiegoś forum:
"~tark [14 godzin temu]

Sukces...............??? to raczej próby równania do średniaków w Europie. W Rosji od ponad roku
SAPSAN posuwa między Moskwą a Petersburgiem 300 km/ h........no ale tam mają szersze tory :) W
1995 roku będą jeszcze pracownikiem PKP ukończyłem studia w zakresie kolei dużych
prędkości..........i po 20 latach doczekałem się namiastki takowych kolei. Swoją drogą na
CMC-ce można by pojechać szybciej ( pomijam braki w zabezpieczeniu linii, SRK itp.) gdyby
Pendolino miało wychylne pudła ( tak jak SAPSAN). Dziwi mnie tylko że kupujemy tabor od
makaroniarzy ( a włosi jak wiadomo nie słyną z jakości ) , skoro tabor o podobnych parametrach
mogłyby wyprodukować polskie firmy - Newag albo Pesa. Gdzie tu sens i logika? gdzie troska o
rozwój gospodarczy ? gdzie troska o miejsca pracy ?"
Dzięki ci pekapie że ten wibitny pracownik i specjalista od bajek kulejarskich po studiach
kadepiastych jest byłym pracownikiem. Można się posikać z ubawu.
2013-11-25 10:10:38 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@emigrant
Ujełeś mnie tą chęcią powrotu.
Pozdrawiam serdeczne.
2013-11-25 10:28:09 Autor: pisior
---.17.96.97
Nie wyprodukowali by.
2013-11-25 12:00:48 Autor: zeus04
---.133.22.13
Średnie przyspieszenie ED250 na badanym odcinku testowym, wyniosło powyżej 0,174 m/s^2 w zakresie
prędkości 200-250 km/h. Jako, że mówi się o docelowej prędkości eksploatacyjnej na polskiej
cmk w granicach 220 do maksymalnie 230 km/h, to skupiłem się na wybranych parametrach przy 225
km/h. "Spłaszczając" czyli uśredniając uzyskane wyniki z przedziału 200-250 km/h doszedłem do
wniosku (przy założeniu bezpiecznego marginesu) że prędkość 230 km/h jest pod względem mocy
tzn. jej aktualnych ograniczeń na cmk - dość łatwa do uzyskania. Zakładając masę składu na
poziomie 400 ton jest potrzebne co najmniej 4250 kW na uzyskanie takiego wyniku jaki widać na
wykresie zamieszczonego kilka stron wcześniej. Nie uwzględniono w tym wyniku żadnych oporów
ruchu oraz współczynnika mas wirujących. Wiemy że takowe występują jednak. Przypuszczam że
rozpędzanie odbywało się na spadku 6 promil. 6 promil pochylenia + 400 ton i przy 225 km/h = jak
gdyby dodatkowe ok. 1530 kW na plus. Faktycznie na nadawanie takiego przyspieszenia temu składowi
pracowało ponad 2720 kW z sieci + 1530 kW gratis. Cała reszta szła na pokonanie oporów ruchu,
gdzie najpoważniejszymi były i zawsze są przy takich prędkościach - opory powietrza. Gdybym
znał pobór mocy z sieci, to można by określić, ile one wynoszą. Zakładając, "na kołach",
moc na poziomie 5500 kW, to na wyrównanie oporów ruchu, zużywał ten "nasz" ED250, aż 2780 kW.
Tyle mniej więcej potrzeba by pobierać, aby utrzymać ok. 230 km/h ED250 na prostym i poziomym
torze. 4310 kW potrzebne byłoby do utrzymania 230 km/h na podjeździe sześcio-promilowym i 1250 na
zjeździe z takiegoż pagórka. Z przecieków coś słychać było o 2,2 kA, co przy 3kV dałoby nam
6600 kW. Przy sprawności ED250 w ok. 90%
to „koła” powinny „dostać” w ok. 6MW. Ja na EU45 przy prądach 2kA obserwowałem spadek
napięcia do ok. 2,8kV, ale na cmk sieć grubsza jest i może tam, tak nisko to nie spadało? Ile
było na szynach podstacyjnych w tym czasie? Margines bezpieczeństwa związany jest z tym, że po
uśrednieniu wyników - 225 km/h od początkowych 200 km/h powinien ten ETR610 osiągnąć po
przejechaniu 2,5 km, a widać na rysunkach, że w sposób powtarzalny, robił to na drodze o
długości ok. 2000 metrów. Na następne 25 km/h więcej potrzebował już 3000 m.
2013-11-25 12:11:18 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
W odpowiedzi na post Adam Zz:
"Negatywne oceny pekapu nie powinny nam przesłaniać idiotyzmów rozpowszechnianych w necie. Dla
pamięci taki kwiatek z jakiegoś forum:
"~tark [14 godzin temu]

Sukces...............??? to raczej próby równania do średniaków w Europie. W Rosji od ponad roku
SAPSAN posuwa między Moskwą a Petersburgiem 300 km/ h........no ale tam mają szersze tory :) W
1995 roku będą jeszcze pracownikiem PKP ukończyłem studia w zakresie kolei dużych
prędkości..........i po 20 latach doczekałem się namiastki takowych kolei. Swoją drogą na
CMC-ce można by pojechać szybciej ( pomijam braki w zabezpieczeniu linii, SRK itp.) gdyby
Pendolino miało wychylne pudła ( tak jak SAPSAN). Dziwi mnie tylko że kupujemy tabor od
makaroniarzy ( a włosi jak wiadomo nie słyną z jakości ) , skoro tabor o podobnych parametrach
mogłyby wyprodukować polskie firmy - Newag albo Pesa. Gdzie tu sens i logika? gdzie troska o
rozwój gospodarczy ? gdzie troska o miejsca pracy ?"
Dzięki ci pekapie że ten wibitny pracownik i specjalista od bajek kulejarskich po studiach
kadepiastych jest byłym pracownikiem. Można się posikać z ubawu."
dobre... o to jest dopiero przykład fanaberii do potęgi! Ciekawe ilu jeszcze w to uwierzyło? aż
żal komentować -> Sapsan? z titlem? 300/h? i to jest pracownik pekapu niby po studiach? Nie wie
też że Siemens nie umie zrobić dobrego wychyłu pudła tylko zakupił go właśnie od Włochów?
2013-11-25 12:21:54 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
@zeus04 dla mnie jeśli jedynym ograniczeniem prędkości jest tu tylko zasilanie a nie torowisko i
sieć to nie jest żadnym ograniczeniem. Powinni dopuścić bez mrugnięcia okiem te 250km/h po to
by maszynistam mógł bez konsekwencji ją osiągnąć tam gdzie się da. przecież nie musi cały
czas mieć taką prędkość. Na Kolonia - Frankfurt też nie cały czas ICE3 jedzie 300km/h na
wzniesieniach ta prędkość spada o 30km/h albo i więcej potem z górki z powrotem dobija do 300 i
tak powinno być. W Polsce pewnie by mu dali max 260 -270 bo szybciej pod górę nie podjedzie bo
mocy brak.
2013-11-25 14:03:02 Autor: zeus04
---.133.22.13
Krzysztof Waszkiewicz na SSC sporo wyjaśnił dlaczego nie 300 km/h:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=684546&page=548

" (...) Nic nadzwyczajnego - zwykla fizyka.

Ograniczenia:
- luk w Zawadzie Pilickiej - "ograniczal" predkosc do MAX 270km/h - powyzej tej predkosci
wspolczynniki dynamiczne zblizaly sie do wartosci granicznych - do predkosci wyzszej mozna sie bylo
rozpedzac od km 186,9 (i nic by nie dalo rozpedzanie sie wczesniej, bo i tak na ten luk trzeba bylo
zwolnic)
- podjazd od km 177,5 (most na Pilicy)
- jazda bezpradowa w km 177 - po wylaczeniu sie na niej juz nie mozna "przebic" tego co uda sie
osiagnac wczesniej, ze wzgledu na spadek predkosci w czasie jazdy bez poboru pradu i nastepujacy
pozniej podjazd i luk, a za nim koniecznosc hamowania na rozjazdy w Psarach)
Z tego wynikalo, ze na rozpedzenie sie do Vmax z predkosci 270km/h bylo okolo 9km. Przy tych
predkosciach to jest niewiele. Udalo sie wyszarpac roznice 23km/h. Zeby pojechac wiecej trzeba
szybciej "wyjsc" z luku w km 186. Mozna to osiagnac zmieniajac przechylke - a tego nie robi sie na
zawolanie. (...)"
2013-11-25 14:52:16 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Tak Iwan sporo wyjaśnił. Nie mniej jednak znakomita większość łuków na CMK ma r~4000m lub
więcej. 'Trudność' łuków wcześniejszych wynika z mniejszej założonej przechyłki lub
krótszych krzywych przejściowych. Nie każdy łuk z r~4000m ma podobne 'wprowadzenie'.
Warto wiedzieć jaka tam była założona przechyłka dla wyjściowej v270 i dla jakiego 'a'? (0.6
czy 0.8) i jaka była wartość graniczna 'a'.
Spodziewałem się większych ograniczeń ze strony jednostki niż geometrii. I też nie wiem na ile
dało by radę podnieść o te 10-15mm i założyć ponad normatywną szybkość 'wjazdu' po rampie
przechyłkowej do ustalonej w łuku wartości przechyłki. Czyli co? Wcześniejsze rozpędzanie i
lepsza geometria dały by np 305km/h? Notabene na filmach archiwalnych z budowy CMK widać
uwijające się panie i rysujące na mapach z określoną skalą specjalne na tą skalę
zaprojektowane wzorniki do kreślenia łuków na r~4000. Tym samym wiele łuków które na mapie
wyglądają na jeden duży (Zawada Pilicka) są kompilacją dwóch lub trzech z r~4000 i prostymi
pomiędzy nimi. Szkoda że nie mieli wzorników-kreślników na r-5000. Ale i tak CMK jest git i
porównywalna z LGV SudEst i linią Kolonia-Frankfurt.
2013-11-25 16:42:08 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Dla v270 i a-0.6 h-125mm.
Dla v270 i a-0.8 h-95mm.
Jeśli taka była to malusio. Przy tym graniczna 'a' dla v300 to ok 1.2
Mało? Dużo? Bardziej prawdopodobne że przechyłka była jeszcze mniejsza. 1.2 nie jest
wartością ekstremalną.
2013-11-25 17:41:44 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Fakt.pl pierdolnął takie babole że zaplułem ekran. Czy ktoś wreszcie zamknie tego szmatławca?
Na miejscu PLK wytoczyłbym proces o kłamliwość.
Swoją drogą co do łuków CMK to problem z krzywą przejściową zjadającą łuki od jakiej
wartości występuje tak by należałoby przesuwać oś toru w obrębie 'wejścia' w łuk?
2013-11-25 17:56:42 Autor: młody kolejarz
---.dynamic.chello.pl
Adam zerknij w pocztę.
2013-11-25 18:00:07 Autor: młody kolejarz
---.dynamic.chello.pl
...a ja tymczasem zerknę do Faktu co tam za bzdury papier dzisiaj musiał przyjąć.
2013-11-25 18:05:02 Autor: taki jeden tez z BNSF
---.mycingular.net
maszynista bnsf:
wlasnie jestem tez na kolei bnsf w Willow Springs. powoedz w ktorej lokomotywie siedzisz? w
pomaranczowej czy w ktorejs zielonej? to wyjde i oklepie Ci fejsa za wypisywanie tu na Polske?
na ktorym torze stoisz? 1701? 1711? 1702? 1714? dawaj chetnie cie poznam co ty za jeden
2013-11-25 18:39:38 Autor: dżejsek
---.adsl.inetia.pl
Panowie, dajcie spokój dyskusjom z zakompleksionym durniem z Hanmeryki. Ignorujmy go. Jeszcze
żadna dyskusja z tym dziwakiem nie przyniosła nic sensownego
2013-11-25 19:56:06 Autor: taki tez z bnsf
---.mycingular.net
koles jest gorzej beznadziejny niz wyglada.
kolej pasazerska w Ameryce to nie tylko Amtrak (w tym flagowy Acela Express)
to tez aglomeracyjne koleje dojazdowe wokol praktycznie wszystkich wazniejszych miast okalajace
promienoscie te metropolie nastawione na dowozenie pasazerow do scislych centrow miast. np siec New
Jersey Transit czy Metro North/Long Island Rail Road w okolicach Nowego Jorku. siec MBTA w okolicach
Bostonu i Massachsets. siec Metra w aglomeracji chicagowskiej. czy South Shore Line w Indianie.
standard tych podmiejskich wagonow lub ezt niewiele odbiega od tego co w Polsce nazywamy "kiblem" w
full skaju, a nawet gorzej bo w MBTA nie ma zaglowkow! wagony natomiast oblepione sa duzymi
reklamami WiFi ktore prawie nigdy nie dziala!
na plus bardzo dobra obsluga konduktorska (kondi w kazdym wagonie sprzedajacy bilety udzielajacy
informacji otwierajacy i zamykajacy drzwi pomagajacy przy wsiadaniu/wysiadaniu. oraz dobry system
informacji wizualnej i glosowej na stacjach i w pociagach. dominuja przewaznie wagony starego typu z
malenkimi oknami i siedzeniami ze skaji. sto razy wole juz jechac naszym SPOT-em.
nie ma czym sie podniecac.
2013-11-25 20:03:14 Autor: tez z bnsf ale nie ten swir
---.mycingular.net
i zeby nie bylo ze sciemniam to moje spostrzezenia zaobserwowane w czasie jazdy na liniach NJTransit
z Mount Olive do Hoboken, MBTA z Providence, RI do Boston Back Bay oraz Metra z Des Plaines do
Chicago
2013-11-25 20:19:02 Autor: wejuhv
---.38.108.16.internetia.net.pl
Co napisał fakt?
2013-11-26 08:06:45 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
Panowie wykłucacie się o mało istotne sprawy a mało kto zauważył (ktoś tak) Ze w Polsce NIE
MAMY I NA RAZIE NIE BĘDZIEMY MIELI ŻADNEGO PENDOLINO. Sami nazruciliśmy tą nazwę składom
PODOBNYM do pendolino ...
Kupiliśmy 20 EZT o trochę lepszym komforcie dla pasażerów z małym bagażem ręcznym i tyle....
2013-11-26 10:57:07 Autor: czytelnik_weteran
---.nitka.net.pl
Zgadzam się z uwagą :2013-11-24 15:50:37 Autor: GFM
2. Cieszę się, że @Adam Zz i @Zeus04 wreszcie coś analizują Inżyniersko.
3. Jest to sukces polskiego kolejnictwa - 50 lat po Japończykach, ale zgadzam się, że nie ratuje
upadku innych linii.
2013-11-26 12:08:31 Autor: czytelnik_weteran
---.nitka.net.pl
Moja specjalna prośba do Adama Z: aby napisać coś dla specjalistów o rozwiązaniach kolejowych
stosowanych w Japonii. Przecież to najnowocześniejsza i mająca % największe udziały.. kolej
świata!
Jakie tam stosują pantografy i podwieszenia trakcji?
Jeden model "green"(?) ma zupełnie odmienny typ i osłonę.
Kiedyś rzucono hasło _"mieliśmy "być drugą Japonią". A naśladujemy USA - a tam jeśli chodzi
o kolej, niczego się nie nie nauczymy. (Już Chińczycy mają nowocześniejszą)
2013-11-27 20:51:00 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Hau hau:
"ES64U4 to jest Taurus a nie jakiś Husarz, co to za megalomania? Wszystko Orzeł albo jakoś inaczej
górnolotnie. Jakie to ma znaczenie? W polskich realiach 200 km/h na magistralach i na innych
liniach w zależności od okoliczności 120? 90? to jest znakomity wynik i więcej nie trzeba. Tylko
bez zwolnień co 2 km i będzie dobrze."
Orzeł to Adler.
A Taurus to raczej coś od byka.
2013-11-29 06:39:18 Autor: UKey
---.245.16.100
Przy 3kV DC to i tak bardzo dobry dobry wynik. Prąd w sieci przy takiej prędkości to na pewno
powyżej 2kA. Co daje całkowity opór elektryczny składu poniżej 2ohm.
2013-11-29 23:24:23 Autor: XMEN73
---.dynamic.chello.pl
@Maszynista BNSF z USA
"Chyba ze ja mam
pecha, bo kiedy ja jadę do Krakowa Krakusem, w wagonie jedzie góra 5-10 osób." -
widocznie z takim ciężkim przypadkiem więcej nie jest w stanie wytrzymać.
Ciężko mi jako Polakowi wytrzymać czytając te Twoje brednie i zachwalanie wszystkiego co
amerykańskie. Co dopiero siedzieć w wagonie i słuchać użalań się takiego "światowca", który
zapomniał gdzie miał pobierać nauki.
Tłuku Dziadowie nie po to walczyli o polskość, aby taki wyrzutek społeczny opluwał na każdym
kroku naszą Ojczyznę i wszystko co polskie.
2013-11-30 06:08:28 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Żeby bujać się z v-200 i więcej trzeba dobudować trochę podstacji zasilających.Z mojego
podwórka,licząc od Pomiechówka jest podstacja w Świerczach Ciechanowie Wyszynach
Działdowie.Projekt przewiduję powstanie uzupełnienie o podstację w Iłowie oraz w Krośnicach
których ,,,,,,,,,,,,,,,niema W roku 2013 miano budować linię 110 kV i cisza.Szybkie pociągi
mają pokonywać odcinek pomiędzy Działdowem i Iłowem z V-200 zanim się rozbuja musi zwalniać
bez dodatkowych podstacji problem będzie z v-160 km/godz
2013-12-01 08:38:32 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Rekordzistą został mój ulubieniec Rafał K.Zdetronizował Zbyszka
  •  Dworzec w Poraju otwarty dla podróżnych

    Dworzec w Poraju otwarty...

  •  Częstochowa-Stradom przed Pendolino – postępy prac

    Częstochowa-Stradom przed...

  •  Łódź Fabryczna: Dach nad pierwszym świetlikiem

    Łódź Fabryczna: Dach...

  •  Budowa dworca w Bydgoszczy idzie do przodu. Znów zmiany

    Budowa dworca w Bydgoszczy...

  •  Dworzec w Ełku po remoncie. Niedługo otwarcie

    Dworzec w Ełku...

 
nie ma
 
Newsletter