rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Pasażer
Data dodania: 2013-11-12 12:15:30
(źródło: Paweł Rydzyński)
A A A drukuj
Lubuskie: Od grudnia bezpośrednie pociągi z Zielonej Góry do Gorzowa

Od grudnia br., wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, uruchomione zostaną bezpośrednie pociągi w relacji Zielona Góra – Gorzów Wielkopolski.

 fot. Micho1987, wikipedia.org fot. Micho1987, wikipedia.org
Przyporządkowane tagi:

Pomiędzy miastami pełniącymi rolę stolic województwa lubuskiego kursować będą 4 pary pociągów dziennie. Ich uruchomienie jest możliwe dzięki inwestycjom taborowym zrealizowanym przez władze woj. lubuskiego. Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu” Bogdan Nowak, wicemarszałek woj. lubuskiego, mają one pozwolić w niedługim czasie m.in. na uruchomienie bezpośrednich połączeń kolejowych do Berlina.

31 października na Ziemię Lubuską trafił pierwszy pojazd w ramach projektu Lubuskiego RPO zakupu czterech autobusów szynowych. Pieniądze pochodzą z tzw. bonusa (51 mln euro) za sprawne wykorzystywanie funduszy unijnych, jakie Województwo Lubuskie otrzymało z Krajowej Rezerwy Wykonania. Wartość całego projektu zakupu pojazdów to 49,2 mln zł, a kwota dofinansowania – 41,8 mln zł. Kolejne pojazdy będą dostarczane sukcesywnie w nieprzekraczalnym terminie do 13 grudnia br. Dwa z nich obsłużą, od 15 grudnia, połączenie Zielona Góra – Gorzów.

Pozostałe dwa składy w okresie przejściowym, do czasu uzyskania świadectwa homologacji umożliwiającego eksploatację taboru na terenie Niemiec, obsłużą linię Kostrzyn-Krzyż. Po uzyskaniu świadectwa jeden autobus szynowy skierowany zostanie na linię Krzyż/Gorzów Wlkp. – Kostrzyn/Berlin, a drugi na trasę Zielona Góra – Frankfurt n. Odrą.

- Zakup taboru stanowi konsekwentną realizację Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego w tym zakresie. Przedmiotowy projekt jest komplementarny z dotychczasowymi inwestycjami kolejowymi realizowanymi w ramach Lubuskiego RPO. W studium wykonalności określono, że dwa pojazdy połączą ze sobą w ruchu wahadłowym stolice województwa. W tym przypadku przejazdy odbywać się będą w całości po zmodernizowanych liniach i nowej łącznicy. Dwa pozostałe pojazdy, do czasu uzyskania niemieckiej homologacji wzmocnią obleganą i również częściowo zmodernizowaną w ramach Lubuskiego RPO linię Kostrzyn-Krzyż. Pojazdy, które tam obecnie kursują, będą wymagały w najbliższym czasie długotrwałych napraw okresowych. Już po uzyskaniu zgody na wjazd do Niemiec jeden pojazd obsłuży wahadłowo trasę Zielona Góra-Frankfurt, a drugi po ostatecznym uzgodnieniu warunków ze stroną niemiecką mógłby wydłużyć kursy z Kostrzyna w kierunku Berlina – mówi „Rynkowi Kolejowemu” wicemarszałek Bogdan Nowak.

Nasz rozmówca dodał, że wciąż nie jest zamknięta jeszcze kwestia uruchomienia w nowym rozkładzie połączeń z Zielonej Góry do Guben przez Krosno Odrzańskie. Informowaliśmy już, że połączenia te znalazły się w rozkładzie opublikowanym przez PKP PLK, jednak władze woj. lubuskiego zastrzegły, że mają one charakter wstępny, gdyż nie wiadomo, czy oczekiwania finansowe Przewozów Regionalnych odnośnie dotacji na 2014 r. będą spójne z możliwościami finansowymi województwa. – Kwestia uruchomienia połączenia Zielona Góra-Guben jest negocjowana z przewoźnikiem – mówi Bogdan Nowak.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
5
Komentarze:
2013-11-12 12:25:06 Autor: st
---.internetdsl.tpnet.pl
Pociąg "URZĘDNIK"? ;-) BTW, ile czasu zajmuje przejazd między stolicami trasą S3 a ile
planowanym pociągiem?
2013-11-12 12:25:55 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
A kiedy Gorzów - Wrocław p. Wolsztyn - Leszno? (pytanie retoryczne)
2013-11-12 12:27:58 Autor: Gorzowianin...
---.182.245.60
Brawo.. w końcu jakiś artykuł o woj. Lubuskim..
Jeszcze tylko zdjęcia nowych Linków które już dostępne są w internecie (a wystarczy poprosić
wykonawców zdjęć upubliczenienie), pojawia się na RK i do końca roku możecie Lubuskie
odstawić ;)
P.S. a tak na serio to możecie jako dobre pismo zająć się jedynym w woj. SA137 który więcej
stoi/stał w krzakach póki co niż jeździł. A jest to nowy pojazd.
2013-11-12 12:30:31 Autor: Gorzowianin...
---.182.245.60
@st
drogi S3 nie ma na całości póki co ;) a budowy na Gorzów-Międzyrzecz tylko wydłuża podróż i
ogranicza komfort.
Jeżeli chodzi o czas przejazdu to zapewne będzie około 2 godzin.
2013-11-12 12:39:34 Autor: ziutek1
---.static.tvk.wroc.pl
Pociągi Gorzów-Berlin to są obecnie tak potrzebne jak drzwi w lesie...
Czy przez cały dzień z Gw do berlina jeździ tyle osób co jednym kursem do Poznania? Będą
pociągi prestiżowe pociągi na zachód a do Poznania dalej ludzie będą jeździć jak bydło...
Są przecież priorytety... Zielona Góra-Frankfurt to też bardzo oblegane połączenie...
2013-11-12 12:43:54 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@ziutek1

do Poznania był IR..i powinien zostać....tylko jako dotowany. Te dwie pary co teraz są to
stanowczo za mało i za mało pojemny skład.

a Gorzów - Zielona Góra to już był, kiedy zniknął?
2013-11-12 13:08:40 Autor: wayfarer
---.euv-frankfurt-o.de
Taak, Zielona Góra-Frankfurt to baaardzo potrzebne połączenie :D na otarcie łez po trzech parach
bezpośrednich osobówek Poznań-Frankfurt n. Odrą.
No ale jakie ministerstwo beznadziejne, taka oferta pociągów "międzynarodowych".

Mogliby zrobić postój jednego porannego EC w Słubicach (skoro jest w Rio de Świebodzinejro, a
co!) i jeden powrotnego wieczornego. Bardzo dużo studentów by na tym skorzystało, no ale beton
PKP IC i ministerstwo, no cóż...
2013-11-12 13:23:37 Autor: krzysztof31
---.opera-mini.net
Ha ha ha po pierwszej korekcie pociągi gorzów-zg wylecą z rozkładu i zostaną skrócone do
zbąszynka bo dla kogo one niby będą? Z zielonej góry odjazd 14.33 dla szkół to za pózno dla
pracujących za wczesnie,2 sprawa skomunikowanie-pociąg do gorzowa po 11 ma wyjeżdzać kilkanascie
minut prędzej przed przyjazdem pociągu z wrocławia... Czy ci co układają takie rozkłady są
tylko po podstawówce?
2013-11-12 13:26:03 Autor: King-kong
---.leon.com.pl
W niedzielę do wieczornego pociągu z Poznania do Kostrzyna o 18.51 nie można było wejść - był
tak zatłoczony. Czemu na tej trasie nie puszcza się dwóch szynobusów lub składów wagonowych
skoro jest tylu chętnych? Tyle płaczu i narzekania, że ludzie odeszli do samochodów, a jak
jakiś pociąg cieszy się powodzeniem to zwycięża urzędnicza obojętność i niedasizm... :(
2013-11-12 13:32:39 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@King-kong

dlatego był IR Poznań - Gorzów Wlkp.

tylko dlaczego nie był dotowany i 'przez to' musiał być droższy?
2013-11-12 13:42:05 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Powinno co najmniej pokrywać się koszty dostępu infry dla wszystkich takich pociągów. W zamian
byłby obowiązek stosowania jakieś wspólnej taryfy.
2013-11-12 14:03:07 Autor: Gorzowianin...
---.182.245.60
@ziutek1
dwa tygodnie temu jechałem z Berlina do Gorzowa. Praktycznie wszyscy w SZT po Niemieckiej stronie
(no z 70 osób będzie) to byli Polacy, a z tego prawie wszyscy albo do Gorzowa albo do Krzyża
przez Gorzów.
Więc jedna zasada - nie wiesz, nie gadaj.
2013-11-12 14:05:14 Autor: Gorzowianin...
---.182.245.60
@krzysztof31
Masz racje.. Lepiej puścić skłądy GW-Zbąszynek i ZG - Zbąszynek zamiast je połączyć, mimo
braku jakichkolwiek wskazań "przeciw" typu inny przewoźnik czy województwo...
2013-11-12 15:12:02 Autor: ziutek1
---.static.tvk.wroc.pl
@Gorzowianin...
No to rzeczywiście kupa ludu... Domyślam się że było to przed wszystkich świętych.
Ile w tym czasie jechało ludzi z Poznania?
Nie mówię że ludzie nie jeżdżą z/do Berlina ale są pewne priorytety! Do Wąchocka też by
się podróżni znaleźli...
2013-11-12 20:13:38 Autor: Gorzowianin...
---.inet.dsl.telianet.dk
Ja nie powiedziałem że jest to ważniejsza trasa od linii do Poznania przez Krzyż. Jednak
napisałeś że połączenie do Berlina jest "potrzebne jak drzwi do lasu" czyli nie potrzebne. A
tutaj sie mylisz.
Jeżeli chodzi o priorytety... to oczywiście, Linia do Poznania/Krzyża jest nie tylko ważniejsza
ale chyba najważniejsza dla całego regionu, jednak ostatnie... 3 nowo zakupione SZT przez
województwo w przeciągu 2-3 lat trafiły tylko na tą linię. I mimo że sam z niej korzystam,
uważam że są też inne linie i potrzeby w województwie.
Przez najbliższy rok, ostbahn będzie miał dwa SZT więcej. W tym czasie dwa-trzy przejdą
rewizję/rewizję z modernizacją, co na pewno podniesie ich gotowość (przynajmniej mam taką
nadzieję... jak i każdy pasażer północy województwa), oraz reszta SZT odsapnie i przejdzie
mniejsze lub większe naprawy (zaoszczędzona kasa z podwyższenia dofinansowania na ZGZ idzie na
"naprawy i modernizacje posiadanego taboru"). Przypomnę - całkowite minimum SZT na trasie to 4
sztuki. Przy 5 sztukach można wprowadzić "podwójny" do Poznania. Na codzień skierowanych jest 6
SZT na tą linię. Więc przy dobrej gotowości powinny być w stanie bez problemu obsłużyć
linię (w tym część połączeń poprzez dwa złączone SZT).
A przez najbliższy rok, na linię będzie skierowanych 8 SZT, w tym dwa do rewizji (jednak na pewno
nie pojadą dwa na raz. Tak jak to było z SA105-101/102).

P.S. Żeby nie było... jestem za wprowadzeniem większej ilości połączeń oraz/lub większego
taboru na tą linię, jednak staram się patrzyć realnie, bo nikt z kapelusza nie wyjmie 70 mln by
kupić kilka trójczłonowych SZT.
2013-11-12 22:35:36 Autor: mietek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Gorzowianin...
To co napisałeś ma sens, jednak takie oszołomy jak ziutek1 patrzą tylko na swój interes i
muszą mieć szynobus tam gdzie oni akurat jeżdżą.
2013-11-13 10:08:20 Autor: zielonogórzanin
---.internetdsl.tpnet.pl
Nie wiem czy nie lepiej połączyć Gorzów Wlkp i Zieloną Górę dwoma kursami, a pozostałymi
wzmocnić połączenia z Poznaniem oba miasta.
  •  Wiedeń: Stacja za miliard euro otwarta [zdjęcia]

    Wiedeń: Stacja za miliard...

  •  Metro: Kosmiczna Świętokrzyska – zdjęcia

    Metro: Kosmiczna...

  •  Łódź Fabryczna: Zwiedzanie budowy przed Kongresem Kolejowym (fotogaleria)

    Łódź Fabryczna:...

  •  Metro na finiszu: przejazd Inspiro po II linii [fotogaleria]

    Metro na finiszu: przejazd...

  •  Nowy Świat na fioletowo: praca wre

    Nowy Świat...

 
nie ma
 
Newsletter