rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Infrastruktura
Data dodania: 2013-10-25 14:15:55
(źródło: Dominik Lebda)
A A A drukuj
Kraków: Jest decyzja lokalizacyjna dla budowy łącznicy Zabłocie – Krzemionki

Wojewoda Małopolski wydał decyzję lokalizacyjną linii kolejowej konieczną do kontynuacji projektu budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, umożliwiającej ominięcie stacji Kraków Płaszów przez pociągi kierujące się m.in. do Wadowic i Zakopanego i tym samym skrócenie podróży o ponad 15 minut.

 fot. Zetpe0202, wikipedia.org  fot. Zetpe0202, wikipedia.org
Przyporządkowane tagi:

Budowa łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki umożliwi skrócenie czasu jazdy pociągów jadących z/przez Kraków Główny do Skawiny (przyszła Szybka Kolej Aglomeracyjna), Wadowic, Bielska Białej, Suchej Beskidzkiej, Rabki czy Zakopanego. Obecnie, pociągi regionalne oraz TLK czy EIC, poprzez zmianę kierunku jazdy na stacji Kraków Płaszów, wydłużają czas podróży o blisko 15 – 20 minut.

Wojewoda Małopolski zawiadomił, że 3 października 2013 r., została wydana na wniosek inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. decyzja nr 2/2013 o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla inwestycji pn.: Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki oraz przebudowa torów na linii kolejowej nr 94 w ramach przedsięwzięcia: Budowa łącznicy kolejowej P.O. Kraków Zabłocie – P.O. Kraków Krzemionki oraz przystanku osobowego Kraków Grzegórzki wyposażonego w parking samochodowy.

Niniejszy dokument zawiera dokładny zakres robót budowlanych w ramach inwestycji oraz wykaz działek, które muszą zostać objęte inwestycją (np. poprzez wykup). Wojewoda poinformował, że zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z materiałem dowodowym oraz dokumentacją przedłożoną przez inwestora i w tym przedmiocie wnieść ewentualne uwagi lub zastrzeżenia w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22.


Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
12
Komentarze:
2013-10-25 16:21:13 Autor: Goofy
---.30.0.84
Gdyby łącznicą skierować niektóre TLK, można by skrócić czas podróży o kilka godzin (po
zniknięciu bezsensownego postoju w Płaszowie)
2013-10-25 17:13:43 Autor: JaceK
---.slowacki.krakow.pl
Avatar
JaceK
W odpowiedzi na post Goofy:
"Gdyby łącznicą skierować niektóre TLK, można by skrócić czas podróży o kilka godzin (po
zniknięciu bezsensownego postoju w Płaszowie)"
Goofy - tu chodziło o dwugodzinny postój pociągu "Poprad" z Krakowa Płaszowa (a de facto z
Gdyni) do Krynicy - czyli przez Tarnów, więc łącznica z artykułu nie ma tu żadnego
znaczenia...
2013-10-25 17:15:25 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post JaceK:
"Goofy - tu chodziło o dwugodzinny postój pociągu "Poprad" z Krakowa Płaszowa (a de facto z
Gdyni) do Krynicy - czyli przez Tarnów, więc łącznica z artykułu nie ma tu żadnego
znaczenia..."
No to teraz tylko patrzyć na ogłoszenie najtańszego w świecie przetargu na roboty. Wygra
spółka ZOO Bolek i Szwagier.
2013-10-25 18:34:01 Autor: HH
---.dip0.t-ipconnect.de
Zamiast budowac laczynice i pozbawic znacznego ruchu pocuagow stacji Krakow Plaszow, lepiej byloby
kupic sklady 2 kierunkowe i nie ma problemu.
W Niemczech np. trasa Berlin München, przez Lipsk, Norymbergia i Augsburg, pociag ICE zmienia
kierunek 3 razy, ale za kazdym razem postoj w peronach trwa 3-4 minut i nikt tu nie mysli aby
budowac lacznice, by skrocic 10 minut jazdy.

Taniej jest kupic nowe sklady, skozystaja na tym pasazerwonie przede wszystkim, a nie ...lacznica.
2013-10-25 19:20:35 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post HH:
"Zamiast budowac laczynice i pozbawic znacznego ruchu pocuagow stacji Krakow Plaszow, lepiej byloby
kupic sklady 2 kierunkowe i nie ma problemu.
W Niemczech np. trasa Berlin München, przez Lipsk, Norymbergia i Augsburg, pociag ICE zmienia
kierunek 3 razy, ale za kazdym razem postoj w peronach trwa 3-4 minut i nikt tu nie mysli aby
budowac lacznice, by skrocic 10 minut jazdy.

Taniej jest kupic nowe sklady, skozystaja na tym pasazerwonie przede wszystkim, a nie ...lacznica."
@HH

Dokładnie z tą łącznicą. Chyba 35 lat temu czytałem, ze 1 propozycja była puścić nowy szlak
kolejowy od ul Zakopiańskiej, wzdłuż dziś istniejące drogi E40 i leczyłaby się przed
Bieżanowem ze szlakiem z Wieliczki. Tam do dziś są pola i możliwość. A do likwidowanej
wówczas stacji Kr.Bonarka miały dojeżdżać tramwaje.
2013-10-25 19:23:01 Autor: kp
---.centertel.pl
@HH
Idąc takim tokiem myślenia pociągi jadące przez W-wę Centralną powinny zachaczać też o W-wę
Gdańską. Jacyś pasażerowie pewnie by skorzystali.
Z Płaszowa na Główny jest 4km. To dystans do jazdy autobusem, tramwajem albo jakimś SKM, a nie
pośpiechem lub ekspresem.
2013-10-25 21:27:39 Autor: thomas
---.superkabel.de
Z Krakowa do Zakopanego powinny jeździć pociągi co godzinę czas przejazdu max, 40 min !
2013-10-25 21:38:49 Autor: p.
---.dynamic.chello.pl
oszczednosc ponad 15 minut????
Jeszcze kilkanaście lat temu pociągi przyspieszone z Krakowa do Zakopanego obsługiwane
czteroczłonowymi jednostkami elektrycznymi potrzebowały równo 2h30, zmiana kierunku w Płaszowie,
Suchej Beskidzkiej czy Chabówce zajmowały tylko 2 minuty, słownie - DWIE minuty!
Dlaczego dzisiaj te same składy potrzebują więcej czasu nie tylko na zmiane kierunku ale i na
pokonanie całej trasy, zwłaszcza że stan akurat tej linii nie uległ dramatycznemu pogorszeniu.
KOSZMAR!
2013-10-25 22:37:16 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ p.

Faktycznie taki było - z drobną różnicą, że po obu stronach mechanik siedział,
ale to już było i nie wróci więcej ...
2013-10-25 23:20:36 Autor: jarekpolskezbaw
---.dynamic.chello.pl
Faktycznie, super. Zamiast 4 godzin 20 minut bedzie 4 godziny 5 minut,
2013-10-26 18:03:36 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post p.:
"oszczednosc ponad 15 minut????
Jeszcze kilkanaście lat temu pociągi przyspieszone z Krakowa do Zakopanego obsługiwane
czteroczłonowymi jednostkami elektrycznymi potrzebowały równo 2h30, zmiana kierunku w Płaszowie,
Suchej Beskidzkiej czy Chabówce zajmowały tylko 2 minuty, słownie - DWIE minuty!
Dlaczego dzisiaj te same składy potrzebują więcej czasu nie tylko na zmiane kierunku ale i na
pokonanie całej trasy, zwłaszcza że stan akurat tej linii nie uległ dramatycznemu pogorszeniu.
KOSZMAR!"
Co tam kilkanaście lat temu. Jeszcze w 2006 roku pociąg papieski Kraków-Wadowice obracał się w
Płaszowie w czasie 3 minut!

Zaś co do samej łącznicy - stawiam dolary przeciwko orzechom, że pociągi regionalne (szybka
kolej aglomeracyjna) nie będą z niej korzystać. Sytuacja jest następująca - z jednej strony
miasto Kraków buduje łącznicę omijającą stację Kraków Płaszów. Z drugiej zaś strony to
samo miasto Kraków buduje szybki tramwaj Lipska-Wielicka, który ma przebiegać estakadą nad
stacją Kraków Płaszów z przystankiem i dwoma windami prowadzącymi na perony tej stacji. Cały
projekt Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej bierze więc w łeb. No bo jak wytłumaczyć, że oto buduje
się punkt przesiadkowy szybki tramwaj - szybka kolei, na stacji, którą owa szybka kolej będzie
omijać? Tak więc po ukończeniu obu inwestycji (wrzesień 2015) pojawią się głosy sprzeciwu ze
strony różnej maści aktywistów społecznych, stowarzyszeń, specjalistów od komunikacji. O
wszystkim będziemy czytać w Gazecie Wyborczej, a także tutaj, na www.rynek-kolejowy.pl. Zaś same
władze w obliczu wyborów w roku 2015 z chęcią ukorzą się nad niedolą obywateli i
prawdopodobnie pociągi szybkiej kolei aglomeracyjnej z łącznicy korzystać nie będą. Sytuacja
ta pokazuje, że rzekome plany transportowe mające zapewnić spójność działań, to czysta
fikcja. Po raz kolejny widać, że za co się państwo (rząd, samorząd) nie weźmie, to potrafi
koncertowo zepsuć.

Zachęcam do zapisania tych słów i "odkurzenia" tego komentarza już po ukończeniu obu
inwestycji, tj. za około 2 lata.
2013-10-26 18:17:05 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post thomas:
"Z Krakowa do Zakopanego powinny jeździć pociągi co godzinę czas przejazdu max, 40 min !"
@thomas

Powiedz po co jeździć do Zakopanego?, tam jeżdżą warszawskie słoiki. Zakopane to syf. Przejedz
się do Austrii, polecam śliczny Altenmarkt, Haus Kienreich, albo urocze Radstadt. To
Salzburgerland !!!.
2014-02-26 09:12:54 Autor: G.Szczurek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co z łącznicą estakadową dla samochodów na linii Powstańców Śląskich - AL.Powstańców
Wielkopolskich?
Grzegorz
  •  Pesa kończy pierwszy pojazd dla Trenitalii

    Pesa kończy pierwszy pojazd...

  •  Żyrandole moskiewskiego metra

    Żyrandole moskiewskiego...

  •  Soczi po igrzyskach: nowe, puste Esto-sadok

    Soczi po igrzyskach: nowe,...

  •  Budowa PKM: 8 km podkładów, 6 km szyn

    Budowa PKM: 8 km...

  •  Nocne testy Jazza dla Warszawy [film i zdjęcia]

    Nocne testy Jazza dla...

 
nie ma
 
Newsletter