rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Modernizacja trasy kolejowej Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój (zdjęcia) Kategoria: Fotorelacje
Data dodania: 2013-10-02 09:56:33
(źródło: PKP PLK )
Modernizacja trasy kolejowej Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój (zdjęcia)

Głównym założeniem projektu jest zapewnienie mieszkańcom i turystom sprawnego transportu do dolnośląskich uzdrowisk oraz miejscowości turystycznych w zachodniej części Kotliny Kłodzkiej. W ramach prac zostanie wymienione 17 km toru pomiędzy stacjami Duszniki Zdrój i Kudowa Zdrój oraz na stacji Polanica Zdrój. Zmodernizowane perony (na stacjach w Polanicy, Duszniki i Kudowa Zdrój) dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
Komentarze:
2013-10-02 10:15:57 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie
Avatar
emigrant
niech napisze tu jakiś znawca czy stalowe podkłady to jakaś alternatywa na drewniaki tam gdzie
nie bardzo nadają się betonowe?
2013-10-02 11:12:32 Autor: sim
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a) węższa ława podtorowa potrzebna (obecne normatywy wymagają szerszego podtorza niż to
stosowano w chwili budowy linii - co szczególnie dla linii górskich jest trudne do uzyskania)

b) możliwość stosowania toru bezstykowego przy mniejszych łukach

c) miej podkładów na 1kmt - co w pewnie sposób obniża koszty

(trwałość jest oczywiście większa - ale też cena jest wyższa a wykonanie polskim firmom
nastręcza trudności -żeby nie było ze nie ma minusów - do tego PLK boi się jak na liniach
zelektryfikowanych zachowają się czujniki - obawa o przebicie)

Podsumowując trzeba powiedzieć - że te podkłady to bardzo dobre rozwiązanie dla lokalnych
linii (szczególnie o ostrych łukach).
2013-10-02 11:29:53 Autor: EU07
---.dynamic.mm.pl
Znawcą nie jestem ale z tego co wiem, jest to podkład dedykowany do linii krętych, górzystych.
Podkłady od dawna stosowane przez koleje niemieckie i szwajcarskie. Podkład stalowy typu Y
doskonale przenosi ciężar a przy jego zastosowaniu niepotrzebne jest tak głębokie i szerokie
podtorze jak przy podkładach drewnianych. Tam gdzie potrzebne jest stosowanie podkładów
drewnianych ze względu na warunki terenowe, można z powodzeniem stosować podkłady stalowe
konstrukcji Y, podkłady są dostosowane go prędkości do 120 km/h.
2013-10-02 12:52:39 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post sim:
"a) węższa ława podtorowa potrzebna (obecne normatywy wymagają szerszego podtorza niż to
stosowano w chwili budowy linii - co szczególnie dla linii górskich jest trudne do uzyskania)

b) możliwość stosowania toru bezstykowego przy mniejszych łukach

c) miej podkładów na 1kmt - co w pewnie sposób obniża koszty

(trwałość jest oczywiście większa - ale też cena jest wyższa a wykonanie polskim firmom
nastręcza trudności -żeby nie było ze nie ma minusów - do tego PLK boi się jak na liniach
zelektryfikowanych zachowają się czujniki - obawa o przebicie)

Podsumowując trzeba powiedzieć - że te podkłady to bardzo dobre rozwiązanie dla lokalnych
linii (szczególnie o ostrych łukach)."
pkt a) do dyskusji -wszak to remont a nie modernizacja
pkt b) "+"
pkt c) z tymi kosztami to byłbym ostrożny porównując cenę nawierzchi (ilość podkładów x
cena jednostkowa ), "Boi się" stosować na liniach zelektryfikowanych ? Co za bzdura do kwadratu !
To pewnie na linii 91, 97 czy 117 zdjęli "drut" ?
Podsumowanie - nie tylko na liniach lokalnych. Mają dopuszczenie do 160 km/h. I wiele linii ( np.
DB ) i wcale nie lokalnych ma taką nawierzchnię.
Jak się zabiera głos w sprawach eksperckich , to trzeba wiedzieć o czym się pisze. A nie co
usłyszy się na targach kolejowych
2013-10-02 13:29:38 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116
Avatar
Gubernator Kalifornii
Szczerze mówiąc jestem w szoku! Widziałem już bardzo stare podkłady stalowe, a może żeliwne
(sam już nie wiem), ale tylko na jakichś starych zapuszczonych bocznicach i tylko na krótkich
odcinkach.
Zajmuję się koleją od lat, ale o takich podkładach, jak na zdjęciach jeszcze nie słyszałem,
ani tym bardziej takich nie widziałem.
Przydałby się jakiś ciekawy artykuł o tym.
2013-10-02 14:14:57 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Gubernator Kalifornii

Tzn. że mało widziałeś. Takie same - albo bardzo podobne (wizualnie identyczne) - są w
niektórych miejscach między Krakowem Płaszowem a Skawiną. I to już od ładnych paru lat,
kładli je tam chyba w ramach moderny pn. "Kolejowy szlak JPII" (a więc bodajże rok 2006, czy
jakoś tak).
2013-10-02 14:19:44 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116
Avatar
Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Gubernator Kalifornii

Tzn. że mało widziałeś. Takie same - albo bardzo podobne (wizualnie identyczne) - są w
niektórych miejscach między Krakowem Płaszowem a Skawiną. I to już od ładnych paru lat,
kładli je tam chyba w ramach moderny pn. "Kolejowy szlak JPII" (a więc bodajże rok 2006, czy
jakoś tak)."
Skoro są na jednej linii, to nie znaczy, że mało widziałem... Masz więcej przykładów, czy
tylko ten jeden?
Rozumiem, że wg ciebie mam objechać każdy szlak kolejowy, żeby mieć prawo mówić, że dużo
widziałem?
2013-10-02 14:23:02 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Gubernator Kalifornii:
"Skoro są na jednej linii, to nie znaczy, że mało widziałem... Masz więcej przykładów, czy
tylko ten jeden?
Rozumiem, że wg ciebie mam objechać każdy szlak kolejowy, żeby mieć prawo mówić, że dużo
widziałem?"
Np. na linii nr 91 - wjazd do Przeworska od strony Jarosławia
2013-10-02 16:22:46 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na Jakuszyce takie były jeszcze za Niemca? I na remontowanym odcinku z Rzeszowa do Jasła.
2013-10-02 16:28:34 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten różyk na peronach i ich wysokość. Linia dla szynobusów. Można by niżej i inny kolor, tak
jak na peronach w Sopocie. Stonowana czerń elementów. Dojdzie błękitek i będzie kupa.

Co do linii to jest problem z szybkością. O ile do Polanicy jeszcze ujdzie, to dalej do Kudowy
odbywa się to kosztem nie tylko prędkości na ciasnych łukach ale nadrabiania kilometrów przez
serpentyny. Ta linia powinna jezdzić oczywiście częściej niż 2 pary na dzień. Powinna być
reklamowana jako atrakcja, pół zabytek. Taka podróż ala szwajcarska. Kto wie? Może nawet
postawianie na kursy regularne z ciuchcią? Tylko taki mieszana funkcja jest w stanie tą linię
karmić.
2013-10-02 16:46:45 Autor: Kflik
---.60.129.178
mieszanina funkcji jest potrzebna wszędzie.
Niezintegrowane taryfowo i rozkładowo R i IR to też źle.
Nie mówiąc o R i TLK (tym gorzej, że oba dotowane)
2013-10-02 16:54:47 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@Adam Zz
..."Ten różyk na peronach i ich wysokość. Linia dla szynobusów. Można by niżej i inny kolor
..."

No właśnie że dla szynobusów to wys. krawędzi peronowej 0,55 m. Niżej tzn co - 0,30 m ? Kolor
kwestia gustu. Mnie razi co innego - wiata peronowa nie na peronie a na dojściu. I czy peron nr 2
też będzie przebudowany ?
2013-10-02 18:41:17 Autor: Adam
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy ktoś wie, dlaczego podkładów typu "Y" nie zastosowano podczas remontu na linii z Piechowic do
Szklarskiej? Też jest górska i bardzo kręta, więc chyba by tam pasowały. O ile się nie mylę,
początkowo chodziły słuchy, że też będą tam ygreki. Ostatecznie zdaje się zastosowano tam
podkłady drewniane.
2013-10-02 19:24:26 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
Podkłady zostały bez sensu zastosowane równiez na linii do Wieliczki.
Potwierdzam linię do Skawiny .

Są na linii do Kudowy Zdrój, a nie wiadomo dlaczego nie projektowano ich do Szklarskiej Poręby.

uzasadnienie ich zabudowy jest mocno kontrowersyjne i uzasadnione kontaktami jedynego dostawcy na
rynku ww podkładów.
2013-10-02 20:38:46 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No tak to taki sam problem jak byłem na Solinie , i pewnie bedę sie powtarzał- dwóch panów
dyskutowało jak tu sciągnąc turystów w Bieszczady )a tak na prawde nikt nie chce wyłozyc kasy.
Kolej widzi interes od Wałbrzycha lub Kłodzka do Wrocławia a reszta w innych rękach .
2013-10-11 11:32:49 Autor: Rail
---.slubice.vectranet.pl
Podkłady typu "Y" - Bubel jakich mało!!!
Zostały zamontowane w połowie lat 90tych na ta trasie Berlin - Halle.
1 sierpnia 2012 Niemieck UTK w trybie natychmiastowym zamknął lini.

http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnschwelle#Stahlschwellen
Od " Y-Schwelle"

O tym zresztą informował "RK" jakiś czas temu.
2013-10-25 22:55:28 Autor: rsx78
---.play-internet.pl
Jakąś specjalną podbijarkę do tego się stosuje?
2014-01-27 11:14:17 Autor: gzi
---.ssp.dialog.net.pl
Podkłady stalowe Y oczywiście są nieco węższe jak podkłady drewniane czy betonowe. Dodatkowym
atutem jest montaż trzeciej szyny na prowadnicę którą montuje się na fabrycznie już wykonanych
koziołkach przyspawanych do podkładów z kształtownika o przekroju prostokątnym. Jak wiemy w
Polsce nie mamy specjalnych rozwiązań na montaż trzeciej szyny dlatego nastręczałoby to wielu
kłopotów dla wykonawcy. Poza tym ukształtowanie podkładu w kształcie litery Y pozwala na
znaczne zwiększenie oporów poprzecznych toru co znacznie zmniejsza ryzyko wyboczenia przy
wystąpieniu wysokich temperatur. Oczywiście tor miał zrobioną regulację naprężeń metodą
podgrzewania szyn do temp 25C w której to nastąpiło przytwierdzenie szyn do podkładów i
termitowe spawanie. Istotnym plusem tego typów podkładów jest możliwość wykonania idealnych
prześwitów i poszerzeń na łukach przy R
  •  Metro na finiszu: przejazd Inspiro po II linii [fotogaleria]

    Metro na finiszu: przejazd...

  •  Prezentacja linka dla DB [zdjęcia i film]

    Prezentacja linka dla DB...

  •  Innotrans: Tabor grupy Vossloh

    Innotrans: Tabor grupy...

  •  Modernizacja linii E30 - zdjęcia

    Modernizacja linii E30 -...

  •  Impulsy Południowej Grupy Zakupowej: Świętokrzyskie

    Impulsy Południowej Grupy...

 
nie ma
 
Newsletter