rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2013-07-29 08:10:51
(źródło: Gazeta Wyborcza)
A A A drukuj
Wielkie oszczędności w PKP PLK. Nawet pół miliarda rocznie

Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowe chce wdrożyć program cięcia kosztów w spółce, który pozwolić na oszczędności rzędu 300-500 mln zł rocznie. – Po pierwszych efektach widzimy, że to ambitny, lecz realny plan – mówi „Gazecie Wyborzczej" Remigiusz Paszkiewicz, prezes spółki, która w zeszłym roku odnotowała 748 mln zł straty.

 Fot. PKP PLK Fot. PKP PLK
Przyporządkowane tagi:

„PLK jest między młotem a kowadłem. Musi wyciągać rękę po publiczne pieniądze, ale jednocześnie tłumaczyć się, że np. rocznie przeznacza 428 tys. zł na zakup gazetek wydawanych przez związki zawodowe dla pracowników albo że nieszczelny system PLK sprawiał, że niektórzy nieuczciwi pracownicy kradli paliwo” – czytamy w „Gazecie Wyborczej”.

Plan oszczędnościowy obejmuje m.in. rozliczanie pracowników ze zużycia paliwa w samochodach służbowych, pojazdach szynowych czy urządzeniach służących do naprawy infrastruktury. Spółka liczy, że przyniesie 17 tys. litrów paliwa oszczędności miesięcznie. Rocznie przekłada się to na ponad milion złotych.

Najważniejszym zadaniem zarządu jest jednak zwiększenie efektywności pracy. Z analiz przeprowadzonych przez specjalistyczną firmą wynajętą przez zarząd PKP PLK wynika, że „efektywność pracowników utrzymania w PLK nie przekracza 45 proc.” Jak wyjaśnia dziennik, oznacza to, że pracownik w ciągu ośmiogodzinnego dnia pracy czynnościom stricte zawodowym poświęca tylko... nieco ponad 3,5 godziny.” W związku z tym planowane jest zwiększenie nadzoru nad pracownikami, dodatkowe szkolenia dla kierowników niższych szczebli oraz zmiany w planowaniu prac.

Kolejnym obszarem oszczędności mają być zakupy. „Rocznie spółka wydaje na nie 1,4 mld zł. Oszczędności ma dać m.in. centralizacja zakupów, czy przetargi organizowane przez internet. Pracownicy Centralnego Biura Zamówień mają zadbać, by koszty kupowanych towarów i usług były jak najniższe” – pisze „Gazeta”.

Efektem tych działań mają być oszczędności rzędu od 300 mln zł, w wariancie „bezkrwawym”, do 500 mln zł, w wariancie, który może przewidywać dodatkowe zmiany w systemie wynagrodzeń w spółce. Oszczędności mają być przeznaczone na inwestycje w rewitalizację i modernizację infrastruktury kolejowej.

Więcej

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
2
Komentarze:
2013-07-29 08:26:12 Autor: dusigrosz
---.icpnet.pl
Ładny rozrzut, 300 - 500 mln. Dlatego w taki program nie wierzę, bo zdaje się być wzięty z
sufitu.
2013-07-29 08:58:58 Autor: Protek
---.ip.netia.com.pl
Ja natomiast uważam że największą oszczędnością ze strony PLK było by samorozwiązanie się
tej psedo-firmy okradającej społeczeństwo!!!
2013-07-29 09:04:47 Autor: pasażerka1
---.internetdsl.tpnet.pl
Pól miliarda rocznie to znaczy że zwrot długu 4,5 miliarda może nastąpić po dziewięciu
latach. Tylko cudotwórcy mogą to zrobić, chyba, że "kolejosze" zrozumieją, że koleje są dla
pasażerów a nie dla "kolejoszy". Kolejarz kojarzy mi się z facetem w nie wypranym mundurze,
pogniecioną czapką, jadącego w I klasie i grającego pogniecionymi kartami. Sprzątający perony
to kolejarz, a sprzątający przed dworcem to nie. Księgowa w PKP to kolejarz, kasjerka w PKP to
kolejarz.
Księgowa w służbie zdrowia i kasjerka w markecie to nie kolejarze. JAKA JEST DEFINICJA KOLEJARZA?
2013-07-29 09:05:50 Autor: inzynier
---.scansafe.net
No nareszcie! Wreszcie skonczy sie kulejarskim op...aczom ich PRL-woskie Eldorado. Do roboty j...ane
nieroby jak spiewal Kazik!
Tak trzymac.
2013-07-29 09:38:18 Autor: isdr
---.play-internet.pl
Zwykły pracownik nie jeżdzi samochodem służbowym.Naczelnictwo i dyrektorzy traktują słuzbówki
jak swoje samochody,ale ich program nie dotyczy oni będą nadzorowali i okradali firme jak
dotychczas.Do tego jeszcze lewe interesy na złomie i firmach zewnętrznych KREWNYCH I ZNAJOMYCH
które remontują torowiska wykorzystując majątek PLK (drezyny ,zakretarki a czasami ludzie
poprawiają po firmach bo szef dostał w łapę )Naczelnik każe a niewolnik robi,bo zostaniesz
zwolniony.Wielkie remonty budynków PLK których koszt jest tak zawyżony że mozna postawić nowy
budynek.To wszystko widac z dołu ........A Prezes nie widzi....Jak nie widzi to sie nie nadaje ...
pieprzy że ludzie za dużo zarabiają.Że związki zawodowe kosztują,chcesz zostac naczelnikiem
czy dyrektorem na kontrakcie (d 9000 tys w górę) musisz miec nominacje związku Solidarność.
2013-07-29 09:39:27 Autor: toromistrz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
„efektywność pracowników utrzymania w PLK nie przekracza 45 proc.” Jak wyjaśnia dziennik,
oznacza to, że pracownik w ciągu ośmiogodzinnego dnia pracy czynnościom stricte zawodowym
poświęca tylko... nieco ponad 3,5 godziny.”

- szczerze? wreszcie ktoś to powiedział. na każdej działce, gdzie znajduje się toromistrz +
jacyś monterzy/dróżnicy obchodowi jest takie lenistwo, że sam mam wyrzuty sumienia. poza pracami
porządkowymi, oględzinami/obchodami i sporadycznym usuwaniu usterek (dokręcenie śrubki,
uszczelnienie rozjazdu) to drogowcy nie robią NIC! a najlepsze jest to, że nawet gdyby chcieli to
za bardzo nie mają możliwości, bo nie mamy zarówno sprzętu, materiałów i w końcu ludzi.
nawet wymiany kilkunastu podkładów przyjeżdża spółka i... robi to na odpie*dol. także czekam
z niecierpliwością na te zmiany w organizacji pracy. byle nie była związana ze zbyt wielkimi
zwolnieniami. i polecam też się zabrać za służbę zabezpieczenia. również lenie jak my.

no i osobista prośba. zróbcie coś z tymi gazetami związkowymi. zwłaszcza "Nasze sprawy"
wydawaną przez Federacje. to jakaś kpina. tam nawet zdjęcie pociągów nie ma. co stronę widzę
jakiś spasionych zwiącholi siedzących na Konferencjach/Zjazdach/Spotkaniach, których ulubionym
słowem jest "bezpieczeństwo" wymieniane przez wszystkie przypadki.

Apel: WYPISUJCIE SIĘ ZE ZWIĄZKÓW! oprócz tanich wycieczek na Honolulu nic Wam nie załatwią!
dziękuje
2013-07-29 09:48:37 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
centralne zakupy w PLK nic nie dadzą. Ile pieniędzy przechodzi przez ręce spółek plk'owskich
poprzez tzw. kontrakty z przetargów wewnętrznych?
PNUIK, Dolkom, PPMT, DOM Poznań - dlaczego one są wciąz uprzywilejowane?
2013-07-29 09:50:29 Autor: dusigrosz
---.icpnet.pl
W latach 2008-2012 liczba urzędników administracji centralnej wzrosła o 19 285, co daje wzrost o
10,64% (wzrost ten obejmuje osoby zatrudnione w oparciu o umowy o pracę oraz umowy o dzieło i
umowy zlecenia).

Wydatki na administrację w latach 2008-2012 wzrosły o 10,6 mld złotych. Przeciętny podatnik
płaci na administrację centralną średnio 1034 zł rocznie.
2013-07-29 09:50:48 Autor: Operator wykolejnicy
---.rdns.blackberry.net
Fajny artykul sponsorowany. CAMedia go przygotowala?
Ciekawe czy ktos w ramach oszczednosci przeanalizowal gigantyczny wzrost zatrudnienia w centrali na
stanowiskach kierowniczych.
Przychodza malolaty, bez doswiadczenia na stanowiska: pelnomocnikow, dyrektorow, dyr proj a fachowcy
sa emerytowani.
Oszczednosci beda wielkie jak nowa miotla ich wymiecie i wytnie w pien wszystkie umowy doradcze!
2013-07-29 09:51:39 Autor: Hehehehehehe
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jak scentralizują zakupy to będą kupować coś innego?
To wszystko to jakaś farsa. Poprośmy Niemców o aneksje!!!!!! Błagam!!!!!
2013-07-29 09:59:11 Autor: z torów plk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@toromistrz
To jak ich q.. pilnujesz i odbierasz roboty, że chłam ci wciskają ? I obchodem działkę
oczywiście też "przelatujesz" w 3,5 godziny zamiast 7-8 godz ( 14-16 km) ?
A wracając do meritum.
Jak tam oszczędności w paliwie ? A abonament za FINDERA już opłaciliście, czy liczycie, że
firma zabawi się w Św. Mikołaja i dożywotnio za free udostepni aplikację ?
Oszczędności - jak zwykle temat zastępczy. Kiedy tam na górze wreszcie zacznie myśleć się o
bezpieczeństwie ? A nie , że trawa ma być zielona, śmieci pozbierane, sygnalizatory i napędy
ładnie odmalowane. Obym nie doczekał jakieś katastrofy ( w stylu Szczekocin ), a było tak
"pięknie"
PS. I jeszcze jedno. Te 45% to rozumiem , że z wszelkiej maści pokaźną biurwą ?!
2013-07-29 10:01:41 Autor: starszy dyżurny
---.30.12.222.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ty niby toromistrz chociaż takich głupot nie pisz na portalu publicznym.. Pan jaśnie panujący
tfu Paszkiewicz sobie pozwolił z kolejarzy złodziei i nierobów w gazecie ogólnopolskiej zrobić.
Ty już oliwy do ognia nie dolewaj ...A Apel o wypisywaniu ze związku to chyba po Tusku powtarzasz,
o wtedy prezesy bankowcy by mieli pole do popisu..Związki to należy wziąć do galopu i do pracy w
obronie tego co planują jeszcze uczynić aplany uwież mają wymyślne tylko te nieroby zwiąchole
im przeszkadzają....
Pomyśl dwa razy zanim coś napiszesz,,Ale może się mylę to służba z Targowej pisze aby szczuć
jdnych na drugich....
2013-07-29 10:03:43 Autor: z toró plk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kolejarz_
Bo taki jest regulamin wew. tego "twora". Roboty utrzymaniowe można zlecać ( czyt. trzeba zlecać
) spółką zależnym od PKP PLK SA. Dlatego właściciel PNI (niejaki Blocher) nieudolnie się
tłumaczył po ich przejęciu, gdy stracił rynek utrzymaniowy na torach PKP PLK.
2013-07-29 10:06:30 Autor: Maurycy__
---.97.198.13
Wywalenie na zbity pysk wszystkich nierobów związkowych - co do jednego,
zakaz organizacji wszelkiego rodzaju "imprez integracyjnych",
zakaz wymiany mebli w biurach - bo "biurwa ma mało funkcjonalne biurko",
wprowadzenie funkcyjnym ograniczenia w pieprzeniu przez komórki - dość dzwonienia do kochanek,
kumpli po pijaku,
etc....
2013-07-29 10:37:39 Autor: blacky6
---.plock.mm.pl
PLK oszczędza w taki sposób, że kiedyś toromistrz na swojej działce roboczej miał kulku -
kilkunastu ludzi i jak trzeba było wymienić np. podkład, to robili. Teraz trzeba ogłosić
przetarg i zatrudnić zew. firmę, która chce zarobić.
2013-07-29 10:44:44 Autor: pen_tax
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie prezesie Paszkiewicz !
To proszę łaskawie przypomnieć ile z tych 750 mln strat wynosiła amortyzacja oraz brak wpływów
( zaległości ) od przewoźników. Czy znowu szeregowi pracownicy firmy mją pokrywać "straty".
A może prawda jest taka, że Vincent już zaczął "przykręcać śrubę" w związku z dziurą
budżetową i nowelizacją budżetu AD 2013 ?!
2013-07-29 12:08:29 Autor: dusigrosz
---.icpnet.pl
Zmień, Maurycy, ustawę o związkach zawodowych, a wtedy będziesz mógł na zbity pysk
związkowców wywalać. Póki co żadna partia na to się nie odważyła i odważnych nie widać. A
ustawa z 1991 roku przecież, po transformacji, czyli niepeerelowska. Nawet na tego Wilka z Nowego
Sącza prezes Cargo jest za krótki i podpiera się prokuraturą, która jeszcze stanowiska w
sprawie doniesienia nie zajęła. Pozostaje tobie kłapać dziobem a im robić szum medialny.
2013-07-29 13:27:25 Autor: takisam
---.dhcp-docsis.net.tomkow.pl
Nich sie wezma za oszczednosci w administarcji to bedzie miliard oszczednosci :)))
2013-07-29 13:38:04 Autor: By Nek
---.109.245.44
A może tak by wystarczyło przestrzeganie własnych aktów wewnętrznych przez wszystkich
zainteresowanych (Zarząd, dyrektorzy, naczelnicy, pracownicy), a dotyczących budżetowania,
składania ofert etc.
Z moich doświadczeń daje to znaczne oszczedności bez biegania i chwalenia się w mediach:-)
2013-07-29 15:27:19 Autor: Danio
---.175.174.179
Oszczędność będzie największa jak pozbędą się nierobów z banków. Zostawcie kolej i
kolejarzy w spokoju ponieważ wykonują zawód dla dobra ludzi pracy w szeroko pojętym interesie
społecznym. Rzeczywiście jest teraz dużo dyrektorów, pełnomocników i doradców jako
leśników, restauratorów i innych politycznych naciągaczy.
2013-07-29 15:47:58 Autor: Maurycy__
---.97.198.13
@ dusigrosz

Jak tu zmienić ustawę, skoro związki zawodowe są bojówkami, zadymiarzami tzw. największej
partii opozycyjnej,
tylko czekającymi na hasło "robimy dudę rozróbę i nabijemy guza dla tuza",

jak tu zlikwidować związki skoro połowa czapy kierowniczej PKP od naczelnika sekcji/działu do
dyrektora siedzi na stołkach ze związkowego nadania?

przykład tego hochsztaplera z Nowego Sącza jest konkretny i nie jedyny w dziesiątkach tysięcy,
a jestem przekonany że w tym umoczony jest sam prymityw Kogut i prasident Mientek ...
2013-07-29 16:19:53 Autor: srebrny47
---.dynamic.chello.pl
Pan Paszkiewicz niech przestanie zatrudniać wszelkiej maści "osoby polecone" na potężnych
kontraktach menadżerskich. Na zatrudniał Dyrektorów, Dyrektorów projektów, wszelkiej maści
pełnomocników a szarym pracownikom rzucił po 85 zł ochłapów. Centralne Biuro zakupów tak
przez niego chwalone to jeden wielki szwindel. W Regulaminie wstawili zapis że "otwarcie oferty " w
przetargu nieograniczonym jest NIE JAWNE ? Przecież to się nadaje do prokuratury. To jest dopiero
pole do słynnego powiedzenia PO "kręcimy lody". Pakują ogromne pieniądze w różne zlecenia dla
firm audytorskich i ci podają pseudofakty jakie to marnotrawienie pieniędzy w PLK jest. Wywalić
na zbity pysk tę bandę bankomatów.
2013-07-29 16:48:17 Autor: rp1polska
---.183.170.30.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Niech chociaż próbują się reformować! Od dawna było wiadomo, że na polskiej kolei jest zbyt
dużo pracowników w przeliczeniu na kilometr.
2013-07-29 17:07:08 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jakie cięcie kosztów. Bzdura. Nowość. Audyty sporzadzane w formie elektronicznej i
papierowej dotyczące czystości na peronach i w tunelach .
System GPS zainstalowany w pojazdach kołowych i szynowych nie wykorzystywany tak jak
powinien. Nadal pisze sie karty drogowe, karty zapisu na kierowców( rzemieślnicy - to
większość obsługujących), dziennik robót w wersji elektronicznej i papierowej. To sa
oszczędności dworu z Warszawy?
2013-07-29 17:14:55 Autor: dolik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
firma która oceniła wydajnośc pracowników ( oceniała drogowców i automatyków) nie
brała pod uwagę że te służby nie maja w jednym miejscu stanowiska pracy ( dla
przypomnienia tej firmie że w fabryce to sie sprawdza). Oceniła , kasę wzięła i
wódz firmy wie że to nieroby i trzeba im dopieprzyć żeby poczuli kto tu jest
bankowcem ( tata I sekretarz PO przysłał ich do tej firmy żeby wybielić Wincentego).
2013-07-29 18:24:38 Autor: polityk
---.ustka.vectranet.pl
moze ktos poda co to za firma oeniala pracownikow pkp plk
2013-07-29 20:19:01 Autor: kolejarz77
---.adsl.inetia.pl
A może wywalić tych 36 darmozjadów zatrudnionych przez szreka, czytaj dyrektorów i innych
psubratów biorących pensje za nic
2013-07-29 20:55:11 Autor: aga
---.dynamic.mm.pl
Pan Prezes wtłacza do głowy że robi oszczędności, a co z pracownikami którzy powinni być już
na emeryturze, są tacy co biorą i pensję i zmniejszoną emeryturę bo zarobki przekraczają 70%
średniej krajowej oni powinni być już na emeryturze w 2008 roku, to jest blokowanie stanowisk dla
młodych pracowników. Wystarczy ich rozliczać z wykonywanej pracy zabrać dostęp do internetu,
zmienić warunki umowy o pracę, poprosić związki aby nie obejmowały ich ochroną to sami się
zwolnią.
2013-07-29 21:16:33 Autor: jurasN
---.icpnet.pl
Avatar
jurasN
„bez kozery powiem pińćset! Dziesięć tysięcy! Pięćdziesiąt! Milion!” – tyle
zaoszczędzi Szanowny Pan Prezes Paszkiewicz a także równie Szanowny Pan Prezes Karnowski.
Tylko, do jasnej, kto te zeznania ONYCH o ich rewelacyjnych oszczędnościach zweryfikuje??
PS. Byli jeszcze niedawno prezesi PKP IC, którzy robiąc oszczędności zapomnieli, że wagony
trzeba wysyłać do napraw okresowych. Ktoś pamięta tę piękną, niedawną klęskę tych
oszczędności?
2013-07-29 22:10:15 Autor: lipa
---.40.154.10
lipa wielka ale to czy pracownik pracuje 30 czy 100procent wszystko zalezy od toromistrza,i tu
trzeba wymienic 3/4 to oni sie nie nadaja pracownik przychodzi do pracy i ma pracowac ,ja jestem
toromistrzem 35l i wszystko ok.ale tu ja kieruje pracami wymagam,nie pije wody z robotnikami
,jestesmy na pan,a nie marian,,mysle ze tu trzeba szukac przyczynyi oczywiscie naczelnik drogowy
musi miec jaj,,a wiekszosc nie ma.a co etyliny to tez sciema,ale tu wszystko zalezy od naczelnika bo
on podpisuke karte pracy sprzetu.po prostu musi byc toromistrz z jaj,,ja mam.
2013-07-30 07:13:43 Autor: były kolejarz
---.devs.futuro.pl
Miałem zaszczyt przejść drogę zawodową od majstra do dyrektora w służbie drogowej właśnie.
Obserwując to wszystko, z czym mamy do czynieni, odnoszę wrażenie, że kolej, jako nerw
gospodarki i przede wszystkim usługodawca - przestaje istnieć. Pod hasłem bezpieczeństwa i
restrukturyzacji odbywa się spektakl dziwaczny - ciągłe roszady, przyjęcia miernych, biernych,
ale wiernych... Gombrowicz by się uśmiał z tych "menedżerskich pomysłów". Panie Prezesie -
popytaj Pan starych kolejarzy, zamiast ich zwalniać. Towarzystwo krótko za pysk i do roboty. Tylko
trudno, jeśli inne prawo i pieniądze dla swoich, a inne dla tych, którym trzeba pomóc... Tylko
kto to zrobi??? Już niedługo będzie gorąco, bo przeroby w inwestycjach mizerne i nie pomogą
zastępy "ekspertów", bo po prostu nie wiedzą jak to zrobić. I ktoś po raz kolejny przeczyta
morał: "wśród serdecznych przyjaciół (zwiącholi) psy zająca zjadły" :)
  •  Najstarsze ezety Pesy zmieniają barwy

    Najstarsze ezety Pesy...

  •  Toruń: Budowa linii tramwajowej na Bielany (fotorelacja)

    Toruń: Budowa linii...

  •  Uczniowie technikum kolejowego zbudowali symulator lokomotywy

    Uczniowie technikum...

  •  Budowa PKM: Zakończono betonowanie wiaduktu WK 11

    Budowa PKM: Zakończono...

  •  Stacja Łódź Widzew (Fotorelacja)

    Stacja Łódź Widzew...

 
nie ma
 
Newsletter