rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2013-05-17 13:26:52
(źródło: PKP SA)
A A A drukuj
Rusza Program Dobrowolnych Relokacji w PKP SA

PKP SA kończy proces centralizacji funkcji wsparcia spółki integrując realizowane dotąd w poszczególnych oddziałach regionalnych zadania z zakresu finansów, rachunkowości i rozliczeń w centrali spółki. Proces zostanie obudowany szeregiem inicjatyw wspierających przeniesienie pracowników do centrali PKP SA  w Warszawie oraz działań osłonowych dla osób które nie będą zainteresowane udziałem w procesie centralizacji - informuje spółka w komunikacie. 

 Fot. linusb4, sxc.hu Fot. linusb4, sxc.hu
Przyporządkowane tagi:

W ramach centralizowanej struktury organizacyjnej w PKP SA od 2012 roku optymalizowane są obszary wsparcia w zakresie funkcji takich jak zakupy, audyt wewnętrzny, informatyka, windykacja, kadry i płace, finanse  i księgowość oraz kontroling. Zarząd PKP SA przekonuje, że dzięki temu spółka będzie działać efektywniej, a wymienione funkcje wsparcia nie będą dublowane w 6 oddziałach regionalnych przedsiębiorstwa. 

Obecnie spółka realizuje ostatni z wymienionych w planie etapów optymalizacji, który dotyczy centralizacji Departamentu Finansów i Rachunkowości, a mający na celu ujednolicenie i automatyzację procesów rozliczeniowo-księgowych w firmie. Od 1 sierpnia 2013 roku funkcje tego departamentu będą wykonywane wyłącznie w Warszawie, z czym wiąże się możliwość przeniesienia pracowników z oddziałów regionalnych do centrali PKP SA. Kierownictwo PKP SA w ramach wewnętrznej kampanii informacyjnej akcji rozpoczęło cykl spotkań z zainteresowanymi pracownikami w poszczególnych oddziałach, na których przedstawione będą rozwiązania do nich adresowane.

– Wprowadzamy rozbudowane programy wsparcia zarówno dla pracowników, którzy chcą zmienić miejsce pracy na Warszawę, jak i dla tych, którzy z różnych względów nie mogą tego zrobić. Oba programy – Program Dobrowolnych Relokacji, jak i  Program Dobrowolnych Odejść – to przykłady najlepszych praktyk w dziedzinie przeprowadzania restrukturyzacji, ze szczególnym uwzględnieniem działań osłonowych dla osób odchodzących z firmy oraz inicjatyw wspomagających mobilność pracowników. Wprowadzamy PDR ponieważ bardzo zależy nam, aby jak najwięcej pracowników, doświadczonych i charakteryzujących się wysokimi kompetencjami, kontynuowało pracę w PKP SA – mówi Łukasz Szarawara, dyrektor zarządzający ds. finansowych PKP SA i Grupy PKP.

W ramach Programu Dobrowolnych Relokacji (PDR), spółka oferuje pracownikom znalezienie możliwie najlepszego stanowiska pracy w nowej strukturze, zgodnie z doświadczeniem i kompetencjami oraz wsparcie finansowe w formie jednorazowej wypłaty w procesie zmiany miejsca pracy i przeprowadzce do Warszawy.

Dla osób które z różnych względów nie będą w stanie skorzystać z PDR,  przygotowano Program Dobrowolnych Odejść (PDO), oferując rekompensaty korzystniejsze niż wynikałoby to z przepisów polskiego prawa, dodatkowe rekompensaty dla osób zaangażowanych w realizację konkretnych zadań związanych ze sprawnym przeniesieniem zadań z oddziałów regionalnych do centrali w Warszawie, jak również uczestnictwo w Programie Wsparcia w Poszukiwaniu Pracy przygotowanego przy udziale specjalistycznej firmy zewnętrznej (wsparcie dla osób odchodzących w podjęciu nowej pracy, dotarciu do ofert pracy i potencjalnych pracodawców, szkolenia i konsultacje).

Optymalizacja działania PKP SA polegająca na integracji funkcji wsparcia, została zatwierdzona przez zarząd PKP SA jesienią 2012 roku. Zdaniem zarządu spółki rozproszona geograficznie struktura cechowała się nieoptymalną efektywnością, a koszty funkcjonowania były znaczne w stosunku do osiąganych efektów.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
2
Komentarze:
2013-05-17 14:22:50 Autor: nie Warszawiak i nie Warszawianin
---.adsl.inetia.pl
Najlepiej będzie jak wszystkie miejsca pracy dla 100000 pracowników ogólnie rozumianej kolei
będą w Warszawie. Wtedy będą oszczędność zamiast dublowania zadań na prowincji. Skoro są
np. są kasjerki biletowe w Warszawie, to po co dublować ich pracę np w Gdańsku, Krakowie,
Rzeszowie, Warce, Pułtusku, Wałbrzychu. Trzeba realokować wszystkich kasjerów biletowych do
Warszawy. Wtedy będzie można otworzyć osiemset kas biletowych w Warszawie i sprzedawać tylko tam
bilety dla wszystkich Polek, Polaków i cudzoziemców. Podobna sytuacja jest z Marszałkami
Województw. Skoro jest Marszałek Województwa Mazowieckiego to po co jest Marszałek
Wielkopolskiego skoro ma takie same kompetencje jak Marszałek w Warszawie. Czy to nie jest
dublowanie tych samych kompetencji? Zgodnie linią zapowiedzianą w PKP S.A. warto rozważyć czy
wszyscy Marszałkowie Województw nie powinni przypadkiem pracować na miejscu w Warszawie. Wtedy
proces marszałkowania zostanie "zoptymalizowany". Zaoszczędzi się na przesyłaniu poczty
specjalnej, delegacjach, wynajmie i utrzymaniu budynków Urzędów i Sejmików Wójewódzkich oraz
wielu innych "niepotrzebnych" wydatkach. Wtedy też skończą się problemy "w terenie" bo w
Centrali będą najlepsi, najbardziej kompetentni i nie będą dublowani przez prowincjonalnych
urzędników. Podobnie jest ze szpitalami. Po co szpital Zakaźny w Warszawie i np. podobny we
Wrocławiu. Przecież wszyscy lekarze specjaliści powinni pracować w Warszawie, aby
"zoptymalizować" proces leczenia. Wtedy jest jeden Dyrektor Szpitala a nie kilkuset w całym kraju.
A to wszystko w trosce o optymalizację procesów. Ale koniec żartów. Problem w tym że naprawdę
w imię oszczędności wszystkie miejsca pracy ciążą do dużych (największych) miast. W
mniejszych, pozostaje wizyta w Powiatowym Urzędzie Pracy i oczekiwanie na łaskę lub niełaskę
losu, bo już widzę jak tłumy pracowników PKP S.A., np. ze Szczecina, zmieni całe swoje życie i
z całymi rodzinami przeniesie się do Warszawy w zamian za uzyskanie jednorazowo 25000 złotych
brutto. To starczy przynajmniej na zakup słoików, śpiworów i garażu 70 km od Warszawy.
Pozostaje Program (nie)Dobrowolnych Odejść - i o to tak naprawdę chodzi!
2013-05-17 14:34:55 Autor: Kryniczanin
---.154.133.252
Avatar
Kryniczanin
Tworu PKP SA od co najmniej 10 lat nie powinno już być. 2-3 lata powinny wystarczyć na oddanie
majątku innym.
2013-05-17 14:35:24 Autor: mały króliczek
---.opera-mini.net
Ĺťeby przeprowadzić taką alokację trzeba na jedną osobę w rodzinie przynajmniej 250000zł
netto. Za 25000zł spuszcza się wodę w kiblu. Dlatego wrobiono z Polski wielkie szambo.
2013-05-17 14:37:31 Autor: parabuch
---.icpnet.pl
Avatar
parabuch
Ĺťadna nowość. Podobne działania były w PKP prowadzone, gdy z zarządzania obszarowego
przechodzono do zarządzania sektorowego, tuż przed komercjalizacją. Jednak ówcześni
reformatorzy, wzorem kolei niemieckich, nie przenosili PKP do Warszawy. Stało się to parę lat
później. Mentalność słoików.
2013-05-17 15:12:09 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Optymalizacja, relokacja, panel dyskusyjny... Czego to się nie wymyśli, żeby brzmiało poważnie
i mundrze, coby ciemny lud myślał, że z równie poważnymy y wielkymy yxpertamy ma do czynienia.
Problem tylko w tym, że pod tą mundrą nowomową kryją się całkiem przyziemne działania,
często obnażające głupotę takiego yxperta.

Rażą mnie takie terminy, zupełnie tak jakby nie było miłych uchu polskich odpowiedników. No,
ale dobra... jam nie yxpert.
2013-05-17 15:21:21 Autor: najwyzszy80
---.adsl.inetia.pl
Pomysł nonsensowny. Na tych samych stanowiskach trzeba w Warszawie ludziom więcej płacić niż w
innych miastach. Te wszystkie biura powinni zrobić np w Łodzi albo Poznaniu. Było by po prostu
taniej. Ale chyba nie o to chodzi...
2013-05-17 16:01:54 Autor: mniam
---.dynamic.chello.pl
"Zdaniem zarządu spółki rozproszona geograficznie struktura cechowała się nieoptymalną
efektywnością, a koszty funkcjonowania były znaczne w stosunku do osiąganych efektów."

Typowy, korporacyjny bełkot. Proszę mi wytłumaczyć, po polsku, co oznacza sformułowanie:
"nieoptymalna efektywność". Rozumiem, że dotychczasowa struktura była efektywna tylko
nieoptymalna, a koszty "znaczne" zamiast "normalnych"?
2013-05-17 16:48:28 Autor: mmmmm
---.opera-mini.net
Jedna wielka bzdura. Takie cos powinno byc wyprowadzone do malego miasta jakiegos gora 50
tysiecznego. Wtedy to by byly oszczednosci.
2013-05-17 17:45:24 Autor: parabuch
---.icpnet.pl
Avatar
parabuch
Ileż to osób może pracować w 6 oddziałach spółki w kadrach, w finansach i na stanowiskach
informatyków? Razem 60 czy 70? Pozostanie 40, znajomych, w Warszawie. Czyli wystarczy by wszystkie
media o milowym kroku zarządu PKP ku nowoczesności dzisiaj trąbiły. Oszczędności nie pokryją
nawet składki ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za durne decyzje członków zarządu,
dyrektorów i ich rodzin, którą spółka za nich płaci.
2013-05-17 18:40:26 Autor: R. W. O.
---.warszawa.vectranet.pl
@"Wprowadzamy rozbudowane programy wsparcia zarówno dla pracowników, którzy chcą zmienić
miejsce pracy na Warszawę, ..."
To jakaś średniowieczna mentalność, przenosić ludzi w dobie nieograniczonych możliwości
przesyłania informacji. Chyba tylko po to, żeby miał się kto kłaniać władzy na korytarzach
urzędu. Podstawowe najniższe komórki w światowych korporacjach zatrudniają niekiedy po parę
osób rozproszonych po różnych krajach świata. W dodatku ta doświadczona i wyszkolona, kosztem
PKP kadra, powinna zdobywać pieniądze rozwijając działalność w zakresie zarządzania i obrotu
nieruchomościami na ogólnokrajowym rynku. Centralizacja jest PKP potrzebna jak powietrze, ale
pozioma a nie pionowa.
2013-05-17 19:06:36 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
@R.W.O: To samo miałem napisać. Twórcy tej "reformy" ani nie słyszeli o internecie, ani nigdy
nie mieli do czynienia z dobrze zorganizowaną nowoczesną, dużą firmą. A przecież ów
bankomatowy desant to miał być powiew świeżości. Tylko że że strumień powietrza poszedł w
drgą stronę i zassało odór z kanalizacji.
2013-05-17 20:35:02 Autor: prof
---.walbrzych.vectranet.pl
A co na te relokacje i centralizacje Konstytucja naszego kraju? Co z równym traktowaniem
wszystkich? Dlaczego pracę organizują tylko w Warszawie?
2013-05-17 21:33:55 Autor: mps
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tą efektywność działań nowego Zarządu szczególnie widać gdy wprowadzono tzw zarządzanie
pionowe. To co kiedyś załatwiała jedna osoba dzisiaj załatwiają trzy wielkie Departamenty. To
co kiedyś można było uzgodnić na telefon, dzisiaj trzeba prowadzić liczną korespondencję a
załatwienie danej sprawy i tak stoi zawsze pod znakiem zapytania. I o jakiej efektywności tu
mówimy.
Jaka jest efektywność z centralizowania windykacji? Jakie są z tego tytułu oszczędności ?. Jak
wzrosła efektywność ściągalności z dłużników PKP S.A ? Jakoś tymi efektami Zarząd PKP
S.A. się nie chwali.Słyszymy tylko o ciągle o jakiś wirtualnych oszczędnościach na zasadzie co
by było gdyby było.
Nowy Zarząd to totalna klapa organizacyjna, zarządcza i kompetencyjna.
Kiedyś Jin Collins ( amerykański analityk biznesu ) powiedział że "wielcy szefowie pozyskiwani z
zewnątrz mają negatywny wpływ na ewolucje firmy" Aż 10 z 11 firm wychowało sobie dyrektora we
własnych szeregach" Coś nie wydaje mi się aby PKP S.A kierowana przez obecny Zarząd była tą
jedenastą firmą, tym bardziej że głoszona przez Pana Prezesa idea, że jeżeli ktoś więcej
zarabia to lepiej zarządza nie znajduje potwierdzenia w praktyce.
2013-05-17 21:52:50 Autor: sid vicious
---.rzeszow.mm.pl
W pierwszej chwili przeczytałem, że rusza Program Dobrowolnych Rekolekcji.... :-)
2013-05-18 18:14:48 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
PKP SA ĹťART.DAWNO TEJ NAROŚLI RAKOWEJ NIE POWINNO BYĆ
2013-05-18 18:14:48 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
PKP SA ĹťART.DAWNO TEJ NAROŚLI RAKOWEJ NIE POWINNO BYĆ
2013-05-18 18:14:50 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
PKP SA ĹťART.DAWNO TEJ NAROŚLI RAKOWEJ NIE POWINNO BYĆ
2013-05-18 19:13:02 Autor: mps
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
emeryt; Może i nie powinno być ale puki co to zamiast się zwijać rozrasta się zarówno kadrowo
jak i kosztowo. A Ci co dorwali się do kasy nie odpuszczą tak prędko, to i mamy i będziemy mieli
jeszcze większy bajzel na kolei.
2013-05-18 23:12:15 Autor: RCL
---.play-internet.pl
A, koszty? Przed oczyma mam propozycję "awansu równoległego" małżonki mojego przyjaciela,
która wtedy była jedną z księgoych jednej z największych firm branży FMCG. Kredyt na
mieszkanie (i inne) zostały na jej barkach a firma ta nie miała własnej sieci (TK telecom) ani
zniżek na przejazdy służbowe (by spotkać się z którymś z wice). PKP stać. Rynek (jeśli
jakiś tu będzie) zabije PKP.
2013-05-19 08:49:48 Autor: ag
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
może to i nie jest głupie, obawiam się tylko o łączność i efektywność pracy pozostałych
struktur tzw."terenu"
2013-05-19 09:58:34 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
PKP S.A. kończy proces centralizacji funkcji wsparcia spółki, a na stronie internetowej
http://www.pkp-nieruchomosci.pl/article/oferty/index.php/p_show/5442 aktualna informacja o
przetargu, który odbędzie się w dniu 09.06.2010. Oczywiście to jedna z wielu nieaktualnych
informacji, a przecież gospodarowanie i obrót nieruchomościami to główne zajęcie PKP S.A.
Prezesie Karnowski jakie są konkretne efekty pańskiej pracy poza faktem zatrudnienia armii pseudo
fachowców w centrali spółki?
2013-05-20 09:40:53 Autor: By Nek
---.109.245.44
Ostatnia nowomowa jest wzruszająca. "Nieoptymalna efektywność" jest tak samo dobra jak "cofanie
wzrostu gospodarczego" premiera Buzka.

Działania proponowane przez Zarząd PKP SA są niczym nowym, choć mają pierwiastek rewolucyjny
zapach wiosny..
Większość firm taką centralizację przeprowadza poza Warszawę, ze względu na trywialny powód
czyli - koszty organizacji pracy w Warszawie.
Dlatego też kierunek przenosin powinien być odwrotny tzn. do któregoś z oddziałów.


Ponad rok temu wiceminister Massel ujawnił jakie zadania czekają nowy zarząd PKP SA
"
Massel zaznaczył, że rozpoczęcie ewentualnej likwidacji zależy m.in. od sprawnego
zagospodarowania mienia kolejowego i pozyskania środków na rozwój podmiotów kolejowych, np. na
inwestycje taborowe. - To ważne zadania, które musi wykonać nowy zarząd PKP - powiedział
Massel, dodając do nich jeszcze m.in. "rozsądną prywatyzację".
"

http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,11557657,Likwidacja_PKP_SA_mozliwa_jeszcze_przed_koncem_kadencji
.html#ixzz2ToeroEhF

To jak się ma realizacja tych najważniejszych zadań.
2013-05-20 15:31:10 Autor: R. W. O.
---.warszawa.vectranet.pl
@ "Massel zaznaczył, że rozpoczęcie ewentualnej likwidacji zależy m.in. od sprawnego
zagospodarowania mienia kolejowego i pozyskania środków na rozwój ... "
Każda biurokracja pracuje dla umocnienia własnej pozycji a nie samolikwidacji. No i umacniają.
Początkiem wyniszczenia PKP była oczywiście ustawa o komercjalizacji z 2000r. Stworzyła ona
samonapędzającą się biurokrację. Powstało tyle komórek funkcjonalnych ile spółek w dodatku
koegzystencja tych spółek w jednej tzw. Grupie Kapitałowej wymagała kolejnej biurokracji dla jej
obsługi (PKP SA centralnie i współpracujący urzędnicy w spółkach). Powstał kliniczny
przypadek antyorganizacji, który może służyć dla prezentacji studentom.
  •  Kolejny etap modernizacji linii E 59 we Wrocławiu

    Kolejny etap modernizacji...

  •  Budowa PKM: Zakończono betonowanie wiaduktu WK 11

    Budowa PKM: Zakończono...

  •  Wrocław: Pożegnanie zajezdni Dąbie (fotorelacja)

    Wrocław: Pożegnanie...

  •  Przewoźnik z miasta Ojca Mateusza (fotorelacja)

    Przewoźnik z miasta Ojca...

  •  Modernizacja mostów na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry

    Modernizacja mostów...

 
nie ma
 
Newsletter