rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2013-04-26 12:32:08
(źródło: mg/ak, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
STK kupi 34 lokomotywy

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", prywatny przewoźnik STK z Wrocławia pozyska na własność od kolei czeskich 34 lokomotywy Skoda serii 181. Maszyny te są już eksploatowane przez spółkę ze stolicy Dolnego Śląska, jeździły w barwach własnych przewoźnika, jak również operatorów z nim współpracujących. - Sprawa jest w toku - potwierdza wiceprezes STK, Cezary Szczepański.

 Fot. Rynek Kolejowy Fot. Rynek Kolejowy
Przyporządkowane tagi:

STK jest na etapie pozyskiwania od Czechów 34 lokomotyw wyprodukowanych przez Skodę. Obecnie realizują one przewozy dla samego STK, a także w ramach umów wrocławskiej spółki z innymi przewoźnikami (m.in. Lotos Kolej).

Elektrowozy serii 181 produkowane były od 1960 w zakładach Skody w Pilznie. Do 1961 r. powstało 150 sztuk tych pojazdów. Dwa lata później rozpoczęto produkcję lokomotyw serii 182, które wytwarzano do 1965 r. Łącznie skonstruowano 168 elektrowozów. Oba pojazdy różnią się od siebie bardzo nieznacznie. W Czechosłowacji obsługiwały one ciężkie pociągi towarowe. Po rozpadzie państwa na dwa podmioty, część trafiła do Czech (lokomotywownia w Ostrawie), a reszta na Słowację, gdzie zostały wynajęte prywatnej firmie Lokorail. Podobnie jak w przypadku elektrowozów serii 121, lokomotywy te stały się obiektem zainteresowania przewoźników niezależnych od Grupy PKP, działających na rynku polskim.

STK eksploatuje lokomotywy Skody serii 181, 182, 183, 130, 140 oraz Traxx E483, M62, E6ACT Dragon, Vossloh G6, S200, T448p, SM42, SM30 i SM03.

Podczas zeszłorocznych targów Trako, spółka STK podpisała umowę z ówczesnymi ZNLE Gliwice na zakup 4 lokomotyw E6ACT Dragon. Jedna z lokomotyw jest już przez STK eksploatowana. Jak informuje wiceprezes STK, Cezary Szczepański pozostałe Dragony zostaną przekazane spółce pod koniec tego i na początku 2014 r.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
2
Komentarze:
2013-04-26 13:23:17 Autor: Dżordż
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
http://www.rynek-kolejowy.pl/40789/Konkurs_Gama_w_obiektywie.htm

Nadal cisza!!
2013-04-26 14:21:40 Autor: bearcubcz
---.39.34.131
Bardzo dobry opis prototypow

http://www.prototypy.cz/?rada=181
2013-04-26 15:55:40 Autor: znany
---.dynamic.gprs.plus.pl
Super wiadomość.
Znaczy że CD Cargo już nie ma kasy i na gwałt jej potrzebuje. Dalsza część roku na pewno
będzie ciężka - więc powinno to jeszcze mocniej nadszarpnąć pozycję CD Cargo. Trzymać kciuki
!!!
2013-04-26 17:55:59 Autor: Faja
---.dynamic.chello.pl
Miały być Dragony ale lepsze są 53 letnie Skody!!!. Czy skrót STK to Stary Tabor Kolejowy?a
może Stare Też Kupimy?
2013-04-26 17:56:26 Autor: real
---.38.100.14.internetia.net.pl
Super!!!!!!!!! Te lokomotywy mają tyle lat co Ja. Tylko, że Ja powoli szykuję się na emeryturę
:D)))
2013-04-26 18:02:01 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co tu dużo mówić, PKP Cargo ET22 nie sprzeda, a Dragony kosztują słono.
STK chyba szykuje się na dużą ekspansję. 34 loki, nawet używane to dużo jak na prywatnego
przewoźnika w Polsce, a chyba za wiele nie wycofają z użytku.
2013-04-26 18:45:38 Autor: komentator
---.c194.msk.pl
Ekspansja ok, ale kto im da wagony ???
S.T.K. - Skody Tanio Kupiłem...
S.T.K. - Szkoda Tej Kasy...
S.T.K. - Skup Trupów Kolejowych...
2013-04-26 19:03:31 Autor: xp
---.30.162.144.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
chyba niektórzy nie zauważyli, że oni kupują te lokomotywy, którymi już dawno jeżdżą. Z
nowych tylko dragony. Mało, ale zawsze coś. więksi przewoźnicy w sumie nic teraz nie kupują, a
Cargo to i zatrzymało zupełnie wszystkie modernizacje.
2013-04-26 19:03:33 Autor: xp
---.30.162.144.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
chyba niektórzy nie zauważyli, że oni kupują te lokomotywy, którymi już dawno jeżdżą. Z
nowych tylko dragony. Mało, ale zawsze coś. więksi przewoźnicy w sumie nic teraz nie kupują, a
Cargo to i zatrzymało zupełnie wszystkie modernizacje.
2013-04-26 22:35:50 Autor: vpower
---.wroclaw.mm.pl
Qr..a ile lat jeszcze bedziemy tym szrotem jeżdzić,aż znów kogoś prąd popierd.jak w
lotusie.Czas zmienić firmę póki życia.
2013-04-26 23:48:27 Autor: Rysiek_DB
---.tktelekom.pl
Hmm, ciekawe.
Czesi wypowiedzieli właśnie DB Schenker umowę na dzierżawę 12 szt E181, czyżby dlatego, że
miałby trafić do STK? Wychodzi na to, że tak
2013-04-26 23:55:26 Autor: profesor
---.adsl.inetia.pl
Kupują źródło materiałów dla Dragon-ów. W sam raz jak się to przetopi będzie na pudła do
nowych lokomotyw.
Dragon jest 15kV AC 162/3Hz / 3kV DC.
2013-04-27 13:18:23 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ściągają 50 letnie maszyny co od 10 lat rdzewieją w krzakach. Po co ten złom? Nie można
czegoś w lepszym stanie kupić? Przecież wiadomo że chodzi tylko o odmalowanie i aby jechało. W
ogóle STK ma zamiar przeprowadzić regeneracje silników podczas napraw, albo innych urządzeń?
Potem zaczepiają 3000 ton i jedź tym klunkrem. Chore to jest ale oczywiście temat dotyczy
wszystkich spółek eksploatujących takie złomy.
Szestikolaki, bo tak mawiali na te maszyny Czesi, były dobrymi pojazdami ale ich czas już dawno
minął. Po prostu się zużyły i tyle. Poza tym są delikatne i nie da się ich tak eksploatować
jak w Polsce czynią to przewoźnicy prywatni. Sama moc nie wystarczy. To nie ET22 jak niektórzy
porównują. To zupełnie inny pojazd, który wymaga dopieszczenia, a zwłaszcza teraz kiedy jest
wyciągany z krzaków i jego sprawność jest o wiele mniejsza od tej od razu po produkcji.
W Polsce jest głupie myślenie bo każdy patrzy tylko na zysk. Zaczepić jak najwięcej na hak i
wio. Tak się nie da ludzie!!!!
Ci co ustalają brutta dla tych maszyn powinni sami zasiąść za nastawnik i zobaczyć na żywo
jakie durne decyzje podejmują.
Zamiast zysku będą popalone opory, silniki i poprzestawiane obręcze.
2013-04-27 21:03:06 Autor: Tomkowski
---.124.97.252
Z tego co mi wiadomo to nie dawno temu wszystkie czeskie elektrowozy serii et40 zostały fizycznie
skasowane i skreślone z inwentarza pkp cargo . A z tego co wiadomo byłe one produkowane w latach
1975-1978, o kilkanaście lat młodsze od serii 181 , czy te głąby z pkp cargo nie mogli ich
zaprzedać prywatnym przewoźnikom jak np, stk czy lotos kolej? , nadodatek to były lokomotywy
dwuczłonowe , ale nie bo po co? pkp cargo wolało pujść za ciosem i wszystko pociąć na żyletki
, a tu inne spółki przynajmniej by miały mocniejsze maszyny
2013-04-27 22:24:09 Autor: Adam
---.adsl.inetia.pl
@Tomkowski: Lotosowi? Oni przecież mają dosyć swoich maszyn i stare "czechy" są im do niczego
nie potrzebne.
@Synth: a czytać umiesz? Tu chodzi o zakup lokomotyw, które już jeżdżą dla STK - po prostu
formalnie zmienią one właściciela.
2013-04-28 11:49:43 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Adam:
"@Tomkowski: Lotosowi? Oni przecież mają dosyć swoich maszyn i stare "czechy" są im do niczego
nie potrzebne.
@Synth: a czytać umiesz? Tu chodzi o zakup lokomotyw, które już jeżdżą dla STK - po prostu
formalnie zmienią one właściciela."
Wbrew pozorom kilka lat temu przydałyby się i te starocie ET40... Ponoć maszyny trudne do
zajechania i mocne. A dziś to mają już faktycznie dość.
2013-04-28 12:45:53 Autor: guma70
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z ET40 to chyba sprawna była 1 sztuka i ponoć połówka, reszta pozbyła się wszystkiego co się
świeci wewnątrz pudła, zasilając budżety bywalców Punktów Skupu Metali kolorowych. Części
zamiennych nie ma, a producenci nie wytwarzają już takich aparatów, pozostaję modernizacja
(kompleksowa odbudowa).
2013-04-28 21:31:48 Autor: maszynista - b
---.adsl.inetia.pl
Widzę, że komentarze piszą jełopy nic nie rozumujące z CARGO. A sprzedać na złom po
kilkadziesiąt tys. zł za sztukę to był biznes? Ale uderzył on w zwykłych pracowników.
2013-04-29 10:53:09 Autor: mi21
---.dynamic.chello.pl
Do Rysiek DB.
Czesi czy DB wypowiedziało umowę???
Jedyny przewoźnik w Polsce, który będzie śmigał nowym taborem to DB Z Vectronami i Euro
sprinterami.
2013-04-29 15:42:07 Autor: Tomkowski
---.124.97.252.rybnet.pl
a tak wogóle to wiadomo coś o tych ocalałych dwóch egzemplażach serii et40 ? numer 07 i 30?
  •  Rewitalizacja dworca Toruń Główny (fotorelacja)

    Rewitalizacja dworca Toruń...

  •  Łódź: Nowy dworzec coraz bliżej

    Łódź: Nowy dworzec coraz...

  •  Świętokrzyskie: Dworzec w Brodach do likwidacji

    Świętokrzyskie: Dworzec...

  •  Budowa PKM: Zakończono betonowanie wiaduktu WK 11

    Budowa PKM: Zakończono...

  •  Modernizacja mostów na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry

    Modernizacja mostów...

 
nie ma
 
Newsletter