rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Warte uwagi
Data dodania: 2012-02-22 08:54:58
(źródło: SRGKŚ)
A A A drukuj
SRKGŚ: W dzisiejszym losowaniu padły pociągi nr...

- Wczoraj Śląski Zakład Przewozów Regionalnych opublikował listę likwidowanych pociągów. Przygotowali ją Ci sami ludzie co 2009 roku, pokazując po raz kolejny skrajną niekompetencję - pisze w komentarzu Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska.

 Fot. A. Krzemień/SRKGŚ Fot. A. Krzemień/SRKGŚ

Czytając listę "zmian" ciężko oprzeć się wrażeniu, że autorzy listy wrzucili do szklanej kuli kartki z numerami pociągów i losowali niczym w grach liczbowych. Jaką rolę w "losowaniu" odegrał Urząd Marszałkowski, a jaką Śląski Zakład PR ciężko powiedzieć - tak społecznicy z Górnego Śląska komentują opublikowaną wczoraj listę pociągów odwołanych od 1 marca w województwie Śląskim. Można ją znaleźć tutaj.

Zwróćmy uwagę na niektóre szczegóły. Z Rybnika do Pszczyny będziemy mieli pociągi o 5:02 rano i o 12:30. Z losowania wypadło, że należy zlikwidować pociąg o 6:30 dowożący uczniów do Pszczyny na godzinę 8:00. O dojazdach w przeciwnym kierunku, czyli z Pszczyny do Rybnika można zapomnieć, gdyż jedyne pociągi jakie pozostawiono pojadą 14:06 i 15:03 z Pszczyny. Z Wodzisławia do Rybnika zostaje odwołany pociąg (w porannym szczycie) o 7:48, za to pozostawiono pociągi o 10:55 i 11:35 (losowanie jest bezlitosne). Pozostawienie dwóch pociągów poza szczytem w odstępie 40 minut, gdzie w szczycie przerwa będzie wynosiła 6 godzin, nie potrzebuje komentarza. Jeśli chcemy wrócić po 14:00 lub 16:00 do Wodzisławia, możemy o tym zapomnieć, bo właśnie pociągi o 14:35 i 16:42 (godziny szczytu) odwołano.

Równie absurdalne mają być zmiany od 1 czerwca. Zadbano żeby młodzi ludzie unikali studiowania poza naszym województwem. Połączenie o 15:14, którym w niedzielę do Wrocławia przez Opole jedzie z Raciborza około 150 osób zostanie skrócone do Kędzierzyna Koźla. Zaś następny pociąg o 17:10 będzie miał ograniczone terminy kursowania tak, aby nie jeździł w niedziele (szklana kula widocznie nie wie, że wtedy jeździ nim najwięcej ludzi). Przykładów z innych regionów województwa można mnożyć. Nie rozumiemy tylko dlaczego mieszkaniec Sosnowca i Tychów jest lepszy od mieszkańca Żor, Raciborza czy Cieszyna. Widocznie oni sobie zasłużyli na utrzymanie oferty kosztem reszty województwa - komentuje SRKGŚ.

Przewozy Regionalne znowu się popisały wycinając pociągi wg obiegów składów, a nie liczby pasażerów. Nikogo nie obchodzi stworzenie dobrej oferty przewozowej, najważniejsze są względy techniczne. Przeorganizowanie obiegów taboru, tak by zmniejszyć zapotrzebowanie to zadanie wykraczające poza możliwości przewoźnika. Jednostki dalej będą stały po 20 godzin na dobę, aby obsłużyć pociąg poza szczytem (bo w szczycie pociągu już nie będzie) - uważa stowarzyszenie.

Oprócz teorii losowania ze szklanej kuli mamy jeszcze jedną. Każdy pociąg regionalny generuje stratę. W związku z tym każdy pasażer w tym pociągu również generuje deficyt. W konsekwencji mniejsza ilość pasażerów w pociągach oznacza mniejszą stratę. Dziwne jednak, że pani prezes Kuczewska-Łaska na konferencji narzekała, że wpływy z biletów na Śląsku pokrywają tylko 21% kosztów uruchomienia pociągu.

Jesteśmy przekonani, że korekta w obecnym kształcie nie pozwoli zmieścić się w 120 mln zł deficytu. Wpływy z biletów będą znacznie mniejsze od oczekiwanych. Śląski Zakład PR po raz kolejny się zdziwi: to ludzie co jeździli o 6:30 z Rybnika nie przesiedli się na pociąg o 12:30?

Jak tak dalej pójdzie to pozostanie nam zabrać nasze dzieci na wycieczkę z Gliwic do Częstochowy (no ewentualnie do Wisły), aby mogły zobaczyć co to pociąg. Oczekiwanie, że brak rzetelnej reorganizacji Śląskiego Zakładu PR pozwoli trwać dyrektorom, naczelnikom i związkowcom w nieskończoność jest naiwne. Tak samo naiwne jest oczekiwanie, że Koleje Śląskie będą jeździć wszędzie i za niewielkie pieniądze. Przykład Mazowsza pokazuje, że kolej regionalna na poziomie musi kosztować (244 mln dotacji w tym roku). Pozostawienie szczątkowego rozkładu jazdy z dwoma czy trzema parami pociągów na danej trasie jest kpiną z pasażerów. Tym bardziej, że nasz marszałek z jednej strony wypowiada się o ważności transportu kolejowego na Śląsku, a z drugiej strony zupełnie nie panuje nad sytuacją. Śląski Urząd Marszałkowski musi liczyć się z tym, że zatwierdzając zmiany rozkładowe w takim kształcie bierze za nie odpowiedzialność personalną i polityczną - kończą społecznicy.


Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
1
Komentarze:
22/02/2012 09:03 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
Niech to przejmą Koleje Śląskie. Przynajmniej co roku nie będzie tego samego cyrku. A ludzie sobie ich chwalą.
22/02/2012 09:13 Autor: zibi
---.mtk-tv.pl
Em naucz się czytać ze zrozumieniem
22/02/2012 09:39 Autor: JP
---.internetdsl.tpnet.pl
Bardzo dobry tytuł i kolejny dowód na to, że kolej nie myśli kategoriami interesów pasażera, lecz wyłącznie stara się dostosować koszty do przychodów - ofiarą pada podróżny, bo kto by się przejmował jego potrzebami. To syndrom nie tylko Przewozów Regionalnych, niestety.
22/02/2012 09:50 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
Ale zostały pociągi w godzinach dla nikogo, tzn. dla kolejarzy. Dotacja wzięta, możecie nam skoczyć. Wdupiemania pasażera ciąg dalszy.
22/02/2012 09:51 Autor: Do Mikoli
---.23.63.118
Widzę, że wielu narzeka tutaj na Marszałka, że powinien coś z tym zrobić, a ja mam pytanie co?
Dać większą dotację, to proszę powiedzieć skąd ma wziąć kasę budżet woj. śląskiego to około 1,3 - 1,4 mld zł (dla porówn. mazowieckiego 3,8-3,9, a dolnośląskiego około 1,6-1,7 mld). Już dzisiaj wydaje się na przewozy kolejowe około 13% budżetu.
Woj. Śląskie ma jedne z najniższych wpływów budżetowych na mieszkańca.
22/02/2012 09:52
---.adsl.inetia.pl
Avatar
eCavon
I chyba idą w stronę Województwa Krakowskiego, gdzie takie praktyki są codziennością w wygaszaniu popytu na danej linii. od czerwca kolejne połączenia cieszące się dość dużą popularnością zostaną "wylosowane" do wycięcia. I takim tokiem zostaną tylko składy wożące powietrze. A wtedy doskonały pretekst do wstrzymania ruchu na dane linii.
22/02/2012 09:57 Autor: figaro
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
w sląskim nie powinno by dwóch spółek, majątek PR powinien byc przekazany KŚ ( powiedzmy na zasadzie aportu wzamian za udziały w spółce ) i powinien byc jeden przewoxnik. Utrzymywanie dwóch sfer biurowych przy szukaniu oszczędności gdzie sie da, czyli cieciu pociagów zakrawa na postawienie osób za to odpowiedzialnych zarzutów szczególnej niegospodarności i celowego szkodliwego działania
22/02/2012 10:20 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
O jasny gwint, nie podejrzewałem, że po "rzezi" Celińskiego w IC w 2009 zobaczę jeszcze gdzieś w działaniu starą pekapiarską metodę "oszczędzania" poprzez wywalanie pociągów wedle kryteriów nam tak wygodniej, a nie napełnienia podróżnymi. Przypomina mi się Zamojszczyzna z lat 1999 - 2001 i działalność dyrektora Tracichleba w ZPP Zamość a potem ZPR Lublin. Schematy postępowania dokładnie te same tylko wtedy dyr. nie krył się specjalnie z poglądami, że pociągi pasażerskie to kula u nogi bo są deficytowe i na dodatek jeszcze blokują tory dla opłacalnych towarowych ;)
22/02/2012 10:27 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
a cóż cie ZIBI przeszkadzają KŚ to jest jakość. Chyba w Myszkowie to widać?
22/02/2012 10:27
---.128.126.130.static.crowley.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
@Do Mikoli: "Widzę, że wielu narzeka tutaj na Marszałka, że powinien coś z tym zrobić, a ja mam pytanie co? (...) Woj. Śląskie ma jedne z najniższych wpływów budżetowych na mieszkańca."

Sam żeś sobie odpowiedział!!! To moja wina, że na mieszkańca są tak niskie wpływy? NIE! To wina polityki marszałka i samorządów!!! To właśnie ich wina!!!

Powinien być nowy przewoźnik, np KŚ, bo PR są beznadziejne - widać po liście zlikwidowanych pociągów w dobrych godzinach
Powinna być wspólna polityka transportowa dla Górnego Śląska, traktująca kolej jako SKM!!!
Powinno się przestać robić jaja z mieszkańców i zlikwidować strefy ekonomiczne, bo czysty zysk wypływa z Polski, a samorząd dający tereny nie dostaje nic!!!
Powinno się zdecydowanie efektywniej ściągać podatki
Powinno się zwolnić wszystkich dotychczasowych pracowników Wydziału Transportu w UMWŚ, bo to właśnie oni doprowadzili do tak katastrofalnej sytuacji!!!

Już ktoś napisał, że w takiej aglomeracji, jak nasza, powinno się łożyć na kolej około 300mln dofinansowania rocznie! Przecież na samo KZKGOP wydaje się 650mln rocznie!!!!

KOMPLETNY BRAK EFEKTYWNOŚCI!!! JA OSOBIŚCIE ZAOSZCZĘDZIŁBYM MILIONY ZŁOTYCH INTEGRUJĄC KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ I KOLEJOWĄ W GOP!!!!!!!!!!!
22/02/2012 10:33
---.128.126.130.static.crowley.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
@em

zibi ma rację. Co ty em porównujesz? jedną najlepszą finansowo linię to linii podbeskidzkich, czy podczęstochowskich??? Myślisz, że KŚ tak ochoczo by się zabrały za wożenie mniejszych potoków pasażerów, kombinowania z siecią obiegów, miejscami utrzymania technicznego? Wszystko do Łaz nie zjedzie na noc! Uświadom to sobie. Zresztą wystarczy spojrzeć na KD i KW. KŚ dostały tyle ile chciały kasy, czyli i tak baaardzo dużo jak na najlepszą linię w województwie śląskim. Aż mi się wierzyć nie chce, że bez utrzymania taboru (wszystko na gwarancji), z tak wielką liczbą pasażerów podatnicy muszą nadal dopłacać kilkanaście złotych za kilometr! To niemożliwe! Wszystko wyjdzie, jak KŚ przejmą pozostałe linie. Na to przejęcie sam czekam, ale i tak jestem realistą - bez zdecydowanego wzrostu dofinansowania całej sieci połączeń, nie będzie dobrej oferty dla pasażera.
22/02/2012 10:35 Autor: aron busowy baron parczewski
---.paradowski.pl
Nie oszókójmy sie, w łobecnyh warónkah infrastróktóralnyh puciongi regionalne w woj. ślonskim poza "krzyżem" Lubliniec - Bielsko i Gliwice - Częstochowa nie majom sensu ekonomicznego. Do czasu wyremątowania toruf nalerzy te puciongi zlikfidowadź
22/02/2012 10:47 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
Nie po to stworzono KŚ żeby obsługiwały jedną linię. Mają przejąc obsługę całego województwa jak KM. Wiadomo, że mało uczęszczane linie wymagają większych dotacji ale PR brały kase, to mogą i KŚ.
22/02/2012 10:48 Autor: Do Gubernatora Kalifornii
---.23.63.111
@Gubernator Kalifornii.
Kto sprawuje kontrolę nad KZK GOP?
Kto ściąga podatki, Marszałek?
Kto tworzy strefy ekonomiczne też Marszałek?
Kto ustala wysokość podatków, też Marszałek?
Skąd wziąć kasę w wysokości 300 mln, komu chcesz obciąć?
Zadaję takie pytania bo na razie "walisz" sloganami.
22/02/2012 11:03 Autor: Antybusiarz
---.238.64.20.ip.abpl.pl
W ŚZPR pracują takie patałachy że szkoda gadać. Gdyby pracowali ludzie choćby z niewielką odrobiną inteligencji to dałoby się zrobić te cięcia znacznie mniej uciążliwie wobec pasażerów. Ale pozostawianie dwóch pociągów na trasie w gęsto zaludnionym terenie np. Rybnik-Bielsko czy Częstochowa-Lubliniec to jakieś absolutne kurioza. Dziwię się, że nie zlikwidowano muchowozów na Gliwice-Kędzierzyn gdzie TLK i IR zapewnia komunikację między miastami, a na tych leśnych dworcach pomiędzy i tak prawie nikt nie wsiada. Możnaby zmniejszyć ilość pociągów z Katowic do Tarnowskich Gór gdzie jest świetna komunikacja autobusowa czy między Tychami i Sosnowcem. Likwidacja pociągów tam gdzie nie ma żadnej komunikacyjnej alternatywy dowodzi, że ŚZPR działa po raz kolejny na szkodę spółki. To zapraszanie busiarzy w miejsce kolei!
22/02/2012 11:19 Autor: Maciej.
---.opera-mini.net
Marszałek i władze Śląska wolą chyba busy od kolei.
22/02/2012 11:37 Autor: yuzio
---.telpol.net.pl
do ;figaro dobrze prawisz zgadzam się z tobą -aport i koniec cyrku
22/02/2012 11:37
---.128.126.130.static.crowley.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
@Do Gubernatora Kalifornii

Już odpowiedziałem, skąd UMWŚ miałby wziąć kasę na pociągi:

"Już ktoś napisał, że w takiej aglomeracji, jak nasza, powinno się łożyć na kolej około 300mln dofinansowania rocznie! Przecież na samo KZKGOP wydaje się 650mln rocznie!!!!

KOMPLETNY BRAK EFEKTYWNOŚCI!!! JA OSOBIŚCIE ZAOSZCZĘDZIŁBYM MILIONY ZŁOTYCH INTEGRUJĄC KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ I KOLEJOWĄ W GOP!!!!!!!!!!!"

Istnienie czegoś takiego jak oddzielne miasta w GOPie jest równią pochyłą do upadku aglomeracji. Spójrzcie na statystyki! Ludzi w GOPie ubywa! Powinno być jedno super miasto - Silesia!!! Tysiące pracowników administracji publicznej mniej i kolejne miliony zaoszczędzone!!!

Więc proszę Cię, nie mi płaci się za to, bym wyciągnął zad*piasty GOP z dołka, więc nadal będę walił sloganami!!!
22/02/2012 12:19 Autor: Rewolucjonista
---.238.64.20.ip.abpl.pl
@gubernator - super miasto? OK. Ale pod warunkiem, że różne instytucje będą porozsiewane po różnych miastach a nie tylko w Katowicach. Coś za coś. A co do ŚZPR to powinni ludzie już dawno zrobić jakiś heppening, zamurować drzwi do nich albo jakoś utrudnić tym debilom życie. Darmozjady doprowadzają do destrukcji kolei na Śląsku już od 10 lat a jak się chce ich zlikwidować to się stawiają i straszą strajkiem. Powinniśmy wspólnie wymyślić jakieś protesty które uderzałyby w ŚZPR np. jednego dnia bojkot biletów w PR na Śląsku, blokada biur ŚZPR, jakiś protest pod domem dyrektor Rogowskiej. Myślę, że trzeba chwytać się odważniejszych środków niż do tej pory skoro oni sobie z niczego nic nie robią, żądają astronomicznych dopłat, a oferują w zamian dziadostwo.
22/02/2012 12:23
---.128.126.130.static.crowley.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
@Rewolucjonista: "@gubernator - super miasto? OK. Ale pod warunkiem, że różne instytucje będą porozsiewane po różnych miastach a nie tylko w Katowicach."

Tak jak w Warszawie, a nie tak jak teraz. Porozsiewane, ale nie za gęsto.
22/02/2012 12:29 Autor:
---.tktelekom.pl
Nie macie pojęcia o czym mówicie, konkretne linie i konkretne pociągi do wycięcia podał UM, nie PR.
22/02/2012 12:35
---.telpol.net.pl
Avatar
Goloos
KŚ KŚ KŚ eh ah oh:
Jakby tak naprawdę chciano uzdrowić kolej w woj. śl. to nie odbierałby by sie PR'om najlepszej linii tylko ratowało inne typu Żywiec-Sucha B, Wodzisław-Katowice, Kilce-Katowice. Do przewidzenia było, jak w domowym budżecie przerzucanie z oszczędności za prąd, na rachunek za wodę, tak i w PR większe przychody z Gliwice-Czwa, na inne podrzędne połączenia. KŚ ma najlepszą linie tabor który nie pochłania pieniędzy (notabene umyć elfów nie mogą, bo stracą gwarancje ?), a i tak na dotację na samą jedną linie dostali większą niż adekwatnie PR. Ale nie ma co się dziwić jak medialny sukces i wzrost pasażerów przy porównaniu wakacji w PR i początku roku akademickiego jak już funkcjonować zaczęły KŚ. I na KŚ będziecie psioczyć jak zostawią tylko Zwardoń-K-ce i Gliwice - Czwa (no może jeszcze Wisła).

Obym był złym prorokiem, mądrości sobie i Wam życzę.
22/02/2012 12:57 Autor: Do Gubernatora Kalifornii
---.23.63.105
@Gubernator Kalifornii.
Organizacja komunikacji w aglomeracji (w tym KZK GOP) należy do gmin.
W jaki sposób Marszałek ma zmusić lokalnych sołtysów (typu Franek z Gliwic czy Uszok z Katowic) żeby część kasy ze swoich miejskich spółek przekazali na spółkę wojewódzką (KŚ czy PR), skoro nawet nie potrafią się dogadać między sobą. Przecież nie ma na nich żadnego wpływy
22/02/2012 13:08 Autor: xxx2
---.11.254.132
"Woj. Śląskie ma jedne z najniższych wpływów budżetowych na mieszkańca" - a ile ma na budowę stadionów? 800mln, 1mld?
22/02/2012 14:00 Autor: mol
---.phlapa.east.verizon.net
Urzedasy i tzw;fachowcy od kolei w urzedach i tak jezdza samochodami.Pociagi to oni widza tylko z okien swoich lub sluzbowych aut i to tez przypadkiem,duzo pociagow zostalo wycietych.
22/02/2012 14:17 Autor:
---.23.63.120
@mol

"Urzedasy i tzw;fachowcy od kolei w urzedach i tak jezdza samochodami.Pociagi to oni widza tylko z okien swoich lub sluzbowych aut i to tez przypadkiem,duzo pociagow zostalo wycietych".

Nawet jeśliby urzędnicy UM jeździli kolejami, to skąd mają kasę? Po prostu w budżecie jej nie ma, z pustego nawet Salomon nie naleje.
22/02/2012 14:21 Autor:
---.adsl.inetia.pl
TAK CHWALI, że jest linia odwarta GLIWICE - BYTOM - GLIWICE, a co było w tamtym roku?
7:10, 9:10,15:10, 17:14 odjazdy z Bytomia do Gliwic przez CAŁY ROK.
Od połowy grudnia zaczeły wreszcze jeżdzić osobówki co 1 godz. A TERAZ ZNOWU JĄ CHCĄ ZAMKNĄĆ?

MÓWMY NIE TAKIM LIKWIDACJĄ.
22/02/2012 14:41 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
To taka metoda - pociąg raz jedzie raz nie tym sposobem nigdy nie będzie istotnym, poważnie traktowanym, środkiem transportu.

"465 mln zł wynosi ostateczny koszt modernizacji Stadionu Śląskiego"
(http://www.stadionslaski.pl/plan_imprez/wydarzenia/st:6/id:
40.html)

przeznaczenie części tej kwoty na utrzymanie obecnej oferty w ruchu kolejowym byłoby istotniejsze niż cała ta zabawa z tym stadionem.
Istotniejsze gdyż takie zawirowania wpłyną na konieczność jeszcze wyższych dopłat do regionalnego transportu kolejowego w przyszłości.

Mówiąc inaczej UM zamienił kolej na stadion.


22/02/2012 14:48 Autor:
---.23.63.106
@Kflik

Tegoroczne wydatki UMŚ na Stadion Śląski to około 6,5 mln zł.
22/02/2012 15:11 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Z budżetu na 2012 rok, budowa zadaszenia Stadionu Śląskiego w Chorzowie to 147 mln zł,

te 6,4 mln zł to opłata za funkcjonowanie stadionu śląskiego.

22/02/2012 15:19 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
mówiąc inaczej UM wydaje więcej na jeden obiekt (kontrowersyjny dla części mieszkańców) więcej niż na kolej w całym regionie (czy też zbliżoną kwotę jeśli uwzględnić dotację do KŚ).
Owszem kolej też jest dla wielu kontrowersyjna (wiele linii z 30km/h...)
22/02/2012 15:25 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Jeszcze taki dowcip-porownanie przeszedł mi do głowy.

Gdyby w Kielcach był stadion śląski to (przez sama opłatę na jego funkcjonowanie)
nie istniałaby w ogóle kolej w całym województwie.
22/02/2012 16:13 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Problem ze stadionem nie powstał w tym roku lecz ciągnie się latami. Skoro remontują to niech jak najszybciej skończą. Jest już blisko. W przyszłym roku jedyne wydatki powinny dotyczyć tylko utrzymania. Jeśli mówimy o zadłużeniu województwa to trzeba powiedzieć, że na tak duży deficyt pracuje się od dawna. Nie tylko stadion i koleje przyczyniły się do tego. Trzeba to zaakceptować i dostosować się do sytuacji.

Powtarzam: problem nie leży w wielkości dopłaty tylko w zarządzaniu. Bardzo nieudolnym. Żadnych działań dążących do optymalizacji oferty, a wręcz przeciwnie: oferta coraz gorsza. Żadnych prób zwiększania zysków. Kosmetyczne działania po stronie ograniczania kosztów. Sami widzicie po liście ciętych połączeń. PR same pozbawiają się klientów, pozbawiają się wpływów. A po takim szalonym cięciu wiele innych połączeń straci klientów. Wtedy też będą cięcia? To jest jakieś szalone sprzężenie zwrotne. A co zrobimy jak nie będzie już co wycinać, a PR dalej będzie żądało dopłat w wysokości 100 mln?.

Zróbmy małą symulację. Od 1 marca nie będzie jeździć 67 pociągów mniej. Ile osób potrzeba do ich obsługi? 150? Czy ktokolwiek z nich odejdzie z PR 1 marca? Nie. Bo ponoć obecnie realizuje się zwolnienia osób, które utraciły pracę wskutek przejęcia przez KŚ linii CZ-G. A więc wycięte połączenia dalej będą generować koszty, bo osoby obsługujące te linie nadal będą na garnuszku PR.
A co z taborem? W krzaki? Nie słychać jak PR mają zamiar zagospodarować taką nadwyżkę wolnego taboru. Dzierżawa do KŚ? Wiadomo, że KŚ nie mają co liczyć. Lepiej drugiemu zaszkodzić niż samemu zarobić.

I gdzie ten audyt w PR? Miał być podstawą do ustalenia kwoty dopłaty dla PR. Widać nie był konieczny skoro zz walną pięścią w stół i każda kwota się znajdzie.

Dopłata ma tylko rekompensować różnice między zyskami a kosztami, a nie pokrywać wszystkie koszty działalności spółki. Nie oczekujcie od kogokolwiek, że będzie płacił więcej za to, że ktoś będzie mniej pracował.

22/02/2012 16:25 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Tu nie chodzi nawet o PR.

Kwestią kluczową w transporcie kolejowym jest _utrzymanie_oferty_ i jej stałość oraz pewność.

Dlatego nawet kosztem _wydłużenia_budowy_ stadionu należy zachowywać połączenia regionalne - by nie było huśtawki.
Chyba, że wywalamy na stałe bo uznajemy, że połączenia nie są gdzieś potrzebne - ale takie rzeczy robi się po analizach i z odpowiednim (nawet rocznym!) wyprzedzeniem.


Z różnych względów nie jestem przekonany, że dopłata do kolei na Górnym Śląsku jest wystarczająca - i to nie ona jest problemem. Fatalne szlakowe, takie sobie potoki na wielu liniach, to wszystko kosztuje.

Tak, dokładnie tak jak mówisz. nikt z PR nie odejdzie. Nadmiarowy(?) tabor nie będzie sprzedany (bo i komu ten złom...) Gdzie oszczędność? Nigdzie. PLK - musi sobie spadek wpływów odbić na innych liniach. Nikt nie zaoszczędzi -> będą kolejne cięcia.

Tym bardziej istotne jest utrzymywanie stałej oferty!! Przejmą KŚ - może nawet zrobią to taniej - ale to musi się odbywać płynnie. Nie tak. To nie poważne traktowanie podróżnych, ba podatników.

Dlatego napiszę jeszcze raz. Utrzymanie stałej oferty jest ważniejsze od stadionu. On się dopiero buduje. Kolej już istnieje i przerwa w wykonywaniu części połączeń - jest zbyt droga.
Nie stać nas na te cięcia! Trzeba posługiwać się innymi metodami.
22/02/2012 16:26 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
a lista cięć była zatwierdzona (prawdopodobnie nawet wskazana) w UM.

22/02/2012 16:52 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Generalnie mało istotne teraz jest gdzie powstała lista, bo chory jest sam mechanizm szukania oszczędności. Taj jak mówisz: trzeba znaleźć inne metody. Marszałek szybko się o tym przekona.

Oczywiście nie zapominajmy o fatalnym stanie infrastruktury. nawet jakby wstawić na te tory TGV zatrzymującego się na każdej wiosce to nikt nie skorzysta jeśli 30 km będzie jechał ponad godzinę.
PLK poważnie przyczyniło się do atrakcyjności oferty kolejowej w województwie śląskim. Czy PR walczyło o poprawę prędkości handlowych? Tego nie wiem, ale jeśli nawet się starali to bardzo słabo. A powinni współdziałać razem. Dobre tory=dobra szybkość jazdy=duża ilość klientów=coraz więcej połączeń=coraz więcej kasy do PR i PLK. Ale u nas i jedni i drudzy mają to gdzieś.
22/02/2012 18:52 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
nienormalne, bogate w patologie województwo. Jak fatalnie się to czyta. Są jeszcze w Polsce, miejsca, gdzie nie można się dogadać i porozumieć. Same chamstwo i pyskówki politycznye. A jeśli EN-57 są za stare, za duże, za drogie w utrzymaniu, to koniec świata. I jak taka kolej ma szansę działać? Dno i pięć metrów mułu!

Dodam tylko, że ocalono Sosnowiec - Tychy Miasto ze względu na remont DK 86 i S1 oraz przedłużenie linii za Tychy Miasto na pewno do Bierunia, ale i chyba dalej. To jednak perspektywa dla KŚ, a nie ŚZPR.
22/02/2012 20:21 Autor: Kflik
---.centertel.pl
także samorząd powinien wspierać PLK w modernizacji,wyższe prędkości=mniejsze dopłaty do przewoźników.

Niestety gdyby nie ta nieszczęsną budowa stadionu to tego problemu pewnie by nie było.
22/02/2012 22:22 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
@Kfilk:

Budowa jest nieszczęsna, ale utrzymanie szpitali jest na serio potrzebne, już pomijam, że w kolejce na barki samorządu czeka... 2000 dworców. Ręce opadają (...).

Bezwzględnie UMWŚ, ale i inne organa samorządowe powinny wspierać PLK nie tylko finansowo. Na razie był "Lunch z Kurierem". Chyba wreszcie zrozumiano, że im więcej linii z podniesionymi, właściwie przywróconymi prędkościami, tym więcej pasażerów, połączeń, częstotliwości, skomunikowań, no i kasy dla przewoźników, ale i dla PLK.
22/02/2012 23:02 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
może tez ktoś zrozumie drugą stronę medalu:
że mniej połączeń to więcej kasy może dla busów, ale żadna oszczędność dla kolei bo na niczym (no poza zużyciem energii) się nie oszczędza przy braku zwolnień itd...
22/02/2012 23:56 Autor: bahn
---.play-internet.pl
Przecież te dworce to nie dla marszałka, tylko dla gmin. Jeśli w ogóle, bo można się domyślać że odzew będzie tylko tam, gdzie da się zrównać z ziemią i sprzedać pod biedronkę... A takich "atrakcyjnych" dworców to aż tak wiele znowu nie ma, w pole nikt na zakupy jeździć nie będzie.
23/02/2012 12:49 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
Więcej kasy dla busów = więcej akcyzy w paliwie
23/02/2012 13:30 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Zdecydowanie popieram dotacje do busów - np. po to by woziły ludzi w relacjach gdzie nie da sie uruchomic transportu kolejowego - zamiast konkurować z koleją tam gdzie jeszcze w miarę działa.
23/02/2012 20:04 Autor:
---.61.60.90
Zamiast biadolić czas kupić auto. Chuj w tą kolej, do końca świata nic się nie porawi.
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • PCC Intermodal oficjalnie inauguruje działalność we Frankfurcie n. Odrą

    PCC Intermodal oficjalnie...

  • Parada Eurolokomotyw [54 zdjęcia!] [film]

    Parada Eurolokomotyw [54...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Zachodnia

    Czyszczenie na Euro -...

  • XIX Parada Parowozów w Wolsztynie

    XIX Parada Parowozów w...

  • Wszystkie lokomotywy Intercity na Euro

    Wszystkie lokomotywy...

 
 
Newsletter
by