rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Przetargi
Data dodania: 2012-02-06 15:42:09
(źródło: wś, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Śląskie: Stacja Pyskowice zostanie przebudowana

Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Oddział w Katowicach rozpisało przetarg nieograniczony na opracowanie dokumentacji i wykonanie przebudowy stacji Pyskowice wraz z wymianą sieci trakcyjnej w torze 1 i 2 na szlaku Pyskowice – Paczyna oraz wzmocnienie 400 m podtorza w torze nr 1 i 2  na linii nr 132 w ramach projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 132/135 Gliwice Łabędy – Strzelce Opolskie – Opole Groszowice.

 Fot. PKP SA Fot. PKP SA
Przyporządkowane tagi:

Zakres zamówienia obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej oraz powykonawczej, przebudowę nawierzchni kolejowej, wykonanie odwodnienia stacji Pyskowice, wzmocnienie podtorza, karczowanie krzewów, odbudowę rowu bocznego, a także roboty z branży elektroenergetycznej i automatyki oraz roboty pozostałe.

Warunkiem udziału w przetargu jest wpłacenie wadium w kwocie 720 tys. zł. Oferty można składać do 20 marca tego roku. O wyborze oferty zadecyduje najniższa cena.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
17
Komentarze:
06/02/2012 15:56 Autor:
---.play-internet.pl
OPOLE GROSZOWSKIE ha ha ha ha panowie redaktorzy Opole Groszowice i WY się kolejnictwem zajmujecie jak nawet nie macie pojęcia jakie stacje są w naszym kraju nie przystanki stacje.

[Admin: Dziękujemy za uwagę. Błąd poprawiony]
06/02/2012 19:23 Autor: Kamil_
---.play-internet.pl
Stacja Pyskowice powinna byc tak przebudowana, aby umozliwiac konczenie bieg pociagów aglomeracyjnych z GOP-u.

Dotychczas wiele pociągów, zarówno od strony Bytomia, jak i od strony Katowic, konczy bieg na dworcu Gliwicach, przez co poza bezposrednim ruchem aglomeracyjnym pozostaja: Łabędy i KSSE, Kuznica, Pyskowice. Północno-zachodnie dzielnice Gliwic oraz Pyskowice tez naleza do GOP-u i tez powinny miec bezposrednie pociagi aglomeracyjne do Katowic i innych duzych miast GOP-u.

Dodajac do tego granice taryfowa na dworcu w Gliwicach pomiedzy przyjezdzajacymi od strony Łabed pociagami PR i przyjezdzajacymi od striony Zabrza pociagami KŚ, plus do tego jeszcze niewiadoma co do skomunikowania, widzimy, w jaki sposób kilkadziesiat tysiecy mieszkanców GOP-u, w tym wielu dojezdzaajaczch do KSSE, jest odcietych od ruchu aglomeracyjnego. A jak powstanie przystanek Gliwice Kopernika, to nie wyobrazam sobie, zeby z tego przystanku nie odjezdaly bezposrednie pociagi do Katowic. Pociągów Gliwice Kopernika - tylko Gliwice Główne tworzyc nie trzeba, gdyz na tak krótkiej odleglosci lepiej sprawdza sie autobusy. Wielu pociagów z Kopernika i Łabęd do Opola i Wrocławia nie potrzeba, gdyz miejscowosci te ciaza ku GOP-owi, a nie ku Opolu czy Wroclawiowi. Kopernik, Łabedy-KSSE i Pyskowice potrzebuja bezposredniego dojazdu do Zabrza, Katowic i innych miast GOP-u. Potrzebuja pociagów aglomeracyjnych w takiej czestotliwosci, ze nie kazdy pociag winien jechac dalej az do Opola, jak jest to w tej chwili.

Pyskowice i Łabedy, na obecna chwile, to fenomen na kolejowej mapie Polski.
- nie ma ANI JEDNEGO bezposredniego polacznia do stolicy własnego województwa, czyli do Katowic: z Łabęd (31 km) i z Pyskowic (39 km), mimo, ze leza na tym samym ciagu komunikacyjnym,
- bezposrednie pociagi z Katowic nie zatrzymuja sie w Łabędach i Pyskowicach, ani nigdzie na odcinku Gliwice - Kedzierzyn lub Gliwice - Strzelce,
- sa za to bezposrednie polaczenia do innych miast wojewódzkich: odleglego o cos kolo 70 km Opola i cos kolo 160 km Wrocławia.
06/02/2012 20:01 Autor: Artur B.
---.236.26.18
Mam nadzieję, że nie odetną dojazdu do starej szopy wraz ze skansenem w Pyskowicach
06/02/2012 20:08
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
Oczywiście zgadzam się z Kamilem w 100%
06/02/2012 22:06 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kamil_ & Gubernator Kalifornii

W tym celu przydałaby się także odbudowa linii do Pyskowic Miasta. Lokalizacja "dworca głównego" w Pyskowicach niestety nie zachęca do korzystania z pociągów.

@ Artur B.

Wjazd na szopę chcieli wyciąć już dawno temu, więc niestety istnieje spore niebezpieczeństwo, że rzeczywiście go wytną. Trzeba poszperać w SIWZ-ie i OPZ-cie do tego przetargu, może to tam jest wyszczególnione.
06/02/2012 23:15 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
Zgadzam się z wszystkimi w/w w 200%.
07/02/2012 06:18 Autor: Andrzej Śmiech
---.gliwice.vectranet.pl
Ja bym jeszcze dodał możliwość podróży na odcinku Gliwice Kuźnica-Gliwice na podstawie biletów okresowych KZK GOP. Dworzec w Łabędach w stosunku do zabudowań jest tak średnio położony, ale czas jazdy do Gliwice 7-8 minut w stosunku do autobusu jest bardzo konkurencyjny (zwłaszcza jak są korki na Toszeckiej) , ale nikt nie będzie kupował dodatkowych biletów, żeby zaoszczędzić te kilka bądź kilkanaście minut.
07/02/2012 12:03 Autor: Piotrek
---.net.stream.pl
Trochę nie na temat, ale moim zdaniem głupotą jest, że pociągi IR nie zatrzymują się w Pyskowicach. Bądź co bądź nie jest to tylko kilkutysięczna wiocha, na pewno znaleźliby się chętni na bezpośrednie połączenia z Katowicami, Zabrzem, Poznaniem, Krakowem itp. Nawet jedna przesiadka często jest powodem do rezygnacji z pociągu na rzecz samochodu.
07/02/2012 22:20 Autor: Kamil_
---.play-internet.pl
Piotrek:
Linia Pyskowice - Gliwice lub też Gliwice - Bytom - Katowice mogłaby byc dobra linia na zrobienie eksperymentu: wprowadzamy honorowanie biletów KZK GOP, na poczatek miesiecznych i kwartalnych, do tych pociągów, i obserwujemy, ilu podróżnych przesiądzie sie z autobusów i samochodów do pociągów.

Tylko ciekawe, ile dobrej woli będą miec Samrządy i Przwoznicy, zeby na taki eksperymnt wreszcie sie zdecydowac. Ale, cóż, lepiej późno, niz wcale.

Eksperymentu tego, na ta chwile, nie robiłbym na linii Gliwice - Dągrowa Górnicza, ze względu na dużą frekwencję na tej linii.
07/02/2012 22:34 Autor: Kamil_
---.play-internet.pl
Sytuacja z konczeniem wszystkich pociągów loklanych w Gliwicach, oraz z niedocenianiem potencjału stacji Pyskowice, jest ANALOGICZNA, jak z batalia gliwickiego samorzadu o wyłączenie z płatnosci odcinka autostrady A4 między Sośnicą i Kleszczowem.

PROBLEM JEST TEN SAM!!

Ktos sobie spojrzał na mape, genialnie stwierdzil, ze niby ,,ostatnim'' na zachód miastem w aglomeracji górnośląskiej są Gliwice, więc ktos wpadl na pomysl, zeby kursy pociągów aglomeracyjnych pokonczyc w Gliwicach, tak samo, jak koniec ,,aglomeracyjnego'' - bezplatnego biegu autostrady zakonczyc pod tymi samymi Gliwicami.

Tylko, ze niemal 200 tys miasto to nie PUNKT, ale OBSZAR. Skoro Gliwice - Sośnica to jest aglomercaja, Gliwice - Centrum też, to czemuzto Gliwice - Ostropa, Gliwice - Łabędy czy Gliwice - Kopernika to juz co innego.

Twórcy rozkładu jazdy pociągów, na równi z pomysłodawcami systemu poboru opłat na autostradzie, odkryli, ze tylko wschodnia połowa miasta Gliwic nalezy do GOP-u, a zachodnia - juz nie.

08/02/2012 06:46 Autor: kumpel z Katowic
---.tktelekom.pl
Autor powinien dokładnie przeczytać ogłoszenie przetargowe, gdyż w Katowicach nie ma już Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji.
08/02/2012 19:36 Autor: Kamil_
---.play-internet.pl
do: Goral/PR-fan

Mam nadzieje, ze chociaz kawalek toru zostanie wyprowadzone za stację Pyskowice, zarówno w stronę Pyskowic Miasta, jak i w strone Przezchlebia i Mikulczyc, wlasnie po to, aby umozliwic odbudowe w (blizej nieokreslonej) przyszlosci.

Goral, co do ewentualnej przyszlej odbudowy linii do Pyskowic Miasta, to trzeba by przemyslec jej przebieg. Mianowicie, dawna trasa po miedzy Pyskowicami (Głównymi) a Pyskowicami Miasto, bokiem Paczyny, przebiegała po bardzo ostrym łuku. Raz, nie sprzyjało to osiąganiu dobrych prędkości, dwa nie jestem 100% pewien, czy każdy ze składów, jakie w obecnie maja na stanie PR lub KS, jest w stanie jezdzic po takim łuku. A i sama lokalizacja dworca w Pyskowicach Miescie nie byla jakas nazdwyczajni dobra.

Innymi słowy, jak myslec o odbudowie szlaku Pys-PyM, to nalezy dobrze sie zastanowic nad ewentualna modyfikacja trzebiegu trasy, modyfikacja stacji konczowej (dla przykładu: końcowa stacja w Wieliczce, a i w Balicach pociąg mógłby blizej lotniska podjezdzac), tez mozna zastanowic sie, czy gdzies po drodze jakis przystanek pśredni nie przydałby sie.
09/02/2012 12:52 Autor: manixpl
---.wieszowanet.pl
Wiecej wiadomosci na temat przetargu :

http://inforail.pl/text.php?id=45505
29/02/2012 21:45 Autor: wala001
---.dip.t-dialin.net
Zgadzam sie z Kamilem .
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Premier jedzie pociągiem z Poznania do Wrocławia - fotorelacja

    Premier jedzie pociągiem z...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Zachodnia

    Czyszczenie na Euro -...

  • Ulica Puszkina po remoncie torowisk

    Ulica Puszkina po remoncie...

  • XIX Parada Parowozów w Wolsztynie

    XIX Parada Parowozów w...

  • Testy Flirta dla Czechów na linii E-20

    Testy Flirta dla Czechów na...

 
 
Newsletter
by