rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Kolej na 2012
Data dodania: 2012-01-16 08:13:26
(źródło: Gazeta Wyborcza)
A A A drukuj
PKP Intercity: Ustalają rozkład dla Farhenheita

Pociąg Farhenheit już niebawem ma połączyć Trójmiasto z Berlinem. Dzięki niemu będzie można pojechać rano do stolicy Niemiec i jeszcze tego samego dnia wrócić. Trwają prace nad rozkładem jazdy pociągu – informuje „Gazeta Wyborcza“.

 Fot. Wojciech Szymaniak Fot. Wojciech Szymaniak
Przyporządkowane tagi:

Czas przejazdu ma wynieść około 6 godzin. Pociąg będzie kursował przez Tczew, Bydgoszcz, Inowrocław i Poznań. Wstępne plany zakładały kursowanie dwóch składów. Pierwszy miał wyjeżdżać z Gdańska o 11. Godzinę przyjazdu do Berlina ustalono na 17:12. Drugi pociąg w tym samym czasie jechałby w drugą stronę.

„Wyborcza“ zaznacza, że takie godziny są mało atrakcyjne z punktu widzenia mieszkańców Trójmiasta. Niemcom zależało, aby pociągi łączące Poznań z Berlinem odjeżdżały w takich samych odstępach czasu, a w środku dnia jest duża przerwa. Właśnie w tę przerwę "wstawiono" Farhenheita. Polski pomysł był taki, aby pociąg wcześnie rano wyjeżdżaał z Trójmiasta i wracał do niego wieczorem.

W sprawie pociągu interweniowało nawet MSZ. Teraz rozkład ma być lepszy. Jest szansa, że wyjazd z Berlina będzie około 15:40, a przyjazd do Gdańska około 22. Nie ma jeszcze ustalonej godziny odjazdu dla podróży z Trójmiasta do Berlina.. Wiadomo, że wyjazd z Trójmiasta będzie rano, ale nie wiadomo jeszcze, jaka lokomotywa będzie ciągnęła pociąg po polskiej stronie, a od tego zależy czas przejazdu. Są dwa warianty przyjazdu do Berlina: 11:12 lub. 13:12. Godz. 12:12 jest już zarezerwowana dla pociągu EC z Warszawy.

Więcej
 


Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
15
Komentarze:
16/01/2012 08:26 Autor: TT
---.dynamic.gprs.plus.pl
Michał T. dopiął swego. Pytanie o frekwencję wydaje sie trywialne, dużo lepiej byłoby puścić pociąg przez Szczecin, obyloby sie bez kanibalizacji połączenia poznańskiego BWE. Ciekawe czy interweniujace MSZ pokryje straty z uruchomienia tego pociągu.
16/01/2012 08:34 Autor: MK
---.tktelekom.pl
Skoro nawet w tej wiadomości nie potrafią podać właściwej formy nazwiska FAHRENHEIT, to różnych kwiatków można się spodziewać na peronach...
16/01/2012 08:39 Autor: linia 131
---.tktelekom.pl
Od Terespola Pomorskiego na tej sztucznie utrzymywanej 120 to on się wysypie.
16/01/2012 08:53
---.warszawa.vectranet.pl
Avatar
krzysztof rytel
Mam tylko nadzieję, że pociąg będzie się jednak nazywał Fahrenheit, a nie Fahrenheit, bo będzie międzynarodowy obciach
16/01/2012 08:54
---.warszawa.vectranet.pl
Avatar
krzysztof rytel
...a nie Farhenheit miało być
16/01/2012 08:59 Autor: fachowiec
---.adsl.inetia.pl
szkoda że jeszcze nie jedzie przez lublin! nie od dziś wiadomo że najkrótsza trasa prowadzi przez tczew/chojnice
16/01/2012 09:07 Autor: rysiek
---.internetdsl.tpnet.pl
oj fachowcy od siedniu boleści! Z całym szacunkiem dla wymienionych miast. Ale ilu pasażerów wsiądzie w takich Chojnicach czy Pile ? Nawet frekwencja w Gorzowie jest wątpliwa. Kto zapłaci za EC kupę kasy mając w miarę wygodne przesiadki w Kostrzynie? Ledwo trzymające się kupy SU45 mają oblatywać 340 km w jedną stronę? Nie róbcie sobie jaj. Lata gagarów z żółtym czółkiem i fiatów z bipami minęły bezpowrotnie! Tutaj rządzi rachunek ekonomiczny. Pora się obudzić z wizji wielkiej kolei
16/01/2012 09:28 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Wybaczcie, że z trochę innej beczki. Dwa-trzy lata temu PKP IC chwaliło sie otwieraniem punktów obsługi podróżnych. Właśnie zamknięto od 01.01.2012 istniejący "od zawsze" punkt sprzedaży biletów w budynku PKP przy ul. Grójeckiej 17 w Warszawie.
16/01/2012 10:14 Autor: NowakWatch
---.205.92.113.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Michał poprosił tatę, tata pogadał ze Sławkiem i jedzie. Do Lublina też tak poprosimy!
16/01/2012 10:33 Autor: aa
---.dynamic.gprs.plus.pl
do Lublina to bardzo by się przydał nocny pociag tak gdzieś około godz 23
16/01/2012 10:45 Autor: Michał Tusk
---.dynamic.chello.pl
Też wolałbym przez Szczecin. Niestety nie mam spalinowego loka z dopuszczeniem na DB, który mógłbym użyczyć PICowi do odcinka Szczecin - Angermunde. Niemcy dać nie chcą.

Mówienie o "dopinaniu" w stosunku do mnie jest chyba jednak nieco chybione. O to połączenie walczyły samorządy Trójmiasta od wielu lat - obecny rząd mamy od 5 i jakoś wcześniej się nie dało.
Po prostu w końcu pojawiły się warunki - poprawa na 131 i 353 oraz nieco większe luzy z wagonami.

Może i Ostbahn też coś dostanie... Cierpliwości.

Pozdrawiam użytkowników portalu.
16/01/2012 10:53
---.128.126.130.static.crowley.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
A teraz najwazniejszy komentarz:
Ten sam rząd twierdził, że nie będzie dotował pociągów z Gorzowa Wlkp do Berlina, bo to nie słuzy spójności terytorialnej państwa i doprowadzi do marginalizacji znaczenia portu lotniczego w Gorzowie...

A teraz? Nawet z Trójmiasta można jechać i to przez Bydgoszcz, Inowrocław, Poznań!!! Nie ma problemu! To nie zagraża spójności terytorialnej, a porty lotnicze w Gdańsku, Bydgoszczy, czy Poznaniu pewnie na tym skorzystają... (taki pyci sarkaźmik...) Być może ministrant Slavko Novak, chce swoim wyborcom z 3miasta zapewniać bonusy powyborcze, ale kto za to będzie płacił? Czy ten dodatkowy pociąg zastąpi jakis istniejący, czy rzeczywiście w sposób nagły wzrosło zapotrzebowanie na przewozy do Berlina... Są na to jakieś potwierdzenia? Wątpię...
16/01/2012 10:57 Autor: Czytaj informacje na RK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Jan

I otwarto nowy punkt sprzedaży przy nowej siedzibie PKP IC ...
16/01/2012 11:01 Autor: Michał Tusk
---.dynamic.chello.pl
"Ten sam rząd twierdził, że nie będzie dotował pociągów z Gorzowa Wlkp do Berlina, bo to nie słuzy spójności terytorialnej państwa i doprowadzi do marginalizacji znaczenia portu lotniczego w Gorzowie..." - ewidentny debilizm. Niemniej naprawdę jest duża szansa, że niedługo będzie nieaktualny.

Co do potoków - akurat trasa przez Poznań (której generalnie jestem przeciwnikiem na rzecz Szczecina) daje większe szanse na wypełnienie pociągu na odcinku krajowym (w odpowiednich godzinach oczywiście). W zasadzie ten pociąg przy dobrych godzinach jest "skazany" na sukces. Ruch 3city-Poznań, Poznań-Berlin i 3city-Berlin. Tylko, znowu powtórzę, godziny są kluczowe - a na rozkładowców w PIC i PLK wpływu nie ma - niestety bądź na szczęście - nikt (wbrew niektórym miłośnikom teorii spiskowych).
16/01/2012 11:06 Autor: Spaghetti
---.14.4.43
Ale dla mnie to głupota robić EC Gdynia - Berlin , skro teraz jadący Pomorzanin pieknie się komunikuje na Stacji Poznań Główny z BWE. NIe powiem, w Pomorzanina wrzucili nowsze wagony (ludzie zachwycają sie pomiarem prędkości w wagonie bezprzedziałowym) i wygląda to w miarę schludnie (gdyby szklane drzwi rzeczywiście otwierały się automatik, byłoby super). Dziś jechałem z CB do PO w CIN 3 minut przed czasem, w PO 5 minut przed czasem, czekał piękny BWE na tym samym peronie. Czego więcej chcieć? żyjemy w takich czasach, gdzie połączenia z przesiadkami to normalność....w sumie w Polsce to nie takie oczywiste, bo u nas często wysyła się pociąg w niby dalszą drogę 5 minut przez przyjazdem tego, w którym jedzie kilkudziesięciu potencjalnych pasażerów (przykład skomunikowania pociągów z Wawa - Wrocław z pociągami do Wałbrzycha) :)
16/01/2012 11:09 Autor: MT
---.dynamic.chello.pl
To sprawdź w hafasie jak się pięknie komunikują te pociągi... :)
16/01/2012 11:29 Autor: Mariusz K.
---.xdsl.centertel.pl
Dla mnie jazda EC Gdańsk-Berlin przez Bydgoszcz i Poznań to oczywistość.

Po pierwsze: relację można zrobić na jednej lokomotywie bez zmiany czoła.
Po drugie: przez Bydgoszcz zahaczamy o większe miasta
Po trzecie: prędkość na poziomie 120-160km/h, a na Tczew-Poznań ma być docelowo 140km/h.
Po czwarte: mamy 2 tory, w nie jeden jak w przypadku jazdy na Szczecin
Po piąte: Bydgoszcz to spore miasto. Patrząc że obok jest Toruń, Grudziądz i Inowrocław, mamy sporo potencjalnych klientów na pociąg do Berlina. Bo obecnie w tym kierunku jest deficyt. Gdy latał 2 lata temu samolot z PLB do Berlina loty były codziennie wypełnione do ostatniego miejsca.

Po szóste: będzie remont Tczew-Bydgoszcz

Info od P Malepszaka: \"Od marca do końca maja będzie prowadzony pierwszy etap prac na odcinku Bydgoszcz- Tczew w torze nr 2. Drugi mniejszy etap po Euro pozwoli na uzyskanie V120 na całym odcinku z wyłączeniem ograniczeń do V100 w Laskowicach i Terespolu na rozjazdach krzyżowych. Ogłoszenie przetargów do 20 stycznia.\"

http://www.rynek-kolejowy.pl/30082/Wiosna_ruszy_Eurocity_z_T
rojmiasta_do_Berlina.htm
16/01/2012 11:35 Autor: kolejowy men
---.50.125.78
Żeby jechał porządnie przez Szczecin to też jest potrzebna odbudowa 2 toru przynajmniej na odcinku Wejherowo - Słupsk albo i dalej, a PLK jakoś się ku temu nie kwapi, mówiąc, że nie ma takiej konieczności, a to dlaczego w takim razie mimo poprawy jakości torowiska nastąpiło wydłużenie czadów jazdy TLK na trasie Szczecin - Gdynia w obie strony? SKMki też muszą czekać na mijankach i ludzie muszą dłużej jechać do szkoły, czy pracy, nie mówiąc już o TLK-ach zwłaszcza sezonowych do Kołobrzegu, czy Łeby, w tym np. taki EX Szanty. Pozdrawiam. Czy są czynione starania w celu dobudowy 2 toru i podniesienia V max do przynajmniej 140 km/h na tej linii? Pozdrawiam.
16/01/2012 11:38 Autor: Spaghetti
---.14.4.43
@MT

Masz świętą rację - podpaliłem się, ale wiara w PKP mnie zgubiła.....

to ja już ...k......a nie rozumiem, kto układał ten rozkład?

przecież kolej sama pozbywa się pasażerów.

pytam się Pana Ministra:

jak razem z premierem (który pochodzi z Gdańska) mogli doprowadzić do takiej masakry, gdzie poranny TLK, który oprócz połączenia z Wrocławiem mógłby połączyć z Berlinem, nie został skomunikowany z BWE?
najgorsze jest to, że w Bydgoszczy stoi nie wiem po co? do Ina przyjeżdża wczenśniej......ludzie z IC :zastanówcie się. Jak chcecie mieć pasażerów? jak?

16/01/2012 11:40 Autor: M
---.153.153.214
@Jan
Nie zamknęło, a przeniosło. Czy do lepszej lokalizacji, to już odrębna kwestia.
16/01/2012 11:44 Autor: Jacek Prześluga
---.dynamic.gprs.plus.pl
Panie Michale, wcale się nie dziwię, że ludziom się to kojarzy z Pana sukcesem. Bo to Pan najglośniej występował. Też mam wątpliwości w sprawie trasy, bo przez Szczecin wydawała mi sie dużo bardziej naturalna, a być może nawet - tworząca nową wartość popytu, ale niech będzie i przez Poznań. Byleby godziny to miało jakoś sensownie poukładane, bo na razie bryndza. Pozdrawiam i trzymam kciuki, żeby nikt się nie rozmyślił. Po obu stronach granicy. I żeby się pasażerowie nie rozmyślili...
16/01/2012 11:55 Autor: Michał Tusk
---.dynamic.chello.pl
Jest dokładnie tak jak Pan pisze, Panie Jacku. Trasa przez Poznań rodzi kilka problemów - trzeba konkurować z taktem BWE na odc. Poznań - Berlin, rozwalamy relację do Wrocławia itd.
Niestety z obecnym poziomem tworzenia rozkładów (rezerwy, priorytety) oraz problemami trakcyjnymi jazda przez Szczecin jest bardzo problematyczna. Nie chcę krakać, że trzeba czekać aż Niemcy zelektryfikują odcinek przygraniczny, ale tak może być...
No bo co takie diesle w PIC mają w tym Szczecinie robić poza obsługą 1, ew. 2 par? Może szansą byłby jakiś deal współużytkowania maszyn z przewoźnikami towarowymi?

Co do mojego udziału - w tym temacie ograniczałem się do działań stricte dziennikarskich - teksty, teksty i jeszcze raz teksty. Można wierzyć lub nie, ale takimi pierdołami (na szczęście bądź niestety) prezes rady ministrów się nie zajmuje.
16/01/2012 11:58 Autor: Rico Falconetti
---.tktelekom.pl
Trzeba będzie szukać pasażerów wśród członków ziomkostw wschodniopruskich, ale to już mocno ograniczona grupa docelowa gdyż średnia wieku to 75 lat.
16/01/2012 12:06 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
niestety - jednotorówka od Wejherowa do Runowa dyskwalifikuje linię 202 do prowadzenia ruchu szybkich pociągów,
nierzadko kilkunastokilometrowe szlaki w znacznym stopniu ograniczają przepustowość tej linii
ponadto defekty /co jest na porządku dziennym/ czy to lokomotyw czy EZT, robią rzeźnię w ruchu
brak sieci od Passow do Gumieniec, etc
więc szanowni przedmówcy - przestańmy snuć wizję połączenia Trójmiasta z Berlinem na tej linii
16/01/2012 12:08 Autor: zyga2
---.xdsl.centertel.pl
Obecnie najszybszy Gdańsk-Szczecin jedzie 5h23min.
Zmiana loka w Szczecinie niech będzie 10minut.
Szczecin-Berlin HBF EC jedzie 2h09min.

Łącznie wychodzi zatem: 7h42min

Przez Bydgoszcz i Poznań wyjdzie 1h30min szybciej.

Czy ma ktoś jeszcze jakieś wątpliwości???...
16/01/2012 12:08 Autor: kolejowy men
---.50.125.78
Na linii Tczew - Bydgoszcz - Poznań ma być podobno V max 140 km/h pod koniec roku, czy to prawda? I powinno tak być w obie strony i dobrze ułożone rozkłady i bez żadnych idiotycznych zwolnień na przejazdach i najlepiej rogatki na takich przejazdach zrobić. Rezerw też za dużych być nie powinno. A jeśli chodzi o linię Trójmiasto - Szczecin to na odcinku Wejherowo - Słupsk należy pomyśleć nad 2 torem. Pozdrawiam.
16/01/2012 12:09 Autor: Jacek Prześluga
---.205.85.93.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Panie Michale, diesle powiada Pan... jechałem takim dieslem ICE z Hamburga do Kopenhagi, przez co udowodniłem sobie, że można jechać wszystkim - pewnie, że z dotacją, kto bogatemu zabroni? - i to z jakim potokiem! Cały problem polega na tym, by o nowym połączeniu, którędy by szło, wiedziała jak największa grupa ludzi i... by nikt nie likwidował go po kwartale, gdy nie przynosi zysków. To cały problem polskiej kolei: postrzeganie realnych potrzeb klienta i reagowanie na każdą z nich. Normalni ludzie nazywają to marketingiem, ale na kolei niektóre słowa albo nie istnieją, albo mają przedrostek - kolejowy...
16/01/2012 12:52 Autor: qwertz
---.pool.mediaWays.net
Niemcy będą nim jeździli po promocyjnych cenach a Polacy będą dalej jeździć samochodami. Ktoś wyżej pisał o skomunikowaniu z "pomorzaninem". Problem jest taki, że BWE nie czeka na opóźnione pociągi. Taką informację otrzymałem w informacji IC i żeby zdążyć na BWE w Poznaniu miła pani z IC kazała mi wyjechać z INA godzinę wcześniej. Odwrotnie było w Berlinie bo BWE czekał na opóźnione pociągi z głębi Niemiec. Było to normalne, żeby DB nie musiała płacić kar. Ale takiego serwisu IC jeszcze brakuje.
16/01/2012 12:53 Autor: Spaghetti
---.14.4.43
@JP

Panie Jacku ma Pan rację!

Kto zareklamował w Bydgoszczy, że do Gdańska i Poznania mozna dojechać w 2 h?

Nikt - ludzie przejechali się 2 lata temu z Bydgoszczy do Gdańska, jadąc 4 h i teraz mają w nosie kolej.

Wystarczyłoby tylko kilka bilbordów na mieście przy głównych skrzyżowaniach/reklama w prasie lokalnej/portalach studenckich i społecznościowych i od razu potoki wzrosłyby o kilkadziesiąt %.

Gdyby na wzór DB, IC wprowadziło dla TLK jeszcze bilet weekendowy dla 5 osób (do 5 osób) i grupe pow 5, frekfencja w weekendy byłaby o wiele wyższa. Sam do Trójmiasta w obydwie strony TLK 69 PLN jestem w stanie zapłacić. 138 dla dwojga w obydwie strony już stanowi wartość graniczną przy opłacie za A 1 - 35.20 + paliwo.

W 3 lub więcej osób (oczywiście zniżka dla Rodzin daje jakąś bonifikatę) zdecydowanie wybieramy samochód. Ale tu bardziej chodzi o to, aby propagować podróże pociągiem, na wspólne wypady, rowery, weekendy, imprezy.....

Marketingu w ogóle nie ma.....a bilet podróżnika jest zdecydowanie za drogi.... szczególnie na krótkich relacjach, natomiast na długich relacjach niestety jest mało czasu na pobyt, bo czas przejazdu jest za długi.
16/01/2012 13:08 Autor: Krówka
---.tktelekom.pl
\"niestety - jednotorówka od Wejherowa do Runowa dyskwalifikuje linię 202 do prowadzenia ruchu szybkich pociągów,\"

Nieprawda. RJ 2000 przy mniejszej Vmax dla linii i wiekszym ruchu były 3 bezpośrednie pociągi na odcinku Gdynia-Berlin (nocna Gedania, Mare Balticum obecny TLK Rybak i bezimienny D4cośtam a obecnie TLK Albatros).
Zamiast tworzyć nowy pociąg lepiej zamienić TLK Albatros na pospieszny międzynarodowy, i godziny dobre (3-city wyjazd rano, powrót późnym wieczorem), i Vmax po linii 202 jest dobra. Natomiast obsługę trakcyjną od Szczecina do Argenmuende mogą zapewnić niemieckie BR232 lub BR234, skoro w 2000 r nie było z tym problemów dla 3 par to w czym jest problem dzisiaj?
16/01/2012 13:10 Autor: zyga2
---.xdsl.centertel.pl
Póki co, reklama w Bydgoszczy nie ma sensu bo nie są to ostateczne czasy jazdy.

Za rok, max półtora jazda z Bydgoszczy do Gdańska ma trwać 1h20min (przy założeniu Bydgoszcz-Tczew 140km/h i Tczew-Gdańsk 160km/h) a do Poznania 1h35min (przy założeniu 140km/h)

Wtedy należy zawiesić kilkaset bilbordów w Trójmieście, Bydgoszczy, i Poznaniu.

Obecne 2h z minutami do Gdańska szału nie robią bo za komuny było szybciej. No ale już 1h20min robi wrażenie!
16/01/2012 13:14 Autor: zyga2
---.xdsl.centertel.pl
bym zapomniał.

SKANDALEM JEST ŻE PKP IC NIE ZROBIŁO ŻADNEJ REKLAMY I NIE ZAREKLAMOWAŁO W BYDGOSZCZY, ŻE DO GDAŃSKA MOŻNA POJECHAĆ POCIĄGAMI "EIC" ZA 33ZŁ.
CZAS TEŻ JEST OK, 1H46.
16/01/2012 13:19 Autor: Spaghetti
---.14.4.43
@zyga2

do tego czasu jeszcze bardziej spadną potoki....zawsze można rzucić hasło :

:) do Gdańska 2 h...a bedzie jeszcze szybciej..... zostaw samochód w domu ..jedź nad morze z PKP IC......

Nawet jak zrobią Gdańsk - Tczew na 160 a resztę na 120/140 to nie wiadomo, czy będa mieli lokomotywy (chyba, że pseudolino już będą).....ale w sprzedaży jestem nauczony jednego: nie ma za 1,5 roku, nie ma za 1 rok, za pół. Liczy się to, co jest teraz, a teraz jest za mało pasażerów..... w dwóch pociagach odjeżdżających w obydwu kiedunkach z Bydgoszczy (7.41, 7.43), które obserwuję praktycznie codziennie .....poza poniedziałkiem w kierunku Poznania......więcej much, anizeli pasażerów.
16/01/2012 13:21 Autor: Spaghetti
---.14.4.43
@zyga2

za 33 PLN? a jak z powrotem ? też jest 33?
16/01/2012 13:40 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
@Krówka
"Gedania" jechała w porze nocnej - wyjazd z Gdyni ok 22 i przyjazd do Lichtenbergu po 8 rano - a więc jazda 10 godz. - w nocy na tej linii nie było żadnego ruchu pasażerskiego poza sporadycznymi towarami

ponadto @zyga2 wyliczył najkrótszy czas jazdy od Gdańska do Szczecina plus od Szczecina do Berlina - więc ten wariant odpada - zwłaszcza że PIC chce to obsłużyć jednym składem
16/01/2012 13:57 Autor: Darek
---.200.50.90
Komu tak spieszy się do Berlina? Czy to zapowiedź, żre Berlin będzie dla nas ważniejszy niż Warszawa??? Ostatnio takie mamy odczucia, że decyzje dotyczące Polski zapadają w Berlinie. Więc trzeba będzie je szybko przywozić do Gdańska.
16/01/2012 16:43 Autor: tubylec
---.r.kbt.pl
Spaghetti, popieram zdevcydowanie. Trzeba intensywnie wyjsc do ludzi z tym co jest, bo jest juz znosnie. Powrot za 33 zlociszow tez jest.
Nazywa sie to Last Minute.

http://intercity.pl/pubfile/RJ%202011-2012/Wyci%C4%85gi/Ceny
%20bilet%C3%B3w%20Last%20Minute%20od%2001_01_2012%20-%20wyci
%C4%85g%20z%20Cennika%20us%C5%82ug%20przewozowych%20PKP%20IC
.pdf
16/01/2012 18:27 Autor: Franek
---.olsztyn.mm.pl
BYDGOSZCZ-GDAŃSK 09:36 oraz 20:17 oba za 33zł
GDAŃSK-BYDGOSZCZ 04:20 oraz 16:47 oba za 33zł

LAST MINUTE JEST TAKŻE DO SOPOTU I GDYNI.

JAKO ZE POCHODZE Z BYDGOSZCZY, DZIŚ ZADZWONIŁEM DO WUJKA CO JEŹDZI CO 2 TYGODNIE SŁUŻBOWO DO GDYNI. O PROMOCJI DOWIEDZIAŁ SIĘ DZIŚ ODE MNIE.
16/01/2012 22:18 Autor: st
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
linia wejherowo - runowo z 1 torem może i by wystarczyła przy lcsie i mijankach na każdej stacji. Tymczasem... jaka jest największa inwestycja w 2011 na tej linii? LIKWIDACJA stacji Sycewice, likwidacja torów dodatkowych i zmiana na przystanek osobowy... gdzie tu marzyć o drugim torze...
dodam, ze takiej klasy i aranżacji jaką miały wagony MARE BALTICUM do dziś nie mają ŻADNE wagony na sieci PKP... szkoda ich.
16/01/2012 23:17
---.static.icpnet.pl
Avatar
scorpio
Brawo, brawo :-) No proszę, jak to ładnie robić pijar Platformie. A za jakiś czas okaże się, że DF nie ruszy "z braku sprawnego taboru" hehehe.
17/01/2012 13:15 Autor: Mateusz
---.itsa.net.pl
st:a co sie stalo z tymi wagonami? Tez je cieplo wspominam, jako ICek w cenie pospiecha na podwózkę do Gdańska...
17/01/2012 17:27 Autor: badworm
---.adsl.inetia.pl
@kolejowy men: czas jazdy prawie wszystkich TeeLeK na tej linii się powydłużał za sprawą odcinka Wejherowo-Słupsk. Niektóre z nich mają czas jazdy taki sam jak SKMka - 1h30 (sic!). Ktoś, kto układał rozkłady jazdy na tej linii mówiąc delikatnie się nie popisał. Weźmy chociażby TLK38203 Kraków-Kołobrzeg: w Lęborku 6,5 minuty postoju handlowego, w Pogorzelicach (następna stacja, 8 km dalej) 6,5 minuty postoju technicznego, w Damnicy (dwie stacje dalej) prawie 5 minut postoju technicznego. TLK18105 Białystok-Szczecin ma w Lęborku postój handlowy 8 minut, w Potęgowie (druga stacja za Lęborkiem w kierunku Słupska) 11 minut. O sezonowych kwiatkach typu TLK38509 Kraków-Kołobrzeg (łączna suma postojów od przyjazdu do Lęborka do odjazdu ze Słupska to 28 minut) czy też EX81412 (12 minut postojów technicznych na dwóch kolejnych stacjach: Potęgowo i Pogorzelice) albo TLK83508 (suma postojów od Sławna do Lęborka wynosi 36 minut i jakby komuś jeszcze było mało to 19 minut w samym Lęborku) to już nawet nie wspominam - w ich przypadku miejmy nadzieję, że rozkład zmieni się na lepsze. Czasy jazdy wyglądają tak, jakby nagle zrobił się niewiadomo jaki ruch towarowy na tej linii albo liczba SKMek mocno się zwiększyła. Cała nadzieja w odbudowie drugiego toru - jest to planowane, szerzej o tym tutaj: http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/486826,pomorze-bedzie
-wiecej-remontow-na-kolei,id,t.html
Jazda składu Eurocity linią 203 to marzenie mikoli - pytanie tylko co miałoby ciągnąć ten pociąg na polskim odcinku skoro PIC ma wciąż problemy z zapewnieniem diesli na dwie pary pociągów pomiędzy Ełkiem a Korszami... Fiaty dogorywają więc mają to łajkami ciągnąć? Tak jak już inni napisali, wariant jazdy przez Bydgoszcz jest w obecnej sytuacji najlepszy.
27/01/2012 23:31 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
badworm
A no tak źle ułożone są rozkłady na tej linii. No to dobrze, że są czynione starania w celu dobudowy 2 toru.
No tak w obecnej sytuacji to lepiej przez Bydgoszcz puścić Farhenheita, to fakt, zwłaszcza, że ma być V max 140 km/h z Tczewa do Poznania, a z Gdyni do Tczewa V max 160 km/h i Bydgoszczy też się przyda taki pociąg.. Pozdrawiam.
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Poznań: Remont ul. 27 Grudnia na finiszu

    Poznań: Remont ul. 27 Grudnia...

  • Otwarcie linii tramwajowej do Łostowic

    Otwarcie linii tramwajowej do...

  • XIX Parada Parowozów w Wolsztynie

    XIX Parada Parowozów w...

  • Gdańsk Stadion Expo

    Gdańsk Stadion Expo

  • Poznań Główny na kilkanaście dni przed otwarciem

    Poznań Główny na kilkanaście...

 
 
Newsletter
by