rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
Konferencje
Kategoria: Technika
Data dodania: 2012-01-11 16:06:05
(źródło: kf, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Będzie więcej RegioEkspresów

Kilka dni temu Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na modernizację 10 wagonów typu 111A. Wyremontowane wagony trafią najprawdopodobniej do powstającego zakładu taboru w Lesznie i obsłużą nowe pociągi kategorii RegioEkspres.

 Fot. Grzegorz Łęgowski  Fot. Grzegorz Łęgowski
Przyporządkowane tagi:

Do modernizacji zostanie skierowanych 10 wagonów przedziałowych drugiej klasy. Będą one przebudowane na trzy wagony jednoprzestrzenne z miejscami klasy pierwszej i drugiej oraz siedem wagonów bezprzedziałowych klasy drugiej, w tym trzy przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich i rowerów. Pojazdy zostaną zmodernizowane w taki sam sposób, jak sześć wagonów, które od prawie dwóch lat obsługują pociągi RegioEkspres ze Szczecina i Poznania do Warszawy i Lublina. – Unifikacja taboru ułatwia jego utrzymanie. Parametry techniczne będą takie, jak w poprzednio zmodernizowanych wagonów. Zastosowana w nich konstrukcja sprawdziła się – powiedział nam Michał Stilger z biura prasowego PR.

Złożone w przetargu oferty zostaną otwarte 8 lutego. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania remontu w ciągu pół roku od podpisania umowy, więc wagony powinny wyruszyć na trasy jeszcze w trakcie obowiązywania obecnego rozkładu jazdy. – Zmodernizowany tabor będzie prawdopodobnie stacjonować w Lesznie, gdzie powstaje nasze nowe zaplecze techniczne – usłyszeliśmy w PR. – Mamy już wstępne plany, gdzie skierować nowe składy. Rozważamy zestawić ze zmodernizowanych wagonów pociągi: "Skrzyczne" (Bielsko-Biała – Katowice – Warszawa), "Piast" (Wrocław – Katowice – Warszawa) i "Matejko" (Kraków – Warszawa) – mówi Stilger. – Pociągi te dołączyłby do grona RegioEkspresów – dodaje.

Jeśli plany przewoźnika nie zmienią się, znacznie poprawi się standard pociągów samorządowego przewoźnika kursujących po Centralnej Magistrali Kolejowej. Wysłużone wagony przedziałowe zostaną bowiem zastąpione nowoczesnymi składami z klimatyzacją, gniazdkiem elektrycznym dostępnym dla każdego pasażera i bezprzewodowym internetem. W wybranych wagonach zostaną zamontowane także automaty do sprzedaży napojów i drobnych przekąsek.

W nowych RegioEkspresach możliwa byłaby także rezerwacja miejsca siedzącego. W pociągach, które kursują pod szyldem Re dziś, jest to rozwiązanie szczególnie popularne wśród pasażerów 1. klasy. – Na przykład w pociągu Re "Mewa" w grudniu 2011 roku sprzedaliśmy miejscówki na ok. połowę miejsc w „jedynkach” – mówi Stilger. – Zarezerwowane było także co piąte dostępne miejsce klasy drugiej. Miejscówki największą popularnością cieszą się w okresie szczytów przewozów, czyli w piątki, niedziele oraz w okresie świąt i długich weekendów – zaznacza.

Kategoria pociągów RegioEkspres pojawiła się w rozkładach jazdy 1 czerwca 2010 roku. Obejmuje ona dalekobieżne pociągi Przewozów Regionalnych o wyższym niż pozostałe standardzie. Obecnie składy tej kategorii kursują na trasach z Poznania do Lublina, ze Szczecina do Warszawy i z Wrocławia do Drezna.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
6
Komentarze:
11/01/2012 16:28 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
Oczywiście liżą zadki pasażerom na szybkich trasa (CMK, E20) przez Warszawę... iR Prosna, Reymont, czy Bolko to nawet nie poczują zapachu wagonów...
11/01/2012 16:31 Autor: Matka Polka Katolicka
---.play-internet.pl
Z Wrocławia do Drezna ?!!!!!! A CO ZE SPÓJNOŚCIĄ KRAJU ?!!!
11/01/2012 16:43 Autor: dawid99
---.dynamic.gprs.plus.pl
wolałbym aby każdy regioekspres w kraju miał minimum 5 takich agonów aby tworzyły one cały skład i były jak w najmniejszym stopniu uzupełniane starymi, wtedy można pomyśleć o nowych trasach, co do cmk na pewno będą bardzo popularne bo standard tych wagonów jest jak ic a niektórzy mówią nawet że wygodniejsze od expressów więc ic straci na pewno część klientów na rzecz re, i tak trzymać pr!
11/01/2012 16:47 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Podzielam myśl , zawartą w treści pytania , droga przedmówczyni. Powinno być : z Wrocławia do Szczecina , albo przez Zieloną Górę i Kostrzyn , albo przez Leszno , Poznań , Krzyż , Stargard Szczeciński.
Czy nie warto byłoby zamiast na RegioExpressy , przekierować te wagony na pociągi InterRegio?
Może - skoro wagonów przybędzie , uruchomić InterRegio z Lublina do Białegostoku , ze zmianą czoła w Warszawie na wschodnim?
11/01/2012 16:58 Autor: Alexx
---.chelm.mm.pl
Te wagony powinny trafić na IR "Bolko", bo obecnie podróż z Wrocławia do Chełma w kiblu jest okropna!!
11/01/2012 17:26 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Ale z Wrocławia do Drezna to jeżdżą owszem Regio Ekspresy, ale są to niemieckie szynobusy, a nie polskie wagony:). A na inne trasy też by się przydały. Pozdrawiam.
11/01/2012 17:28 Autor:
---.tktelekom.pl
jak maja trafic do Leszna to moga i Portowca wystawiac, bo "połowę' skłaadu wystawia Leszno.
11/01/2012 17:31 Autor: simmik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@bozia
W zeszłym rozkładzie jazdy RE "Mazowsze" Warszawa-Poznań był w weekendy przedłużany do Gorzowa Wlkp., i to w cenie osobowego. Pamiętam też, że skład regioekspresowy pojawił się raz bodajże na "Wielkopolaninie". Więc zapach być może jednak poczują...

Do wszystkich pozostałych: w 2008 r. organizację przewozów dalekobieżnych przejęło PKP IC, które na ten cel otrzymuje niemałe pieniądze z dotacji państwowych. I to ich zadaniem jest obsługa dalekobieżna mniejszych ośrodków (Gorzów, Zielona Góra, Kielce, Bielsko-Biała, itd.). InterRegio i RegioEkspresy są tylko uzupełnieniem oferty PRów i działają na zasadach rynkowych. Stąd naturalne, że pojawiają się na najbardziej obłożonych połączeniach, a w polskich warunkach są to przede wszystkim trasy z i do Warszawy.

Racja, podróż w kiblu full-plastik do najprzyjemniejszych nie należy, ale co można zrobić, kiedy IC dostaje gigantyczne pieniądze na Pendolino, a marszałkowie uwalają projekt taborowy własnej spółki?
11/01/2012 17:31 Autor:
---.tktelekom.pl
Prosna jezdzi dwa razy w tygodniu wiec wagonów tam nie zobaczycie , reymonta wystawia PR Łódź więc tez nie, a Bolko? no cóż może Leszno wystawic jedynie, no ale to juz Centrala musi zarzadzic.
11/01/2012 17:33 Autor:
---.tktelekom.pl
i tego Bolka conajwyzej tak: ET22-B10ou+B11p+B17mnopux.
11/01/2012 18:02 Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
a stolik pod laptopa taki jak w skladach niemieckich nie może być nadal tylko ta deseczka pod napój będzie????

przydałby się też automat gastronomiczny z kawą i napojami
11/01/2012 18:21 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
Autor:
---.tktelekom.pl

Sytuacja z Prosną to kolejna patologia w PR. Wymyślają sobie jakieś iR do Międzylesia, a nie chcą wy codziennić pociągu który łączy ogromną ilość mieszkańców: Białystok/Lublin, Chełm - Warszawa - Łódź - OWK (Ostrów Wlkp, Kalisz), Wrocław. Kolejna sprawa, że Prosna powinna jeździ do/z Chełma, z rezygnacją Białegostoku.

A co się stało, z wagonami które stały na bocznicy w Łodzi Kaliskiej? Podobno już dawno wysłali je na rewizje... Jeśli się skończyły, to czemu nadal nie należą do Łódzkiego ZPR? Gdyby nie patologiczne podkradanie, to może składy odjeżdżające z Łodzi typu Reymont, Semafor, Lazur były by normalnie obsadzone wagonami...
11/01/2012 18:27 Autor: Kolejarz 65 CMKolog
---.dynamic.gprs.plus.pl
Może lepiej PR-y pochwaliłby się kiedy zakupią lub wynajmą lokomotywy na 160 km/h tak, aby na wspomnianej CMK jechały z prędkością minimum 160 km/h przy obsadzie 2 maszynistów , a nie tarabaniły się 120 km/h.

Tylko pytanie czy wtedy wojna podjazdowa i partyzanckie rozpieprzenie oferty kwalifikowanej EX/IC na CMK i dotowanej międzywojewódzkiej TLK na liniach 1 & 8 opłacałoby się.

I co z zadłużeniem spółki idącej na dno ???
Kto pokryje to zadłużenie ???

11/01/2012 19:12 Autor: b
---.free.aero2.net.pl
a te wagony co stoja w Powrozniku ? To co ?
11/01/2012 19:33
---.static.icpnet.pl
Avatar
scorpio
@Kulejorz 65

Zapomnij, na razie wynajmowane są byki, bo MRCE Dispolok za dużo sobie liczy za ES64F4 (jakbyś chciał wiedzieć mają w Europie dopuszczenie do 160). RE na Wiedence? Czemu nie, zwłaszcza że Semafor, jadący na EN57 do Przemyśla nie jest ofertą konkurencyjną jeśli chodzi o komfort jazdy. To samo Skrzyczne - należy zrobić z niego RE, przy czym należałoby zastanowić się nad wypożyczeniem od Cargo EU43 (CM Poznań), które zarzyna się na towarach.
11/01/2012 19:53 Autor: tp
---.play-internet.pl
"(...) wagony przedziałowe zostaną bowiem zastąpione nowoczesnymi składami z klimatyzacją, gniazdkiem elektrycznym dostępnym dla każdego pasażera i bezprzewodowym internetem. W wybranych wagonach zostaną zamontowane także automaty do sprzedaży napojów i drobnych przekąsek." - jedynie naśladują rozwiązania z innych krajów.
"(...) możliwa byłaby także rezerwacja miejsca siedzącego. W pociągach, które kursują pod szyldem Re dziś, jest to rozwiązanie szczególnie popularne wśród pasażerów 1. klasy" - jeżeli to wymóg, to ile ma wspólnego z popularnością?
Do Drezna? Nareszcie będą nas życzliwiej opisywać w niemieckiej prasie specjalistycznej...
11/01/2012 19:53
---.dynamic.chello.pl
Avatar
Gierek
Super, oby jak najwięcej RegioExpressów. I zapraszamy na CMK z Krakowa do Wawy, z chęcią skorzystam.
11/01/2012 20:02 Autor: Ityle
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale jaja!

Komentatorzy się też dali złapać! O czym my mówimy!

Ano o tym, że jedna firma kolejowa ogłosiła przetarg. Przypuszczam, że jeszcze nawet nikt się nie zgłosił z ofertą, że oczywiście nie ogłoszono też, że przetarg wygrała firma XXX. Albo, że któryś z oferentów zgłosił kilka zapytań, co może spowodować, że zostanie wydłużony termin składania ofert.
A potem ... Nikt jeszcze nie zadeklarował, że nie będzie się odwoływał do KIO.

Czyli nie ma nawet fragmentu zmodernizowanego wagonu, a wszyscy zawzięcie dyskutują o tym gdzie i jak powinny te wagony jeździć. Sorry, ale tematu dyskusji na razie nie ma.

Jak przetarg będzie rozstrzygnięty, proszę bardzo. na razie nie ma się co rozkręcać. I tyle ...
11/01/2012 20:10
---.ssp.dialog.net.pl
Avatar
Marcin B.
tp
a od kiedy to jest wymóg rezerwacji w 1klasie RE?
11/01/2012 20:36 Autor: skml
---.73.49.86
Mogliby wykorzystać wyświetlacze na siedzeniami do informacji o zarezerwowanych miejscach.
11/01/2012 20:46 Autor:
---.play-internet.pl
@Hubrt Pollack, a co nie ma gastronomii w IR/RE? No nieprzesadzaj.
11/01/2012 21:00 Autor: Poznaniak zżyty z Wrocławiem
---.ppp.polbox.pl
@bezimienny mój poprzednik

Tylko w RE i to czasami.
11/01/2012 21:19 Autor: Marcin Sipurzyński
---.internetdsl.tpnet.pl
Co dokładnie powstaje w Lesznie i jaki zakres prac ma być tam wykonywany?
11/01/2012 21:26 Autor:
---.play-internet.pl
@ Poznaniak - na którym RE wg Ciebie jest minibar?
11/01/2012 21:43 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
można dodać, że jeśli te wagony pojawią się na obiegu Piast/Matejko/Skrzyczne to także jedna para regio Leszno - Wrocław - Leszno będzie nimi obsługiwana.

Co do IR do Międzylesia to nie jest to jest to po prostu łączenie relacji - rzecz jak najbardziej wskazana.
11/01/2012 22:18 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Loki tez powinny być porządne, a nie byki. Wcześniej jak np. na Mewie jeździł TRAXX to jeździła jako IR ze starymi pudłami, kiedy zaczęła jeździć jako RE pojawił się byk, podobnie było na WOŚP-ie. Czy WOŚP jeszcze kursuje i też jako RE, czy jako IR teraz? Pozdrawiam.
11/01/2012 22:51 Autor: Driver
---.12-2.cable.virginmedia.com
Zaraz zaraz, czy ja dobrze rozumuję? Artykuł mówi o modernizacji 10 wagonów a zasilić one mają co najmniej 3 składy. To jak to , pociągi te mają składać się raptem z 3 wagonów? Ewentualnie z 4 ? Co to za pociąg i jak mają w nim pomieścić się wszyscy pasażerowie? Znów chcemy cyrków sprzed roku kiedy pociągi były tak zatłoczone, że nie mogli wsiąść do nich wszyscy pasażerowie? Skoro ideą RE ma być konkurencyjna cena do oferty IC to takich pociągów jak Regio Expres powinno być 3 razy więcej i powinny one być na tyle pojemne, żeby każdy pasażer mógł swobodnie znaleźć miejsce siedzące, przewieźć bagaż itd. Chwalenie się wprowadzeniem do obiegu 10 wyremontowanych wagonów to chyba jakaś kpina lub niestosowny żart.
11/01/2012 23:07 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
http://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/polskim
-kolejom-regionalnym-daleko-do-wolnego-rynku,27228.html

Wy tu o wagonach a Pani Prezes nas oświeciła.
11/01/2012 23:50 Autor: pasażer1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
News dnia: wyremontują 10 (słownie: dziesięć ) 30 - letnich wagonów. Efekt - 50 (na razie) komentarzy. I na bazie tych 10 wagonów zarząd Spółki snuje mocarstwowe wizje zdobycia rynku.
Czy tylko ja widzę absurd tej sytuacji. (Żeby nie było że narzekam: popieram ideę i wolałbym zobaczyć informację że PR ma 150 nowych wagonów na te pociągi) Ale 10 ?!
12/01/2012 00:03 Autor: Bęc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak, pani prezes jak zawsze odkrywcza. Ona chce prawdziwego wolnego rynku? Śmiechu warte ...
12/01/2012 00:04 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
Panowie, nie mam za bardzo czasu, ale po kolei, a więc niezależnie od tego, póki PRy istnieją to:

- Coś co jedzie z Katowic/Krakowa do Warszawy przez CMK będzie wraz z podnoszeniem prędkości przemianowywane i przerabiane na z IR na RE wraz z w/w podnoszonym standardem na zmodernizowanych wagonach, bez przedziałów, z klimą, netem no i miejscówką. Ilość wagonów od 3 do 4, może za kilka lat będzie i 5. Kto kupi miejscówkę to jedzie, a kto nie to nawet nie dotknie RE! Czy to jest jasne? I proszę się nie łudzić, że komuś uda się kupić miejscówkę w pociągu, nawet jak będzie widać, że miejsca są zajęte poniżej 80%. Albo tworzymy nową jakość, albo...

- Coś co się mieni IR jedzie przez CMK, nawet jako zapyziały kibel, ale nie ma nic wspólnego z Warszawą, do marca 2014 albo będzie jeździć dalej w takim standardzie jak teraz, albo całkowicie zniknie z CMK i będzie jeździć po innej równoległej linii niż CMK. Czy to jest jasne?

- Oczywiście, że IR "Bolko" na EN-57 jest skandalem, ale od strony PR wygląda to tak, że nie wystarczy mieć w miarę przychylnego marszałka w Lublinie, który daje najlepsze kible, na IR, bo je lubi i mu się podobają, bo innych (składów) dać nie może bo, nie ma! Nie wystarczy mieć koło Wrocka w Lesznie bazę wagonów czy naprawy. Trzeba bazę i możliwość napraw oraz manewrów dla wagonów i lokomotyw mieć na obu końcach stacji, zwłaszcza jeśli nie w Chełmie to min. w Lublinie.

- Jeśli chodzi o CMK, no to v200 dla Husarzy i Ex/EIC w przyszłym SJRP zobaczymy spowoduje całkowite i definitywne wycięcie wszystkich EN-57 z CMK, żeby nie wiem jak krótki fragment nimi jechały. v100 km/h, ale v120 km/h na wagonach w RE powinna jeszcze się obronić. W końcu po wjechaniu Pendolino z v220/230 km/h wszystkie RE (ewentualnie nieliczne IR) oraz... TLK będą puszczane nico po 4:00 rano a wieczorem po 22:00... no chyba, że w/w rozwiną min. 160 km/h co i tak nie gwarantuje, że nie będę zawalidrogami dla pędzących pocisków :D.

- Tanie podróżowanie, szybkie i w dogodnych godzinach porannych, w ciągu dnia czy wieczorem po CMK kiedyś odejdzie do przeszłości. Żeby nie wiem jaka konkurencja i składy się pojawiły. Na nic kwiki!


12/01/2012 03:42 Autor: simmik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kolejowy men
WOŚP kursuje jako IR.

@Driver
Dokładnie tak, 3-4 odnowione wagony + 1-2 przedziałowce + wzmocnienia zwykłymi wagonami w okolicach weekendów i świąt. Wierz mi, jechałem raz "Mewą" w środku tygodnia i 4 wagony wystarczały.

Osobiście wolałbym, żeby RegioEkspresami objąć jak najwięcej relacji, a nie kierować wszystkie na CMK. Może kierunek północny (IR "Pomorze")?
12/01/2012 05:38 Autor: łysy
---.olsztyn.mm.pl
PRy tak samo jak PKP IC najlepszy tabor puszczają przez warszafkę. dno
12/01/2012 09:12 Autor: Sianoski
---.static.icpnet.pl
tak jest, a potem się wydzieli kolejną spółeczkę i PR zostaną z ręką w nocniku. tak się właśnie doi marszałków z pieniędzy.
12/01/2012 09:29 Autor: inzynier
---.200.225.99
\"Skrzyczne\" (Bielsko-Biała – Katowice – Warszawa)
I tak trzymac!!! Na to wlasnie czekalem:) Chyba jednak wroce na kolej:)
Zaklad ze bedzie przynajmniej 2x taniej niz w PIC-u?
12/01/2012 09:51 Autor: Goral/PR-fan
---.158.244.112
@ inzynier
"Zaklad ze bedzie przynajmniej 2x taniej niz w PIC-u?"

3x taniej. Od EIC jest ok. 3x taniej (47 zł vs. >120 zł).

Oczywiście, tak wiem, zaraz się posypią gromy, że porównywanie EIC i iR to nieporozumienie. Ale zobaczcie sobie drodzy adwersarze, kiedy tenże iR "Skrzyczne" jeździ. Tuż za EIC właśnie (dokładnie 6 min po nim), więc wg mnie porównanie jest jak najbardziej na miejscu.
12/01/2012 11:43 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Mathew Kato
oj nie przesadzajmy.
To prawda w Polsce pociągi dalekobieżne(nie tylko RE) są strasznie krótkie, ale to zazwyczaj niestety wystarcza....nie jest tak, że w RE żeby wsiąść trzeba kupić miejscówkę. Owszem była pewna masakryczna wpadka przed świętami z jednym IR z Warszawy...

@Goral/PR-fan
Oczywiście, wszystko z wszystkim należy porównywać.
Zwłaszcza "tańszego" przewoźnika z "droższym" (choćby dlatego by sprawdzić czy nie jest...odwrotnie;)

IR Skrzyczne raczej musi tak jechać, maksymalnie mógłby jechać 20minut później by wyrobić się na CMK przed kolejnymi EIC ale wtedy byłby problem na Bielsko - Katowice (a do tego na tym odcinku robi za Regio, więc musi jechać w "takcie" między innymi Regio.) To tak na wypadek gdyby ktoś narzekał na "podjeżdżanie" ;)
12/01/2012 11:52 Autor: inzynier
---.200.225.99
@Goral/PR-fan
Tak, ale 47 zl to cena interRegio (EN57). Bilet na sklad RE z lokomotywa pewnie bedzie droche drozszy.
12/01/2012 17:24 Autor: leszek
---.internetdsl.tpnet.pl
Alkoholik Stefan zaczyna rządzić. Niech jeździ do technikum, i zrobi prawdziwą maturę. Leszno for ever!!!
12/01/2012 17:41 Autor: soli
---.internetdsl.tpnet.pl
paweł stefański paaaaadłłłłłłłłłłłłłłłłł
12/01/2012 19:18 Autor: zsk
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czekam na RE Warszawa-Zielona Gora, wyjazd z Wawy po 17!
12/01/2012 22:24
---.ssp.dialog.net.pl
Avatar
Marcin B.
inżynier

IR i RE to ta sama taryfa
13/01/2012 04:45 Autor: TTOMEK
---.skomur.pl
KU...WA LUDZIE DO ŁODZI JUZ NIE IDZIE WJECHAĆ SAMOCHODEM , RÓBCIE COS BUDUJCIE TE SZYBKĄ KOLEJ , O PARKOWANIU NIE MA JUZ CO MARZYC NAWET W ZGIERZU WIECZOREM ! ! !
JAK TAK DALEJ BEDZIE TO PO KIEGO SAMOCHOD JAK NIE MOZNA WYJECHAC , A JAK ZA BRAKNIE CI PALIWA ZEBY WYJECHAC TAK CIE ZASTAWIĄ TO KONIEC , ALBO UTKNIESZ W KORKU . JUZ JEST TRAGEDIA JA U SIEBIE NA OSIEDLU NIE MOGE ZAPARKOWAC GDZIE MIESZKAM , JAK WYJADE NA MIASTO I WRÓCE TO NIE WIEM CZY BEDZIE DLA MNIE MIEJSCE .
13/01/2012 16:28 Autor: deco35
---.internetdsl.tpnet.pl
czy regio ekspress na trasie wroclaw - rzeszow , wroclaw przemysl
13/01/2012 16:30 Autor: messi35
---.internetdsl.tpnet.pl
re warzaszawa- rzeszow przez kradom kolbuszowa glogow mlp,
re warzaszawa- rzeszow- zagorz przez boguchwala strzyzow jaslo
14/01/2012 07:08 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Białystok - Lublin? I ile osób ci pojedzie takim puciongiem jak bus jedzie 4,5 godziny. Byłaby to porażka jak Lublin - Rzeszów.
21/01/2012 23:46 Autor: mały
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A kiedy wreszcie bedzie IR PODLASIAN relacji OLSZTYN-BIAŁYSTOK czy ktos wie zrubcie cos w tym rodzaju ciagle to warszawa ,rzeszów ,szczecin ,poznan, tam uruchamiacie a tutaj to juz myslicie ze ludzie nie mieszkaja .Zwracam sie do społki PR zrubcie cos i tu zeby ludzie mieli do was zaufanie
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Połączenie Poznań - Rotterdam oficjalnie uruchomione

    Połączenie Poznań - Rotterdam...

  • Parada Eurolokomotyw [54 zdjęcia!] [film]

    Parada Eurolokomotyw [54...

  • Premier Donald Tusk odwiedził dziś przystanek Warszawa Stadion i podpisał się na...

    Premier Donald Tusk odwiedził...

  • XIX Parada Parowozów w Wolsztynie

    XIX Parada Parowozów w...

  • Warszawa Wschodnia jak nowa. Niebawem otwarcie

    Warszawa Wschodnia jak nowa....

 
 
Newsletter
by