rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
Konferencje
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2012-01-05 16:40:35
(źródło: lp, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Nie będzie 10 mln zł dla UTK

Nie będzie zwiększenia budżetu Urzędu Transportu Kolejowego na 2012 rok - powiedział „Rynkowi Kolejowemu” minister transportu Sławomir Nowak. Chodzi o kwotę 10 mln zł, o którą walczył odwołany wczoraj prezes UTK Krzysztof Jaroszyński.

 Fot. Rynek Kolejowy Fot. Rynek Kolejowy
Przyporządkowane tagi:

- Jest mowa o konieczności wzmocnienia Urzędu Transportu Kolejowego. Jak jednak budować pozycję UTK, jeśli on, podobnie jak inne urzędy państwowe, ma redukować zatrudnienie? – mówił w styczniu 2011 roku wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury poseł Janusz Piechocińsi.

Ogromne nadzieje związane ze zwiększeniem budżetu miał również wczoraj odwołany prezes UTK: - Zabiegam o zwiększenie budżetu wszędzie, gdzie tylko można - w sejmie, w komisjach, u ministra finansów, ministra infrastruktury, u samych posłów. Komisja transportu na jednym z ostatnich posiedzeń przyjęła dezyderat o konieczności zwiększenia budżetu UTK. Wiążę z tym duże nadzieje – powiedział Jaroszyński - Nawet jeśli zwiększenie budżetu na razie nie nastąpi, to i tak będziemy działać - tymi zasobami, które mamy – zaznaczył w wywiadzie z „Rynkiem Kolejowym” w październiku 2011 roku prezes UTK Krzysztof Jaroszyński.

Dziś wiadomo, że na zwiększenie budżetu nie ma co liczyć. Co może to oznaczać dla polskiej kolei? – Urząd Transportu Kolejowego nie będzie mógł zrealizować wielu swoich zadań, do których został powołany. Główna sprawa to zorganizowanie pionu dotyczącego pasażerów i kontrola tych zobowiązań ze strony przewoźników, a druga bardzo ważna rzecz to sprawa związana z nadzorem nad bezpieczeństwem, który też przecież wymaga kontroli – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR Ryszard Węcławik.

- Z drugiej strony zmusi to nowe kierownictwo UTK do przeanalizowania, jak dobrze gospodarować środkami, które urząd ma - trzeba zweryfikować, jak były te pieniądze zagospodarowywane do tej pory, a wiadomo, że są one głównie potrzebne na płace dla pracowników – tłumaczy ekspert. UTK nie przeprowadza badań, na które wydawałby krocie pieniędzy, nie potrzebuje specjalistycznych urządzeń do pomiarów, bo do tego są wyspecjalizowane jednostki. Główny element budżetu to płace pracowników wysoko wykwalifikowanych. Należy tu zaznaczyć, że jeśli w Urzędzie Transportu Kolejowego nie będzie dobrze wykwalifikowanej kadry, to nie będzie on wypełniał swojej roli, a w szalenie ważnych zagadnieniach po stronie bezpieczeństwa w transporcie kolejowym nie chodzi przecież o dużą liczbę urzędników pracujących w administracji – podsumował Ryszard Węcławik.
 

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
2
Komentarze:
05/01/2012 18:11 Autor: lol
---.dynamic.chello.pl
to dlatego go wywalili zeby nie fikal lol
05/01/2012 19:16
---.warszawa.vectranet.pl
Avatar
Sebastian Sznauder
Wracając dziś z pracy dokonałem kilku smutnych odkryć:

1. Zamiast Elfa przyjechał stary EN-57.

2. Drzwi do pomieszczenia z instalacją elektryczną pociągu były otwarte na oścież - zgłosiłem kierownikowi pociągu.

3. Kiedy pociąg zatrzymał się na mojej stacji, otworzyła się tylko połówka drzwi, przez którą wysiadłem, ale wiele drzwi w tym składzie nie otworzyło się wcale. Byłem świadkiem zdarzenia, kiedy podczas ruszania ze stacji, pasażerowie siłą otwierali zablokowane drzwi, a pewna kobieta wyskakiwała z pociągu już w biegu.

Kto wypuścił ten skład na tory? Może jednak lepiej dofinansować UTK, albo zagonić kogo trzeba do pracy...
05/01/2012 19:44 Autor: skml
---.73.49.86
Faktem jest to, że w UTK są najmniejsze zarobki ze wszystkich urzędów "regulacyjnych"
i jedne z najmniejszych ze wszystkich urzędów centralnych.

05/01/2012 19:48 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Sprawa jest oczywista - przykład Śląska wyznacza miejsce kolei:
http://www.rynek-kolejowy.pl/29935/Slaskie_Jak_korzystamy_z_
komunikacji_publicznej.htm
05/01/2012 20:27 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
UTK został utworzony z mocy ustawy z dnia 28 marca 2003 r o transporcie kolejowym (Dz. U. 2003 Nr 86 poz.789). Postanowienia dotyczące tego urzędu zredagowano, zgodnie z biurokratyczną filozofią ,"jak najwięcej władzy- jak najmniej odpowiedzialności". W rezultacie UTK nie odpowiada dziś praktycznie za nic. Nie odpowiada za bezpieczeństwo ruchu kolejowego bo przepisy w tym zakresie (zbyt uogólnione aby były wystarczające) wydaje ministerstwo, a rola UTK ogranicza się do akceptacji wzajemnie niespójnych instrukcji wydawanych przez poszczególne przedsiębiorstwa. Nie odpowiada za bezpieczny stan sieci kolejowej bo nie ma takich kompetencji. Nie odpowiada za efektywne (zmierzające do obniżenia stawek) i równoprawne wykorzystanie tras, bo sprawę stawek dostępu spaprano w zarządzeniu ministra. Nie odpowiada nawet za to, za co odpowiada, bo skargi na decyzje Prezesa UTK można wnosić jedynie do samego Prezesa UTK. W dodatku zakres obowiązków tego urzędu jest wewnętrznie sprzeczny (konflikt interesów), gdyż czym sprawniejsza regulacja rynku, tym większe natężenie ruchu, a czym większe natężenie ruchu tym mniejsze bezpieczeństwo a UTK odpowiada za jedno i drugie. Zwiększanie finansowania takiej sytuacji byłoby więcej niż niegospodarnością. Najpierw trzeba to uporządkować. Inicjatywa w tym zakresie należy do ministra właściwego do spraw transportu i Prezesa UTK.

05/01/2012 21:17 Autor: J 23
---.dynamic.chello.pl
Dlaczego Pan Minister ma specjalne względy i tak często wypowiada się dla Rynku Kolejowego? Czyżby w kraju nie było innych mediów? Czy nie ma własnej strony internetowej transport.gov.pl która powinna być dla niego podstawowym medium, czy już całkowicie zastąpił ja Twitterem i RK? Każdy dzien przynosi niespodziankę, niestety coraz.... głupszą.
Ministrowi nie przystoi schodzić na poziom wyłącznie bloggera chyba, że taki ma standard - populistyczny.
05/01/2012 23:31 Autor: obserwator1
---.dynamic.chello.pl
(...)a czym większe natężenie ruchu tym mniejsze bezpieczeństwo(...) - skad tak idiotyczna teoria?
Czym wieksze natezenie ruchu tym wieksze zagrozenie bezpieczenstwa a to nie to samo co mniejsze bezpieczenstwo.

Niedouczony czlowieku mylisz pojecia...
05/01/2012 23:49 Autor: draszyr
---.181.36.116.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
R.W.O. - chyba masz dziś słabszy dzień - czyżby jeszcze tzryma po sylwestrze?
Wzrost natężenia ruchu powoduje jedynie wzrost RYZYKA a nie oznacza, że wzrasta zagrożenie. Zagrożenie wzrasta w wyniku: nie douczonych kadr, braku jasnych i jednoznacznych procedur postępowania (kiedyś mówiło się regulaminów - a dziś wielu te pojęcia się rozjeźdzają ), złego stanu taboru i urzadzeń sterowania i bezpieczeństwa ruchu pociagów. To tak zgrubsza.
05/01/2012 23:56 Autor: 12345
---.dynamic.chello.pl
Głupie decyzje podejmuje ten pan Minister. Czyści wszystkie gwiazdy wokół siebie.
Ale jego główka poza - "mieliśmy problemy na linii coś tam coś tam.." - nie wykracza.

To nie jest Minister. To jest pic na wodę fotomontaż.
06/01/2012 01:04 Autor: obserwator1
---.dynamic.chello.pl
Draszyr: dokladnie tak. RYZYKO
06/01/2012 08:26 Autor: J 23
---.dynamic.chello.pl
oho, po wypowiedzi Pana Piechocińskiego widzę pierwszą rysę na platformie porozumienia RBF - Nowak
06/01/2012 10:09 Autor: Dziekan
---.197.158.213.umts.dynamic.t-mobile.pl
R.W.O. Ja popieram Twoją wypowiedź! Ile jest niemądrych, niejasnych i niejednokrotnie sprzecznych z sobą uregulowań wśród których przychodzi się poruszać przewoźnikom czy użytkownikom bocznic, wie tylko ten, kto się w tym obraca... Dorzucę parę z brzegu przykładów:
1. Po co jest (i o czym świadczy) świadectwo sprawności technicznej?
2. Skąd mogę się dowiedzieć (stojąc na peronie), czy wagon do którego mam wsiąść ma dopuszczenie do eksploatacji wydane przez UTK (lokomotywa też)?
3. Rozporządzenie w sprawie dokumentów, które powinny znajdować się na pojeździe kolejowym wymaga wyposażenia w Książkę pokładową wagonu, a o lokomotywie milczy.
4. Po co każdy przewoźnik opracowuje i zatwierdza w UTK po 14 przepisów wewnętrznych, skoro i tak obowiązują go przepisy zarządcy?
5. Czy opracowywanie przez każdego przewoźnika własnego przepisu o pomiarach geometrycznych zestawów kołowych nie jest igraniem z bezpieczeństwem?
6. Czy usadowienie rewidentów taboru u przewoźników nie jest igraniem z bezpieczeństwem?
Mógłby jeszcze długo wyliczać, ale po co się wkurzać...
06/01/2012 10:26 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@obserwator1; pisze - "Niedouczony czlowieku mylisz pojecia..."
@draszyr; pisze - "chyba masz dziś słabszy dzień - czyżby jeszcze tzryma po sylwestrze?"
Widzę, że miłośnikom łatwych dochodów puszczają nerwy. I bardzo dobrze to też jakaś informacja.
06/01/2012 16:38
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
@J 23: co Piechociński? Facet przynosi ewidentnego pecha. Wspierał Moraczewskiego i gościa nie ma. Przeprosił się z Engelhardtem i Wachem - panowie polecieli. Gorąco popierał na komisji przesunięcie środków na UTK i nie ma ani pieniędzy, ani prezesa ;>
06/01/2012 21:47 Autor: draszyr
---.181.252.142.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ Dziekan: wiesz co piszesz, a pan b. prezes UTK nie wiedział co jest ważne i nie poczynił żadnych działań aby spróbowac likwidować głupoty (o których też piszesz) poprzedników i tych na stołkach w MI. Pan minister N nie uczynił jednego, jak i jego poprzedniki - nie pogonił tego leniwego i niedouczonego bractwa z dep. kolejnictwa i ich "doradców" więc mamy co mamy. Ludzie ci dają Panu Ministrowie jedną pewnośc - nie wychylą się nawet wtedy jak będzie robił głupoty powiem więcej nawet mu je podpowiedzą (czasami w dobrej wierze bo wiara i wiedza zaczynaja sie na ta sama literke ale znaqcza co innego).
06/01/2012 22:37 Autor: j-n
---.icpnet.pl
@draszyr: @ Dziekan: wiesz co piszesz
Jeśli zadaje pytania, to dobrze - wie co pisze. Jednak na przynajmniej niektóre z jego pytań są całkiem sensowne, niekoniecznie proste, odpowiedzi.
07/01/2012 14:38 Autor: arnika
---.147.181.49.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie zgadzam się na zwiększenie budżetu o 10 mln. na pozorowane działania!
07/01/2012 18:49 Autor: ziaja
---.205.73.88.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@R.W.O.
"W dodatku zakres obowiązków tego urzędu jest wewnętrznie sprzeczny (konflikt interesów), gdyż czym sprawniejsza regulacja rynku, tym większe natężenie ruchu, a czym większe natężenie ruchu tym mniejsze bezpieczeństwo a UTK odpowiada za jedno i drugie. Zwiększanie finansowania takiej sytuacji byłoby więcej niż niegospodarnością. Najpierw trzeba to uporządkować."

Zacznij njpierw od siebie, bo pieprzysz bez ładu i sladu ...!!!
08/01/2012 11:48 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@ ziaja
Jak brakuje argumentów zaczynają się epitety. One tylko potwierdzają, że są również i tacy dla których optymalnym rozwiązaniem byłoby powiększenie budżetu UTK o 10 mln zł i pozostawienie w nim tylko spraw bocznic kolejowych oraz prawa do narzucania umów o dostęp do infrastruktury. Motywację można zrozumieć, ale to nie znaczy, że wolno się z nią zgadzać.
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Parada Eurolokomotyw [54 zdjęcia!] [film]

    Parada Eurolokomotyw [54...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Wola

    Czyszczenie na Euro -...

  • Wszystkie lokomotywy Intercity na Euro

    Wszystkie lokomotywy...

  • Poznań Główny na kilkanaście dni przed otwarciem

    Poznań Główny na kilkanaście...

  • Warszawa Wschodnia jak nowa. Niebawem otwarcie

    Warszawa Wschodnia jak nowa....

 
 
Newsletter
by