rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
Konferencje
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2012-01-03 10:46:58
(źródło: jm, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Polskie firmy blokują zakup KŚ

Jak informował "Rynek Kolejowy", Koleje Śląskie chcą kupić od włoskiej firmy 14 używanych pociągów spalinowych. Postępowanie w tej sprawie oprotestowali polscy dostawcy taboru: Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki.

 Pociąg Corradia Lint w barwach przewoźnika Syntus (Foto: M.F. Naaldenberg) Pociąg Corradia Lint w barwach przewoźnika Syntus (Foto: M.F. Naaldenberg)

Newag SA i ZNTK Mińsk Mazowiecki wysłały odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie procedury zakupu używanych pociągów spalinowych przez Koleje Śląskie bez przetargu. Obie firmy domagają się odwołania zamówienia i rozpisania go w formie dopuszczającej konkurencję.

O chęci dokonania zakupu bez przetargu Koleje Śląskie poinformowały instytucje unijne w formie ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystości ex ante. Zakup z tzw. wolnej ręki motywują szczególnymi okolicznościami - w tym wypadku jest to krótki czas dostępności oferty włoskiej firmy Railconsult - tylko do 10 stycznia. Czternaście dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych ma kosztować 17 220 000 euro.

- To, czy odwołania opóźnią lub uniemożliwią zakup zależy od tego, co zrobi teraz Krajowa Izba Odwoławcza - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Kolei Śląskich Adam Warzecha. Zaznaczył, że według niego zamówienie Kolei Śląskich jest zgodne z prawem.

Wciąż nie wiadomo, jakie pociągi chcą kupić Koleje Śląskie. Według niektórych spekulacji, miałyby to być pociągi Corradia Lint produkcji Alstomu z lat 2001-2002, kursujące dotąd w Holandii. Rzecznik Kolei Śląskich nie chciał jednak potwierdzić tej informacji, a na pytania "Rynku Kolejowego" Railconsult nie odpowiada, podobnie jak Holenderski przewoźnik Syntus posiadający Lint-y.
 



Czytaj też:

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
2
Komentarze:
03/01/2012 11:12 Autor: Kysó
---.174.100.210
Jak zablokują zakup tego 47-letniego złomu to nawet lepiej.
03/01/2012 11:12 Autor: Kent
---.238.64.20.ip.abpl.pl
Co za idiotyzm?! To może Pesa powinna jeszcze zabronić Tramwajom Śląskim sprowadzanie tramwajów z Wiednia... Kompletny bezsens który pokazuje tylko zachłanność naszych polskich producentów którym woda sodowa uderza do mózgu bo jakość taboru produkowanego w Polsce jest kiepska co widać porównując zachodnie i nasze produkcje.
03/01/2012 11:14 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
NEWAG - czyli senator Kogut - aferzysta
wszystko w temacie
03/01/2012 11:19 Autor: kowal_swego_losu
---.internetdsl.tpnet.pl
Haha...takie kurioza to tylko w naszej chorej Polsce.
03/01/2012 11:24 Autor: widokzkuchni
---.range86-176.btcentralplus.com
Kowal@ masz chyba słaba pamięć. Pół roku temu takie same manewry robiła Skoda, gdy CD chciała kupić RailJeta. Naprawdę nie pamiętasz czy tylko udajesz?
03/01/2012 11:28 Autor: customer2
---.internetdsl.tpnet.pl
Kysó - nie pisz głupot i czytaj dobrze co piszą! http://en.wikipedia.org/wiki/File:RB95_AuSieg.jpg
03/01/2012 11:32 Autor: ekonomista
---.static.akk.net.pl
Z pewnoscia to sprawka sztabu kierowniczo-kontrolnego PR , dzialaczy NSZZ Solidarnosc.Zamiast redukowac zwiekszono naklady na nich.Od stycznia znowu maja tak zwane punkty.To oznacza,oni pisza glupie donosy,robol do kary,oni do nagrody.To sie nazywa ekonomia w wersji unijnej,na czas kryzysu...
03/01/2012 11:34 Autor: customer2
---.internetdsl.tpnet.pl
Zwiększone nakłady na nich mogą przynieść wyłącznie pozytywne rezultaty, czyli likwidację PR.
03/01/2012 11:35 Autor: PIETTERS
---.raciborz.vectranet.pl
No tak , ale czy nie jest idiotyzmem utrzymywanie z jednego portfela dwóch pokaźnych zapleczy biurowych przez marszałka WŚ. ? On sponsoruje PR i KŚ to jakieś kolesiostwo! A miało być mniej biurokracji , To też kuriozum, farsa (...) Chciał się pobawić PIKO a tu klops , nie ma w sklepie zabawek! i czym tu się bawić? koledzy będą się śmiać ! trzeba coś na szybko zmontować ! LUDZIE, czy ktoś mu patrzy na ręce ? Ten pan przecież nie wydaje swoich pieniędzy tylko nasze!!!! Dosiego Roku ! Kolejarze wszystkich firm łączcie się ;-)
03/01/2012 11:38 Autor: Adaś :)
---.c201.msk.pl
Jakie to żałosne. Właśnie dzięki takim posunięciom, sieć polskiej komunikacji kolejowej i miejskiej nie jest w stanie się rozwinąć. Wszyscy wszystko blokują, ot co.
03/01/2012 11:50 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
O ile pamięć mnie nie myli zakupu taboru z wolnej ręki jeszcze u nas nie było. KIO jeszcze nie miało okazji w takiej sprawie się wypowiedzieć i też trudno dziś orzec, czy zamówienie jest zgodne z prawem.
Podstawowa korzyść jaką odniesiemy z tego postępowania to fakt, że po rozstrzygnięciu protestów wszyscy będziemy wiedzieć jak tą furtkę wykorzystywać do kupowania pociągów. To są nowe możliwości dla zamawiających, bo na pewno jest szansa do tańszych zakupów. Natomiast producenci będą bronić dotychczasowych standardów zamawiania, żeby utrzymać ceny i zbyt dla własnych produktów. Szykuje się bardzo ciekawa batalia.

Bardzo dobrze że protesty zostały zgłoszone. Będziemy mądrzejsi.
03/01/2012 12:02
---.128.126.130.static.crowley.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
Wpierw kochana redakcja spekulowała, że chodzi o złomy z lat 60-tych z Włoch, teraz o 10-letnie cudeńska spalinowe z Holandii. Trochę duża ta rozbieżność...

Tak czy owak, Jeżeli KŚ kupiłoby te 10-letnie cudeńka holenderskie, to powinno uruchomić regularne kursy z Kędzierzyna do Nysy/Kłodzka, lub stanąć do przetargu na inne linie spalinowe w opolskiem...
Jeśli tylko w GOP, to tylko relacje podbeskidzkie, cieszyńskie, etc. Na żadną inną linię nie powinny wyjechać, bo jest za dużo pasażerów do obsłużenia.
Swoją drogą nie mogę pogodzić się z tym, że mając w pełni zelektryfikowaną sieć, UMWŚ/KŚ wybierają spalinobusy...
03/01/2012 12:13 Autor: Pako
---.zamek.net.pl
@Krzysztof
Był SA103-013 dla UMW Opolskiego.
03/01/2012 12:31 Autor: jo
---.159.56.194.static.crowley.pl
@Gubernator
Nie zapominaj o projektowanej reaktywacji linii Tychy - Bieruń - Oświęcim. Od Tychów Miasta do kopalni "Piast" brak trakcji, zdjęto ją kilka lat temu. Spalinobusy tu jak znalazł.
03/01/2012 12:40 Autor: Rak
---.238.64.20.ip.abpl.pl
@gubernator - linii niskofrekwencyjnych a z drugiej strony potrzebnych na których mogłyby jeździć szynobusy w woj. śląskim nie brakuje. Są to np.: Bytom-Gliwice, Bielsko-Wadowice, Częstochowa-Lubliniec, Katowice-Oświęcim, Racibórz-Chałupki, Rybnik-Bielsko, Cieszyn-Zebrzydowice-Czechowice-Oświęcim, Kędzierzyn-Gliwice, po reaktywacji: Racibórz-Głubczyce, Tychy-Jaśkowice, Bielsko-Cieszyn, Sucha Besk.-Żywiec.
03/01/2012 12:41 Autor: przewoz
---.180.18.172.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
"Tak czy owak, Jeżeli KŚ kupiłoby te 10-letnie cudeńka holenderskie, to powinno uruchomić regularne kursy z Kędzierzyna do Nysy/Kłodzka, lub stanąć do przetargu na inne linie spalinowe w opolskiem..."

Raczej będą wypełniać wolę Urzedu Marszałkowskiego. A czy temu zależy na obsłudze mało rentownych linii? Jakoś tego nie widzę. A do obsługi tego co jest potrzeba dobrych EZT.
03/01/2012 12:47 Autor: eurosprinter...
---.tktelekom.pl
Krzysztofie, historia zna zakup taboru z wolnej ręki przez polskiego przewoźnika kolejowego. W taki sposób PKP Cargo niedawno zakupiło lokomotywę elektryczną od firmy SIEMENS...
03/01/2012 13:13 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Do eurosprinter i Pako:
Jakbyście mogli m podesłać linki do treści tych zamówień byłbym bardzo wdzięczny.
03/01/2012 13:25 Autor: tomasz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jakkolwiek to sie zakonczy to bledem jest w tych kryzysowych czasach nie wspierac rodzimego przemyslu...a potem biadolenia ze KDP i inne inwestycje sa nierealne bo po prostu brak kasy...no a dlaczego brak....??
Jestem w stanie zrozumiec ze pewnych rzeczy jeszc
ze dlugo dlugo nasz przemysl nie wytworzy ale do groma art. produkuje sie u Nas w kraju .....odkrylem niedawno np taka firme Sanel z Krakowa (60 lat
istnienia)....
Nowoczesny patriotyzm albo moze inaczej...nasze byc i posiadanie pieniedzy np na takie zlobki..przedszkola..na sluzbe zdrowia itp wymagaja madrego decydowania naszymi portfelami...musimy byc silna gospodarka bo jak bedziemy slabi to nic a nic europa i swiat nie bedzie mial z Nas pozytku....
Niech walcza Nasze firmy..wszak prawo im tego nie zabrania..tylko ze walcza o nasze lepsze jutro..pozdr.
03/01/2012 13:30
---.232.239.154.capgemini.com
Avatar
rangerek
@tomasz - pełna zgoda - ale......... w Polsce trwa wojna podjazdowa pomiędzy producentami (niestety często chłamu) a po drugie to KŚ potrzebują taboru "na wczoraj" a nie na za rok - dlatego rozpisywac przetargi na NOWE DZIAŁAJĄCE pociągi a jednocześnie uzupełniać park maszynowy o pociągi dostępne na rynku - jeśli KŚ nie kupia tego co jest dostępne to po prostu nie kupią NIC i kto najwiecej straci? pasażerowie
a co do porównania do zakupu starych tramwajów - podzielam zdanie - może tylko kwota inna :)
03/01/2012 13:58 Autor: dominik
---.internetdsl.tpnet.pl
Czytam wasze komentarze i oczom nie wierzę, jakie blokowanie inwestycji ?........... itd. Zniknęła gdzieś oferta firmy włoskiej firmy z której wynikało, że dotyczy 15 pojazdów w wieku 40 lat i 3 nowszych z kilkunastoletnim stażem. Jak się zrobiło głośno o "aferze", bo inaczej nie można określić zakupu pojazdów w tym wieku za tak olbrzymie pieniądze to autobusy zaczęto odmładzać.
Ja osobiście popieram te protesty, choćby z uwagi, że towar nie jest wart nawet połowy tej ceny. My to tak ze skrajności w skrajniość, ale z reguły bez żadnego planowania, bez analizy potrzeb, jeszcze nie wiadomo, na których liniach będą jeździć ale już wiemy że są potrzebne i że takie.
Jest przysłowie " co nagle to po diable" albo "spiesz się powoli".
03/01/2012 14:17 Autor: 34563
---.devs.futuro.pl
Czytam i czytam artykuly zwiazane z tym zakupum i nigdzie nie moge sie doczytac o jaki dokladnie tabor chodzi.
Wszystkie informacje to spekulacje o duzym rozzucie wiekowo - technologicznym.
Dlatego draznia mnie niekiedy wpisy typu: kupuja zlom, towar nie wart ceny.
Cos takiego mozna pisac jak sie bedzie wiedzialo czego ten zakup dotyczy a nie wtedy kiedy jedyna informacja jaka jest pewna to, to ze bedzie to 14 SZT za 17 220 000 euro.
O oplacalnosci tego zakupu bedzie mozna mowic jak bedzie wiadomo cos wiecej.
Jak beda to Fiaty - to bedzie przekret
Jak beda to Lint-y - to okazja ktorej nie mozna perzepuscic
03/01/2012 14:36 Autor: bez końca...
---.ice-net.pl
Skoro zamawiający (KŚ) nie dementuje pogłosek o 40-letnim złomie i utrzymuje wszystkich w niewiedzy, to musi być to przekręt.
Doskonale wiemy jak potrafią się tam chwalić z byle czego (Wypożyczalnie książek,uchwyty na rowery, kawa z automatu-której nadal nie ma, itp).
Widocznie ważniejsze jest od dobrej marki firmy dobra ściema firmy.
Zobaczymy jak tym systemem daleko zajadą.
Marszałek i prezesi nie nie żyją wiecznie .
03/01/2012 14:50 Autor: customer2
---.internetdsl.tpnet.pl
We wszystkim musicie się dopatrywać "sztucznej mgły"?
03/01/2012 15:36 Autor: to Prawda
---.bb.dnainternet.fi
Czegos tu nie rozumiem. Zntk czy ta druga firma nie trudni sie chyba sprzedaza sprzetu uzywanego? To chyba z perspektywy prawnej powinno byc jakos ustalone. Ciekawe co z firmami produkujacymi reczniki papierowe. Moze nich one tez skarza ze taka czy inna firma zamawia reczniki danej firmy a nie ich... Paranoja.
03/01/2012 15:38 Autor: przewoz
---.180.21.194.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@34583: a co, jeżeli nawet te Linty mają np wyjeżdżone kilometry do naprawy poziomu P4 (na przykład), a tej za darmo się nie zrobi, a już na pewno nie w Polsce? Co z polonizacją i homologacją tych pojazdów?
Zamieszanie w tych komentarzach jest spowodowane faktem, że o tym zakupie nic nie wiemy, stąd nie dziwią mnie wątpliwości, które ja sam mam.
Poza tym... czy KŚ na pewno potrzebują spalinek? Same z siebie jeździć nimi nie będą. UMWŚ musiałby wyłożyć kasę na uruchomienie przewozów na jakiejś sensownej linii. Pytanie - czy oni taką linię widzą?
03/01/2012 15:54
---.232.239.154.capgemini.com
Avatar
rangerek
@przewoz - masz rację, ale tego nie wiemy ani my ani Newag i ZNTK - a oni od razu z awanturniczym protestem - jak@to Prawda zauważył(a)? nie zajmują się oni sprzedażą używanych maszyn - dlaczego nie protestują jak ktoś chciałby kupić EN57 BEZ modernizacji - przecież oni sprzedają modernizowane

ogólnie rzecz biorąc - jeśli pociągi dla KŚ nie będa wszystkie po kolizjach z tirami to myślę, że będą w stanie tech 10x lepszym niż kible
03/01/2012 16:16 Autor: kolejorz 72
---.dynamic.chello.pl
I dobrze robią że blokują, gdzie tu interes Polski aby sprowadzać złom który ma 25 lat , a gdzie są ekolodzy to będą spalinowozy i będą zatruwać polskie miasta a no tak człowiek się nie liczy tylko żabki i jakieś tam ptaszki w rezerwatach- pobudka zieloni zablokować ten przekrent KŚ.A tak ogółem weście przykład z niemców oni popierają swój przemysł i kupóją rodzimy towar , ale polaczek wszystko zrobi na opak a potem polak płacz że zamykają polskie zakłady.Tym zakupem powinien zająć się rząd i zrobić porządek.A psełdo uzdrowiciele koleii niech siedzą cicho i niech się pobawią kolejkami piko w własnych domach.
03/01/2012 16:26 Autor: szkarlatyn
---.legnica.vectranet.pl
Czy wszystko musimy kupować używane ???? Samochody( 15 letnie) , tramwaje ( 30 lenie ), pociągi 10 - 20 letnie . Centralny Złom Unii Europejskiej .
03/01/2012 17:03
---.play-internet.pl
Avatar
rangerek
@szkarlatyn, nie musimy, ale dopilnuj, żeby emerytur nie dostawali 30 latkowie, odsetek przekrętów i prywaty w inwestycjach państwowych był niewielki, posłowie tworzyli dobre prawo dla ludzi itd to kraj będzie stać na takie inwestycje,a na razie ceny mamy zachodnie a płace i wpływy budżetowe już nie i stąd takie realia
03/01/2012 17:13 Autor: Baron
---.xdsl.centertel.pl
Jeżeli obie firmy zaproponują coś lepszego i w przystępnej cenie to czemu mamy kupować używki i to z zagranicy?
Ale jeśli Polscy producenci oferują coś co po wyprodukowaniu nie nadaje się do jazdy i ciągle trzeba naprawiać...
03/01/2012 17:18 Autor: Patryk F.
---.adsl.inetia.pl
@ Rak. Na odcinku Chałupki - Racibórz przyjdź sobie na poranny pociąg o 6.43 do Raciborza i 15.00 i 16.00 z Raciborza na Chałupki. Taki szynobusik by pękał w szwach. jak niedawno puścili EN71 (rzadkość na tej linii) to powiem ci że był FULL!!! a jak Krzyżanowice weszły to i ludziska w wejściach do składu stały bo miejsc siedzących brakowało. Więc szynobus na tej linii to była by katastrofa dla nas dojeżdżających do szkoły i dla pracowników. :)
Co do Rybnik-Bielsko to tak samo. Przyjdź sobie w szczycie komunikacyjnym :) podobna ilość pasażerów co wyżej.
Co do Katowice-Oświęcim to tam baaardzo mało ludzi jeździ i tam w sam raz by pasował EN96 - najkrótszy pojazd z rodziny Elf PESY (dwuczłonowy) tak samo jak na inne nisko frekwencyjne linie :). Co do zakupu przez KŚ owych pojazdów to ja bym wybrał i proponował tabor polski NOWY bądź Stadlera ze Szwajcarii ,z tych dwóch zaś bym Stadlera EN75 wybrał :) Dobry , przetestowany i niezawodny sprzęt :)
03/01/2012 17:19 Autor: szkarlatyn
---.legnica.vectranet.pl
No dobra niech kupią te dziwne pojazdy tylko ,że jak kupią bez przetargu i zostanie to zaakceptowane to wyjdzie ,że można w ten sposób ominąć prawo (przetargi) " Kupujemy , bo była okazja" . To jest dziwne. .... i raczej nie do zaakceptowania . Koleje Śląskie pokłóciły się PR i dlatego kupują okazjonalnie szynobusy , które ktoś wspaniałomyślnie sie pozbył po 10 latach eksploatacji . ... W tym czasie PR ogłaszają normalny przetarg na zakup używanych szynobusów. ... Ktoś jest tu durny , tylko nie wiadomo kto..
03/01/2012 17:22 Autor: Ityle
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Takie jest prawo. Newag i ZNTK mogą protestować. Zawsze to robią, jeżeli któraś z nich nie jest beneficjentem postępowania.
I tyle.
Sprawą zaś KIO jest podjęcie decyzji zgodnie z prawem. I logiką oraz zdrowym rozsądkiem.
03/01/2012 17:44 Autor: bahn
---.play-internet.pl
@Patryk F.: I nie wpadłeś na to, że takie LINT-y mogłyby w godzinach szczytu jeździć w trakcji wielokrotnej, a poza nim być rozpinane? To tam normalnie działa, w odróżnieniu od pojazdów z PESY w których niestety każdy egzemplarz jest trochę innym prototypem rozwojowym i często są problemy z jazdą ukrotnioną.
03/01/2012 18:04 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Znaczy się te Aln 668 nadają się jako wsad pod Pendolino.
A odezwał się oczywiście Link dla CD od Pesy, który powinien być zakupiony w ilości 14 szt od Pesy przez KŚ.
03/01/2012 19:38
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
@Jo - pełna zgoda
@Rak - pełna zgoda z tą różnicą, że ja wolałbym na tych liniach puścić pojazdy elektryczne pokroju
EN81.

Co do zasadności skargi, to ja się nie dziwię. Dla przykładu PESA sprzedała wiele jednostek dwuczłonowych w Polsce i we Włoszech. Dlaczego nie miałaby walczyć? Kilkoro przedmówców miało rację - powinniśmy dbać o nasz polski rynek producentów, tak jak inne kraje dbają o własne rynki producentów. Może to nazbyt patriotyczne, ale nie chcę ciągle mieszkać w kraju, o którym obcokrajowcy mówią tylko tyle, że jest to biedny kraj rolniczy...
03/01/2012 20:28
---.adsl.inetia.pl
Avatar
Arrivederci
A czy Newag zostanie odsunięty za ostatnie cyrki z przetargami?
03/01/2012 23:45 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Oczywiście, że nie bo żadnych cyrków nie było, wszystko było zgodnie z prawem i nie "przetargami" a przetargiem.
04/01/2012 00:01 Autor: Mastior pa boksu
---.tktelekom.pl
@bez końca
A co ma dementować? Jak czytać jeden z drugim nie umie, to KS ma ich odsyłać do zerówki? W zamówieniu było jak byk - pojazdy dwuczłonowe, a potem jest zdjęcie składu jednoczłonowego z lat 60-tych. I dawaj jeden łom z drugim dyskutować, że to złom. No może i złom, może nie (w Polsce kursują zmodernizowane EN57 z lat 60-tych i nikt nie mówi o nich złomy). Ale tutaj tabor miał być innego typu. Po prostu kilku speców z internetu na czele z eurotramem winno zajmować się nauką liczenia do dwóch, a nie komentarzami.
04/01/2012 00:03
---.95.236.209
Avatar
rangerek
@gubernator kalifornii - żeby nie było, jestem za polskim przemysłem, kupuję jak się da polskie produkty, a praktyki jak te z przenosinami pandy do włoch czy francuskim protekcjonizmem potępiam, zwłaszcza jak UE.ich nie ubija a nam grozi, ale tu uważam że sa bezzasadne, bo nie ma na rynku takich i młodych, i niezawodnych, polskich używanych składów więc trzeba wybrać coś innego
04/01/2012 10:40 Autor: 12345678790
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jeżeli nie będą mogli zakupić tego taboru to newag i mińsk powinny dostać takie kary że znikną z powierzchni ziemi raz na zawsze przecież KS chce kupić tabor używany po naprawach głównych czy w tych firmach jest taki tabor do sprzedania w tak krótkim czasie
04/01/2012 12:14 Autor: ted
---.warszawa.vectranet.pl
Ze źródeł zbliżonych do KŚ wiem, że to ma być tabor ok. 10-letni. Jeśli tak, to warto. Przypominam, że Flirty mają już chyba 5 czy 6 lat, a wciąż wyglądają jak nowe. Więc to będą wciąż nowoczesne składy, a nie żadne 40-letnie złomy. A poza tym z tego co słyszałem są bezawaryjne, czego nie mozna powiedzieć o nowym taborze przynajmnej niektórych krajowych dostawców.
04/01/2012 16:04 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
W połowie lat 90tych na polskich drogach rządził maluch z polonezem, bo były to auta 3-4 razy tańsze od produktów zachodnich. Mimo to Polacy co raz częściej sięgali po używane auta z zachodu, najpierw ostrożnie, potem na masową skalę. Historia lubi się powtarzać. Oczywiście KŚ przesadziły z trybem zakupu z wolnej ręki ale co się odwlecze to nie uciecze. Sądząc po roczniku i producencie oferta jest atrakcyjna.
04/01/2012 16:51 Autor: gość
---.play-internet.pl
A Newag czego znowu bije piane? W Lubuskiem nie potrafili podpisać umowy i dostarczyć szynobusu a tutaj jak zwykle protestują na zasadzie psa ogrodnika. Niech się zajmą swoim podwórkiem i strajkiem, który im najwyraźniej grozi.
04/01/2012 17:03
---.134.163.8
Avatar
Mattijjah
Po pierwsze, to czego KŚ nie powiedzą o jakie pociągi chodzi? Powiedzieliby wprost i byłoby po sprawie. Jakby rzeczywiście chodziło o te Coradie, to by się opłacało, bo jeśli chodzi o te włoskie trupy, to w żadnym wypadku...
Co do Newagu i ZNTK Mińsk Maz. to te firmy zamiast się pluć i bić pianę, niech stworzą atrakcyjny cenowo i technicznie produkt, to wtedy pogadamy... Zwłaszcza Newag powinien na tym polu popracować, bo jak narazie, to tylko się słyszy albo o protestach tej firmy, albo o anulowaniu przetargu z jej udziałem (Lubelskie?)
04/01/2012 17:46 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@12345678790
"jeżeli nie będą mogli zakupić tego taboru to newag i mińsk powinny dostać takie kary że znikną z powierzchni ziemi raz na zawsze przecież KS chce kupić tabor używany po naprawach głównych czy w tych firmach jest taki tabor do sprzedania w tak krótkim czasie "

A niby dlaczego kary? W jak krótkim czasie? Owym używkom trzeba będzie jeszcze zrobić polonizację oraz od zera homologację/dopuszczenie na nasze tory. W tym czasie nasze firmy bez większych problemów wyprodukowałyby nówki.

@ted
"Ze źródeł zbliżonych do KŚ wiem, że to ma być tabor ok. 10-letni. Jeśli tak, to warto."

10-cio letni tabor, bez części zamiennych, doświadczenia w naprawach, dopuszczenia na nasze tory, bez gwarancji. Tak, to znakomita okazja...

@gość
"A Newag czego znowu bije piane? W Lubuskiem nie potrafili podpisać umowy i dostarczyć szynobusu a tutaj jak zwykle protestują na zasadzie psa ogrodnika. Niech się zajmą swoim podwórkiem i strajkiem, który im najwyraźniej grozi."

W lubuskim zawalił nie tyle Newag co MTU/Mercedes (dostawca silnika), sam Newag już pospawał pudła, które obecnie stoją gołe w hali. Psem ogrodnika jest Pesa, która nie mogąc pogodzić się z porażką oprotestowała (nieskutecznie) 90% przetargów w których wygrał Newag.

@Mattijjah
"Co do Newagu i ZNTK Mińsk Maz. to te firmy zamiast się pluć i bić pianę, niech stworzą atrakcyjny cenowo i technicznie produkt, to wtedy pogadamy... Zwłaszcza Newag powinien na tym polu popracować, bo jak narazie, to tylko się słyszy albo o protestach tej firmy, albo o anulowaniu przetargu z jej udziałem (Lubelskie?)"
SA137 jest dość atrakcyjny cenowo i technicznie (niezawodność). A i tak mogli się nim podetrzeć jak zamawiający tak pisał SIWZ żeby wygrał "swój", a nie najlepszy. Na 10 protestów Newag wygrywa 9, więc coś w tym musi być. Anulowanie przetargu zdarzyło się zarówno Newagowi jak i ZNTK, nikt nie jest święty.
04/01/2012 18:08
---.134.163.8
Avatar
Mattijjah
Ale nie przypominam sobie, żeby ZNTK wygrał przetarg, a potem nie przystąpił do podpisania umowy, tłumacząc się bezczelnie "że i tak nie dałby rady wyprodukować pojazdów na czas" to w takim razie po kiego startowali?!
Co do SA137, jak widać, nie dość, skoro ludzie rzucają się na używańce, zamiast zamawiać "dość atrakcyjny cenowo i technicznie"...
04/01/2012 18:08
---.134.163.8
Avatar
Mattijjah
Ale nie przypominam sobie, żeby ZNTK wygrał przetarg, a potem nie przystąpił do podpisania umowy, tłumacząc się bezczelnie "że i tak nie dałby rady wyprodukować pojazdów na czas" to w takim razie po kiego startowali?!
Co do SA137, jak widać, nie dość, skoro ludzie rzucają się na używańce, zamiast zamawiać "dość atrakcyjny cenowo i technicznie"...
04/01/2012 18:55 Autor: BR232
---.tvkstella.pl
\"Ale nie przypominam sobie, żeby ZNTK wygrał przetarg, a potem nie przystąpił do podpisania umowy, tłumacząc się bezczelnie \"że i tak nie dałby rady wyprodukować pojazdów na czas\" to w takim razie po kiego startowali?!\"

Bo wtedy kiedy startowali nie mieli pijęcia o problemach z MTU? :)

\"Co do SA137, jak widać, nie dość, skoro ludzie rzucają się na używańce, zamiast zamawiać \"dość atrakcyjny cenowo i technicznie\"...\"

O czym ty do nas rozmawiasz? KŚ dostały \"dobrą\" ofertę na używki (dalej nie wiadomo co za pojazdy to będą) i chciały je kupić z wolnej ręki. Żadnego fabrycznie nowego szynobusu nie kupowano w ten sposób.
04/01/2012 20:37 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Mattijjah Był taki przetarg dla KolMazu w którym ZNTK wygrał i odpuścił. W przeciwieństwie do Newagu nie raczył bąknąć cokolwiek.
04/01/2012 23:31
---.134.163.8
Avatar
Mattijjah
@"Bo wtedy kiedy startowali nie mieli pijęcia o problemach z MTU? :)"

No to niezbyt dobrze o nich świadczy, że oferują coś, czego nie są do końca pewni... nie uważasz?

Co do SA137 to pisałem do tego, że gdyby to rzeczywiście był taki super hiper szynobus, jak tu niektórzy piszą, to KŚ, zamiast na używki, powinny się starać o niego...

Poza tym o jakiej "dobrej" ofercie mówisz? Jedyne co jest znane to cena - natomiast typ pojazdu nie... nie uważasz, że to trochę jak kupowanie kota w worku?
04/01/2012 23:31
---.134.163.8
Avatar
Mattijjah
@"Bo wtedy kiedy startowali nie mieli pijęcia o problemach z MTU? :)"

No to niezbyt dobrze o nich świadczy, że oferują coś, czego nie są do końca pewni... nie uważasz?

Co do SA137 to pisałem do tego, że gdyby to rzeczywiście był taki super hiper szynobus, jak tu niektórzy piszą, to KŚ, zamiast na używki, powinny się starać o niego...

Poza tym o jakiej "dobrej" ofercie mówisz? Jedyne co jest znane to cena - natomiast typ pojazdu nie... nie uważasz, że to trochę jak kupowanie kota w worku?
05/01/2012 10:56 Autor: Roman
---.31.202.62
KŚ wycofały się z zakupu 14 szt.
05/01/2012 18:12 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@Mattijjah
"Jedyne co jest znane to cena - natomiast typ pojazdu nie..."

Znane dla nas, w KŚ dobrze wiedzą co im zaproponowano.

"Co do SA137 to pisałem do tego, że gdyby to rzeczywiście był taki super hiper szynobus, jak tu niektórzy piszą, to KŚ, zamiast na używki, powinny się starać o niego..."

Nie ma takiego na polskim rynku, SA137 jest po prostu dobry, ale to trzeba rozpisać przetarg i pracować, a nie zbijać bąki za biurkiem. No i Pesa może przestać zapraszać na obiadki...
05/01/2012 19:34 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@sphinx1:
A skąd wiadomo że SA137 jest po prostu dobry?
06/01/2012 00:28 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Po tym że jeździ, dość bezawaryjnie i zbiera dobre opinie.
06/01/2012 13:12
---.134.163.8
Avatar
Mattijjah
sphinx1 - w takim razie po co ta ciuciubabka? Czego się obawiają? Sorry, ale to wszystko wygląda trochę tak, jakby ktoś próbował przepchnąć gigantyczny wałek i dlatego jest taka cisza w eterze...
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • PCC Intermodal oficjalnie inauguruje działalność we Frankfurcie n. Odrą

    PCC Intermodal oficjalnie...

  • Dworzec w Doniecku otwarty [zdjęcia]

    Dworzec w Doniecku otwarty...

  • Premier Donald Tusk odwiedził dziś przystanek Warszawa Stadion i podpisał się na...

    Premier Donald Tusk odwiedził...

  • Poznań: Remont ul. 27 Grudnia na finiszu

    Poznań: Remont ul. 27 Grudnia...

  • XIX Parada Parowozów w Wolsztynie

    XIX Parada Parowozów w...

 
 
Newsletter
by