Komentarze:
03/01/2012 08:33
Autor: kim nowak
---.183.stk.vectranet.pl
a ja chcę dzisiaj wygrać " 6 " w totka :-)
03/01/2012 08:40
Autor: c73
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To nie zapomnij puścić kuponu. ;-)
03/01/2012 09:07
Autor: Maniekk
---.tktelekom.pl
kiedy już• ja to słyszałem...
03/01/2012 09:23
---.128.126.130.static.crowley.pl
Gubernator Kalifornii
CYTAT:"Główne argumenty za przywróceniem połączenia kolejowego to dojazd do pracy, szkół i możliwość studiowania przez młodzież z naszego terenu. Dzisiejsze znacznie okrojone połączenia autobusowe nie są wystarczające i spotykam się na co dzień z coraz większą presją,"
CYTAT:"Sądzę, że 4 kursy w obie strony byłyby wystarczające." - skoro tylko 4 byłyby wystarczające, to po kiego grzyba reaktywować to połączenie kolejowe? Dlaczego nie dofinansuje się przewozów autobusowych, które są znacznie tańsze, a jak sam burmistrz stwierdził, są teraz "znacznie okrojone". Można przywrócić busy. Po co kolej, którą skasowano już w 1993 roku? Nie macie już na co kasy wydawać?
03/01/2012 11:15
Autor: aron bogacz dzieki kolejarzom
---.play-internet.pl
W Wielkopolsce reaktywacja połączenia kolejowego ma szanse powodzenia
03/01/2012 11:28
Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
Gubernator Kalifornii -> tak, masz racje. przeciez musimy oszczedzac na rzecz budowy KDP. Co tam motloch z Polski B,C,D,E...H,Y,Z. A w zwiazku z drozejaca energia zainteresujemy sie owsem i przeprosimy sie z konmi. szynobusem chca jezdzic... heh. se wymyslili...
03/01/2012 12:14
---.128.126.130.static.crowley.pl
Gubernator Kalifornii
@ziomek, przesadzasz... Dorośnij. Zobacz całą zlikwidowaną sieć w Polsce. Mamy to teraz odbudować, bo czujesz się gorszy, czy jak? Jak coś nie zdawało egzaminu, to niby dlaczego miałoby teraz egzamin zdać? W 1993 roku nie likwidowano linie ot tak sobie. Wtedy jeszcze likwidowano linie bezsensowne, puste, etc. Pierwsza rzeź była dopiero w 2000 roku. Myślisz, że uruchomienie pasażerskiego połączenia kolejowego z kilku wsi do Rogoźna Wlkp jest naprawdę tak bardzo potrzebne? Niech gminy zadbają o o ściągnięcie inwestycji w związku z przewozami towarowymi na tej linii. Szynobus nie rozwinie regionu.
Przecież zakup szynobusu, zapewnienie czystości na przystankach, oświetlenia, rozkładów, drużyn trakcyjnych kosztuje. Skąd wziąć na to pieniądze, jak wystarczająco bogate w potoki pasażerskie linie kolejowe nie są dostatecznie obsługiwane? Przesadzasz. A ponadto, czy wykonano jakiekolwiek badania popytu, opłacalności przywrócenia linii? Naprawdę, wyluzuj.
03/01/2012 15:45
Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
..."Główne argumenty za przywróceniem połączenia kolejowego to dojazd do pracy, szkół ... Młodzież ma ograniczone możliwości wyboru szkół ponadgimnazjanych. Łączność z Wągrowcem, Rogoźnem czy Ryczywołem da wzajemnie większe możliwości. To samo dotyczy pracy, której szuka się coraz dalej od miejsca zamieszkania. ..."
Tak , tak - szzukajcie pracy w mieście bezrobotnych i samobójców ( Wągrowiec )
..."Zakładam, że po modernizacji dwóch tras z Poznania do Piły i z Czarnkowa do Rogoźna (odcinek z Rogoźna do Wągrowca jest po modernizacji)..."
Nie pożadnej modernizacji tylko po min. naprawie ( w żargonie kolejowym "poflekowany" )
Proponuję wybudować nową linię z Czarnkowa do ...Trzcianki. Aby stolice powiatu były skomunikowane.
A tak na marginesie - dlaczego władze samorządowe nie walczą o odtworzenie połączenia z Piłą ?
03/01/2012 16:48
Autor: st
---.internetdsl.tpnet.pl
zorientowany... nikt nie chce jeździć do Piły. Piła nie jest stolicą województwa, Czarnków i okolice ciążą do Poznania, tak byo, jest i będzie.
03/01/2012 17:45
Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@st
Ale przez Piłę będzie szybciej ( po remoncie linii 354 ).
03/01/2012 18:16
---.static.icpnet.pl
scorpio
Po pierwsze, remont linii do Bzowa Goraju i Czarnkowa. Po drugie budowa łącznic omijających stacje Czarnków i Rogoźno. Po trzecie koszty. Pobożne życzenia. Niemniej po poflekowaniu linii Vmax=60 można spróbować z szynobusem, tylko nie made in Koleje Wielkopolskie (vide degrengolada na rogówce Rogoźno-Wągrowiec - zamiast SA105 jest stała KKA czy Gostyń-Leszno -> to samo)
03/01/2012 18:30
Autor: ziomek
---.pila.vectranet.pl
Gubernator Kalifornii -> ta... o tym, ze linie kolejowe to system naczyn polaczonych pamietasz? Tworzac polaczenie Czarnkow-Rogozno poprzez madre skomunikowania mozna wzmocnic linie Pila-Poznan.
Ile znasz przykladow dochodowych linii lokalnych by wlasnie Czarnkowowi odmiawiac prawa do kolejowych polaczen?
Pewnie tez nikogo nie zaskocze piszac, ze trzeba tez pamietac ze odwrocenie sie pasazerow od kolei to duza zasluga samych kolejarzy. KKA w ostatnich latach na lokalnych liniach pewnie wielu pasazerow do nieprzewidywalnej kolei zniechecilo.
I pytanie czy nie warto pomyslec nad uzupelnianiem linii kolejowe w kolejne male przystanki. Przez lata osadnictwo sie rozwijalo, przyrost demograficzny rosl a przystanki na wielu liniach rzadkie jak przed laty.
Niech Czarnkow walczy. Popieram.
03/01/2012 18:32
Autor: M.M.
---.wtvk.pl
Panowie, zanim ktoś powie, że w 1993 to likwidacje były sensowne i uprawnione może warto byłoby chociaż sprawdzić jak ten rozkład wtedy wyglądał? Nie twierdzę, że był zły czy dobry bo też go nie znam, ale "likwidacja linii" nie jest równoznaczna z "likwidacją dobrej oferty przewozowej" na którą nie było popytu.
W latach 90-tych zlikwidowano także połączenie Głogów - Kolsko, którym miałem przyjemność jeździć. Fakt likwidacji połączeń, od lat funkcjonujących na 2 parach pociągów na dobę, realizowanych z prędkością 30-40 km/h, taborem SU45+4bh/bhp daje olbrzymie podstawy do twierdzenia o braku popytu na dobrą ofertę przewozową i wysokich kosztach utrzymania takiego połączenia.
Na podobnych podstawach trzebaby uznać konieczność likwidacji dostępu do internetu w połowie lat 90-tych - wysokie koszty połączenia przez modem do sieci TP S.A., wykorzystywane w wielu przypadkach tylko przez kilka minut w ciągu dnia do wymiany e-poczty to przecież wg niektórych wystarczająca przesłanka do pogrzebania takiej możliwości dla mas.
03/01/2012 19:11
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gubernator Kalifornii
@ziomek: "Ile znasz przykladow dochodowych linii lokalnych by wlasnie Czarnkowowi odmiawiac prawa do kolejowych polaczen?"
Znam dwa przykłady które reaktywowano z sukcesem, lekko podobne, tzn:
- Trzebnica - Wrocław
- Nysa - Opole
Z tym, że oba dochodziły do miast wojewódzkich i zarówno Trzebnica, jak i Nysa, są w niedalekiej odległości od tychże miast wojewódzkich.
Znam też świetną reaktywację Tychy - Katowice, którą później z winy PR zniszczono (może odżyje, zobaczymy). Znam też beznadziejną reaktywację Bytom - Gliwice, kompletnie nieprzemyślaną, mimo, że puszczano na początku aż 22 pary pociągów!!!
CYTAT:"I pytanie czy nie warto pomyslec nad uzupelnianiem linii kolejowe w kolejne male przystanki. Przez lata osadnictwo sie rozwijalo, przyrost demograficzny rosl a przystanki na wielu liniach rzadkie jak przed laty."
Zgadzam się, to dotyczy zresztą całej sieci.
@M.M. No to żeś dał porównanie z tym internetem jak hipis z irokezem...
Kolej istnieje w Polsce od połowy XIX wieku, a internet dopiero raczkował w latach 90-tych. Kolej w latach 90-tych na zachodzie była super rozwinięta, a w Polsce super zwinięta...
Jeśli chcesz porównać początki internetu z koleją, to bądź konsekwentny i porównaj te początki z początkami kolejnictwa - pierwsze lokomotywy były ślamazarnie wolne, głośne, paliwożerne, niewygodne, drogie i słabo dostępne, ale jakoś nikt tego nie zniszczył. Tak jak z internetem. Internet się rozwinął w stopniu niebywałym! A kolej jak się rozwija od 1989 roku? Hmmm...
03/01/2012 21:36
Autor: M.M.
---.wtvk.pl
Mości @Gubernator, internet to pierwszy przykład z brzegu, pokazujący Twój sposób rozumowania - skoro w 93 ktoś w centrali PKP stwierdził, że połączenie jest be to Twoim zdaniem "słusznie zlikwidowane". Podobnie znajdź sobie kilka osób, które w 93 twierdziły, że internet jest be i _jedynie_na_tym_ (nie patrząc na inne przesłanki, które przywołujesz - wszak dla linii kolejowych jedna dot. nieomylności centralnych decyzji w 93 roku Ci wystarczyła) oprzyj na tym swoje wnioskowanie co do jego przyszłości.
03/01/2012 21:39
Autor: Bardi78
---.oswiecim.vectranet.pl
Moim skromnym zdaniem pomysł naprawdę super.Oczywiście wymaga kosztów ale aż prosi się by pociągnąć dalej relacje z Wągrowca do Rogoźna dalej do Czarnkowa a najlepiej do Piły...:)
Przy stacji Goraj nie ma wiele zabudowań więc można zrobić łuk-łącznicę aby pociągi nie musiały zmieniać czoła.Wprawdzie mieszkam 500 km od Czarnkowa ale byłem na Sylwestra w Dębem i mam tam wspaniałych przyjaciół, a sam Czarnków to piękne miasteczko z prawdziwym browarem, sławną spółdzielnią mleczarską no i symaptycznymi i życzliwymi ludźmi:)
Trzymam kciuki za realizację tego projektu!
03/01/2012 22:20
Autor: Afi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mnie osobiście nie dziwi że mieszkańcy chcą powrotu pociągów do Czarnkowa.Od ponad roku oferta KSK była ograniczana aż do pażdziernika zeszłego roku kiedy to przestali korzystać z dworca PKS w Poznaniu. Dziś jak mozna przeczytać jest tylko 7 połączeń do Poznania - http://www.e-podroznik.pl/public/timeTableSearcherResults.do .Sam spotkałem się z sytuacją kiedy kasjerka na dworcu PKS w Poznaniu dzwoniła do dyspozytora z pytaniem czy autobus pojedzie czy nie. Ludzie korzystający z pociągów czasem nie zdaja sobie sprawy że trudniej jest tym co mają tylko do wyboru autobus lub samochód- przykład święta. Widać tutaj że po doświadczeniach z komunikacją autobusową /PKS, KSK/Czarnków jest następnym miastem gdzie mieszkańcy widzą coraz bardziej zalety pociągów.Popieram ich też.
04/01/2012 06:36
Autor: Andrzej Śmiech
---.gliwice.vectranet.pl
@Gubernator Kalifornii
Nie do końca Masz rację z tymi likwidowanymi w latach 90-tych liniami kolejowymi. Na Dolnym Śląsku poleciały m.in. takie trasy jak Lwówek-Zebrzydowa (była reaktywowana i gdy jeździło więcej pociągów - frekwencja także była niezła), trasa do Świeradowa Zdroju (ogromny potencjał turystyczny). Poza tym likwidowano także odcinku (być może mniej frekwencyjne), ale za to mające jakieś znaczenie strategiczne, bądź mogące służyć jako trasy objazdowe dla głównych linii (ich brak daje nam popalić podczas remontów bądź zjawisk atmosferycznych, których efektem jest zablokowanie linii kolejowej). Pierwszy przykład z brzegu to odcinek Strzegom-Marciszów (piękny objazd newralgicznego Wałbrzycha). Zresztą w 1991 roku zamknięto także wspomnianą przez Ciebie trasę łączącą stolicę Śląska z Trzebnicą, ta trasa jak widać także ma potencjał.
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.