Komentarze:
21/12/2011 09:53
Autor: chawlipięty i tyle
---.ssp.dialog.net.pl
No już to widzę!
Chyba że kaktus mi wyrośnie na dłoni!
21/12/2011 10:01
Autor: Aldward
---.dynamic.gprs.plus.pl
czyli realnie w 2015r. a nie w 2014r.
21/12/2011 10:02
Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
Potrzebny sukces na gwałt. Więc jadą chłopaki z zieloną farbą malować tą trawę szerokim frontem. Kibicuję jednak tej inwestycji, bo jest potrzebna. Mam przy tym obawy, czy na niej nie zakończy się owa ministerialna "wielka modernizacja".
21/12/2011 10:05
Autor: Kowal M.
---.152.50.33
@chawlipięty i tyle
Lepiej sprawdź czy już nie urósł :)
Ale minister dobrze myśli, ciekaw jestem kiedy pomyśli nad połączeniem Wrocław - Berlin Odrzanką. Wystarczy 100 - 120km/h i już jedziemy szybciej jak przez Węgliniec i przede wszystkim taniej dla pasażera i samego przewoźnika.
No i chciałbym też naprawę główną linii JG - Szklarska Poręba.
Mnie też zastanawia gdzie był Robert Wyszyński przed modernizacją E-65 Warszawa - Trójmiasto? Bo teraz obudził się, że budowa nowych linii jest tańsza od modernizacji istniejących linii! A więc Panie Robercie, dlaczego nie lobbowałeś budowy północnej części CMK? Projekt w szufladzie jest ok. 35 lat! A czy w ogóle go widziałeś?
I na miłość Boską, proszę nie pisz już artykułów typu, Łódź, Wrocław i Poznań zjednoczcie się i walczcie o KDP - to przyszłość itp. itd.
21/12/2011 10:28
Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Dobrze, że rewitalizacja a nie modernizacja i budowa nowych odcinków. W ten sposób jest szansa to zrobić w rozsądnych kosztach i najszybciej uzyskać dużą poprawę czasu przejazdu z Warszawy do Wrocławia. Większa inwestycja podniosłaby czas wykonania i koszty. Trzeba ją jednak traktować zgodnie z już funkcjonującą nazwą jako protezę (duża odległość i słaba obsługa większych ośrodków po drodze - właściwie tylko Opole i boczna stacja w Częstochowie czyli Stradom). Za to inwestycja powinna być spożytkowana dodatkowo w ruchu regionalnym i międzyregionalnym. Myślę o kierunku Opole - Częstochowa - Kielce i Częstochowa - Kraków przez Koniecpol.
21/12/2011 10:39
Autor: mg112
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A czemu nikt nie pomyśli o trasie na Wrocław przez łódź i Kalisz? Chyba tamtędy jest najkrócej, a linia też potrzebuje napraw... Chyba tylko co niektórzy na słowo Łódź dostają dreszczy;-)...
21/12/2011 10:49
Autor: Piotr_Chylinski
---.rev.snt.net.pl
Autobus do Wrocławia jedzie 7,5 godziny, najszybszy obecnie pociąg 5 godzin. Zatem uzyskanie pociągiem czasu poniżej 4 godzin, jest czasem konkurencyjnym w stosunku do autobusu.
Linia CMK jest na 160km/h, będzie na 200, linia Wrocław - Opole (E30) też na 160, brakuje tylko odcinka Żelisławice - Częstochowa - Opole.
148 km toru do modernizacji, co licząc około 2 mln za km (same tory i podtorze) daje 300 mln zł...
21/12/2011 10:51
Autor: TTK9
---.taborszynowy.com.pl
Brawo! Panowie Noawk i Massel postawią ISTNIEJĄCĄ JUŻ (specjalnie podkreślam dla "kadepowców": istniejącą już!) infrastrukturę kolejową na nogi :)
Z Wrocławia do Warszawy przez Ostrów i Kalisz może i jest bliżej o kilka km w stosunku do trasy przez Częstochowę, lecz szybciej pojedziemy szlakiem E30 do Opola zrobionym już pod 160 km/h, potem zrewitalizowanym odcinkiem do Lublińca (100 km/h), z Lublińca do na CMK przez CZęstochowę (120 km/h) i CMK. Sprawa jest analogiczna do połączeń Wrocław - Szczecin: krócej jest przez Zieloną Górę, ale szybciej przez Poznań
21/12/2011 10:55
Autor: daniel
---.opera-mini.net
@mg112 Geometria, drogi kolego, geometria lini.
21/12/2011 10:57
Autor: stach
---.tktelekom.pl
Bardzo się cieszę, że tacy ludzie jak Piotr Malepszak są dopuszczani do głosu w takich istotnych sprawach. Jest to nadzieja na racjonalny program rewitalizacji i rozwoju sieci kolejowej w Polsce.
21/12/2011 11:06
Autor: Grzegorz 2
---.6-79-r.retail.telecomitalia.it
Pamiętajcie Panowie o jednym. Na KDP na razie nie ma pieniędzy, albo po prostu nie umie sie ich znaleźć. Rewitalizacja linii jest bardzo potrzebna, ale niestety ona potrwa w naszych realiach do 2020 roku albo i dlużej. Oby jak najwięcej linii zrobili, ale... W roku 2020 bedziemy mieli siec kolejowa z predkosciami z lat 30 ubiegłego wieku. A gdzie bedzie wtedy europa? KDP bedą mieli nawet Rumunia czy Maroko. Teraz tyle sie gada, ze np Wlochy to zapasc gospodarcza. Ale jak to jest, ze tam linie KDP buduje sie od podstaw przez 24 godziny na dobe a nie od 8 rano do 16 od poniedzialku do piatku w systemie 1 robi 7 patrzy!!!
21/12/2011 11:08
Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
@pinkdotR: Nie bój nic, kolego. Wrocław, przy takim czasie przejazdu (czyli poniżej 4h) sam zapełni kilka Ex, i nie będzie potrzebował pomocy Częstochowy do ich utrzymania. A pośpiechy pojadą przez dworzec główny Częstochowa i dalej wiedenką przez Piotrków.
21/12/2011 11:09
Autor: karol
---.174.116.241
Rozumiem że gdy w 2014 zapowiedzi ministra Nowaka się nie spełnią, on honorowo poda się do dymisji!
21/12/2011 11:10
Autor: Funky Koval
---.xdsl.centertel.pl
Jak autor chce znaleźć najszybsze i najlepsze rozwiązanie, niech weźmie linijkę i przyłoży do mapy. Wyjdzie mu droga przez Łódź czyli Y. Pomysł dobry, pod warunkiem że równolegle zacznie się budować Y jako docelowe rozwiązanie.
Za to pomysły łączenia Włoszczowej z Opolem liniami po 160km/h to tylko skutek dzisiejszego oszołomstwa, które dorwało się do władzy i wymyśli wszystko, by ominąć Łódź
21/12/2011 11:15
Autor: narasławek
---.tktelekom.pl
Ogłosił to na Twitterze. Zmieścił sie w 140 znakach.
Dzieciak i gadżeciarz, nie można traktować poważnie tego co mówi
21/12/2011 11:27
Autor: Cisc
---.111.166.137
Cyt: @narasławek
"Ogłosił to na Twitterze. Zmieścił sie w 140 znakach.
Dzieciak i gadżeciarz, nie można traktować poważnie tego co mówi"
Pewnie Grabarczyk był odpowiedzialny i poważny..., gratuluję obiektywizmu.
21/12/2011 11:30
Autor: Jack1
---.160.172.70
Połączenia z Warszawy do Wrocławia i Poznania z pominięciem Łodzi. Pan minister Nowak ma chyba uczulenie na to miasto. Czyli główny dworzec dla Łodzi pozostanie w Koluszkach.
21/12/2011 11:31
Autor: RTS
---.dynamic.chello.pl
Omijać ŁÓDŹ szerokim Łukiem tam są ludzie którzy mają olbrzymie kompleksy .
21/12/2011 11:33
Autor: pinkdotR
---.174.214.50
@Piotr: Nie wątpię, że Wrocław zapełni kilka Ex jadących omawianą tu trasą. Dlatego popieram to rozwiązanie i popieram je dokładnie w takiej formie jak zaproponowano czyli rewitalizacji. Modernizacja Koniecpola do 160 czy 200 albo "kaletówka" już nie da zapełnienia wielu kolejnych Ex albo Wrocław po prostu się jej zakończenia nie doczeka i podziękuje kolei na dobre. Szkoda by było na to kasy. Lepiej zbierać na KDP.
To, co zaproponowano da stosunkowo szybko i tanio skokową poprawę oferty dla Wrocławia i z pewnością ściągnie dużo nowych pasażerów. Żeby zrobić kolejny skok i zyskać kolejnych pasażerów, trzeba wznowić projekt KDP przez Łódź i Kalisz - dużo szybciej, mniej km i większe ośrodki po drodze.
TLK przez Częstochowę i wiedenkę - zapomniałem o tym więc słusznie przypomniałeś - to powinna być również atrakcyjna oferta i warto, żeby się pojawiła.
21/12/2011 11:35
Autor: Alfajet777
---.dynamic.chello.pl
@mg112
Tak obecnie wygląda linia z Łodzi do Wrocławia .
FILM 100% trasy w 25 minut
http://www.youtube.com/watch?v=TR7tCwx1F5k
21/12/2011 11:44
Autor: Grzegorz 2
---.6-79-r.retail.telecomitalia.it
Co Wy się tak tej Łodzi czepiliście! Studjowałem tam 5 lat na Politechnice i fakt, ze miasto brzydkie i na pewno nie może mieć aspiracji Krakowa czy Warszawy, ale pod względem kolejowym było fatalnie. Tylko relacja Łódz - Warszawa jako tako ale tylko do póżnych godzin wieczornych. W nocy nic nie było. Inne relacje to już tragedia. Myślicie, ze z Łodzi ludzie chcą tylko do Warszawy jeździć?
Moim skromnym zdaniem tunel pod miastem razem z 1 dworcem w okolicach Piotrkowskiej dla obsługi wszystkich relacji dalekobieżnych jest temu miastu potrzebny, a ścislej nie miastu ale ludziom tam mieszkającym. To miasto potrzebuje moze nie KDP, ale na pewno dobrze funkcjonującą sieć kolejową!
I nie dlatego, że jakiś minister jest z Łodzi, ale dlatego, że jeżdząc przez Łódz kolei sie to będzie po prostu opłacać!
21/12/2011 11:54
Autor: carva
---.tktelekom.pl
Całe szczęście, że nasi ojcowie w latach 70-tych ubiegłego wieku potrafili przewidywać i wybudowali linię o parametrach kosmicznych na ówczesne czasy ;) Gdyby kierowali się pomyślunkiem reprezentowanym przez dzisiejszych politykierów to nadal na południe jeździłoby się wozami drabiniastymi :/
Jakoś nikt nie zwraca uwagi na fakt, że dzisiejsze dyskusje na temat skomunikowania Wa-wa- południe zaczyna się od CMK. A mamy tę linię tylko dlatego że ktoś 40 lat temu pomyslał o przyszłości a nie krótkowzrocznie o tym co jutro :/
Życzę wszystkim decydentom częstszych spojrzeń w przyszłość a nie tylko podniecanie się tym co było wczoraj :/ szczególnie Ministrom wiadomego resortu.
21/12/2011 12:14
---.icpnet.pl
civic
Olgierd Jedlina na swym blogu omawiając wykres aktywności medialnej ministra Nowaka wieszczy istotne wydarzenia:
"Jak widać w trzech przypadkach na cztery liczba wypowiedzi ministra spada zgodnie z wyraźnie zarysowanymi liniami oparcia, by na dzień-dwa przed ważnym wydarzeniem i/lub ogłoszeniem istotnej decyzji odbić się i rosnąć według równie wyraźnych linii wsparcia."
http://polokoktowiec.salon24.pl/374615,co-knuje-nowak-analiz
a-techniczna
Póki co się sprawdza. Podziwiam więc umiejętność blogera opisania zachowań ministra przy pomocy funkcji matematycznych. Wiedza ta jest tajemna dla wielu, więc korzystają z usług wróżek lub jasnowidzów. A wystarczy wysłać maila na Roztocze.
21/12/2011 12:58
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
Nooo, wykrakałem. Dzisiaj już 4 wpisy, co potwierdza, że będzie się działo. Nowaku idzie na całość:
"ten departament w PLK zostanie zlikwidowany. Proszę jednak pamiętać, że w PL będą KDP, tylko innej kategorii - Pendolino."
;>
21/12/2011 13:01
Autor: Tomh
---.internetia.net.pl
To że chcą remontować linię Opole-Włoszczowa to chwała im za to, ale najlepszym rozwiązaniem jest dokończenie budowy linii kolejowej między Wieluniem a Bełchatowem (ok. 60 km) wraz z rewitalizacją istniejących odcinków. Skorzystają na tym mieszkańcy wielu miast którzy nie mają w obecnej chwili dogodnego połączenia kolejowego z Wrocławiem czy Warszawą.
21/12/2011 13:56
Autor: KolejDE
---.6.249.99
3.5 godziny jazdy..to ile to jest km? 600?
21/12/2011 14:21
---.warszawa.vectranet.pl
krzysztof rytel
Yes, Yes, Yes !!
Miło patrzeć jak powoli realizują się kolejne postulaty Zielonego Mazowsza.
Krzysztof Waszkiewicz
Obawiam sie, ze ZM z tymi decyzjami nie ma nic wspolnego :)
21/12/2011 16:33
Autor: Jim
---.range86-143.btcentralplus.com
Tia... Niby podziemny dworzec nie ma sensu ekonomicznego. W stylu Arona powiem: modernizacja tej linii nie ma sensu ekonomicznego, i jest anty-społeczna. Lepiej było by zmodernizować do 120-160km/h odcinek Katowice - Wrocław przez Strzelce, a przy CMK na 200km/h czasy mógł by być taki sam, a zyskał by na tym GOP (po modernizacja Katowice - Kraków, również i gród Kraka) jak i inne miasta po trasie. W dodatku modernizacja przez Koniecpol, lekko potrwa do 2015, przez modernizacje odcinków z różnych źródeł finansowania.
21/12/2011 16:47
---.adsl.inetia.pl
P.J.
Jakby nie było, na pewno jest potrzebna i to szybko rewitalizacja na odcinku Opole - Lubliniec, usprawniłoby to wyjazd towarowych z Górnego Śląska. Jeśli chodzi o odcinek Lubliniec - Częstochowa Stradom tam jeden tor jest już na 120km/h więc czasem za dużo mogą tam już nie grzebać znając obecne realia
@Alfajet777
\"FILM 100% trasy w 25 minut
http://www.youtube.com/watch?v=TR7tCwx1F5k\"
Dzięki za filmik, fajna sprawa.
Na filmie od minuty 12:18 do 12:21 po prawej stronie za nasypem miała powstać stacja KDP w Nowych Skalmierzycach wg wariantu 1 i 2 (burmistrz Nowych Skalmierzyc chciała pod obecnym dworcem w tunelu - dopiero mega kosmiczny pomysł - na pewno jego zaletą była by odnowa tego zabytkowego i strasznie niszczejącego obecnie obiektu).
Od minuty 17:00 do 19:50 jest odcinek Międzybórz Sycowski - Grabowno Wielkie
- ten odcinek nadaje się jak do najszybszej rewitalizacji. Widać na filmie jak po wyjeździe z Międzyborza wjeżdża się dosłownie nie w las a w puszcze gdzie roślinność normalnie znajduje się w skrajni taboru. Stan toru pozostawia wiele do życzenia, widoczne są już wprowadzone od kilku lat w postaci wskaźników W8 i W9 oraz wyrastające jak grzyby po deszczu wskaźniki D6 razem z W14. W przeciągu ostatniego roku na tym odcinku wykoleiły się dwa poc. towarowe, a co najmniej jeden uległ rozprzęgnięciu na szlaku (co najmniej bo akurat o tym przypadku się dowiedziałem). Po za tym dalsza trasa z Grabowna do Wrocławia też nadaje się do rewitalizacji (w przeciągu roku jedno wykolejenie towarowego). Ciągłe zwolnienia a z Długołęki do Wrocławia Psiego Pola to powalające z nóg ciągłe ograniczenie do 40 km/h... brak słów.
I niech ktoś jeszcze powie, że nie ma tam potrzeby zrobienia rewitalizacji, to niech się najlepiej w głowę popuka
21/12/2011 16:51
---.adsl.inetia.pl
P.J.
@Jim
"modernizacja tej linii nie ma sensu ekonomicznego, i jest anty-społeczna. Lepiej było by zmodernizować do 120-160km/h odcinek Katowice - Wrocław przez Strzelce, a przy CMK na 200km/h czasy mógł by być taki sam, a zyskał by na tym GOP"
Sam jesteś anty-społeczny, a trasa Wrocław - Katowice - Kraków będzie robiona mimo wszytko w ramach modernizacji sieci TEN-T
21/12/2011 16:54
---.205.75.214.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
kryniczanin
W końcu myślenie na poziomie.
21/12/2011 17:32
---.adsl.inetia.pl
Robert Wyszyński
KW:
"Obawiam sie, ze ZM z tymi decyzjami nie ma nic wspolnego :)"
Z samymi decyzjami może nie, ale z POSTULATAMI było chyba pierwsze - dobrze to pamiętam. Ściśle: Opolskie Biuro Koordynacji Komunikacji Kolejowej (będące opolskim "ramieniem" ZM) postulowało "protezę" w latach 2004/2005 - i to w wersji moderny do 160 km/h. Tylko że wtedy nie nazywało się to "proteza" - chrzcin imiennych dokonał bodaj Kolejarz 65.
Na tamten czas to był iście "szatański" pomysł i s-f do kwadratu. A dzisiaj...? Ktoś posiał ziarno, ktoś je kultywował, ktoś podlewał ziarenko, dzięki komuś wreszcie wykiełkowało - tak to jest. Dużo będzie podczepionych "ojców" tego sukcesu - jest już pierwszy - w randze nowego ministra, który jeszcze miesiąc temu nie wiedział o czymś takim, jak "proteza".
Tak samo było z CMK, tak samo jest i będzie z rasowym KDP. Można temat odsuwać, tłumacząc się "kryzysem" i "kosmiczną" inwestycją, równolegle budować 10 NOWYCH ciągów drogowych (bo tu "kryzysu" nie ma, "kosmosów" też - zawsze mnie bawi ta dysproporcja kosztowa oraz mentalna), ale nie uciekniemy od tematu.
Niedasie :-)
Krzysztof Waszkiewicz
Kazda oczywista koncepcje przypiszemy zaraz ZM. Dyskusje na ten temat odbywaly sie w gronie MKolskim od dawna - bo problem polaczenia Wrocławia z Warszawą nie pojawil sie w roku 2004. Co do ojcow - to Ty wlasnie probujesz podczepiac "swojego" :)
21/12/2011 21:30
Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Chciałbym wrócić do genezy CMK - linia ta budowana była pod przewozy węgla dla elektrowni znajdujących się w centralnej i północnej Polsce. Przyczyną podjęcia budowy było wyczerpanie możliwości przewozowych równoległych linii, wiedenki i ósemki. W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych kolej przewoziła olbrzymią masówkę, dużo więcej niż dzisiaj.
Porównywanie więc CMK z KDP nie jest całkiem słuszne, w pierwszym przypadku motorem budowy był transport towarów w drugim ludzi. A dla PKP znacznie większym źródłem dochodu są towary a nie pasażerowie.
http://kalendarium.polska.pl/wydarzenia/article.htm?id=81824
22/12/2011 01:22
---.adsl.inetia.pl
Robert Wyszyński
Krzyśku
A ja czasem (powtarzam: CZASEM) mam takie dziwne wrażenie - wolno mi jako i Tobie - że z punktu widzenia warszawskiego: to co nie warszawskie, podlega jakiejś "cenzurze" i dziwnym komentom.
Nie Ty byłeś na Opolszczyźnie w tamtych latach, nie Ty wtedy tu działałeś społecznie i pismaczo, więc nie wiesz jak tu było. Dyskusje mikolskie - owszem zdarzały się - ale OFICJALNIE taki postulat na piśmie UMWO do PLK, MI (czy jakie to wtedy było) zaprezentowało opolskie biuro wraz z UM - takie są fakty. MODERNA odcinka Opole - Częstochowa - CMK do 120 - 160 km/h. Propozycja w ramach POIiŚ - tak to szło.
I ja potrafię im to oddać, choć - gdybym był jedynie bufon nadęty - powiedziałbym, że ___na Opolszczyźnie___ "tylko" ja lansowałem protezę, bo napisałem o tym kilkanaście artów w prasie branżowej, regionalnej i powiatowej + kilka pism oficjalnych oraz kilkadziesiąt nieoficjalnych oraz odbyłem wiele, wiele rozmów - nie tylko z tym, o kim sobie w tej chwili pomyślałeś :-)
Piotra jeszcze chyba nie było w PLK, kiedy w wywiadzie telefonicznym z Szafrańskim (prawie 2 godzinnym - dla drukowanego RK) prócz ścisłych treści wywiadowych, namawiałem i argumentowałem protezę jako KONIECZNOŚĆ do jak najszybszej realizacji. I wiedziałem, że będzie ciężko (bo Ygrek, Grabarczyk itp.), ale też wiedziałem że OKOLICZNOŚCI oraz właściwi LUDZIE we WŁAŚCIWYCH miejscach WRESZCIE się pojawią. Tacy jak Massel i ten "tajemniczy" drugi - plus reszta :-)
Tak to działa. Tak WSPÓLNA "myśl" stwarza rzeczywistość z buforem czasowym.
I KDP w podobny sposób powstanie.
Po prostu potrafię oddać ZM to co im się należy, tak jak Kolejarzowi pierwszeństwo w kapitalnym lansie "Kaletówki" (i protezy także), a Tobie prym w kapitalnej promocji kolei i jej parametrów linowych poprzez świetne filmy - Bahn TV się chowa. Nota bene WARSZAWSKIEMU "Zielonemu Mazowszu", z wówczas oddziałem opolskim.
A że to wielka PRACA ZBIOROWA - to o tym dobrze wiem. I jeszcze DUUUUUUUUUUŻO przed nami wszystkimi. Jedno jest pewne: w obliczu rezygnacji (chwilowej, hi, hi) z Ygreka - parametry protezy należy wyżyłować na maksa, nie widzę tego inaczej.
No cóż, UMWO chyba dostało pismo w tej sprawie - jako odpowiedź na ich pismo - pewnie się ucieszą :-) Wszelkie tego typu pisma podlegają pod ustawę o info publicznym, wiec spoko - żadna "tajemnica".
A że Nowak będzie największym "ojcem protezy" i kolejowym "zbawcą" Wrocławian - nie mam żadnych wątpliwości - ale spoko, nie w tym sedno.
Krzysztof Waszkiewicz
Robert: Nie rozumiem tych wtretow "warszawskich". To ma byc branie mnie pod wlos? I co z tych wystapien ZM wyniklo?
Prawdziwe dzialania to mamy teraz i odpowiadaja za nie konkretni ludzie. Przypisywanie sobie lub komus cudzych zaslug jest smieszne :)