rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2011-12-15 14:45:33
(źródło: wś, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Balczun: Montownia w Szczecinie wciąż nas intersuje

– Nie ma żadnej decyzji, że zakończyliśmy ten projekt. A co więcej, jest decyzja odwrotna, że ten projekt kontynuujemy – powiedział Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo o projekcie stworzenia montowni wagonów w Szczecinie wspólnie z chińskim partnerem. 

 Fot. PKP Cargo Fot. PKP Cargo

Szef największego przewoźnika towarowego w Polsce odniósł się w ten sposób do informacji, które kilka dni temu pojawiły się w prasie, że PKP Cargo uznało projekt montowni wagonów z chińskich podzespołów w Szczecinie uznał za nieopłacalny i z niego zrezygnował.

– Spółka została w listopadzie przedłużona o kolejny rok. Nie tylko dlatego że jeszcze nie zakończyliśmy pracy w sensie przygotowania studium wykonalności i nie mamy jeszcze satysfakcjonującej ceny, ale również dlatego, że pojawiły się inne podejścia do tego projektu z naszej strony i ze strony Chińczyków. Rozmawiamy z nimi na ten temat i być może zmodyfikujemy trochę nasze założenia na ten temat, bo być może zrobiliśmy błąd metodologiczny u samych podstaw tworząc taką wizję funkcjonowania tej spółki. Ja w tej materii cały czas jestem optymistą. Uważam, że połączenie naszego potencjału, który mamy w Szczecinie z potencjałem chińskim jest bardzo dobre – wyjaśnił Wojciech Balczun.

Zaznaczył przy tym, że projekt ten nie będzie miał negatywnych konsekwencji dla polskich producentów. – Wcale się to nie musi odbywać w jakieś kontrze wielkiej do polskich producentów taboru, bo my też przecież nie uzależnimy się od jednego dostawcy. Zawsze to będzie jakoś tam zdywersyfikowane i jak widać na polu modernizacji lokomotyw potrafiliśmy pogodzić żywioły, które bardzo często obrzucają siebie różnymi inwektywami w mediach. Zarówno Pesa, jak i Newag siedziały z uśmiechem na twarzy przy jednym stole podpisując kontrakty z PKP Cargo na początku tego roku. Nie uważam więc, żeby to było jakieś wielkie zagrożenie dla producentów polskich, zwłaszcza że tych polskich producentów już praktycznie nie ma. Mamy Tabor Szynowy Opole z przejętym Ostrowem i praktycznie nic. Świdnica to są Amerykanie. Gniewczyna to Słowacy. W rzeczywistości jest zatem trochę inaczej niż się pisze w prasie - tłumaczył prezes PKP Cargo.

Zaprzeczył także informacjom jakoby to realizacja tego projektu mogła zaszkodzić procesowi prywatyzacji PKP Cargo. – Nie ma też żadnego powiązania – chciałbym to bardzo jasno powiedzieć – naszej decyzji o przedłużeniu funkcjonowania spółki o kolejny rok z procesem prywatyzacji PKP Cargo. Nigdy nie było żadnego sygnału z żadnego źródła politycznego, czy właścicielskiego, że jest tutaj jakieś powiązanie wątków. To jest czysto pragmatyczna, biznesowa decyzja – powiedział Wojciech Balczun. – Tak naprawdę nie wiem, kto jest zainteresowany zakupem PKP Cargo, bo to jest wiedza właściciela. My robimy swoje – dodał.

Wojciech Balczun nie krył również swoich obaw związanych ze współpracą z partnerem z Kraju Środka – Ja oczywiście nie przesądzam, że ten projekt z Chińczykami wyjdzie. Zawsze się asekurowałem. Również dlatego że to nie jest łatwa współpraca, bo różnice kulturowe, w zakresie kultury korporacyjnej są tutaj istotne. Inaczej się proceduje w porządku prawnym chińskim, a inaczej się proceduje w porządku prawnym polskim – stwierdził.

Zapewnił jednocześnie, że kolejnego przedłużenia działalności spółki odpowiedzialnej za przygotowanie studium wykonalności montowni w Szczecnie nie będzie. - Na pewno dłużej niż do listopada 2012 roku ta spółka w takim wariancie, w jakim teraz funkcjonuje czyli SPV nie będzie działała. I albo ulegnie automatycznej samodegradacji, albo przekształcimy to w nasz docelowy projekt, czyli polsko-chińską spółkę joint-venture – wyjaśnił Wojciech Balczun.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
2
Komentarze:
15/12/2011 18:48 Autor: astolan2
---.lan.bermudy.net
Przepraszam, że nie napiszę nic co do tematu, tylko przyczepię się do załączone zdjęcia: \"Panie Prezesie Balczun, miałem Pana za poważnego człowieka...ale te odznaczenia w klapach....to właśnie klapa...\" Dla mnie ta wątpliwa ozdoba to niestety kulejarskie pajacowanie, rodem z PRL. żenujące i pasujące tylko do obszczymurów, czyli zwiącholi. pozdrawiam
15/12/2011 19:59 Autor: handel
---.dynamic.chello.pl
TO jest identyfikacja z firmą. Byle kto chodzi w garniturze, ale mundury mają nieliczne firmy i z tego co widzę to wszyscy sobie chwalą mundury,ponieważ z daleka widać z kim siema do czynienia. Jeśli podejdzie do Ciebie facet w garniturze to nie wiesz kto to i na jakim stanowisku. Jesli w mundurze, to od razu widać kto to i większosć ludzi domyśla się, że im wiecej na patkach tym wyzej postawiona persona.
Powiem wiecej. Osoby pracujace w firmach nie posiadających mundurów chwalą firmy je posiadajace i żałują, że same takiego czegos nie mają.
A co do astolan2 to powiem krótko: nie wszystko złe co z PRL-u. Powiedz facetowi w wojsku amerykańskim, czy starży pożarnej, czy pilotom nawet cywilnym, że ich mundury są rodem z PRLu. Po prostu jest to forma identyfikacji z firmą i to bardzo dobra forma. Powiem tak, jak idzie sie na jakieś spotkanie i pojawi się ktoś z cargo w mundurze, to większosć ludzi wie, że to kolejarz. Pracownicy, nawet prezesi z DB Schenker, CTLu czy innych prywaciarzy nie mają mundurów i wyglądają tak samo jak np dziennikarz, pracownik firmy spedycyjnej czy kierowca jakiegoś prezes.
Dlatego zdecydowanie popieram noszenie mundurów w sytuacjach związanych ze swiętami w różnych firmach. Uważam, że to bardzo dobry pomysł ;)
15/12/2011 21:25 Autor: młotkowy
---.dynamic.chello.pl
Ja też do zdjęcia - do dresu może się pan nie czesać (wiem że to nieład zamierzony), ale występowanie w mundurze z takim bajzlem na głowie do kpina z firmy.
15/12/2011 21:59 Autor: stach
---.ip.netia.com.pl
Czepiacie się pierdół wynikających z jakichś konwencji. Wach lubił w mundurze paradować, a kolej niszczył... Ważne kto co ma w głowie, a nie jakie gajerki nosi.
15/12/2011 23:48 Autor: Czaro
---.adsl.inetia.pl
@astolan2

Nie czepiaj się munduru kolejowego, bo zielonego pojęcia nie masz o czym piszesz jaki PRL człowieku? Wszyscy piloci cywilni wszystkich linii lotniczych na świecie noszą mundury tak samo marynarze chociaż NIKT im nie każe ale taka jest po prostu TRADYCJA i każda firma stosuje swój wzór. Tak samo jest na kolei i zwiąchole nic do tego nie mają i bardzo źle, że np. u prywaciarzy czegoś takiego nie ma. I nie chodzi tu o konduktorski uniform jak w PKP IC, bo tutaj też każdy przewoźnik sam ustala ale o reprezentacjny wyjściowy mundur, który jest wspólny dla wszystkich spółek które należą do ZPK. (choć tutaj na dystynkcjach widzę jednak inny wzór czyżby Cargo swój własny jednak ustaliło?)
16/12/2011 09:01 Autor: Cargul
---.tktelekom.pl
A tak przy okazji dobrze ze firma uruchomi produkcję tanich wagonów - będziemy mogli tanio wozić węgiel a jeszcze możemy je sprzedać innym przewoźnikom. Dobry pomysł i dobre podejscie do niego.
16/12/2011 11:46 Autor: rosomak
---.95.202.107
Cargule, ten Wasz Balczun i reszta spadów -Bóg raczy wiedzieć skąd, oczywiście poza wiadomymi "menadżerami" z CTL, a dużo ich w Cargo - oj, dużo i cokolwiek za dużo, działają tylko i wyłącznie dla siebie, na pewno nie na rzecz Spólki Cargo. A mundury kolejowe, to cały zarząd tudzież dyrektorzy biur centrali i dyrektorzy zakładów obstalowali sobie na koszt firmy, na Wasz koszt. Po co, żeby raz w roku na "obchody"założyć mundur kolejowy??? Większość z nich to tacy kolejarz, jak z koziej d...y trąba! Zbędne koszty, wkrótce pewnie ich "spuszczą", a nowi też zechcą się stroić w "firmówkę". Niekończąca się opowieść...
@Czaro, zgadzam się z Tobą, niech to będą "mundury firmowe", ale nie kolejowe, bo to już nie ta kolej, to tylko firmy i firemki kolejowopochodne i kolesiowozależne. Nie obrażać prawdziwych jeszcze żywych kolejarzy.
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Metro: Pierwsza tarcza wgryzła się w ziemię

    Metro: Pierwsza tarcza...

  • Ulica Puszkina po remoncie torowisk

    Ulica Puszkina po remoncie...

  • Otwarcie linii tramwajowej do Łostowic

    Otwarcie linii tramwajowej do...

  • XIX Parada Parowozów w Wolsztynie

    XIX Parada Parowozów w...

  • Warszawa Wschodnia jak nowa. Niebawem otwarcie

    Warszawa Wschodnia jak nowa....

 
Newsletter
by