Komentarze:
06/12/2011 10:02
Autor: thomas
---.superkabel.de
Nowak sie chwali 300 mln dodatkowo na inwestycje a 700 mln niezaplaconych rachunkow - ha,ha,ha
06/12/2011 10:11
Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Może podzielmy Polskę na dzielnice i będzie bezpieczniej bo bardziej elastycznie.
06/12/2011 10:23
Autor: bc1953
---.unknown.vectranet.pl
@thomas, w spółkach prawa handlowego jest zupełnie inne księgowanie niż w budżecie domowym. Lecz nawet w domowych wydatkach bierzemy kredyty, inwestujemy a jednocześnie normalnie funkcjonujemy/ inaczej nie spłacimy kredytów/. Konkludując nie wszystko jest takie po prostu jak w Twoim wpisie.
06/12/2011 10:24
---.xdsl.centertel.pl
fastcracker
szykuje się największy w historii polskiej kolei bałagan rozkładowo-taryfowy
06/12/2011 10:25
Autor: Beata
---.ip.netia.com.pl
Może związki się obudzą z letargu.....wynegocjują jakiś Pakt Gwarancji Pracowniczych dla pracowników.....Cały rok oddelegowania tylko po to aby po roku pracownikom z ich składek dać paczki to trochę za mało na "działalność związkową"
06/12/2011 10:35
Autor:
---.play-internet.pl
Beatko paczkę masz ze swoich składek a nie od związku ,wypisz się wiesz jaką mega pakę sobie zrobisz na dzieciątko.
06/12/2011 10:39
Autor: Pasażerk
---.200.50.90
Podzielić i sprzedać obcym. To POlityka Tuska. Nasi przodkowie potrafili zbudować a te rządzące Polską nie potrafią utrzymać. Jak jeszcze długo będą niszczyć Polskę?
06/12/2011 10:55
Autor:
---.play-internet.pl
Rząd dalej dobija polską kolej.... a zaczęło się od 2008 roku...
06/12/2011 11:06
Autor: Rico
---.tktelekom.pl
Panie Marszałku Matusiewicz a jaki ma pan pomysł na dalszą działalność przewozów niech nam Pan zdradzi co dalej jak zlikwidujecie Przewozy Regionalne, czekamy na to co dalej ?Jeżeli Pan i pana koledzy likwidują to co wzamian
06/12/2011 11:22
Autor: zainteresowany
---.tktelekom.pl
Ciekawe co dostanie marszałek Mazowsza. Wszak jest największym udziałowcem!
06/12/2011 11:24
---.189.72.21
JaceK
"Marszałkowie zakładają, że po 1 stycznia 2013 r. spółka Przewozy Regionalne będzie dalej istnieć.(...)"
Czyli będziemy mieli powtórkę z PKP S.A. - 15 spółek wojewódzkich (albo mniej - jak przewozy z kilku województw połączy się w jedną grupę - coś na kształt grup zakupowych na przykład), a nad tym czapa na Wileńskiej w Warszawie? - Tak to należy rozumieć? Dzielimy PR, ale nie ruszając centrali - bo ci z góry zablokują ten podział???
06/12/2011 11:33
Autor: aaaaaeee
---.opera-mini.net
Dlaczego nikt nie raczy dodac ze to koniec pociagow Interregio?? dla pasazerow to bedzie katastrofa rowniez dla tych co jezdza tylko PKP Intercity bo brak konkurencji to najgorsze co moze byc
06/12/2011 11:58
Autor: SU45-011
---.tktelekom.pl
"jedyne wartości Przewozów Regionalnych to ludzie i tabor. (...)"
no właśnie centrala PR-ów zaczeła złomować tabor trakcyjny (lokomotywy SU45) chyba po to, żeby marszałki nie miały zabradzo co dzielić ....
06/12/2011 11:59
Autor: Marcin_1
---.227.131.123
najciekawsze będą rozkłady jazdy na liniach przebiegających przez więcej niż jedno województwo...
06/12/2011 12:07
Autor: D333
---.147.191.6.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
"Pic na wode, fotomontarz" wszysto po to by nowe spółki samorządowe nie przejęły przewozów od PR i nie zepchnęły tego dziadostwa z setkami tysięcy etatów, czapą warszawską i marszałkiem Strózikiem na boczny tor. Marszałkowie powinni olać to co teraz słyszą i robić swoje - całkowicie swoje koleje.
06/12/2011 12:55
Autor: JSB
---.okwf.fuw.edu.pl
Za 392 dni kupuję dobry samochód.
06/12/2011 13:02
Autor: Autor
---.play-internet.pl
I co? PR będą nadal istnieć tylko po torach będą jeździć mniejsze wydzielone spółki regionalne? To będzie jak z Grupą PKP i jej spółkami? Ale bajzel będzie...
06/12/2011 13:26
Autor: były kolejarz
---.internetdsl.tpnet.pl
Ile nowych stanowisk dla kolesi. BRAWO
06/12/2011 13:28
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
Ale po pierwsze dla własnych kolesi, a po drugie o wiele mniej niż obecnie dla cudzych :P
06/12/2011 13:41
---.aster.pl
psim
Marszałkowie są jak Kubuś Puchatek.
Im głębiej zaglądają do słoiczka, tym bardziej nie ma tam pomysłu jak rzecz przeprowadzić (tj. miodku).
06/12/2011 14:46
---.tubes.com.pl
P.J.
Jak najbardziej zgadzam się z przedmówcami.
Niestety przekazanie połączeń międzywojewódzkich do PICu skończyło się na wielu liniach niczym innym jak tylko ich fizyczną likwidacją odcinając połowę regionów od dostępności do kolei. Jedyną "ambicją" PICu jest zachowanie połączeń na kółeczku Warszawa - Poznań - Wrocław - Katowice - Kraków - Warszawa z odnogami: Kraków - Przemyśl, Poznań - Szczecin, Warszawa - Gdynia, Warszawa - Białystok, Warszawa - Lublin. Resztę można dla nich śmiało zaorać.
Dzięki PRom i prowadzonym InterRegio wiele linii nadal miało utrzymane połączenia ze światem. Jednak komuś bardzo zależy na tym, żeby pociągi nie jeździły...
Koje samorządowe, zamiast prowadzić ruch pociągów w województwie i całej jego sieci, skupiają się tylko na prowadzeniu ruchu do stolicy danego województwa. Na pograniczu województw, kolej ludziom już się nie należy...
@Marcin_1
"najciekawsze będą rozkłady jazdy na liniach przebiegających przez więcej niż jedno województwo..."
Dokładnie, a jeszcze bardziej dobitnie nie będzie go po prostu wcale
@JSB
"Za 392 dni kupuję dobry samochód."
No czasem może być to jedyna alternatywa, ale też celowe działanie co niektórych aby mieć większe wpływy do dziury bez dna (budżetowej) z akcyzy na paliwo - krótko mówiąc aby wszyscy Polacy mieli auta i żeby rządzący nie musieli płacić na ta okropną i kasą żerną kolej. A, że samochód sam w sobie jest skarbonką bez dna, (szczególnie dla zarabiających około 2000 zł) to już nikogo nie obchodzi.
@fastcracker
"szykuje się największy w historii polskiej kolei bałagan rozkładowo-taryfowy"
Również podpisuje się pod tym zdaniem i pozwolę je sobie jeszcze raz powtórzyć:
SZYKUJE SIĘ NAJWIĘKSZY W HISTORII POLSKIEJ KOLEI BAŁAGAN ROZKŁADOWO-TARYFOWY.
06/12/2011 15:36
Autor: Kent
---.238.64.20.ip.abpl.pl
Ja jest wielkim fanem kolei i przeciwnikiem tworzenia nowych spółek ale... Przewozy Regionalne a konkretnie ŚZPR przez ostatnie lata autentycznie szkodził pasażerom, szkodził władzom województwa, szkodził sobie. Na wszystko mają jedną odpowiedź "nie da się". Paradoksalnie te nieroby administracyjne z Katowic wychowały sobie coś takiego jak Koleje Śląskie. W żadnym regionie Polski w którym kolej jeszcze 10 lat temu miała ogromne znaczenie - nie doprowadzono przewozów pasażerskich do takiej stagnacji jak tutaj. Nie dziwcie się więc że pogrzeb Przewozom Regionalnym urządzi marszałek województwa śląskiego. I niech zwiąchole nie liczą, że ludzie popierają PR bo to instytucja którą ludzie tak samo nie lubią jak PZPN!!!
06/12/2011 16:14
Autor: Kflik
---.8.104.65
PRy sama są sobie winne, ale inna sprawa, że z próżnego to i Salomon nie naleje.
Niestety znamy juz termin a nie ma żadnych innych ustaleń co sugeruje, że będzie wielkie zamieszanie.
zwłaszcza jesli czytam, że nie wiadomo jak ale ma byc najprościej i że wszyscy sobie sami ustalą szczegóły współpracy (w rozmowach przy piwie choć?)
Ciągle zapominam też znaleźć informację ile za km dostają Koleje Śląskie.
06/12/2011 16:48
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
Etam znamy termin... Wszystkie spółki powstałe po podziale będą solidarnie odpowiadać za zobowiązania sprzed podziału. I pierwsza z wydzielonych spółek, która straci płynność spowoduje efekt domina. Dodatkowo PLKi, Energetyki i inne takie będą *musiały* zgłosić do sądu wnioski o zabezpieczenie na dzielonych aktywach.
W tej chwili zobowiązania to mniej więcej roczny fundusz płac. Czyli żeby się nie powiększały - trza by go ściąć o minimum 5%, czyli wytrzebić 5% jawnej i ukrytej biurwy. Oraz minimum drugie tyle, żeby w rozsądnym czasie pospłacać to co jest bez dosypywania kasy.
No łej. Na to związkowa wadza nie pozwoli. Zwłaszcza, że żeby to zrobić od początku 2013 - ogłosić trza by *konkrety* teraz-zaraz. Żeby biurwa wylazła na tory protestować w czasie zmiany rozkładu/pierwszego ataku zimy :DDD
Albo samorządy liczą na umożliwienie ogłoszenia upadłości PR'ów, albo na pretekst do uwalenia przewozów regionalnych jako-takich. Ewentualnie należy im wybaczyć, ponieważ nie wiedzą co czynią.
06/12/2011 16:52
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
Edit: 5% zatrudnienia, ale tylko w grupie jawnej i ukrytej biurwy
06/12/2011 17:25
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci
Model podziału PR-ów jest totalnie bez sensu, bo:
1) Zniknie większość połączeń między 2 regionami
2) Znikną skomunikowania
3) Pociągi będą dojeżdżać do granic województw
4) Oddzielne, nigdzie nie honorowane i z losowymi taryfami, bileciki
5) Koniec połączeń IR i odcięcie wielu regionów od świata.
Matusiewicz nie razi sobie z KŚ a będzie kombinował, jak rozłożyć kolej regionalną w całym kraju.
Sytuacja PR jest zła, ale Moraczewski pokazał, że można.
Jeśli marszałkowie nadal nie rozumieją po co jest kolej, zwłaszcza regionalna to niech lepiej się zajmą czymś innym. Powoływanie lokalnych kolejek obciąża tylko kieszeń pasażera (brak wspólnych ofert, problemowy zakup 1 biletu PR na całą trasę, chamskie odebranie wykupionych zniżek) i utrudnia mu życie (brak skomunikowań itp).
Jeśli podział, to na 3-4 silne kompanie i likwidacja kolejek marszałkowskich, do tego oferty jak dotychczas (regiokarta, turystyk, karnet, możliwość wykupu ulg pracowniczych 33 i 50%), ale to w 2015, do tego czasu oddłużenie i inwestycje taborowe. Bo w 1 wspólny bilet i oferty nie wierzę, teraz takie KM tylko honoruje jednorazowe, a PKP SKM żadnych... A zawsze znajdzie się taki Matusiewicz czy inny Woźnak, co powie nie i koniec, granica, mur i tylko Aron będzie szczęśliwy.
Naprawę powinno się rozpocząć od zburzenia murów granicznych, zwrotu budyni i części wagonów SPOT oraz ED74 do PR-ów. Uwalenie zakupu 70 ezetów to była czysta dywersja i działanie na niekorzyść własnej spółki.
Marszałkowie ! Zacznijcie jeździć pociągami! Wojewódzkie to mogą być PKSy, które notabene poległy, a nie półki kolejowe !!!
06/12/2011 17:26
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci
Związkowcy, idźcie do górników! Zmieciecie marszałków razem z rządem!
06/12/2011 17:33
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
@Arrivederci: no ale to wszystko się dzieje *już*. A jak jest jakaś jaskółka (typu Zamość - Jarosław), to z takim rozkładem, żeby przez przypadek nie można się dogodnie przesiąść. I to PRowy beton zamawia takie rozkłady. Samorząd jest czysty (co wcale nie znaczy, że bez winy).
06/12/2011 18:11
---.telpol.net.pl
Goloos
Jestem jak najbardziej za podzieleniem na koleje wojewódzkie przy założeniach:
1. Utworzenie z PR Sp.z o.o. jako IR Sp. z o.o. czyli konkurencja między regionalna dla IC. (zostawienie im trochę taboru)
2. Zachowanie dotychczasowych ulg pracowniczych !
3. Widełki i stawki za "km" powinny być ustalane przez odgórny urząd (UOKiK czy cóś) dla wszystkicj 16 spółek.
4. Przejęcie przez 'Koleje Wojewódzkie' taboru po PR i odpowiedniej ilości pracowników (nie ADM).
06/12/2011 18:17
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
Hahaha. Zaśmiała się królewna i umarła.
06/12/2011 18:31
Autor: Kflik
---.silesialan.eu
ale to może byc realizowalne (może krolewna jednak przeżyje?)
To znaczy tak:
PRy nadal posiadaja tabor(i tak mają nie byc szybko zlikwidowane...) ale to spółki bardziej samorzadowe zatrudniają pracowników i uruchamiają (bardziej samorządowe) pociągi. Tabor wynajmowany od PRów. Jeśli PRom zostanie "wolny" tabor to może wynająć pracowników od spółek bardziej samorządowych i uruchomić IR. Z resztą niektóre samorządy byłyby tym zainteresowane np. Szyndzielnia czy też Łódź - Kraków bo bez nich jest ryzyko przeniesienia TLK z CMK na trasę przez Częstochowę) więc dogrywanie obiegów Regio + IR można przygotować już wcześniej.
Jeśli do tego dodać solidną(co nie znaczy bardzo tanią, tanie mogę byc oferty kazdego z przewozników oddzielnie) wspólną taryfę to miałoby to szansę działać.
06/12/2011 18:47
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
Nie może. Ponieważ herbata od mieszania nie robi się słodsza. Robi się słodsza od wsypanego do niej cukru. Proces mieszania tylko i wyłącznie przyspiesza równomierne rozłożenie się słodyczy.
Etap wsypywania cukru mamy za sobą (oddłużenie i sprzedaż udziałów - bagatela 3,5 miliarda) - posilili się ci, który wiedzieli gdzie włożyć słomkę. Wręcz gdzie zainstalować kraniki, bo sami dosypywanie cukru zaplanowali.
Obecnie stado hien krąży wokół tematu, bo można sporo zarobić na wymyślaniu jak mieszać oraz na samym mieszaniu. Ale to bez dosypania cukru nic nie da. Dlatego albo ktoś zapłaci za cukier (tak z miliard), albo będzie co ma być. Czyli będzie gorz(ki)ej.
06/12/2011 18:50
Autor: Kflik
---.silesialan.eu
a z tymi Jarosław - Zamość nie jest tak źle.
na wszystkie można czymś dojechać do Jarosławia.
na 7:18 jest Regio z Rzeszowa (13 minut na przesiadkę)
na 10:45 jest Regio z Rzeszowa (10 min na przesiadkę) a wcześniej TLK z Wrocławia (ok. pół godziny)
na 13:11 jest TLK z Warszawy p. Kraków (6 min oczekiwania)
na 15:48 jest IR z Łodzi p.Kraków (7minut) a wczesniej Regio z Rzeszowa(18minut)
ostatni w dobie jedzie z Rzeszowa i jest skomunikowany z Ex Małopolska(5min) oraz przyspieszonym Rzeszowianin z Krakowa (24min).
powroty:
z pierwszego Jarosław p. 6:06 przesiadka na Regio do Rzeszowa(6min) oraz TLK do Szczecina(19min)
z poc p. 10:00 jest Regio do Rzeszowa(6min) oraz IR do Łodzi(26min)
z poc p. 11:55 jest Regio do Rzeszowa(22min)
z poc p. 13:19 jest na przystanku Munina natychmiastowe(2min) skomunikowanie z Regio do Rzeszowa, albo w Jaroslawiu za 36min TLK do Wrocławia
z poc p. 14:57 jest Regio do Rzeszowa(12min) a za pol godziny TLK do Warszawy p.Krakow
ostatnia para jedzie do Rzeszowa ale poza tym tu jest najgorzej ze skomunikowaniami (tyle ze to juz wieczor) wersja wakacyjna jedzie zbyt pozno by zdarzyc na (nocny) TLK do Wrocławia
06/12/2011 19:07
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
W doope se wsadź *dwie* przesiadki. Chciałem się niedawno przejechać z jedną. Efekt: ściąganie w trybie awaryjnym sąsiada, bo nie miałem w bagażu ocieplanego namiotu.
06/12/2011 19:11
Autor: Kflik
---.silesialan.eu
to już inny problem znany w całym kraju i u "wszystkich" przewoźników....
natomiast uważam, że przedłużanie każdego pociągu do Rzeszowa byłoby może błędem(to dodatkowe 51km a często polegałoby na dublowaniu innego pociągu).
Da się też z jedną przesiadką można w końcu z TLK/IR wysiąść w Jarosławiu, są takie w przykładach.
Rozumiem, że wersja z dojazdem z Horyńca do Świnoujścia bez przesiadki, każdym z wymienionych pociągów byłaby najlepsza;)
06/12/2011 19:18
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
No jak dla mnie akurat niekoniecznie do Świnoujścia. Tyle, że przecież nie o to chodzi...
06/12/2011 21:34
Autor: okokc
---.v4.arkomnet.eu
I bardzo dobrze !
Przynajmniej będzie wiadomo do kogo należy ruch lokalny i kto jest za niego odpowiedzialny.
PR Wa-wa będzie się zajmować IR-ami bo to im dobrze wyszło a być może przejmą TLK bo to IC słabo wyszło. A IC niech się zajmie Expresami i międzynarodowymi.
Niech wojewódzkie jeżdżą przez np. max. trzy województwa lub regiony, PR-y po całym kraju i każdy łyknie z tego tortu. Następnie trzeba to towarzystwo oddłużyć , zmienić zasady dofinansowania ( dopłata do biletu a nie do wspólnego wora ) i niech walczą o klienta . Szerokiej drogi !
06/12/2011 21:57
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
Srututu. Na sporej części sieci ruch regionalny nie istnieje. Poza kulejorzami dojeżdżającymi do pracy. A praktycznie cały ruch bezzniżkowy jest de facto ruchem dalekobieżnym z wymuszonymi przesiadkami.
06/12/2011 22:09
Autor: Krzysztof K.
---.unknown.vectranet.pl
@ Jedlina z 16:48
Ja to Wiem i Ty to wiesz. Ty to nawet napisałeś explicite, ale większość zapewne tego nie zrozumiała, bo nie zna podstaw prawnych.
Ja bym się raczej zastanawiał jaka inżynieria jest przygotowywana, żeby to jednak na siłę podzielić. Bo chcieć to móc i nikt nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne. - Ja chcę cukierka mamo (i kolejkę elektryczną) i już!
Może znów ktoś komuś zapłaci jakimiś akcjami PLK czy innym "cukrem umownym" (vel rublami transferowymi) i w ten sposób uwolni do podziału? Staram się coś wymyślić jakie są jeszcze opcje mniej lub bardziej naciągane, ale fakty księgowe sprowadzają mnie na ziemię... Masz jakąś koncepcję?
06/12/2011 22:36
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
@ Krzysztof K.: obawiam się, że mam. Najprostsza. Aktywa rzeczowe oraz niepokryte należnościami zobowiązania zostają w spółce taborowej (Struk, Matusiewisz i chyba jeszcze ktoś tam), która - akukuku - dalej jest własnością wszystkich samorządów. I czeka na ogłoszenie upadłości, bo nikt nie ma dość kasy, żeby zapłacić za cukier. Bo wszyscy lecą na to, że są komentarze, ale nie ma orzecznictwa.
06/12/2011 22:46
---.dynamic.chello.pl
Andy
Doigraliście się...
06/12/2011 22:47
Autor: Krzysztof K.
---.unknown.vectranet.pl
No ale to wtedy nie będzie podział, tylko tworzenie od nowa 16 (minus istniejące KD, KŚ, KM, KW) kolejek z 16 licencjami itd. (i pracownikami), a tylko tabor wynajmują (o ile im wynajmie) od spółki taborowej. Na taki patent 392 dni to jednak trochę za mało. I pieniążek na odprawy trzeba znaleźć. To już opcja "przepchnijmy przez sejm ustawę o upadłości spółek kolejowych" chyba by była prostsza... Bez sensu.
06/12/2011 23:12
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
To będzie dalej podział. Przy wydzieleniu przepisy stosuje się odpowiednio.
06/12/2011 23:14
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
PS: Popieram, że najprostsze i generujące najmniejsze koszty byłoby przepchnięcie przez Sejm umożliwienia upadłości. Niestety obawiam się, że właśnie z tego powodu to nie przejdzie :(
07/12/2011 06:59
Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
No straszne po prostu, mniej pieniędzy z podatków trafi do Warsiafki. Dzikie tłumy pasażerów jeżdżące z Dorohuska do Ciechocinka będą niepocieszone z powodu braku wspólnego biletu.
Szczerze współczuję. Jak tak dalej pójdzie, to Warsiafka będzie biedniejsza od Komarówki Podlaskiej.
07/12/2011 07:00
Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Ponad 90% pasażerów PR nie przekracza granicy swojego regionu. Ale panika straszna, bo przecież zniknie centrala w warsiafce. No tragedia.
07/12/2011 08:41
Autor: anty KŚ
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ARON: Dla ciebie to chyba "dobryznak"? Załatwiasz już nowe busy?
07/12/2011 09:12
Autor: ?
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak pokazuje życie wszelkie rozdrobnienia nie służą ... pasażerom. Ciągłe mieszanie i szukanie dziury w całym. Pasażera nie obchodzi w jakim kolorze będzie pociąg. Pasażer chce kupić bilet (jeden!), wsiąść do pociągu (najlepiej nie "byle jakiego"), dojechać na miejsce ZGODNIE z ROZKŁADEM JAZDY!
Kolejna sprawa: zakup taboru. Lepiej i taniej jest kupić tabor w serii liczącej kilkadziesiąt (kilkaset) sztuk w perspektywie kilku lat niż po kilka sztuk w corocznych przetargach.
Może jednak rozpisać przetarg na przewozy i z czasem pojawią się konkurujące ze sobą firmy i może być taniej i lepiej dla pasażera... Wtedy jest szansa, że ceny za pockm będą adekwatne do kosztów, a nie z aproksymacji sufitowo-podłogowej.
PS. Jak tak dalej pójdzie, to kupuję samochód.
07/12/2011 15:17
Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Pasażer chce przede wszystkim jadąc pociągiem płacić na warszawskie biurokractwo.
07/12/2011 18:58
Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
zróbcie ankietę wśród pasażerów. Czy zgodziliby się na brak wspólnego biletu na cały kraj w zamian za obniżkę 50 gr na swojej linii.