rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Infrastruktura
Data dodania: 2011-12-04 10:30:44
(źródło: wś, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Nowak: Po Euro 2012 zamkniemy linię E65

Ministerstwo Transportu chce przeyspieszyć prace modernizacyjne. Dlatego po zakończeniu Euro 2012 zamknięte dla ruchu pociągów zostaną niektóre odcinki, na których trwają prace remontowe, w tym np. linii E65 łączącej Warszawę z Trójmiastem.

 Fot. Rynek Kolejowy Fot. Rynek Kolejowy
Przyporządkowane tagi:

– Podczas Euro 2012 wstrzymane zostaną wszystkie prace na tej linii, a czas przejazdu w oparciu o specjalny rozkład jazdy pomiędzy Warszawą a Gdańskiem powinien wynosić niewiele ponad 4h – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” minister transportu Sławomir Nowak. - Nie ma tutaj jednak jeszcze ostatecznych decyzji – zaznaczył.

– 8 lipca, po zakończeniu Euro 2012 linia E65 na odcinku Tczew – Działdowo zostanie zamknięta dla ruchu pociągów. W tym czasie pociągi będą kierowane przez Bydgoszcz i Kutno, co powinno dać czas przejazdu na poziomie niewiele ponad 5 godzin – zapowiedział minister. Dzisiaj pociagi ze stolicy do Trójmiasta przez Działdowo jadą ponad 7 godzin. Ruch na tej trasie odbywa się wahadłowo.

Częściowe zachowanie ruchu na szlaku znacznie wydłuża prowadzone na nim prace modernizacyjne. Dlatego Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki morskiej poleciło PKP PLK przygotowanie planu objazdów remontowanych szlaków. Linia E65 nie będzie jedyną zamykaną linią. Pociągi nie pojadą także po modernizowanych szlakach linii łączącej Wrocław z Poznaniem. W grę wchodzi takzę zamknięcie niektórych z remontowanych linii na Śląsku.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
12
Komentarze:
04/12/2011 10:44 Autor: czesiu
---.adsl.inetia.pl
"W grę wchodzi takzę zamknięcie niektórych z remontowanych linii na Śląsku"
Mam pytanie? Czyktoś się orientuje co oni chcą zamykac tzn które linie są w remoncie?
Z tego co mi wiadomo zamykaja lini ale to z innego powodu
[admin: wkrótce napiszemy więcej, chodzi też o planowane prace]
04/12/2011 10:48
---.tktelekom.pl
Avatar
forest
@czesiu: Może chodzi o ciąg E30.
04/12/2011 11:00
---.cela.pl
Avatar
Lysy3
Ale na E30 nie ma jak i gdzie poprowadzić objazdów. Nie ma równoległej linii na południu.
04/12/2011 11:05
---.leon.com.pl
Avatar
Stanisław Sobczyk.
Co do Śłąska. Od wielu lat słyszy się o dwutorowym zamknięciu odcinka Leszczyny - Rybnik. Jednakże od bodajże 4 lat PLKa stale przesuwa inwestycję przebudowy wiaduktów kolejowych w Rybniku Paruszowcu na następny rok ...
04/12/2011 11:13 Autor: komentator
---.ekspres.net.pl
Na Śląsku coś remontują. wow, szkoda tylko ze kilkanascie kilometrow E-30. Dalej PLK ma Śląsk w dupie i nic ja nie obchodzi stan infrastruktury.

E-30 ma objazd, przez Olkusz i Tunel. Tylko ten czas przejazdu...
Trzeba najpierw przygotowac linie, ktora przejmie ruch z modernizowanej.
Może się czegos PLKa nauczyla przy E-65...
04/12/2011 11:19
---.telpol.net.pl
Avatar
Goloos
Może znowu pomylono pojęcie Śląsk, z województwem śląskim i chodzi o linie D29:97 Żywiec - Sucha Beskidzka :P albo D29:62 w Zagłębiu ?
04/12/2011 11:33
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
A to przyspieszy zakończenie modernizacji, czy tylko zrekompensuje wykonawcom konsekwencje nieudolności zamawiacza?
04/12/2011 11:53 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Pamięć mam niezgorszą. Pomysł z zamknięciem E65 na czas remontu i skierowaniu pociągów przez Toruń-Bydgoszcz przedstawiany już był 3-4 lata temu. Czemu nie zastosowano wówczas tego rozwiązania - twierdzono, że modernizację można byłoby zrealizować w czasie o połowę krótszym czyli w 2,5 a nie 5 lat.
04/12/2011 12:06 Autor: GliwcePKP
---.gliwice.vectranet.pl
Widac ze PLK nie zawsze cos naglasnia co sie robi
Np miedzy Gliwicami a Kedzierzynem jest rewitalizacja ale pociagi jezdza wahadłowo
Docelowo chca zamknac odcinek Gliwice Łabedy - Kedzierzyn i wstawic KKA a pociagi puscic przez Pyskowice Strzelce Opolskie .
Rowniez Gliwice Zabrze Katowice Sie szykuje i to grubo Zwozone sa szyny Podkłady itd i objazd bedzie przez Bytom miedzy Katowicami a Gliwicami Takze Linia miedzy Katowicami i Krakowem i dalej za Krakowem na wschod tez sie cos robi
tylko trzeba usiasc poczytac poogladac na YT i pisac a nie usiasc na RK i pisac domysły
04/12/2011 12:16 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
Panie ministrze - rychło w czas ( z tą E65 ) !
Co do l. 271 ! To proponuję najpier dostosować objazdy przez Jarocin linią 281 do odpowiednich parametrów prędkościowych na odc. Jarocin - Grabowno W. ( min. na 80 km/h ). Po drugie polikwidować uciążliwe zwolnienia na odc. Grabowno W. - O. Rataje - Wrocław Mikołajów. Wtedy mozna by dla poc. objazdowych uzyskać czas w gr. 2:30 - 2:40 a nie 3:50 jak jest obecnie.

@komentator
"moznowładcy" z PKP PLK niczego się nie nauczą - dopóki się nimi nie wstrząśnie. Bo oni widzą tylko , że jest tor . Ale jakie prędkości są uzyskiwane na liniach objazdowych niech świadczy modernizacja węzła poznańskiego , modernizacja E30 na odc. Legnica - Węgliniec , obecnie modernizacja l. 271 , czy modernizacja l. 1 - odc. Skierniewice - Warszawa.
Lub w przypadkach awaryjnych. Np. wykolejenie pod Brzustowem , zamknięcie toru ne 1,5 miesiąca , skierowanie poc. przez Mszczonów i w konsekwencji opóźnienia sięgające 90 minut.
04/12/2011 12:41
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
scorpio
@zorientowany

Ta nieszczęsna 40tka to jest na odcinku Grabowno-Cieszków ale w królestwie nieuDulnego ;-) Masz rację, iż powinno się ten odcinek podrasować, tyle, że jest to jednotor, z dużym ruchem towarowym (priorytet dla poc. z przekroczoną skrajnią). To samo w kontekście objazdów powinno się zrobić z Odrzanką na odcinku do Czerwieńska (przynajmniej jeden tor na 100 km/h) co w połączeniu z niezłą szlakową na Czerwieńsk-Zbąszynek i 160 na E20 powinno maksymalnie skrócić czas jazdy (w założeniu, iż od Wroca pociągi pojechałyby 100 po Odrzance -bez zwolnień do Zbąszynka a dalej 160)
04/12/2011 12:48 Autor: MariuszKaczm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam pytanie do p.Min.Nowaka panie Miinistrze Nowak mówi pan o trasie E65 a co będzie z trasą Szczecin Główny-Kostrzyn-Wrocław ta trasa też należy do kapitalnego remontu .Na odcinku Szczecin Klucz-Daleszewo Gryfińskie był wymieniany jeden odcinek .To tylko kropla w morzu co czekacie aż ją zamkniecie nigdy.
04/12/2011 12:54
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
scorpio
W przypadku E65 jest łatwiej bo mamy kilka tras objazdowych tzn: Warszawa-Ełk ( z wykorzystaniem łącznika pomijającego Białystok)-Korsze-Olsztyn-Elbląg-Malbork, Nasielsk-Toruń Wsch-Malbork (konieczna odbudowa podg Toruń Katrzynka - trasa objazdowa dla towarów), E20 i CE65 (podg Zamków), Kutno-Bydgoszcz Leśna i dalej na Maksymilianowo.
04/12/2011 13:09 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@scorpio
Te 60 - 80 km/h na terenie IZ Ostrów to tylko teoria - liczne ograniczenia do 30 km/h a nawet 20 km/h.
A linię można było przygotować ( odc. Grabowno - Krotoszyn np. w zeszłym roku. Jak długo była nieprzejezdna z powodu remontu mostu ?
Ale myślenie w PKP PLK to towar deficytowy.
04/12/2011 13:10
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
m_m
Trasą objazdową dla 271 będzie zrewitalizowane Wrocław-Ostrów-Poznań a nie linia przez Jarocin.
04/12/2011 13:26 Autor: Przemek
---.214.0.21
@ Jan Gdyby zamknięto E65 tak jak planowano to modernizacja już by się zakończyła. Od tego rozkładu mielibyśmy czas przejazdu 2,30 h a nie męczyli się ponad 8 godzin.
Koledzy nie wiecie może czy zamknięcie szlaku na odcinku Skierniewice - Warszawa jest rozważane? Gdyby tak zrobić to wtedy do końca 2012 modernizacja by się zakończyła.
04/12/2011 14:21 Autor: emeryt
---.idd.net.pl
Gdyby jakiś kretyn pomyślał można by było wykorzystać Linię Działdowo Olsztyn i Olsztyn Elbląg Malbork Tczew.Jedno pytanie czy kretyni myślą
04/12/2011 15:11 Autor: kapik
---.torun.mm.pl
Czy trasa objazdowa dla pociągów z E65 będzie to

Kutno->Toruń->Bydgoszcz czy Kutno->Inowrocław->Bydgoszcz ?
04/12/2011 15:27 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@m_m
Ale to nic nie skraca czasowo. A przez 281 po naprawie można "zejść" poniżej 3 godz. w rel. Poznań - Wrocław. I znowu będzie "płacz i zgrzytanie zębów" , że 30 - 40 % podróżnych zrezygnuje z usług.
Poza tym w obecnym r.j. 2 TLK są wytrasowane przez Krotoszyn a nie Ostrów.
04/12/2011 15:50
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
m_m
1,5h Wrocław-Ostrów + 1,5h Ostrów-Poznań. Czas jest bardzo konkurencyjny wobec obecnych 3h przez Leszno gdzie 99% pociagow lapie opoznienia w zakresie 30-60min.
04/12/2011 15:53 Autor: Mateusz Cieślak
---.dynamic.chello.pl
o żesz Ty...
no to pięknie, potoki na wschód od sypialni Trójmiejskiej (Tczewa), czyli Elbląg - Malbork - Szymankowo - Tczew szlag jasny trafi. A zaczynało być tak pięknie... A będzie 25minut KKA przyspieszonego (50 jak śnieg spadnie), 10 na przesiadkę i godzina telepania z Tczewa. Nosz jasny gwint.
Ciekawe czy na rannych kursach podstawią 8 autobusów, bo tyle ludzi wyrusza z Malborka..
04/12/2011 16:18 Autor: monika
---.lebork.vectranet.pl
cyzli znowu problemy wakacyjne :(
04/12/2011 16:30 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@m_m
Nie ma najmniejszych szans na 1,5 godziny pomiędzy Ostrowem a Wrocławiem - przy takim natężeniu ruchu jaki ma być.
Poza tym nie patrzmy ile jest obecnie ( rozkład remontowy ) na Wrocław - Poznań tylko ile ma trwać podróż pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem aby było do przyjęcia przez pasażerów np. 2,5 godziny ).
Poza tym większość pociągów po 271 to nie relacje Poznań - Wrocław a Szczecin/Gdynia - Kraków - Przemyśl.
A jak zaproponujemy podróżnym w relacji Poznań - Kraków czas przejazdu 8-10 godzin to wszystko będzie "funta kłaków" warte. Ja już jak mam jechać Kraków/Katowice - Wrocław - Poznań to wybieram opcję Poznań - CMK/Warszawa - Kraków/Katowice.
Bo remont to nie tylko linia Wrocław - Poznań ale i odc. Katowice - Kraków - Tarnów. Więc coś podróżnym trzeba zaproponować część pociągów linią 272 z opcjami Paczyna czy Wieluń. Część do Kraka może jechać ( tylko bez śmiania ) przez Koniecpol , Kozłów ( wiem , wiem - brak druta między Szarzynami a Koniecpolem ). I mozna jeszcze dołożyć coś via Łódź , CMK.
04/12/2011 16:55 Autor: tubylec
---.r.kbt.pl
Coraz bardziej podobaja mi sie ruchy p. Nowaka. Najpierw miejscowki, teraz pozpsrzatanie po poprzednikach na E-65 i objazdowki z calkowitym zamknieciem remontowanych odcinkow. Trzeba bylo nauczyc sie na bledach, ale lepiej pozno niz wcale. Tak trzymac!
04/12/2011 17:14 Autor: tusk
---.dynamic.chello.pl
nie lepiej zamknąć teraz ?
04/12/2011 19:13 Autor: obserwator1
---.dynamic.chello.pl
Pan Minister powinien skupić sie na strategicznych decyzjach dotyczacych kolei i o nich mowic a nie o szczegolach i szczegolikach jak akcja zima, zamkniecia takich czy innych linii pod inwestycje. Czy w naszym kraju ministrowie nie naucza sie sie, ze nie muszą mówic o kazdym szczególe!!!!!
04/12/2011 19:15 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czy Pan minister dokonał analizy tego co stanie się z ruchem dojazdowym do szkół i pracy na zamkniętym odcinku Działdowo-Tczew? Czy skalkulowano ile trzeba będzie użyć autobusów KKZ, aby obsłużyć podróżnych i o ile wydłuży się czasy przejazdu tych podróżnych w stosunku do czasu jazdy pociągami regionalnymi? Do tej pory na głównych szlakach możliwe było prowadzenie ruchu i robót modernizacyjnych jednocześnie, choć oczywiście z wieloma ograniczeniami. Co się takiego stało, że nagle trzeba zamykać całkowicie pewne odcinki.
04/12/2011 19:32 Autor: ppp
---.xdsl.centertel.pl
@Mateusz Cieślak
Mam nadzieję, że ktoś wytłumaczy ministrowi Nowakowi, że całkowite zamknięcie Malbork - Tczew jest idiotyzmem.
04/12/2011 19:56 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O co chodzi wam z Tczewem? Odcinek Malbork-Tczew jest juz zrobiony. Został most i reszta do zamknięcia najwyżej od Tczewa do Iławy.

A z Ostrowa Wlkp, to pociągi do Poznania powinny się wyrabiać w 1 godzinę przy v-120. Gdyby była komusza v 120.

Wrocław Nadodrze-Ostrów w 1:15

Wrocław-Poznań 2:15. Ogólnie takie pobudki to z nogą w nocniku. Cerowanie truchła z 30km/h na 80km/h g...no da.
04/12/2011 20:06 Autor: Maciek
---.jmdi.pl
Chyba pan Nowak się troszkę pospieszył, nie można zamknąć Tczew - Działdowo bo oznaczałoby to odcięcie Olsztyna od Gdańska. Można zamknąć Malbork - Działdowo ale nie Tczew - Działdowo, bo jak pojechałyby takie pociagi jak np. Rybak, Gryf czy Biebrza, muszą jechać przez Malbork, żeby odbić na Elbląg i Olsztyn.
04/12/2011 20:42 Autor: marek l
---.olsztyn.mm.pl
Pociągi z Olsztyna do Szczecina mogą jechać przez Bydgoszcz. Czasowo szybciej a i kilometrów mniej.
A jeżeli chodzi o zamknięcie E65 to pociągi nie pojadą przez Toruń tylko przez Kutno, e20, Zamków, Ino i Bydgoszcz. Tak jak za tydzien Kaszub i Neptun. Czas ma wynieść docelowo około 4h30-4h45min.
Bo cały czas nie mamy docelowej prędkości jaka będzie od Ina do Tczewa.
04/12/2011 20:43 Autor: dawid99
---.dynamic.gprs.plus.pl
popieram ,jeżeli zamkną to szybciej ja wyremontują, a pociagi miały by jeździć objazdami przez kutno więc jakoś by się ludzie przemęczyli, lepiej np. tylko rok a nie 4 lata ciągłych utrudnień, raz zrobić i porządnie
04/12/2011 21:25 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@Adam Zz
Polecam przejechać się "objazdową" TLK przez Jarocin. To może zmienisz zdanie.
Przecież jest "komusza" 120 km/h przynajmniej w torze nr 2. I nawet przy 120 km/h odległość 114 km pomiędzy Poznaniem a Ostrowem pociąg nie jest w stanie pokonać w godzinę.
04/12/2011 21:47 Autor: Wojtek87
---.ssp.dialog.net.pl
No to są ciekawe pomysły - Malbork i Elbląg odcięte od świata kolejowego. Jak się chcą teraz bawić w zamknięcia, to ewentualnie można całkowicie skasować Działdowo - Iława i tam szybko dokończyć modernizację, bo na tej trasie ruch regionalny niemal nie istnieje. Wówczas najszybsze połączenia Waw - GD idą przez Bydgoszcz, reszta po połowie przez Toruń do Iławy i zrobić nowość - z Działdowa odbicie na Olsztyn i powrót na E 65 w Iławie lub nawet przez Elbląg.

@Adam Zz
Malbork - Tczew nie jest już zrobiony. Zrobiony jest Tczew- wjazd do Szymankowa. Stacja Szymankowo i dalej dopiero co zostały rozpoczęte.
04/12/2011 22:30 Autor: Maciek
---.jmdi.pl
A Tour De Pologne zakończy od strony Elbląga w Malborku albo i w Elblągu i dalej do Gdyni KKA, cudne pomysły:).
04/12/2011 23:05 Autor: Kowal M.
---.152.50.33
Przydałoby się zamknąć korytarz C-E59 z wejściem nowego rozkładu jazdy z powodu śmierci technicznej.

Zielona Góra - Wrocław Główny 4:06!
04/12/2011 23:20
---.adsl.inetia.pl
Avatar
eCavon
@zorientowany
"Część do Kraka może jechać ( tylko bez śmiania ) przez Koniecpol , Kozłów ( wiem , wiem - brak druta między Szarzynami a Koniecpolem ). I mozna jeszcze dołożyć coś via Łódź , CMK."

Od nowego rozkładu będą tędy śmigać składy. A co do sieci to chyba już wisi ona, skoro wytrasowane mają składy być tym odcinkiem. Na Łódź będą tez jeździć składy.
04/12/2011 23:48 Autor: ppp
---.xdsl.centertel.pl
@ marek l
Zdecydowana większość osób wsiadających w TLKi jadące z Olsztyna do Szczecina wysiada w Trójmieście, a dawna Biebrza czyli obecny TdP kończy bieg w Gdyni, więc jak chcesz to wszystko puszczać przez Bydgoszcz? Poza tym frekwencja w Regio z Malborka do Trójmiasta jest zbyt duża na autobusy.

Można zamknąć co najwyżej Malbork - Działdowo, Iława byłaby wtedy otwarta tylko dla kierunku Olsztyn - Toruń.
05/12/2011 03:22 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@zorientowany

Trochę przesadziłem, ale w 70 minut przy v-120 dałby radę. Obstawiam te 2:30 Wrocław-Poznań.

Ile towarów jezdzi na odcinku Grabowno-Jarocin? z podziałem dzień/noc?

@Wojtek87

Racja, trochę przesadziłem, bo się zapatrzyłem na tą nową część wraz z elegancko i nietypowo ustawionymi tam słupami po środku i sporym odstępem między torami. Ale moje refleksje na ten temat są takie: dzięki temu układowi z odstępem torowym przy pracach na sąsiednim torze w zasadzie nie powinno być ograniczeń prędkości. I to jest plus tego odcinka. I nie należy go zamykać. Ale i tak pewnie dają tam ograniczenia podczas robót. No i stacja Szymankowo do przeorania. Już zaczęli?

Pomysł przez Koniecpol i Tunel dobry. Ogólnie jak się rozejrzeć to na Poznań-Kraków alternatyw byłoby dużo, ale z utrzymaniem sieci drugiego i trzeciego sortu na v120. Czyli najpierw szlaki alternatywne do banalnych v-120, potem mega modernizacje. No ale to było do robienia w latach 2000-2010, kiedy kolej jechała po równi pochyłej.
05/12/2011 03:29 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sorry, zaciukało coś mnie, non stop miałem na myśli szlak Grabowno-Krotoszyn-Jarocin-Poznań a nie ciągnięcie do Ostrowa. Tamten szlak, ma dobry rytm mijanek i kto wie, kto wie? Kiedyś liczyłem przy v-120 (wiem, wiem nierealne 80 dymi), i średnia między 80-90km/h. Wychodzi 86km/h i 2:15h, bo to około 195km będzie.
05/12/2011 07:40 Autor: Rafał Walkowiak
---.olsztyn.mm.pl
Zielona Góra-Wrocław najszybszy to 3h41min, a nie ponad 4godz jak piszesz.
Spokojnie, Bydgoszcz-Tczew się doczekała remontu gdzie ruch jest większy, za 2lata i Ty pojedziesz w czasie niższym niż 3h.
Cierpliwości.
05/12/2011 10:21 Autor: Maciek
---.jmdi.pl
@ppp
Białystok - Szczecin i Olsztyn - Szczecin przez Ostróde - Iławe - Toruń - Bydgoszcz - Piłe - Krzyż - Stargard Szczecinski, natomiast Tdp skrócone do Elbląga lub Malborka i dalej KKA. Ja tak rozumiałem te propozycje, choć, myśle, że odcinek Tczew - Malbork powinno się zostawić przy ruchu
05/12/2011 12:07 Autor: Wojtek87
---.ssp.dialog.net.pl
@Adam Zz
Szymankowo jest już rozkopane, prace zaczęły się chyba w sierpniu, czy wrześniu. Ale słupy między torami chyba tylko do Szymankowa mają być, dalej do Malborka już klasycznie. Tak mi się wydaje. Ten układ ma związek ze słabszą nośnością (mam nadzieje, że tak to się nazywa) gruntu.
05/12/2011 12:15 Autor: Krzyżak
---.ssp.dialog.net.pl
Te pomysły są już zupełnie niedorzeczne. Całą trasę to można było zamykać na początku remontu, a nie teraz tylko po to, żeby pokazać, że nowa ekipa z ministerstwa porządnie zabrała się za robotę. I oczywiście mówiąc całą trasę mam na myśli odcinek od Malborka do Działdowa/Ciechanowa/Nasielska (nie znam dokładnie natężenia ruchu aglomeracyjnego na południu trasy). 8 lipca będziemy mieli już niemal gotową trasę od Warszawy do Ciechanowa, czy nawet Działdowa oraz mocno rozgrzebane LCSy Malbork, Iława i bardziej zaawansowany Gdańsk. Zamknięcie Malbork - Działdowo (bo tylko to ma jakiś sens) nie da już bardzo spektakularnych efektów - przyspieszy moderne o pół roku (?) za to da wielki rozgardiasz dla pasażerów.
05/12/2011 20:36 Autor: badworm
---.adsl.inetia.pl
@Adam Zz: "Racja, trochę przesadziłem, bo się zapatrzyłem na tą nową część wraz z elegancko i nietypowo ustawionymi tam słupami po środku i sporym odstępem między torami. Ale moje refleksje na ten temat są takie: dzięki temu układowi z odstępem torowym przy pracach na sąsiednim torze w zasadzie nie powinno być ograniczeń prędkości.\" I tak było podczas prac na szlaku Szymankowo - Lisewo. Pociągi zasuwały setką mimo prowadzenia obok robót. Co więcej - szerokie międzytorze pozwoliło na przełożenie toru nr 2 na jego środek i wykorzystywanie go jako tor technologiczny. Coś podobnego szykują też chyba na szlaku Szymankowo - Malbork. Częściowo jest w tym celu wykorzystywany tor do Nowego Dworu Gdańskiego a częściowo będą chyba przekładać stary tor.
@Maciek: i w ten sposób pozbawić Trójmiasto szybkiego bezpośredniego połączenia ze Słupskiem, Koszalinem i Szczecinem? Myślano już nad całkowitym zamknięciem odcinka Tczew-Malbork gdy rozpoczynano prace na moście tczewskim ale biorąc pod uwagę, jaką ilość ludzi trzeba by przerzucać KKA oraz to, że autobusy musiałyby zasuwać kilkanaście km ekstra do mostu na Wiśle (bo ten w Tczewie to aktualnie jest zamknięty nawet dla pieszych) to szybko się wycofano z tak chorych pomysłów.

Co do samego pomysłu objazdów - szkoda, że nawet w sytuacjach awaryjnych nie jest wykorzystywana trasa Działdowo-Brodnica - wiem, potrzeba do tego trakcji spalinowej ale byłaby to alternatywa dla odcinka Działdowo-Olsztyn.
05/12/2011 20:46 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@ "Dlatego Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki morskiej poleciło PKP PLK przygotowanie planu objazdów remontowanych szlaków."

Tak z czystej ciekawości - na jakiej podstawie prawnej ministerstwo mogło cokolwiek POLECIĆ PKP PLK? PRL wraca czy co?
05/12/2011 20:56 Autor: konradzet
---.play-internet.pl
Cyt.: "– Podczas Euro 2012 wstrzymane zostaną wszystkie prace na tej linii, a czas przejazdu w oparciu o specjalny rozkład jazdy pomiędzy Warszawą a Gdańskiem powinien wynosić niewiele ponad 4h – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” minister transportu Sławomir Nowak."
To jest chory kraj! Co ma minister do zamykania lub nie linii kolejowych i do tego którędy mają jeździć pociągi. To powinno być kwestią dogadania się PLK z przewoźnikami i wyboru najkorzystniejszej opcji. W Polsce na ogólne życzenie społeczeństwa i mediów zabito kiełkującą konkurencję na torach bo "się nie sprawdzała". Ręczne sterowanie koleją i jedną mega firmę kolejową już przerabialiśmy i w PRL-u i III RP. I co było lepiej? Pamiętam jak po liberalizacji handlu też wielu narzekało, że to panie w każdym sklepie inna cena, nie można z tym dojść do ładu i jak to się może opłacać, pewnie wszystko zaraz padnie bo to bez sensu tu chleb 1,50 a tam ,95 gr. No jakaś paranoja!?
Myślicie, że jak minister potrząśnie urządnikami z PLK i nakaże tu robić a tam nie a tam pojutrze, tam pociąg pojedzie a tu tylko Regio to będzie wreszcie dobrze? Idzie bida, kończą się ekstra pieniądze i tylko coś co się w miarę samo utrzyma może przetrwać. Tak więc raczej nastawmy się na zdezelowane busiki lub własne autko olej rzepakowy anie an wypasioną kolej finansowaną z budżetu.
05/12/2011 20:59
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
@R. W. O.: Bym mógł pekap ministerstwu, może ministerstwo pekapu ;) Na poważnie: MI reprezentuje SP, które ma większość udziałów no i jest dysponentem dotacji utrzymanionych i inwestycyjnych.
05/12/2011 21:33
---.adsl.inetia.pl
Avatar
el_Mario
Plan zamknięcia 9-ki na okres remontu wydaje się słuszny, szkoda że dobre 3 lata za późno. No i chyba przesadzono z długością zamykanego odcinka, ciąg Tczew - Działdowo podzieliłbym na 2 części - Iława. To pozwoliłoby elastyczniej planować objazdy, m.in. z wykorzystaniem linii Toruń - Iława, a nie jedynie przez Bydgoszcz, co utrudnia dojazd z Warszawy do Iławy, Malborka, Elbląga. Poza tym jak z przepustowością Toruń - Bydgoszcz, która podobno też ma być remontowana, a obecnie prędkość jest b. słaba? A może pociągi z Warszawy pojadą przez Kutno i Inowrocław?

@MariuszKaczm
Chyba mamy identyczne lub bardzo podobne imię i nazwisko. ;-)
06/12/2011 02:25 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@badworm

No tak, sam oglądałem ten film ale chyba zbyt dużo informacji na koniec i uwaga mniejsza. Stacja Szymankowo rozkopana, Tor sąsiedni sieć zdjęta nowe słupy. Ograniczeń brak. Taki sam rozstaw i taki sam fajowy megalityczny rozstaw słupów.

Oglądać Malbork-Tczew od około 59 minuty.

http://www.youtube.com/watch?v=5DH-2mU79dU&feature=related
06/12/2011 10:38 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@Olgierd_Jedlina
To kto ma jakie udziały i ile nie stanowi jakiejkolwiek podstawy prawnej do wydawania poleceń samodzielnemu podmiotowi gospodarczemu jakim jest spółka Poza tym każda, absolutnie każda, decyzja ministerstwa musi mieć podstawę prawną. Trzeba także odróżniać czym jest WZ a czym minister w JSSP, bo to są dwie różne i niezależne instytucje. Jesteśmy dziwnym krajem. Mentalnie jedną nogą jesteśmy w Europie a drugą wciąż tkwimy w bizantyjskiej mentalności w, której obowiązuje zasada "Jeśli ktoś bije po mordzie to znaczy, że ma takie prawo".
06/12/2011 11:15
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Se mógł zwołać WZ w 5 minut mając zarząd drugiego udziałowca na Chałubińskiego. I cały czas zostaje drugie uzasadnienie: dotacje, a tutaj może - w bardzo szerokich ramach dyscypliny finansów publicznych - bardzo dużo. Ja wiem, sytuacja nie jest normalna, bo zawsze pekap mówił rządowi/ministrowi co trzeba zrobić. Tym razem sprawa wygląda normalnie i stąd szok poznawczy. Ale tylko wygląda.
09/03/2012 11:46 Autor: turysta-WT
---.ibd.gtsenergis.pl
Po warszawie poszla plotka ze przewoznicy autokarowi odpalja dzialki dla koleji zeby prace sie przecigaly!
09/03/2012 11:49 Autor: turysta-WT
---.ibd.gtsenergis.pl
Ciekawe ile placa PKP pod stolem zeby prace sie opuznialy bo to nie mozliwe!Byly przetargi na lokomotywy ...dzis nie ma lokomotyw i pieniedzy-urzednicy z brukseli przyjechali doliczac sie pieniedzy tak nasi to ,,poinwestowali''!!!!
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Dworzec w Doniecku otwarty [zdjęcia]

    Dworzec w Doniecku otwarty...

  • Parada Eurolokomotyw [54 zdjęcia!] [film]

    Parada Eurolokomotyw [54...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Wschodnia

    Czyszczenie na Euro -...

  • Poznań: Remont ul. 27 Grudnia na finiszu

    Poznań: Remont ul. 27 Grudnia...

  • Wszystkie lokomotywy Intercity na Euro

    Wszystkie lokomotywy...

 
Newsletter
by