Komentarze:
02/12/2011 13:04
Autor: inzynier
---.202.236.125
Ach jak ten piekny Slawus preznei dziala! Boski Adrian ma mocna konkurencje:) Slawus jest rownie uroczy.
02/12/2011 13:05
---.48.168.187
Gliwicjusz
Pan minister chce wprowadzić coś o co oskarża się PR. Zawieszenie REGIO w zamian za interREGIO. Tutaj mówi się o tym oficjalnie i wprost natomiast nikt niema dowodów, że w PR tak jest. Ciężko będzie się teraz maruderom ustosunkować do tego bo wygląda na to, że sam minister oczekuje takich zachowań.
02/12/2011 13:14
Autor: lukasz
---.play-internet.pl
jak będzie wyglądała rezerwacja?
Ile będzie kosztować miejscówka?
02/12/2011 13:19
Autor: pasjonat
---.elk.mm.pl
To nie jest rozwiązanie problemu. Zwykłe zamiatanie go pod dywan.
02/12/2011 13:21
Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
Pięknie kur...czaczek, pięknie. Przecież ze wzmocnieniami sprawa wygląda tak, że przewoźnik ma zamówione w PLK dwa rozkłady (pod skład podstawowy i w kilka wybranych dni w roku pod wzmocniony). To teraz co? O godzinie 24, dnia 23 grudnia wykupione miejscówki osiągną poziom 90% pojemności składu TLK "Pobrzeże" i PIC w kilka godzin dostanie IRJ dla "Pobrzeża" "dłuższego" o 150t? Guzik prawda! To jest jedna wielka szopka i tyle! Nie chodzi o dopasowanie ilości miejsc do ilości podróżnych bo to był w stanie przewidzieć nawet 20 lat temu nieskomputeryzowany PeKaP uruchamiając w wybrane dni w roku dodatkowe składy w najpopularniejszych relacjach. Ileż można mówić, że oszacowanie fluktuacji potoków pasażerskich to NIE JEST wiedza tajemna i byle kto z kalendarzem i kalkulatorem w ręku jest w stanie to zrobić! Chodzi wyłącznie o uniemożliwienie ludziom odbycia podróży w wybrane dni w roku tylko po to tylko, żeby na dworcu potem TV pokazała, że jest pusto i wszystko idzie gładko.
No i kolejny samobój - odwoływanie pociągów najmniej popularnych... Czyli PIC chce w trosce o dobro pasażera (a jakże) wsadzić go w autobus Kolejowej komunikacji Zastępczej bo komputer wyliczył, że akurat jego TLK jest na końcowym odcinku trasy pociągiem niskofrekwencyjnym i nakazano jego odwołanie. To jest CHORE, tak nawet busiarnia nie robi! Betony róbcie tak dalej a po I kwartale 2012 spadek ilości podróżnych przewiezionych przez kolej macie jak w baku!
02/12/2011 13:25
Autor: kris-kross
---.140.137.149
Tylko czy PIC ma tyle wagonow by dostawiac :) Ostatnio sie obrazili na dostawcow wymyslajac sobie zmowe cenowa - pomiedzy jednym oferentem... DB tez powinna wykorzystac fakt euro i zaspiewac ceny 3 x wyzsze - tak jak hotelarze ... Haha bedzie bajkowo tej zimy i kolorowo w 2012
02/12/2011 14:08
Autor: Rafał
---.adsl.inetia.pl
Cóż, jak na razie, to Pan Minister zaskoczy nie tyle zimę, co i tak mocno zdezorientowanych pasażerów. A na pewno bardzo ucieszy ich to, że będą musieli zapłacić za przejazd 6zł więcej...
Stawiam każde pieniądze, że 19.12 w ww. pociągach zjawią się pasażerowie bez miejscówek i bałagan będzie prawie taki jak 3 lata temu przy likwidacji [R] w nocnych TLK. I generalnie zgadzam się z tym co napisał @BarteS - realnie nic się od tego nie zmieni. Szczyty są do przewidzenia i gdyby tylko były sprawne wagony, to nie byłoby problemu z ich dołączenim (zwłaszcza że na nowy rozkład bardzo wiele pociągów ma na dni szczytowe założone większe brutto - 500t lub nawet więcej, zamist stantardowych 200 - 350t). Przecież nikt złośliwie nie trzyma sprawnych wagonów na torach odstawczych... Ale poniekąd IC samo sie o to prosiło, poprzez głupie wykręty pani rzecznik , że "przecież skąd my mamy wiedzieć..."
Inna sprawa, że jeśli [R] się w tych pociągach utrzyma, to na odcinkach, z dużą czestotliwością jakaś część pasażerów zacznie wybierać inne pociągi. I to nie tylko TLK, ale także iR :-D A o szybko rozwijającej się ofercie Poskiego Busa juz nie wspominając... Wolę nawet nie myśleć, z jakąż to zankomitą inicjatywą wyjdzie wtedy minister Nowak. [R] we wszystkich TLK nie-łódzkich, tak na wszelki wypadek?
02/12/2011 14:24
Autor: GliwickiePKP
---.gliwice.vectranet.pl
Heh niech tylko Intercity nie płacze ze dalej ,, odpływaja pasazerowie '' przerzucajac sie na inny srodek transportu badz innego przewoznika
Tylko teraz patzrec jak PR beda z kazda korekcja rozkladu beda dorzucac IR
Wybrancy PO macie co chcecie , Bilet kupujcie z wyprzedzeniem bo okaze sie ze na dzien wyjazdu Nie bedzie miejsca w TLK bo przeciez ,, że pociągów nie można wydłużać w nieskończoność ''
Ciekaw jestem jeszcze jednego Co Intercity wymysli na Euro 2012 Pozyczy EN 57 od PR
Czesi sie modernizuja i kreca nosem Niemcy Maja deficyt taborowy wiec tez im to nielezy to moze Rosyjskie stodoły ???
02/12/2011 14:39
Autor: hudy
---.tktelekom.pl
Lipa, chaos będzie piękny - peelka uniemożliwia złożenie jakichkolwiek zamówień i ma w głębokim poważaniu to, że np. województwo rozstrzygnęło przetarg za późno. I jest chaos. SKRJ nie działa. Nic nie można zrobić. UTK umywa ręce, bojąc się robić cokolwiek, peelka twierdzi, że to UTK akceptowało regulamin "usztywniający" jakiekolwiek zmiany. Oj będzie piękny syf, dziennikarze, szykujcie aparaty, już za 10 dni kabaret dworcowy pt. "Rozkład jazdy i jego wariantowanie"
02/12/2011 14:41
Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
Gospodarka nakazowo-rozdzielcza. Dzwoni towarzysz minister bo trza dać dwa wagony na pociąg xxx. Dacie? Damy!
Tego nawet za Bieruta nie było...
02/12/2011 14:49
Autor: GliwickiePKP
---.gliwice.vectranet.pl
Jak to sie mowi Szykuje sie piekna katastrofa
począwszy od nowego rozkładu az po euro2012
02/12/2011 15:01
Autor: .
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jak ma zarezerwować miejsce pasażer w którego miejscowości nie ma kasy biletowej, albo na podróż decyduje się w ostatniej chwili.W Turcji, na Ukrainie kursują pociągi złożone z 10 wagonów.Wystarczy u nas podstawić takie i nie trzeba rezerwacji.Oczywiście u nas uruchomia KKZ.Czy w XXI wieku w UE w czasie nawet naszej prezydencji nie można zapewnić podróżnym-nie za darmo- transportu godnego tzw człowieka pracy?
02/12/2011 15:15
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
m_m
@BarteS: W obecnych czasach mozna odwolac pociag kursujacy wg rocznego RJ i w jego miejsce zamowic pociag z SKRJ w ciagu parunastu minut.
02/12/2011 15:24
Autor: ja
---.54.82.148.rev.ndm.krawarkon.pl
Pociąg Zakopane - Gdynia jeździ już na 15 wagonów. I w zwykły weekend pęka w szwach, a dodatkowego pociągu uruchomić nie można bo trwa modernizacja i PLK sie nie zgodzi. To ile można dostawić wagonów do tego pociągu???
02/12/2011 15:28
Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Jak się blokuje rewizje wagonów na czas , to takie skutki bywają - jeden pociąg wzmacnia się kosztem innego , co pogłębia zniechęcenie pasażerów niebędących miłośnikami kolei , do kolei właśnie.
02/12/2011 16:43
Autor: koland
---.dynamic.chello.pl
Oj śmieszna ta nasza Polska... A od czego są pracownicy spółki Intercity i jej prezes. Czyż to nie oni powinni dbać o wizerunek firmy i swoich klientów i o to aby zapewnić godny przejazd ich pociągami.... Czy np. w Niemczech niemiecki minister transportu wtrąca swój nos w tak oczywiste sprawy?
Minister transportu powinien zajmować się chyba zupełnie innymi bardziej ważnymi sprawami!!!
02/12/2011 16:53
Autor: shogun1983
---.dynamic.gprs.plus.pl
Na razie to zima zaskakuje wszystkich i... nie chce nadjeść
02/12/2011 16:56
Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
shogun 1983 , oby zima tak wyglądała , wtedy ministrowi Nowakowi oszczędzi się trudu i nie trzeba będzie przycinać pociągów pasażerskich kosztem innych , bo rezerwę łatwiej będzie wykorzystać. Ciekawe czy tempo napraw rewizyjnych przyspiesza?
02/12/2011 17:17
---.adsl.inetia.pl
eCavon
A czy minister ma już zapas łomów i Bóg wie czego trzeba jeszcze do kruszenia lodu z sieci trakcyjnej i z przejazdów?
Bo już widzę kolejkę składów z rezerwacjami jeden za drugim przeciągane przez parowozy. bo IC nie lubi trakcji spalinowej.
02/12/2011 17:30
Autor: wuja
---.108.108.96
Pomysł rezerwacji może wcale nie najgorszy, ale dlaczego miejscówka ma być aż tak droga?
02/12/2011 18:09
Autor: mab
---.ssp.dialog.net.pl
wuja
a ile ma kosztować ta miejscówka?
02/12/2011 18:20
Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Minister nakazał przewoźnikowi PKP Intercity wyznaczenie już w tej chwili 10% najmniej popularnych pociągów. Jeżeli PKP IC zabraknie rezerwy taborowej, pociągi te mogą zostać odwołane, by umożliwić dostawienie wagonów do najbardziej zapełnionych składów.\"
Czyli 10% pociągów IC będzie oznaczona w rozkładzie jazdy jako : kursuje w miarę wolnych
wagonów. Szykuje się nowy bałagan. Podróżny przyjdzie na dworzec i tam się dowie,że
jego pociąg został odwołany, bo wagony przekazano na inną relacje.
W tym roku nowy rozkład ogłoszono miesiąc wcześniej. Pomysł Pana Ministra czyni ten rozkład
nieaktualnym już przed ogłoszeniem...okazuje się ,że aż 10% pociągów IC może być odwołana.
Jak można planować podróż koleją , gdy rozkład jest wielką loterią ?
02/12/2011 18:20
Autor: Przemek
---.214.0.21
@shogun1983 Dobrze to ująłeś:) Co więcej według prognoz długoterminowych do 17 grudnia śniegu nie widać. Co będzie dalej niewiadomo jeszcze. Nie obrażę się jak wogóle nie będzie śniegu i mrozu tej zimy:) Ciekawe które pociągi mogą zostać odwołane gdyby zabrakło wagonów. Ja stawiam że pewnie będzie to TLK do Lublina, do Białegostoku, do Bydgoszczy.
02/12/2011 19:24
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
Znaczy się UTK zmieniło zdanie w sprawie zastępowania pociągów autobusami?
02/12/2011 19:49
Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Będzie śmiesznie:
" przypadku, gdy w pociągu zostanie zarezerwowanych 90% miejsc, PKP Intercity ma bezwzględnie dostawić do pociągu dodatkowe wagony - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Nowak."
Powiedzmy, że Gałczyński wyjeżdża w swoim już wydłużonym zestawieniu (świątecznym, z większym bruttem) zestawieniu z Lublina około tej 7 czy 8 godziny rano. Przewidywana frekwencja od Warszawy - 85%. Po dotarciu na Centralny wskakuje na 150%. Co niby wtedy ma zrobić IC? Na Zachodnim wagony dostawi? Ile i na jaki rozkład jazdy?
03/12/2011 00:29
Autor: aa
---.dynamic.gprs.plus.pl
rezerwacja miała by sens gdyby:
1) obowiązywała na wszystkich pociągach
2) !!! obowiązywał ustawowy zakaz! sprzedaży większej ilości biletów niż miejsc siedzących
03/12/2011 02:18
Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Rezerwacja nie jest dobrym pomysłem. Trzeba by zwiększyć ilość wagonów do 14 w składach, gdzie można. Następny etap to stosowanie wagonów piętrowych. Sama rezerwacja w krótkich składach spowoduje zmniejszenie liczby przewożonych osób. Można jeszcze uruchomić dodatkowe pociągi pasażerskie, kosztem przewozów towarowych. Na tym polega problem, ze kolej nastawiona jest na przewozy towarów a nie ludzi. Dlatego potrzebne jest KDP, jako oddzielne tory dla ruchu pasażerskiego. Pewnie przy KDP tez za kilka lat będzie ten sam problem, jak przewóz towarów wejdzie na KDP. Stopowanie rozwoju kolei to cofanie się w czasie o 2000 lat.
03/12/2011 08:39
Autor: drzwisio
---.icpnet.pl
@aa
popieram. Nie kupisz biletu na samolot wcześniej - nie polecisz. Nie kupisz biletu na autobus wcześniej - prawdopodobnie nie pojedziesz a kierowca może odprawić Cię z kwitkiem. Tylko jak ktoś jedzie pociągiem to myśli, że jest sam jeden i wielki problem, że na 5 minut przed odjazdem pociągu nie ma miejsca i nie da się dostawić wagonu. To chyba normalne, że podróż przedświąteczną (po zresztą też) lub na dłuższy urlop planuje się z wyprzedzeniem a nie na ostatnią chwilę.
03/12/2011 13:33
Autor: przewoz
---.dynamic.gprs.plus.pl
^^ przy czym ja sobie cenię właśnie to, że mogę sobie wsiąść do każdego pociągu IC i kupić bilet u kierownika, jak nie zdążyłem tego zrobić wcześniej, albo po prostu nie wiedziałem o której będę jechał.
Myślicie, że ludzie będą stali na peronie, jak im biletów nie sprzedadzą? Wsiądą do pociągu i tyle. Na własne ryzyko będą jechać na korytarzu w podobnym ścisku, jak teraz (chyba, że IC na prawdę jakimś cudem będzie wydłużać składy 2 razy).
Potem pewnie przeczytamy, że z Lublina do Szczecina w poniedziałek pojechał prawie pusty 15 wagonowy skład, a dzień wcześniej było i tak ciasno i że IC źle gospodaruje taborem ;)
03/12/2011 18:16
Autor: Limo
---.internetdsl.tpnet.pl
Sławmor Nowak zaskoczył zimę. Jak zima myślała, że ktoś da jej odpór to minister zrobił hyc hyc i zwiał.
03/12/2011 18:59
Autor: Kolejoman
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla Pobrzeża jest fajna alternatywa:
http://www.kolejomania.rail.pl/bzdury/kolobrzeg.jpg
Nie dość że 2,5 godziny szybsza (mimo godzinnej przesiadki) to tańsza i bez miejscówek.
Kossaka też łatwo unikać bo na E-30 jest dużo innych TLK i PR.
06/12/2011 02:36
Autor: konradzet
---.play-internet.pl
króliczek - masz 100% rację. Won z towarami z kolei! Towary na tiry!!! Kolej niech wozi pasażerów! A państwo dopłaca 20 razy więcej niż do tej pory. Kosztem emerytów i rencistów proponuję!
06/12/2011 20:35
Autor: jasiu.wwa
---.internetdsl.tpnet.pl
@Kolejoman, a kto normalny będzie jechał z Krakowa do Kołobrzegu przez Kielce? Ten pociąg ma za zadanie obsługiwać przede wszystkim stacje pośrednie.
06/02/2012 15:16
Autor:
---.54.27.167
zwiększy ilość poprzez likwidację innych,jaki specjalista.
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.