rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Przetargi
Data dodania: 2011-11-30 11:57:45
(źródło: wś, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Kto zrobi porządek w wagonach PKP Intercity?

PKP Intercity rozpisało przetarg na kompleksową usługa utrzymania w czystości kolejowych wagonów osobowych i lokomotyw kursujących w pociągach spółki.

 Fot. Hubert Wietrzyński Fot. Hubert Wietrzyński
Przyporządkowane tagi:

Przedmiotem zamówienia jest stacjonarne świadczenie kompleksowych usług utrzymania w czystości kolejowych wagonów osobowych i lokomotyw zlecanych do czyszczenia przez PKP Intercity, w punktach czyszczeń rozmieszczonych na stacjach kolejowych postojowych i zwrotnych na terenie Polski. Zamówienie podzielono na 15 zadań, których szczegółowy jest określony w Specyfikacji Istotnych Warunkach Zamówienia.

Zamawiający może dokonać wyboru wariantowego. Okres realizacji zamówienia wynosi 36 miesięcy. Oferty można składać do 3 stycznia do godz. 10:30. Jedynym kryterium oceny ofert jest najniższa cena.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
17
Komentarze:
30/11/2011 12:10
---.xdsl.centertel.pl
Avatar
fastcracker
pewnie znów stare znajome KZU
30/11/2011 12:36 Autor: inzynier
---.202.236.125
Czyli dalej bedzie syf i malaria w kiblach. Nic nowego.
30/11/2011 12:51 Autor: Kolejarz z USA.
---.town.of.brookline.b.subnet.rcn.com
Jedynym kryterium oceny ofert jest najniższa cena.

Czyli typowo polskie kryteria, hahaha.

Jak się płaci, takie sprzątanie. To spokojnie wystarczy kubeł plastikowy, z nałapaną deszczówką, i szmata szwagra po wymyciu silnika. Do przetarcia wagonów zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego ze SYF w wagonach i na dworcach.

W USA sprzątacze wagonów, mają od $14 do $18 dolarów na godzinę. Przy 10 godzinach to dniówka wychodzi średnio $140 dolarów, już po potraceniach podatku Stanowego i Federalnego. Bardzo wątpię, ze przy takich kryteriach, sprzątacze zarobią na dniówkę 450 złotych, by wagony lśniły czystością.

W USA przysłowie mówi, jak się płaci, tak się ma.


30/11/2011 12:57 Autor: Kristofor
---.internetdsl.tpnet.pl
A ja powoli myślałem, że nowe rozdanie w spółce coś zmieni w kwestii czystości. I nie mówię już o czystości toalet, bo to się kilka lat temu poprawiło u wszystkich przewoźników (zmiana mentalności społeczeństwa??), ale czystości okładzin w wagonach. Po kiego grzyba stare okładziny w kolorze "drzewnym" wymienia się na biało - kremowa, aby potem zaprzestać ich efektywnego mycia?? Jechałem ostatnio pociągiem EIC w 1 kl, wagon bezprzedziałowy, gdzie ściany były po prostu brudne, brudne i jeszcze raz brudne, jakby ich nigdy nie próbowano nawet myć.
A jeśli przewoźnik zatrudnia brudasów do utrzymywania czystości, to niech chociaż inne kolory okładzin wprowadza, typu żul kremowy czy brąz kloaczny. Śladu nie będzie i mucha .... no dobra, mucha siądzie.
30/11/2011 13:05 Autor: Kolejarz z USA.
---.town.of.brookline.b.subnet.rcn.com
Kristofor
Dokładnie!. W Polsce laminaty powinny być różnokolorowe, najlepiej w ciapki z nakrapianym brudem, to Syf się zgubi. Nie wyobrażam sobie w Polsce wagonów jakie posiada Amtrak, w 100% każdy na zewnątrz chromowany. Tego w Polsce się nigdy by nie doczyściło. Chrom wymaga pracy, pracy, i jeszcze raz pracy.


30/11/2011 13:14
---.icpnet.pl
Avatar
civic
Nie przesadzajcie z tą krytyką. Chodzi o najprostszą usługę na świecie, więc jakie dodatkowe kryteria można dla nie stworzyć? Może doświadczenie przy utrzymaniu taboru, które promowałoby dotychczasowych czyścicieli? A może jakieś rekomendacje dotychczasowych usługobiorców, np. z Sejmu, Kancelarii Prezesa Rady ministrów, albo partyjne? Ważna jest treść umowy po przetargu i zainteresowanie jakością wykonania ze strony pracowników IC, by nie było zimą zamarzniętych sedesów przepełnionych moczem.
30/11/2011 13:14 Autor: Kolejarz z USA.
---.town.of.brookline.b.subnet.rcn.com
O....j pomyliłem się. W Polsce powinni na dniówkę zarabiać 2x więcej jak w USA.
Przecież ceny są 2x większe, utrzymanie i wszelkie opłaty 2x większe. A nowe samochody, mają ceny 2,5 x większe.


30/11/2011 13:33 Autor: kali74
---.range86-173.btcentralplus.com
do: "kolejarz z USA"...

...ale mi Ciebie żal człowieku :( ...
30/11/2011 13:47 Autor: Rafał Walkowiak
---.xdsl.centertel.pl
Kolejarz

pewnie będzie czysto tak jak tu

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=296772

Centrum miasta i syf jak by bomba atomowa wybuchła.

Śnij dalej polaczku-emigrancie.

30/11/2011 14:02 Autor: Kolejarz z USA.
---.town.of.brookline.b.subnet.rcn.com
kali74
...ale mi Ciebie żal człowieku :( ...


W POLSCE CENA U POLSKICH ZŁODZIEI OD 96500 rocznik 2011
http://honda.pl/pl/samochody/modele/cr-v.html


W USA CENA OD 21895 rocznik 2011, Czyli 69 tys złotych

http://automobiles.honda.com/tools/build-price/trims.aspx?Mo
delName=CR-V&ModelYear=2011


To Bandytyzm zarabiać 30 tys złotych, na tym samym samochodzie, przy zarobkach kilkakrotnie niższych jak w USA.


Rafał Walkowiak

Zanim cos pokażesz, to zapoznaj się z historia kiedyś murzyńskiego miasta, umarłego od 40 lat. Jak Czarnobyl. To pustkowie, w którym nikt nie mieszka.










30/11/2011 14:06 Autor: Kolejarz z USA.
---.town.of.brookline.b.subnet.rcn.com
Jeszcze raz cos się źle wkleiło, cena u Polskich złodziei, link dam w nawiasach.

(http://automobiles.honda.com/tools/build-price/trims.aspx?M
odelName=CR-V&ModelYear=2011)





30/11/2011 14:12 Autor: Kolejarz z USA.
---.town.of.brookline.b.subnet.rcn.com
kali74


Tez Wam tak cena spada benzynki 1 Galona (3,75L)


http://www.newyorkgasprices.com/



30/11/2011 14:57 Autor: Fifciu
---.tktelekom.pl
Wymogiem jest 30 lat doświadczenia w sprzątaniu wagonów kolejowych. Kto sprzątał wagony tramwajowe niestety nie ma szans.
30/11/2011 15:07 Autor: Kristofor
---.internetdsl.tpnet.pl
@ Civic - logicznie patrząc, to masz rację, tylko mając na uwadze specyfikę przedsiębiorców zajmujących się dotychczas utrzymywaniem czystości, oraz coś co prawnicy nazywają \"ustalonym zwyczajem\" należałoby już na etapie postępowania przetargowego ustalić, czego wymagamy od usługodawcy, np. czyszczenie okładzin co jeden tydzień, czyszczenie tapicerki do cztery tygodnie itp. Pamiętam że jakieś 10 lat temu studentom proponowano pracę przy czyszczeniu wagonów, ale nie była popularna, bo nadzorujący pracę nie wydawali środków czystości, gospodarując je w \"inny sposób\". Wydawano wiadro, szmatę i wodę, a efekt możemy sobie wyobrazić.
30/11/2011 15:48 Autor: t.g.
---.dynamic.gprs.plus.pl
moze z czasem i u Nas w kraju bedzie lepiej..ale na to wszystko trzeba czasu by wypracowac troche wiecej kapitalu..itd..no i ludzie musza sie tez troche zmienic... ale najwazniejsze ze mamy w sumie wolny kraj i mozemy probowac zmieniac nasza zapyziala infrastrukture..takze kolejowa....

Chcialbym wprowadzenia stopniowo..w jakiejs formie przez Panstwo \\\"prac spolecznych\\\"....
30/11/2011 16:09 Autor: Kolejarz z USA.
---.town.of.brookline.b.subnet.rcn.com
t.g.
trzeba czasu by wypracowac troche wiecej kapitalu


Nie bądź naiwnym, i nie ma co ukrywać. Jeszcze długo nie zmieni się w Polsce. Dużo jeżdżę po Polsce, często bywając. I z moich obserwacji wynika, ze Polacy są ogólnie od urodzenia brudasami. A ostatnie lata, to zobojętnienie na widok brudu.


Tytuł powinien brzmieć!!!.

Co zrobić, by zmusić pasażerów do utrzymania porządku w wagonach PKP Intercity?.

30/11/2011 17:27 Autor: aa
---.dynamic.gprs.plus.pl
ciekawe kto wysprząta wagony zdewastowane i zarzygane po pijanych kibicach w czasie euro 2012
30/11/2011 21:08 Autor: Niuniuś
---.warszawa.vectranet.pl
Kto rozpisuje przetarg? Dyrektor Antoniak. Czyim kolegą jest dyrektor Antoniak? Dyrektora Matyli. Czyj syn jest szefem/ członkiem zarządu w jednej z firm sprzątających? Syn dyrektora Matyli. Kto określa kwoty za które będzie się sprzątać? Lucyna Krawczyk. Z kim przyjaźni się Lucyna Krawczyk? Z dyr Antoniakiem i dyr Matylą. Nad całym układem czuwa senator Kogut, któremu firmy sprzątające odpalają działkę na fundację. Efekt? Będzie brud i smród jak do tej pory. A towarzystwo nasycone i zadowolone.
30/11/2011 21:17 Autor: niunius
---.warszawa.vectranet.pl
Och i widzę, że ustawiliśmy wszystko pod starych braci:
Niezbędna wiedza i doświadczenie:
1) Wykonawca musi wykazać, iż wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to
w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie w zakresie stacjonarnego mycia i
czyszczenia okresowego, codziennego i pobieżnego kolejowych wagonów osobowych o
wartości odpowiedniej dla zadania od A do K.

czyli chodzi o to, aby żaden nowy się nie dostał.
01/12/2011 08:01 Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
Kolejarz z USA -> wiesz czym jest SWIZ i czy spojrzales na niego skoro tak bardzo rozwodzisz sie nad tym przetargiem? Rozumiesz polski system zamowien publicznych?
01/12/2011 19:41 Autor: j-n
---.icpnet.pl
@Kolejarz z USA: Jedynym kryterium oceny ofert jest najniższa cena.
Jeśli pozostałe wymagania są wpisane do specyfikacji przetargowej to czego chcieć więcej???
@Niuniuś: Niezbędna wiedza i doświadczenie:1) Wykonawca musi wykazać, iż wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to
w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie w zakresie stacjonarnego mycia i
czyszczenia okresowego, codziennego i pobieżnego kolejowych wagonów osobowych o
wartości odpowiedniej dla zadania od A do K.
czyli chodzi o to, aby żaden nowy się nie dostał.

Też bym wolał, aby te wymagania były inne.
01/12/2011 23:13 Autor: Gość
---.aster.pl
z wieloma osobami które negatywnie oceniają sprżatanie wagonów zgadzam sie. niestety jest tragicznie byłem tego wielokrotnym świadkiem. mam nadzieje ze kiedys sie to zmeini
01/12/2011 23:35 Autor: marudero
---.xdsl.centertel.pl
No niestety IC ( i nie tylko)niczego się nie nauczyło.Kryterium ceny znaczy w tym wypadku lanie kwasu z wodą na wszystko... Efekt - można obejrzeć sobie stan w SKMWA14WE po kilku latach eksploatacji , wagony IC ze zmatowiałym lakierem , lakier na lokomotywach, wyżarte betonowe kanały wzdłuż myjni. Pomijam fakt ubrań pracowników powypalanych kwasem...
Od razu widać , że nikogo nie było z IC na konferencji o utrzymaniu taboru w czystości w maju tego roku.
Ale tak będzie do czasu. Od grudnia 2010 obowiązuje norma środowiskowa i za tego rodzaju praktyki mycia ( praktycznie przez wszystkich na PKP) przy kontroli ktoś kiedyś zapłaci sumę będącą zagrożeniem dla kondycji finansowej takiej czy innej spółki.
Pomijam drobny fakt , że w przypadku uszkodzenia zdrowia przez pracownika wykonującego takie mycia przy dobrym adwokacie odszkodowanie wielokrotnie przewyższy "oszczędności" uzyskane przy stosowaniu kwasu.
Sprawa mycia i problemów była poruszona w 3/2011 Transport i Komunikacja...
Widocznie w IC nie czytają tego typu czasopism, albo wyznają zasadę byle do wiosny...
02/12/2011 14:06 Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
marudero - a SIWZ czytales?

"Wykonawca zobowiązany jest przy świadczeniu usług stosować wyłącznie środki myjące
nie mogące powodować i pozostawiać uszkodzeń powierzchni metalowych, tworzyw
sztucznych, tapicerki, uszczelek gumowych, lakierów oraz instalacji i infrastruktury
obiektów na których wykonuje się mycie. Wykonawca zobowiązany jest posiadać
Świadectwo Kwalifikacji Systemów i Wyrobów do Stosowania w Transporcie Szynowym w
zakresie środków myjących wystawione przez Instytut Kolejnictwa w Warszawie lub inne
zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że
stosowane środki myjące odpowiadają normom lub specyfikacjom technicznym, które
kwalifikują produkt do stosowania w Transporcie Szynowym. Wykonawca zobowiązany jest
na żądanie Zamawiającego przedstawić oryginał ww. dokumentów na etapie realizacji
Umowy. Zamawiający ma prawo w trakcie trwania Umowy wskazać nazwę środka
myjącego, który zaleca stosować."
04/12/2011 00:03 Autor: pixi dixi
---.ssp.dialog.net.pl
Będzie tak jak do tej pory. Pani Krysia z Sabinką, rozdartą na pół szmatą, najpierw wytrą kibel, później lustro, umywalkę, zetrą plamę z podłogi, a na koniec tą szmatą wytrą stoliki w przedziałach.
05/12/2011 10:54 Autor: marcin x
---.251.209.191.threembb.ie
Obrazek z Warsu w poc. TLK Kraków - Kołobrzeg. Pani \"Krysia\" chwyta za szmatę - wyciera kubły, a następnie zabiera się za stoliki - oczywiście tą samą szmatą. Czego chcieć więcej? Miny pasażerów spożywających posiłek oczywiście bezcenne.

Ostatnio jechałem EIC Panorama w 1 kl. - brudne okładziny, brudne siedzenia, brudne stoliki... oczywiście za odpowiednią cenę. Jeżeli tak ma wyglądać usługa \"czyszczenia\" to lepiej do biletu każdemu pasażerowi dołączyć zestaw nawilżonych ściereczek do czyszczenia - dla PICu wyjdzie taniej, a pasażer będzie miał gwarancję czystości :)
06/12/2011 22:47 Autor: tress
---.dynamic.chello.pl
A ja mam takie marzenie,żeby zobaczyć jak sprząta się wnętrza wagonów.Jednak obawiam się,że po jego spełnieniu podróż koleją stała by się wspomnieniem.Teraz mam choć złudzenia,że przedziały,stoliczki,klamiki nie obrabia ta sama ścierka co całe wc i że używają jednak do mycia płynów myjąco-dezynfekujących...
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Połączenie Poznań - Rotterdam oficjalnie uruchomione

    Połączenie Poznań - Rotterdam...

  • Poznań: Remont ul. 27 Grudnia na finiszu

    Poznań: Remont ul. 27 Grudnia...

  • Otwarcie linii tramwajowej do Łostowic

    Otwarcie linii tramwajowej do...

  • Testy Flirta dla Czechów na linii E-20

    Testy Flirta dla Czechów na...

  • Poznań Główny na kilkanaście dni przed otwarciem

    Poznań Główny na kilkanaście...

 
Newsletter
by