rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Pasażer
Data dodania: 2011-11-24 10:42:55
(źródło: Krzysztof Kuś/KMSŻ)
A A A drukuj
Koniec połączeń z Żywca do Suchej Beskidzkiej?

Jak informuje na swojej stronie Komitet Mieszkańców Stacja Żywiecczyzna, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego w Krakowie nie sfinansuje nawet KKA na trasie Sucha Beskidzka – Żywiec.

 Fot. Krzysztof Kuś Fot. Krzysztof Kuś
Przyporządkowane tagi:

To oznacza, że od 11 grudnia br. może nie być nawet autobusów na tej linii. Jak dodaje KMSŻ, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego nie podjął jeszcze decyzji w przedmiotowej sprawie.

Zdaniem przedstawicieli KMSŻ, sytuację można rozwiązać poprzez uruchomienie dwóch par pociągów Kraków - Żywiec oraz przedłużenia 1-2 pociągów Katowice - Żywiec do Suchej Beskidzkiej. Komitet apeluje o wysyłanie petycji w tej sprawie do władz woj. śląskiego i małopolskiego oraz władz Przewozów Regionalnych.

Z nieoficjalnych informacji, do jakich dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, że Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego faktycznie wycofał się z finansowania połączeń między Żywcem a Suchą Beskidzką. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego nie zajął jeszcze stanowiska w tej sprawie.

Niedawno Przewozy Regionalne rozstrzygnęły przetargi na świadczenie usług zastępczej komunikacji autobusowej w rozkładzie 2011/2012 na trasie z Żywca do Suchej Beskidzkiej (o jego wynikach informowaliśmy tutaj). Według opublikowanego już projektu rozkładu, między Żywcem a Suchą Beskidzką miały kursować dwie pary pary połączeń z codziennym terminem kursowania (z Żywca o 7.42 i 17.59 oraz z Suchej Beskidzkiej o 6.10 i 16.15) oraz trzy z terminem kursowania ograniczonym do dni robocze od poniedziałku do piątku (Żywiec: 5.16, 15.19, 20.25; Sucha Beskidzka: 3.46, 11.22, 18.49).

Decyzja władz Małopolski o zaprzestaniu finansowania połączeń pomiędzy Żywcem a Suchą Beskidzką stoi w sprzeczności z wypowiedzią marszałka Marka Sowy dla „Dziennika Polskiego” z początku listopada. Marszałek podkreślił, że w rozkładzie 2011/2012 zostaną utrzymane wszystkie te połączenia, które funkcjonują w ramach obecnie obowiązującego rozkładu. Jednocześnie marszałek Sowa zapowiedział likwidację od rozkładu 2012/2013 wszystkich tych połączeń, w których przychód ze sprzedaży biletów pokrywa mniej, niż 25% kosztów ich uruchamiania. Jak zaznaczył marszałek, w niektórych regionach województwa pozostaną wówczas tylko busy.
 

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
5
Komentarze:
24/11/2011 10:54
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Czyli w kolejowo-samorządowych realiach apel jest o utrzymanie KKA. To bym dopisał jeszcze do listy odurlopowanie kultowego dyrektora.

Oj, nie tak, Panowie, nie tak...
24/11/2011 11:39 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Marszałek finansuje przewozy kolejowe, słusznie wycofał się z finansowania połączeń między Żywcem a Suchą Beskidzką , które zamierzano wykonywać autobusami.
24/11/2011 12:17 Autor: Kflik
---.8.104.65
czyli za rok znika m.in. Krynica.
24/11/2011 12:19 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Nie będzie tak źle. W sezonie, w weekendy, pojedzie samobilansujący się interREGIO Wrocław - Zakopane - Wrocław. :) I zatrzyma się w Jeleśni i Lachowicach Centrum. :)

A tak poważnie - remont linii, remont linii i jeszcze raz remont linii! Remont! Przecież to jedynie 35 km. Remontować lokalne linie -panowie samorządowcy, politycy, marszałkowski, dyrektorzy i prezesi- i walczyć o lokalną kolej, a nie rozkładać ręce i mówić, że przecież są busy.

A do czasu remontu relacje pociągów typu Żywiec - Kraków, Kraków - Żywiec, czy Katowice - Sucha Beskidzka, Sucha Beskidzka - Katowice.

PS: PKS Żywiec od 4 grudnia uruchamia nowe połączenia na trasie Żywiec - Kraków...

24/11/2011 12:31 Autor:
---.tktelekom.pl
To jest wszystko chore!!!!!!!! Taka linie niszczyć ,ona ma potencjał !!!! Sezon idzie zimowy z całego kraju ludzie beda sie chciec dostac w gory ,a tutaj takie jaja sie wyprawiaja!!!!
24/11/2011 12:36
---.181.145.80.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Najwyższy czas albo pociąg albo nic. Czarne jest czarne a białe jest białe żadnych odcieni szarości tutaj nie ma.


@Kfilik

Może uchowają się dwie pary ewentualnie jedna dodatkowo do Tarnowa ale na pewno dwie pary polecą te co mają w jedną stronę "mega atrakcyjną" relację z Nowego Sącza.

Ale to już jest końcówka. W ciągu 5 lat poleci wszystko i tylko IC będzie jechać.

24/11/2011 12:41
---.181.145.80.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Czekam na to samo z Bieczem.
24/11/2011 12:41 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Rębilasowi już do reszty odbiło!
24/11/2011 12:42
---.181.145.80.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
@Krzysiu Kuś

"pojedzie samobilansujący"

Ale mnie rozbawiłeś:-)
24/11/2011 12:47 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Kryniczanin, Biecz chyba też poleci od grudnia. W sumie to się nie dziwię, relacja Stróże - Biecz jest idiotyczna. No ale jak Księstwo Małopolskie nie może dogadać się z Księstwem Podkarpackim i jeździć w relacji Stróże - Jasło, no to czego oczekiwać?

O tym co zrobiono z linią do Krynicy nawet nie ma co pisać, zresztą znasz problem dużo lepiej ode mnie.

A co do interREGO. Czyżbyś podważał dogmat o samobilansowaniu się tychże połączeń? :)
24/11/2011 13:04
---.181.145.80.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
@Krzysiu.

Dzięki za dobre wiadomości z Bieczem. Najwyższy czas. Tu nie tylko problem księstw ale ogólnie podziału administracyjnego i sztucznych tworów pseudo wojewódzkich z Opolem i Rzeszowem na czele.

Robi się dalej z Krynicą ha ha od grudnia dwa pociągi w odstępie 25 minut z Krakowa jeden drugi z Nowego Sącza. A potem świetne dziury po ponad 5h.

Mówisz o dogmacie nawiedzonego mikolstwa co kombinuje jak tu zostawić centralę PR jako nowego przewoźnika i uruchamiać na bykach z wagonami te super dochodowe połączenia:-) Tak o tym mówię. He he.
24/11/2011 13:16 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
5 godzin? O rany...

Ja widzę jeszcze lepsze kwiatki. Są pociągi w Małopolsce z terminem kursowania do końca lutego...

Albo rozkomunikowania...
24/11/2011 13:22
---.181.59.195.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Krzysiu.

Ponad 5 godzin.

Np. 4:09, 9:48, 15:08, 15:24, 18:20.

Tak oto wygląda rozkład na południe od Nowego Sącza. Pociągi o 4:09 i 15:24 kursują w idiotycznej relacji Nowy Sącz Krynica.
24/11/2011 13:40 Autor: Krzysztof Kuś
---.opera-mini.net
Polityka wygaszania popytu. Ci ludzie muszą naprawdę bardzo nie lubić kolei...
24/11/2011 13:53
---.147.187.44.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Ja jak zobaczyłem to "dzieło" to od razu powiedziałem to znajomym z kolei że to ostatni rozkład taki. Może za rok coś się ostanie ale obstawiam 2 góra 3 pary. A potem to już wiadomo.
24/11/2011 13:59 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Smutno to powiedzieć, ale pozostaje PKS Nowy Sącz.

W sumie sam coraz częściej korzystam z PKS-ów... bo kolej w Małopolsce robi wszystko, by pasażer nie miał możliwości korzystania z pociągów.
24/11/2011 14:08
---.180.214.109.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Z PKS-em też nie jest wesoło. Przegrywa z busiarstwem a i cena ropy jest dobijająca...
24/11/2011 14:09
---.180.138.117.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
No i zostaje jeszcze PKP IC bo sezonowo przez najbliższe 10 lat będzie jechać.
24/11/2011 14:12 Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
@Kryniczanin, a pisałeś do UMu (Departament Transportu)? Ja ostatnio z nimi trochę koresponduję, ale żeby im się nie znudziło, to może też byś coś skrobnął jako mieszkaniec i tambylec? Nic nei stracisz, a uzyskamy odpowiedź dla kogo ten rozkład jest przeznaczony (bo to że nie dla ludzi, to wiemy, ale w takim razie dla kogo?). Ot, zagwozdka.
24/11/2011 14:16
---.146.88.49.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
@Piotr na co piszesz na maila czy pocztą?
24/11/2011 14:21 Autor: były kolejarz
---.internetdsl.tpnet.pl
To jest tak jak kreciki i koguty dorwą się do władzy.
24/11/2011 14:24 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Kryniczanin - wszędzie, gdzie pojawia się busiarstwo, w bardzo szybkim czasie następuje rozpad systemu komunikacyjnego. Dlatego jestem za konkurencją tylko i wyłącznie regulowaną - konkurencją o rynek, nigdy konkurencją na rynku. Jestem za jak najgłębszą ingerencją państwa, samorządu w komunikację. To musi być regulowane, sankcjonowane i sorry za słowo, trzymane za mordę. Nie może być tak, że ktoś kupuje dostawczaka, przerabia na busa i jedzie 5 minut przez PKS-em. Nie da się transportu puścić na żywioł. To nie może być wolna amerykanka. To dotyczy też oferty interREGIO. W pewnym sensie ir-y to takie kolejowe busy. PKS-ami są w tym wypadku pociągi PKP Intercity. Analogia może trochę naciągana, ale coś w niej chyba jest. :)

Powiem Ci, że z uwagą śledzę to, co dzieje się z PKS-ami. Nie wszystkie radzą sobie źle. PKS Nowy Targ całkiem dobrze radzi sobie ostatnimi czasy (np. linia Nowy Targ - Szczawnica), PKS Żywiec przywraca zlikwidowane wcześniej kursy, uruchamia nowe, PKS Myślenice przywrócił zlikwidowaną wcześniej linię, na razie na okres próbny, ale mam nadzieję, że się utrzyma.
24/11/2011 14:38
---.182.32.51.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
A owszem owszem tylko że dla dużej grupy osób "busy na torach" to świętość. To nic że linie umierają, kursują kka itd. Dla tej grupy ludzi którzy mówią że kochają kolej a w gruncie rzeczy rozwalają ją na kawałki przez np. busiarstwo na CMK.
24/11/2011 14:42
---.180.251.29.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Zresztą "bisiarstwo na torach" też wykończyło nie jedną linię konwencjonalną...nie tylko na CMK pojawiła się gangrena.
24/11/2011 15:02 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Kryniczanin, zauważ również, że interREGIO to niezwykle rzadki przypadek, gdy spółka... konkuruje sama ze sobą. :) Otóż interREGIO kursujące na E30 pomiędzy Krakowem a Katowicami skutecznie obniżyły frekwencją, a co za tym idzie przychody, w pociągach REGIO kursujących na tej samej trasie! Wiem to z bardzo wiarygodnego źródła. Takich przypadków było/jest zresztą więcej.

Firma, która konkuruje sama ze sobą - tylko pogratulować, nie wiem, czy jest taki drugi przypadek na świecie.
24/11/2011 15:24
---.180.18.125.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
A to ciekawe. Bardzo ciekawe. Szkoda słów. Na Kraków - Tarnów też w porach bliskich IR Regio świeciły raczej pustkami ale Ty jako Dziennikarz masz dużo lepszą wiedzę i dostęp do "wiewiórek".
24/11/2011 15:40 Autor: Kulejorz
---.free.aero2.net.pl
@KK

A PKP IC odcinkami LM wobec TLK?
24/11/2011 15:56 Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
@Kryniczanin: zawsze pisałem na maila i zawsze dostawałem odpowiedź mailem.
24/11/2011 16:03 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Kryniczanin, ile kosztuje bilet PKS Nowy Sącz z NS do Krynicy (chodzi mi o trasę przez Łabową oczywiście)? Autobusy trzymają się rozkładowych czasów? Jak z korkami w samej Krynicy i NS?

24/11/2011 16:10
---.180.52.196.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
@Krzysiek

4pln promocyjny. Trzymają się choć do Nawojowej potrzebne są dużo większe rezerwy przez korki na Kolejowej. Korki są duże w szczycie w Nowym Sączu zwłaszcza na Zielonej w stronę Piwnicznej gdzie się tak wspaniale wygasza kolejowe potoki. Korki w Krynicy są duże ale w sezonie szczególnie zimą. A z Piwnicznej zdarz się jechać 3h do Nowego Sącza.
24/11/2011 16:16
---.146.38.248.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Kulejorz

TLK i EIC to całkiem inny segment rynku nikt nie pojedzie nawet w taryfie rewelacyjnej w relacji Kraków - Zakopane a LM na Ex Tatry jest konkurencją ale wobec autobusów.
24/11/2011 16:19 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
No w końcu kto jak kto, ale PR-y na temat wygaszania popytu wiedzą wszystko. :) Opanowali do perfekcji to. :)

24/11/2011 16:31
---.182.28.185.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Szkoda słów...Wszystko się kończy...
24/11/2011 18:13 Autor: LZ
---.tpnet.pl
Panie Kuś,

a jeszcze niedawno, za czasów prezesa Moraczewskiego, miał pan zdaje się odmienne zdanie co do IRegio. Jakoś nie przeszkadzało panu wtedy to, że dzięki uruchomieniu IRegio PR konkuruje samo z sobą. O nieudolności PR nawet nie wspominam...
24/11/2011 18:55 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
@ Krzysztof Kuś
Czyli jesteś za tym że bilet z Krakowa do Warszawy przez CMK ma kosztowac 100 zł i ani grosza taniej?
24/11/2011 18:58 Autor: Rysiek
---.adsl.inetia.pl
Kto w tym kraju ufa jeszcze zapowiedzią ,, władz" ?
24/11/2011 19:14 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
LZ - ma Pan jak najbardziej rację. Dzisiaj się tego wstydzę i przyznaję do błędu w ocenie i opinii. Pomyliłem się straszliwie, uległem chyba pewnemu zbiorowemu zachwytowi interREGIO i "konkurencją" z PKP Intercity. Dzisiaj, z perspektywy czasu widzę i oceniam to wszystko zupełnie inaczej. PR-y powinny wówczas walczyć o każdego pasażera w regionach, konkurować z busami dobrą ofertą, wysoką częstotliwością kursowania, poprawiać ofertę na lokalnych trasach, poprawiać skomunikowania, ciąć koszty, uszczelniać wpływy, rozwijać wszelkie możliwe kanały dystrybucji biletów, nie likwidować kas, restrukturyzować i usamodzielniać zakłady, współpracować w dziedzinie rozkładu i taryf z innymi przewoźnikami, głównie z PKP IC, wyrzucić dyrektorów wolących KKA od pociągów, przygotować dobrze projekt zakupu nowego taboru itd. a nie śnić o byciu łabędziem i pchać się na siłę w sektor połączeń dalekobieżnych.

Aron - dobre pytanie. PKP Intercity na pewno powinno znacznie rozbudować ofertę promocyjnych biletów, obecnie jest ona zbyt uboga.
24/11/2011 20:23 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
A czy myślisz, że PKP Intercity rozbuduje ofertę promocyjnych biletów nie mając konkurencji? Obawiam się że niekoniecznie.
24/11/2011 20:36
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Qsiu, qsiu. To było błędem *jeżeli* od początku było założenie, że IR'y mają *zastępować*, a nie *uzupełniać* ofertę osobówek (Regio były później ;o). Wcześniej, czy później będzie to wiadomo. A wtedy lepiej uważać w Bydgoszczy na samochody na tomaszowskich numerach ;>
24/11/2011 20:39 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Aron, to przypomnij sobie oferty promocyjne i specjalne z czasów, gdy Prześluga był prezesem PKP Intercity. :)
24/11/2011 21:11
---.adsl.inetia.pl
Avatar
el_Mario
Widzę, że niektórzy komentatorzy mają ciągoty do niemal poetyckich określeń - "busiarnia na CMK", "śnić o byciu łabędziem", etc. Jest jednak pewna różnica pomiędzy jazdą zmodernizowanym EN57, gdzie pasażer ma przestrzeń, ubikację, a sama jazda jest o wiele bezpieczniejsza, od jazdy puszką na gumowych kołach. I nie trzeba "śnić o byciu łabędziem", a wystarczy wyczuć potrzeby pasażerów. Po zapełnieniu składów iR na CMK widać jednak, że ktoś takowe dobrze wyczuł. Jestem oczywiście świadom tego, że spółka ma ciągoty do upychania kosztów "po regionach". To nieuczciwe z jej strony, ale nurtuje mnie pytanie - czy urzędy marszałkowskie powstały wczoraj? I czy nie można minimalnej jakości przewozów zawrzeć w umowach, a następnie jej kontrolować? Obecnie widzę olewactwo i nieudolność tak po stronie UM jak i PR.

Odróżnijmy może samą ideę tanich, o dobrej prędkości handlowej pociągów międzyregionalnych, od patologii w zakładach regionalnych oraz ogólnego paraliżu decyzyjnego. Kur...wem poprzednich rządów obydwu głównych partii było dopuszczenie do monopolu w przewozach międzywojewódzkich spółki IC, usiłującej zmusić pasażerów do jazdy drogimi pociągami poprzez pogorszenie oferty przejętych połączeń pospiesznych. Wybór pomiędzy wlekącym się ponad 5 h przez Radom i Kielce pośpiechem do Krakowa, a kosztującym 100 zł ekspresem to przy polskich zarobkach dosyć brutalny szantaż. Podobnie na Warszawa - Gdańsk gdzie w pewnym okresie jedyne posp. jeździły w nocy. Nie mówiąc o relacjach w których IC nie opłacało się puszczać nic...

Co do "niesamobilansowalności" iR to powiedzcie mi proszę, jakim cudem iR wiozący 600 pasażerów, w tym większość w relacjach ok. 300 km, ma na siebie nie zarobić, nawet jadąc z ET22(*) - przykład iR relacji Warszawa - Poznań - Szczecin. Niektóre z mniej popularnych iR są zresztą dofinansowane przez urzędy marszałkowskie. No i pytanie - po co spółka nad którą wisi widmo plajty miałaby uruchamiać nierentowne połączenia. Bo na dumping przy obecnej sytuacji finansowej zwyczajnie ich nie stać.
24/11/2011 21:29 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
Panowie:

Sama PLK czy z FK czy z budżetem NIGDY w życiu tej linii nie wyremontuje.

Ukłony dla marszałków.
24/11/2011 21:35
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
scorpio
@ Krzysztof Kuś, Adam (krynicki)

Cała ta wojna podjazdowa z EnterRegio na czele nikomu na dobre nie wyszła, gdyż zrobił się bałagan i pasażerowie są zdezorientowani i traci na tym produkt economy TLK oraz prestige EIC, gdyż IR i RE jeżdżą często 10 minut przed odjazdem pociągu PKP IC (tak jest na E20). Za prezesury Krigera (wiem, wiem że to beton ale chyba muszę mu przyznać rację) nie było mowy o rozwoju IR, tylko produktu podstawowego jakim były pociągi osobowe i jak największa częstotliwość ich kursowania i żadne tam jazdy międzywojewódzkie - tylko do pierwszej stacji poza województwo, co można zauważyć już w polityce przewozowej Kolei Wielkopolskich (choć za Jarocin powinien prezes Wilkanowicz dostać kopa w d...). Myślę, że ujednolicenie oferty, tak aby nie trzeba było kupować miesięcznych Regio + TLK (taryfa RegioPlus na TLK na odcinkach aglo i regio do max 50 km) i poprawa sytuacji taborowej oraz dalszy rozwój TLK spowodowałby odpływ pasażerów z IR. UTK powinien zakazać wysyłania na połączenia dalekobieżne taboru nie nadającego się do tego celu (powyżej 200 km - bye, bye EN57 and ED74) w formie przepisu, nakazu. I tak jak mówicie - walka o rynek i przewozy regionalne do pierwszej stacji poza województwo jak mamy ograniczone zasoby taborowe (w modelu własna spółka) lub model przetargowy, w grupie z sąsiednim województwem i wtedy pociągi osobowe międzywojewódzkie, dofinansowywane przez 2-3 województwa są możliwe. Żeby nie było takich cyrków jak odwoływanie pociągów aglo Poznań-Czempiń i puszczanie po 1 jednostce EN57 na Poznań-Leszno, gdyż reszta jednostek idzie na EnterRedżio :-)
24/11/2011 21:56
---.180.75.136.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Scorpio jest dokładnie tak jak piszesz. Kriger miał rację i to trzeba przyznać mimo iż Osoba Tego Pana na stanowisku Prezesa PKP PR mi się nie podobała. Produktem podstawowym są pociągi Osobowe/Regio i to one powinny być oczkiem w głowie. Zresztą wystarczy popatrzeć na bilans wpływów z raportu rocznego.
24/11/2011 22:00
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Co z tego, że miał rację, jak nie miał pieniędzy?
24/11/2011 22:06 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Mathew Kato - pełna zgoda. Zawsze uważałem, że szansą dla takich linii jak Żywiec - Sucha Beskidzka, Cieszyn - Bielsko - Biała, czy linia do Wisły jest RPO.

Scorpio - ależ dokładnie. Należało rozwijać połączenia osobowe, a nie bawić się w wojenkę podjazdową z PKP IC. Jeśli chodzi o stałą KKA w wykonaniu KW w nowym rozkładzie jazdy, to dość mocno się skompromitowali i stracili, u mnie przynajmniej, cały kredyt zaufania. Ośmieszają się czymś takimi po prostu. Skoro to tak ma wyglądać, to zlikwidować Koleje Wielkopolskie i powołać nową spółkę - Wielkopolskie Autobusy. Kryniczanin słusznie napisał - albo przewozy kolejowe, albo nic. Bez cyrków pod nazwą KKA. UTK ma tu pole do popisu, nie tylko zresztą UTK, UOKiK także.

el_Mario - chciałbym bardzo być autorem słów o gęsi, która śniła o byciu łabędziem, ale niestety to nie ja. Taki słynny list był swego czasu, zresztą kapitalnie napisany, pamięta Pan? To tam pojawiło się to określenie.

O jakim wyczuciu potrzeb pasażerów Pan mówi? Pójście na biznesową łatwiznę (to też nie moje określenie - to słowa Prześlugi) nazywa Pan wyczuciem potrzeb pasażera? Kapitalnie. Ale proszę zauważyć, że potrzeby pasażerów z Wadowic, Zakopanego, Krynicy, Piwnicznej, czy Żywca wyczuwają dzisiaj przewoźnicy drogowi... bo Przewozy Regionalne mają tych podróżnych w nosie. PR-y wolą jeżdżenie między Warszawą a Krakowem via CMK, niż dowożenie turystów z Krakowa do Wadowic, do Zakopanego, do Krynicy, czy wożenie pasażerów z Suchej Beskidzkiej do Krakowa - do pracy, do szkoły, na uczelnię, czy na spotkanie, czy wreszcie na przesiadkę na pociąg TLK.

Dobrze, że przynajmniej widzi Pan upychanie kosztów po regionach i że wskazuje Pan na bierność w wielu wypadkach urzędów marszałkowskich oraz patologie wielu regionalnych zakładów PR. Tutaj pełna zgoda. Także uważam, że pewne rzeczy powinny być zapisywane w umowach wyraźnie - np. to, że KKA można stosować jedynie w sytuacjach skrajnych, np. nieprzejezdny szlak. Przecież dzisiaj przewoźnicy organizują KKA z powodów często banalnych np. awaria, czy przegląd szynobusu. Gdzie rezerwa taborowa na takie wypadki?

W "bilansowanie" ir-ów zwyczajnie nie wierzę. W język się gryzę w tym momencie, ale co nieco wiem odnośnie tego. :) Sorry - ja tego mitu i kitu nie kupuję. Zresztą - jeżdżę trochę pociągami. Widzę wożące powietrze ir-y pomiędzy Krakowem a Katowicami. :)
24/11/2011 22:07
---.182.19.142.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Można było wtedy myśleć o słynnym "Leasingu zwrotnym" albo zająć się tym co ta firma potrzebowała - czyli potężną redukcją biurwy. Tak 50% minimum.
24/11/2011 22:10
---.147.78.86.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Krzysiu

PDO

A lubisz jak PDO idzie na linie korytarzowe(!) To nie żart. Właśnie Kryniczanka CE30 i w tym roku Tarnów - Stróże z PDO a w przyszłym Nowy Sącz Biegonice - Rytro... Korytarz z PDO. Fajnie nie?
24/11/2011 22:11
---.147.98.55.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Kurdę sorki nie PRO a RPO!!! RPO zawsze mi się kojarzy z PDO w spółkach:-)
24/11/2011 22:19
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
*Można* było. Jednakowoż *trzeba* było myśleć o wyniku z działalności operacyjnej. To zdaje się minus 50 baniek miesięcznie było. Przy czym leasing zwrotny wyłącznie podniósłby koszty, czyli powiększył stratę.
24/11/2011 22:22 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Taaa. Fajnie, super. A jakie efekty tych remontów - wystarczy popatrzeć na czasy przed i po... i łapki opadają. :)

A swoją drogą - prawda to, że z 6 małopolskich "jelonków", czynne są tylko dwa (nr 01 i 07) a pozostałe (02,05,06,08) są niesprawne?

Wracają do tematu interREGIO. Polecam wywiad z 28 października br. z Leszkiem Miętkiem, jaki został opublikowany w "Krytyce Politycznej". Pytanie 2, 3 i 4 dotyczy bezpośrednio ir-ów. W tym wypadku w pełni zgadzam się z Miętkiem. Choć raz. Podrzucam linka, warto przeczytać, bo to ciekawy punkt widzenia- http://www.krytykapolityczna.pl/Wywiady/MietekPrzedkolejajes
tprzyszlosc/menuid-77.html
24/11/2011 22:24
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
scorpio
Przy nowych spółkach wojewódzkich Adamie i Krzysiu należy trzymać się zasady, albo rybki albo akwarium. Albo porządnie organizujemy ruch poc. regionalnych i aglomeracyjnych w województwach albo nic. Ewentualnie puśćmy regio do pierwszej stacji poza województwo, bay można było dokonać przesiadki. Jeśli natomiast będzie to model przetargowy to pociągi osobowe międzywojewódzkie jak najbardziej popieram (możliwe jest to nawet w przypadku modelu własna spółka, jeśli drugie województwo będzie chciało dopłacić do przewozu celem jego wydłużenia i przy założeniu, że mamy rezerwy taborowe a jeśli jej nie mamy, drugie województwo zapewnia tabor. Inaczej nic z tego nie wyjdzie a i Arek Oleszczuk się ucieszy.
24/11/2011 22:25
---.146.82.25.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Olgierd Jedlina

Ale dzisiaj mamy tylko trwanie nic więcej. Może jednak upadek ponad 2,5 roku temu był lepszy?
24/11/2011 22:27
---.146.93.49.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
@Krzysiu

No muszę przyznać że te trzy punkty Pana Miętka powiedziały tak jak było.
24/11/2011 22:31
---.147.64.167.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Wiesz Maćku KW u mnie straciły na numerze z autobusami prawie 100% zaufania i podejrzewam że jakby PR tam dalej działało to by było dużo lepiej. Bo co jak co ale Opole, Poznań i Szczecin zasługiwały na słowa uznania. Ale cóż zobaczymy co będzie dalej z tym mam nadzieję że to KKA zniknie bo naprawdę robienie z Wielkopolski Małopolski Bis nie przystoi.
24/11/2011 22:33 Autor: Maurycy_
---.ntlworld.ie
i w efekcie będzie Sucha Bez Kicka ...
24/11/2011 22:36
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Nie był lepszy. W tę spółkę wpompowano extra ponad 2 mld publicznych złotych i dodatkowo odkupiono ją od pekapu za ponad miliard. I po roku co? Ogłaszamy upadłość?
24/11/2011 22:42
---.180.110.34.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
To by była katastrofa ale polityczna. Tak zachwalana reforma a tu klops. Może najlepiej było podzielić na kawałki na starcie ale faktycznie z czystym kontem.
24/11/2011 22:51 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Adam, gdyby przewoźnicy kolejowi zechcieli współpracować z PKS-ami (i na odwrót). Gdyby ktoś tak pomyślał wreszcie o wspólnych ofertach taryfowo-rozkładowych i wcielił te pomysły w życie...

W Bielsku-Białej przesiadki na autobusy do Szczyrku, w Jeleśni na autobusy do Korbielowa, w Nowym Targu na autobusy do Szczawnicy, w Makowie Podhalańskim na autobusy do Zawoi...
24/11/2011 22:55
---.146.40.156.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Nawet dawne PKP w latach 90 współpracowało z PKP. Nowy Sącz - przesiadka w Nowym Sączu na autobus do Szczawnicy z międzynarodowego pośpiecha Karpaty. Wszystko opisane w cegle.
24/11/2011 22:57
---.182.27.140.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Współpracowało z PKS. Coś usypiam:-)
24/11/2011 23:06 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Dokładnie o to mi Adam chodzi! O tym, że jeszcze w latach 90. w Nowym Sączu można było się z pociągu przesiąść na autobus to nie widziałem. Super informacja - wielkie dzięki za napisanie tego. Jak to było od strony taryfowej rozwiązane? Bo skoro połączenie było w "cegle", to chyba obowiązywał bilet kolejowy, tak?

Na marginesie. U profesora Andrzeja Nowakowskiego w Wadowicach przeglądałem w wakacje przedwojenne cegły. Przesiadki na kolejowe autobusy do Szczawnicy w Nowym Targu po prostu modelowe! Coś pięknego. Muszę namówić profesora, by wykorzystał swoją wiedzę i napisał coś więcej na ten temat. Przecież kolej przed wojną posiadała własne autobusy i docierała tam, gdzie nie docierały tory.
24/11/2011 23:06
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
A widzisz. Teraz to wszyscy mądrzy, bo sobie można zwalić. Jak nie na Moraczewskiego, to na Kuczewską. O ówczesnej kodeksowej(!) odpowiedzialności zarządów spółek trupy oraz konstytucyjnej Grabarczyka i politycznej trzech kolejnych koalicji cisza. Jakie to klasyczne i betonowe.
24/11/2011 23:11
---.182.43.67.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
kryniczanin
Bilety były osobne ale współpraca była. Zresztą bilet Nowy Sącz - Szczawnica w taryfie najniższej PKS to nie był majątek ale opis i współpraca była między PKP a PKS.

Olgierd Ale teraz faktycznie wszyscy leżymy na tym długu wszyscy będziemy go spłacać. Mnie ciekawi jak rozwiąże kwestię kto ma ile spłacić czy każdy równo czy może po ilości ruchu albo coś w tym stylu.
25/11/2011 07:31 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Ale jak majom PKSy współpracować z kolejom? Spuźnia sie pociong i wtedy kierowca PKS wstaje i muwi - szanowni pasazerówie, autobus opuzniony puł godziny bo czekamy na pociong?

Na pewno pasazerowie byliby zachwyceni. Ktoś wraca zmenczony z pracy a tu puł godziny czekania dodatkowe.

Czy ktoś teraz pojedzie z Krakowa do szczawnicy pociongiem do Nowego Targu i tam przesiadka na autobus? No litości, to nie Wielkopolska.

W Małopolsce jest taka mentalnoźdź rze lódzie nienawidzom przesiadek. Pojadom nawet wolniej, byle bespośrednim busem.
25/11/2011 07:33 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Fakty som takie, rze pszy obecnym stanie toruf pociongi z Żywca do Suchej nie majom sensu ekonomicznego. Morzna se bajać o zamordyźmie i odgurny ustalaniu rozkładuf, a to i tak nic nie pomorze gdy pociong sie wlecze.
25/11/2011 07:34 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Ja wiem czy to taka katastrofa polityczna? Ile % wyborcuf bierze pod uwage przy urnie połonczenia kolejowe? 1%? Kogo to obhodzi?
25/11/2011 07:36 Autor: aron z nory
---.paradowski.pl
Na pewno pasarzer traci na tym że jedzie z Krakowa do Warszawy za 50 zł zamiast za 100 zł. Jak ja tem pasarzerom wspułczuje jak oni natracili w temacie prestirzu
25/11/2011 08:01
---.play-internet.pl
Avatar
el_Mario
@Krzysztof Kuś
Ja nie "zarzucam" bynajmniej PR szczególnego zainteresowania losem pasażera na trasie Warszawa - Kraków, bo mam wrażenie że tak zostało to odebrane. Spółka ta działa lepiej czy gorzej ale we własnym interesie. Chciałbym jednak zauważyć, że dzięki tej "biznesowej łatwiźnie" (która przez działania spółek PKP wcale łatwizną nie była, czego kulminacją był maj 2010) w ogóle mamy tam jakąś rozsądną ofertę. Co było przez iR?

Trudno mi mówić o bilansowaniu systemu połączeń iR jako całości, ale proszę mi powiedzieć, jaki byłby inny sens ich uruchamiania? Bo w aż tak długie macki związkowców, etc. (żeby utrzymać większe zatrudnienie) trudno raczej uwierzyć. Czy zarząd ryzykowałby takie działanie na szkodę firmy?

Co do pustości iR Kraków - Katowice, nie wiem, nie jechałem, ale wydaje mi się absolutnie zrozumiała. Kiedyś tłumaczyłem podróżnym ze Szkocji którzy chcieli z Katowic dojechać do Krakowa, że pociąg jedzie 2 godziny. Patrzyli na mapę i chyba niezbyt chcieli mi uwierzyć. To wystarczający komentarz do prędkości na tej trasie.
25/11/2011 08:06 Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
@scorpio: "i żadne tam jazdy międzywojewódzkie - tylko do pierwszej stacji poza województwo"
To akurat jest błąd - np. wolałbym część pociągów do Rawicza przedłużyć do Leszna, chociaż Rawicz się broni, bo to nie jest jakaś dziura w środku lasu (choć stacja), ale chodzi o zasadę. A takich kwiatków na sieci jest więcej.
25/11/2011 09:23 Autor: Kulejorz
---.free.aero2.net.pl
"w ogóle mamy tam jakąś rozsądną ofertę. Co było przez iR?"

Popytaj się ludzi co chcą jechać do i z Kielc, Częstochowy, Skarżyska, Radomia, Piotrkowa i okolic co o tym sądzą. Słowa nie nadające się do druku.
25/11/2011 10:20 Autor: Szkodnik84
---.sileman.net.pl
A może można by zrobić takie rozwiązanie, że wszystkie pociągi kursujące obecnie w relacji Żywiec-Zwardoń-Żywiec wydłużyć do granicy województwa czyli w tym wypadku do Jeleśni. Zmieniać czoła w Żywcu nie trzeba a połączenie częściowo mogłoby istnieć. Skoro Kraków się wypiął to dlaczego my mamy ponosić tego konsekwencje...
25/11/2011 16:25
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
scorpio
@Szkodnik

To by miało sens przy dobrych skomunikowaniach. BTW niektóre kolejarzo-wozy typu Sucha-Płaszów można by puścić z Żywca (np ten co o 7;21 wyjeżdża z Suchej - byłoby to dogodne połączenie dla uczniów) a z powrotem połączyć je z pociągami do Oświęcimia - obsługa częściowo EN57 i częściowo EN81 (poza szycztem). Wtedy na odcinku aglo (do Skawiny) jeździły by składy wzmocnione, co przełożyłoby się Adamie na mniejszy ścisk w pociągach. Podrasowanie trasy do 40 km/h bez WOSów i zwolnień szlakowych zapewniłoby możliwość puszczenia przez Jeleśnię jakiejś sezonowej, dziennej lub nocnej TLKi bo ten śmieszny IR na klopach to jest żenua a nie oferta.

Wracając do naszych rozważań Adamie i Krzysiu- regulacja, regulacja i jeszcze raz regulacja przewozów. Przewozy Regionalne - rozwój segmentu Regio w województwach a TLKami i EIC niech się zajmie PKP IC, które powoli wychodzi na prostą. Poza tym wiele TLK nie oszukujmy się jest lepszych niż IR ze śmerdzącymi B11p na haku a poza tym stanowią nieuczciwą konkurencję (odjazdy 10-15 minut przed pociągiem Regio oraz TLK, EIC - E20, E30, przykładów można mnożyć). Skończmy tę reformę. PR - tylko regio i aglo w województwach do pierwszej stacji poza województwo lub w przypadku dopłat drugiego województwa plus tabor - pociągi osobowe międzywojewódzkie, jak Poznań-Kołobrzeg czy Poznań-Szczecin ale na lepszym taborze - tu wagony są jak najbardziej wskazane a nie telepajła EN57 plastik fantastik. Co do wagonów PR - powinny być przekazane IC, zwłaszcza malboro oraz bohuny, gdyż one poszłyby na Wawa-Łódź - w ten sposób IC odzyskałoby wagony na kwalifiki i TLK.

Adamie. Wybacz mi tą całą kłótnię z wami (k-s.pl). Nie potrafię się już na Ciebie gniewać. W sytuacji, kiedy kraj nam się wali my prowadzimy durne wojny. Zakończmy to. Z mojej strony wybaczam Ci pewne Twoje nie fair zachowania. Mam nadzieję, że i ty uznasz, że czas zgody nadszedł. Przepraszam za długi monolog.

Maciej Głowicki (Virek, Virakocha)
26/11/2011 09:50 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Dokładnie. Regulacja przewozów. 100 zł z Krakowa do Warszawy i ani złotówki mniej!
26/11/2011 19:23 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Proponuje takie wyjscie w temacie linii Zywiec - Sucha Beskidzka, a po wybudowaniu lacznicy omijajacej Sucha powinnismy mówic juz o linii Zywiec - Maków Podhalanski.

Obecnie. Dwie pary kursów pociagów, moga byc relacji Katowice-Sucha oraz Zywiec-Kraków, reszta ruchu miedzy Zywcem i Sucha Beskidzka powinna sie odbywac autobusami, niezaleznie, czy tenze autobus jedzie przez Las, czy przez Jelesnie. Skoro to i tak PKS-y obsluguja KKZ na trasie Zywiec - Sucha Beskidzka, to po co generowac absurd w postaci dwóch rodzajów autobusów: jedne, co honoruja bilety kolejowe, oraz inne, co niehonoruja. Po co osobny przetarg na KKZ, i to jeszcze dwa przetargi (katowicki i krakowski)??

Po co!!! Czy nie taniej jest za te same pieniadze dopisac wszystkie kursujace PKS-y na tej trasie do rejonowego rozkladu jazdy pociagów?? Nie jest to taniej, przeciez te PKS-y kursuja i tak, i tak. WSZYSTKIE PKS-y, pod rygorem utraty dotacji samorzadowych, powinny TARYFOWO kursowac jako POCIAGI, z honorowaniem np. Regio Karnetu, Biletu turystycznego, biletów jednorazowych (np. z biletu jednorazowego PR-ów z Tychów do Zakopanego).

W sezonie. Kilka par kursów autobusów plus kilka dalekobieznych i dogeszczenie autobusami, taryfowo kursujacymi jako pociagi.

Po sezonie, tj. np. po pierwszym weekendzie wrzesnia, wracamu do dwóch par kursów pociagów plus autobusy, oczywiscie taryfowo kursujace jako pociagi.

Docelowo. Wybudowac lacznice Suchej i puscic sklady niskopojemne relacji Zylina - Cadca mesto - Zwardon - Skalité - Rajcza Centrum - Zywiec Miasto - Jelesnia (przesiadki na autobusy do Koszarawy, Przyborowa, Sopotni Wielkiej, Juszczyny, Krzyzówek i Twardoszyna przez Korbielów i Namiestowo) - Lachowice Centrum - Maków Podhalanski.


28/11/2011 16:38 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
ale to chcialbys PKS zmusic do honorowania tych biletow bezprzetargowo? a jak odwołają się do sądu?
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Dworzec w Doniecku otwarty [zdjęcia]

    Dworzec w Doniecku otwarty...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Zachodnia

    Czyszczenie na Euro -...

  • XIX Parada Parowozów w Wolsztynie

    XIX Parada Parowozów w...

  • Testy Flirta dla Czechów na linii E-20

    Testy Flirta dla Czechów na...

  • Poznań Główny na kilkanaście dni przed otwarciem

    Poznań Główny na kilkanaście...

 
Newsletter
by