rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2011-11-23 12:53:47
(źródło: lp, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Lenarczyk: Popieramy priorytety dla pociągów podmiejskich

Jednym z problemów polskiej kolei są częste opóźnienia pociągów regionalnych w aglomeracjach, powodowane nieregularnym kursowaniem pociągów dalekobieżnych. W czasie niedawnego Kongresu Kolejowego Koleje Mazowieckie opowiedziały się za priorytetami dla pociągów podmiejskich w obrębie aglomeracji w godzinach szczytu. Przewozy Regionalne są podobnego zdania.

 Fot. Rynek Kolejowy
 Fot. Rynek Kolejowy

- Debata na temat priorytetów dla pociągów dowożących pasażerów w godzinach szczytu do szczytu i do pracy już się rozpoczęła. My jako przewoźnicy zwracaliśmy uwagę na fakt, że bardzo często 10 czy 15 minut spóźnienia pociągu regionalnego ma bardzo duże znaczenie, bo tym pociągiem jadą ludzie do pracy. Te 10-15 minut w takim przypadku bardzo wiele znaczy – podkreśliła w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” dyrektor pionu handlowego spółki Przewozy Regionalne Anna Lenarczyk.

- Mniejsze znaczenie ma to, czy pociąg dalekobieżny, który pokonuje trasę np. 400 km, pokona trasę w czasie np. 10 minut dłuższym. Dlatego też bylibyśmy za tym, żeby właśnie w godzinach szczytu, w czasie dojazdu pasażerów do pracy, czy do szkoły, priorytet miały pociągi podmiejskie. W pełni popieramy stanowisko Kolei Mazowieckich – zaznaczyła dyrektor Lenarczyk.

Warto przypomnieć, że formalnie rozwiązanie proponowane przez Koleje Mazowieckie i Przewozy Regionalne jest możliwe. W czasie Kongresu Kolejowego prezes Urzędu Transportu Kolejowego Krzysztof Jaroszyński powiedział, że w przepisach prawa nie ma priorytetowania pociągów kolejowych. Kwestię tę reguluje wewnętrzny regulamin PKP PLK. Według Jaroszyńskiego, można odpowiednio wcześnie zgłaszać do rozkładu połączenia aglomeracyjne. Można też podwyższyć opłaty dla przewoźników, którzy chcą prowadzić kursy pociągów w czasie szczytu przewozowego.
 

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
2
Komentarze:
23/11/2011 13:14 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Tak oczywiście pan poseł czy menedżer będzie czekał w IC pod semaforem bo jadom kasjerki do marketó we Flyrcie
23/11/2011 13:26 Autor: Marcin_1
---.227.131.123
prędzej czy później tak właśnie będzie; w cywilizowanych krajach europejskich taki właśnie priorytet ma kolejowy transport aglomeracyjny
23/11/2011 13:30 Autor: shogun1983
---.dynamic.gprs.plus.pl
Myślę, że na etapie samej aglomeracji priorytet dla pociągu podmiejskiego jest dobrym pomysłem, gdyż tych po prostu w takim obszarze występuje więcej. Czym innym jest też fakt, że pociągi dalekobieżne z reguły są prowadzone oddzielnym torem. Przynajmniej tak jest w węźle warszawskim.
23/11/2011 13:35
---.128.126.130.static.crowley.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
"Według Jaroszyńskiego, (...) Można też podwyższyć opłaty dla przewoźników, którzy chcą prowadzić kursy pociągów w czasie szczytu przewozowego."

To akurat jest głupi pomysł! Już teraz mamy najwyższe opłaty za dostęp, a tą podwyżką obciążeni zostaną oczywiście pasażerowie...

Generalnie priorytet powinien być dla pociągów jadących zgodnie z rozkładem jazdy i tyle!!! Po to się jeździ wg rozkładu, żeby nie było przestojów. Jeśli jakiś pociąg zawali, to powinien ten pociąg cierpieć.
Jeśli wina przewoźnika, to tylko przewoźnik płaci odszkodowanie pasażerom, jeśli wina PLK, to PLK płaci odszkodowanie przewoźnikowi, a ten wtedy pasażerom.

Żadne inne filozoficzne życzenia zarządzających przewozami regionalnymi. Rozkład jazdy to podstawa.
23/11/2011 13:37
---.warszawa.vectranet.pl
Avatar
Sebastian Sznauder
Priorytet dla pociągów aglo to bardzo dobre rozwiązanie, podobnie powinno być dla regionalnych. Drugą istotną sprawą jest to, że opóźnienie pociągu, nawet o kilka minut nie powinno być standardem. I właśnie z tym trzeba coś zrobić!
23/11/2011 13:47 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
To już było:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28625/Radwan_Priorytet_dla_poci
agow_podmiejskich.htm

Polecam komentarze.
23/11/2011 14:35 Autor: Tambylec
---.net.pulawy.pl
Stanowisko Pani Dyrektor Lenarczyk to jest strategiczny błąd PR. Błąd taki pozwala legitymizować PLC-e niedoróbki i zaniechania. Pociągi mają kursować punktualnie i to wszystkie. Rozkład jazdy opracowuje się z założeniem punktualnego kursowania pociagów i nie może on służyć do kreowania doraźnych priorytetów o pierwszeństwie pociągów podczas opóźnień. Można wyciągnąć wniosek, że przewoźnicy pasażerscy nie potrafią się zorganizować aby stworzyć ramy prawne do wymuszania na PLK punktualnego przeprowadzenia pociągów. Trzeba przy tym pamiętać, że za opóźnienia z własnej winy też trzeba ponieść konsekwencje.
23/11/2011 15:40 Autor: Grześbylec
---.internetdsl.tpnet.pl
@Tambylec
Bajki bajki. 2/3 spóźnień to nie niedoróbki przewoźników, ale wina PLK. Dlatego PLK potem opóźnia lokalne pociągi, bo musi płacić kary PKP IC za spóźnienia spowodowane swoimi błędami. Dopóki nie bezie zmian w PLK pociągi będą się spóźniać.
23/11/2011 16:28
---.warszawa.vectranet.pl
Avatar
krzysztof rytel
A ja borykam się z przypadkiem zupełnie odmiennym. Co jakiś czas jeżdżę z Warszawy do Torunia pociągiem TLK o godz. 9.45 z Warszawy Centralnej, jadącym z Lublina. O tej samej godzinie ze Śródmieścia wyjeżdża pociąg KM do Łowicza i rozkładowo wjeżdża na linię nr 3 kilka minut po pociagu z Lublina. Ale pociag z Lublina lubi przyjechać 10-15 min spóżniony, i wtedy jedzie za osobówką. I w 3 przypadkach na 4 nikt na PLK nie zdecydował się, żeby na którejś stacji (Błonie, Teresin, Sochaczew) odstawić osobówke na kilka minut, żeby przepuścić TLKę, w rezultacie wyprzeda ona osobówkę dopiero w Łowiczu, gdzie jej opóźnienie wzrasta do 40 minut.

Dopiero ostatnim razem jakiś myślący dyżurny ruchu dał wyprzedzić w Sochaczewie. Dodam, że o tej porze w osobówce KM z Warszawy jedzie może 30 osób, a w TLK (do Torunia, Bydgoszczy i Gdyni) jedzie osób kilkaset.
23/11/2011 18:39 Autor: Tambylec
---.net.pulawy.pl
Zwolennicy niekonwencjonalnych priorytetowych rozwiążań !
Bardzo proszę ogłoście swoje priorytety publicznie dla ogólu podróżnych i czekajcie na efekty.
Z kilka tygodni wchodzi nowy rozkład jazdy pociągów. Proszę poświęcić w "czołówce - reklamówce" nowego rozkładu jazdy hit z priorytetem przy opóźnieniach.
@ Grześbylec. Zalecam analizę opóźnień na odcinkach, gdzie jeden dyżurny ruchu prowadzi ruch w obrębie kilku stacji - zwłaszcza w zimie (np. Sulejówek). Mała dygresja - w przypadku opóźnień pociągów stosuje się jazdę po obydwu torach w tym samym kierunku (w granicach rozsądku). To jednak wyższa szkoła jazdy dla PLK skoro przy pełnej banalizacji torów tak niechętnie się ją stosuje.
24/11/2011 07:02
---.128.126.130.static.crowley.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
@Tambylec: "Mała dygresja - w przypadku opóźnień pociągów stosuje się jazdę po obydwu torach w tym samym kierunku (w granicach rozsądku). To jednak wyższa szkoła jazdy dla PLK skoro przy pełnej banalizacji torów tak niechętnie się ją stosuje. "

Racja!
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Wola

    Czyszczenie na Euro -...

  • Ulica Puszkina po remoncie torowisk

    Ulica Puszkina po remoncie...

  • Wszystkie lokomotywy Intercity na Euro

    Wszystkie lokomotywy...

  • Testy Flirta dla Czechów na linii E-20

    Testy Flirta dla Czechów na...

  • Poznań Główny na kilkanaście dni przed otwarciem

    Poznań Główny na kilkanaście...

 
Newsletter
by