rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2011-11-18 06:19:50
(źródło: Radio Opole/Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Przewozy Regionalne tylko do końca 2012 roku?

W czasie spotkania marszałków z przedstawicielem Ministerstwa Infrastruktury podjęto decyzję, że Przewozy Regionalne mają funkcjonować tylko do końca przyszłego roku – informuje Radio Opole. Rzecznik Przewozów Regionalnych nie potwierdza tych informacji.

 Fot. Rynek Kolejowy Fot. Rynek Kolejowy

Jak miał powiedzieć Radiu Opole marszałek województwa opolskiego Józef Sebesta, spółka Przewozy Regionalne będzie funkcjonować do końca 2012 roku, ponieważ dalsze utrzymywanie jej przez samorządy nie ma sensu. Według Radia Opole, powołującego się na wypowiedź marszałka, poważny wpływ na decyzję o rozwiązaniu PR miało obniżenie dochodów z racji odebrania spółce połączeń międzyregionalnych. Według marszałka województwa opolskiego, zabrano tym samym spółce 45 proc. przychodów.

Z nowym rozkładem mają być likwidowane najmniej rentowne połączenia, gdzie dopłaty do biletów sięgają po kilkadziesiąt zł na pasażera. Będą także likwidowane połączenia tam, gdzie pociągi jeżdżą dość często, np. na liniach do Gliwic, Kędzierzyna, Opola, Wrocławia.

Według informacji Radia Opole, od 2013 roku samorządy mają zarządzać połączeniami kolejowymi indywidualnie. W przypadku chęci utworzenia połączeń wybiegających poza województwa niezbędne będzie przygotowywanie dodatkowych umów.

Co na to spółka Przewozy Regionalne? - Organy korporacyjne spółki nie podejmowały takiej decyzji - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik prasowy spółki Piotr Olszewski. Przedstawiciel Przewozów Regionalnych dodał, że ostatnie stanowisko konwentu nie mówi o decyzji o indywidualnym zarządzaniu połączeniami kolejowymi, a z województwem opolskim spółka ma podpisaną umowę ramową do końca 2015 roku.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
2
Komentarze:
18/11/2011 06:58 Autor:
---.dynamic.chello.pl
Najgorsze jest to, że po rozwiązaniu PR'ów utrzymanie kolei wcale nie będzie tańsze, tylko przybędzie jeszcze więcej biur.
18/11/2011 07:17 Autor: max22
---.xdsl.centertel.pl
ale odejdą zwiąchole.
Bo jak sobie wyobrażasz, ze np KUJ-POM dostanie tabor, zatrudni 150 maszynistów, 150 pracowników i BĘDZIE MUSIAŁ ZATRUDNIĆ 150 zwiącholów??

Bedzie taniej, bo odpadnie finansowanie biur w Warszawie, Gnieznie, Olsztynie.

To dobry krok.
Minusem będzie to że znikną IR i RE.
18/11/2011 07:37 Autor: Skiper
---.tktelekom.pl
Sądząc po wypowiedziach Marszałków mają oni już naszykowaną spółkę która przejmie wszystkie obowiązki po PR, może marszałkowie zdradzą nam swoje plany i uchylą rąbka tajemnicy jak ma się ta spółka nazywać ilu będzie liczyła ludzi jakie ma zaplecze kto ma nią kierować. Zlikwidują spółkę PR i co dalej?.
18/11/2011 08:03
---.play-internet.pl
Avatar
rangerek
Kasowanie tam gdzie dużo pociągów..... Nie mam pytam, może by tak kryterium frekwencji liczonej przez NIEZALEŻNĄ firmę
18/11/2011 08:46
---.ip.netia.com.pl
Avatar
leemc
Porażka. Jeszcze większy chaos. Żeby dojechać do sąsiedniego województwa trzeba będzie się tłuc TLKiem, jeśli jakimś cudem będzie jechać w pożądanym kierunku. Rozwalanie kolei na całego.
18/11/2011 08:57 Autor: młotkowy
---.dynamic.chello.pl
Przez całe lata osbówki tak często chwalonych Kolei Mazowieckich jadące z Warszawy kończyły bieg w Iłowie (czyli nigdzie) zamiast kulnąć się kilkakm dalej i skończyć w węzłowym Działdowie. Bo granica województwa. Trzeba było niewyobrażalnego (oczywiście dla urzędników) wysiłku aby jakoś tę sprawę załatwić i wydłużyć relację. Obawiam się że z szesnastoma spółkami zamiast jednej będzie tego znacznie więcej.
18/11/2011 08:59 Autor: mihu
---.centertel.pl
kasowanie pociągów na obłożonych trasach to głupota. ale może rozwiązanie PRów przyniesie pozytywną zmianę na kolei. warto spróbować.
18/11/2011 09:08 Autor: JG
---.icpnet.pl
@max22
Jesteś pusty jak bęben
18/11/2011 09:29 Autor: Tadeusz
---.play-internet.pl
Ludzie spokojnie spokojnie... ochłońcie, badzcie dobrej myśli.
18/11/2011 09:30 Autor: maszynista ks
---.quarto.pl
max22
czy ty masz jakikolwiek pojecie o pracy na koleji,bo w/m ty masz z 12 lat i takie głupoty piszesz
18/11/2011 09:32 Autor: m-sta ic
---.adsl.inetia.pl
Po zakończeniu Mistrzostw Euro 2012 na bank zostanie zrobiony porządek ze spółkami PR i IC .To co się wyprawia w tych spółkach to jest brak takiego słowa ,żeby to nazwać po imieniu.
18/11/2011 09:35 Autor: nemo
---.elpos.net
Panowie spokojnie. Jest nowy minister, poczekajmy na jego dzialania.
18/11/2011 09:48 Autor: Rico
---.tktelekom.pl
Panowie Marszałkowie nie ośmieszajcie się w kwestii kolei bo się na niej nie znacie a udajecie wielkich fachowców a jesteście wielkimi ignorantami, żeby nie nazwać was bardziej dosadnie
18/11/2011 09:49 Autor: Tambylec
---.net.pulawy.pl
Ciekawe kto i jak będzie godził sprzeczne interesy na granicach między województwami po utworzeniu 16-tu kolei regionalnych. Dotyczy to zwłaszcza miejsc, gdzie granica dzieli odcinek
na długie porównywalne części. Najlepiej powołać spółkę od pociągów kursujących na granicy województw. Byłaby to spółka prywatna której jedynymi właścicielami byliby marszałkowie województw.
A tak na poważnie to zanosi się na lokalne spółki samorządowe realizujace przewozy wokół największych aglomeracji w województwie. Praktycznie oznacza to kursowanie pociagów z miasta wojewódzkiego do najbliższego znaczacego ośrodka. Średnia długość trasy pociagów to 40 - 50 km. Miejscowości na granicy województw do obsługi przez busiarzy.
18/11/2011 09:56 Autor: Rak
---.238.64.20.ip.abpl.pl
W Katowicach po zabraniu przewozów przez Koleje Śląskie w ogóle nie zmniejszyła się administracja! Biurwa teraz doliczy sobie wszystkie koszty do tych pociągów które zostały i okaże się, że nawet pociągi z Katowic do Bielska są nierentowne. Tam są jakieś zupełnie idiotyczne stanowiska i chyba z dziesięciu naczelników... Która firma czy korporacja w czasach internet, komórek i komputerów pozwoliłaby sobie na taką rorzutność w ramach oddziałów?! A jeszcze żeby się czymś zajmowali... W rozkładzie jazdy 2011/12 na Śląsku - żadnych nowinek!!!
18/11/2011 09:56 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Wszyscy -słusznie, bądź nie- jadą równo po marszałkach. Ok, oni swoje mają za uszami, nie przeczę.

Ale od dawna twierdziłem, że zarząd Przewozów Regionalnych z panią Małgorzatą Kuczewską-Łaską jest to natychmiastowego odwołania. Pisałem, mówiłem, że Kuczewska to najgorszy prezes PR, że sobie nie radzi, że należy ją zmieniać, że PR-y pod jej kierownictwem są skazane na klęskę.

Powtórzę po raz kolejny - prezes Kuczewska powinna zostać wywalona z PR. Bilans jej prezesowania wypada katastrofalnie, wręcz dramatycznie. Im dłużej ta pani pozostanie na czele PR, tym gorzej dla PR - pracowników, pasażerów.
18/11/2011 09:59 Autor: Jihlava
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co się tak boicie tych granic województw? Przecież nic się nie zmieni. Teraz samorząd płaci za połączenia (dopłaca), a potem będzie to robił też ten samorząd. Jak się nie mogli dogadać dotychczas, a potem się dogadali, to zrobią lub nie zrobią tego później.

Akurat tym nie ma się co straszyć ...
18/11/2011 10:13
---.free.aero2.net.pl
Avatar
kryniczanin
@Krzysiek Kuś.

Dokładnie ale duża cześć ludzi ma klapki na oczach z napisem IR!
18/11/2011 10:15
---.17.27.19
Avatar
warzywoswiniak
Tak więc teraz zamiata się długi PR pod dywan, żeby się nikt nie czepiał(pytanie kto za nie zapłaci,długi raczej mają tendencję do powiększania się), potem każdy marszałek powoła sobie swoje Koleje Marszałkowskie, które znowu będą się zadłużać...za parę lat się je zlikwiduje(znowu zamiatając długi pod dywan), potem powoła jakieś nowe spółki, które sie będą scalać, dzielić i zadłużać...zadłużenie będzie rosło, ale sytuacja tak sie juz zagmatwa, że oczywiście winnych nie będzie.....Polskie piekiełko trwa...
18/11/2011 10:22 Autor: magod
---.dynamic.gprs.plus.pl
Skandal! Powstrzymać niszczycieli kolei!
18/11/2011 10:23 Autor: magod
---.dynamic.gprs.plus.pl
Skandal! Powstrzymać niszczycieli kolei!
18/11/2011 10:24
---.232.239.154.capgemini.com
Avatar
rangerek
@Rak a czego się spodziewałeś? przecież strajk w PRach zakończył się tylko dlatego że zagwarantowano nierobom, że nic ich nie ruszy
18/11/2011 10:26 Autor:
---.play-internet.pl
Kolej jest była i będzie tylko szyldy się zmieniają co to za róznica .
18/11/2011 10:45 Autor: scyz
---.tktelekom.pl
inteligencja marszałków porównywana może być tylko i inteligencją max22. Po zaproponowanych zmianach powstaną małe "Gniezna" i "Olsztyny", równo po 15 biur.
18/11/2011 10:54 Autor: Pracownik36
---.static.akk.net.pl
Zwiazkowcy wasz brak kompetencji mnie irytuje i dobija.Ludzie,nalezy wdrozyc program odejsc dobrowolnych,podobnie jak np.w IC lub Cargo.Oferujac tym,ktorzy sami sie zwolnia np.po 30 tys zlotych problem przerostu zatrudnienia w PR zniknie bo masa pracownikow wtedy odejdzie.Zwiazkowcy,czy jestescie tak ograniczeni intelektualnie ze nie potraficie tego zrozumiec???
18/11/2011 10:58 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@kryniczanin
chcesz powiedzieć, że błędem Kuczewskiej jest utrzymywanie IR?
(które sa jedyna dobrą rzeczą na polskiej kolei od wielu lat, niestety zbyt mało rozwiniętą i nie zintegrowaną w pełni taryfowo z Regio)

Obawiam, się że na takiej zmianie mogą stracić wszyscy poza...winnymi bałaganu na całej kolei.
Nawet nie jestem pewien czy uda się pozbyć problemów ze związkami zawodowymi jeśli zmiany trzeba będzie przeprowadzac tak szybko.

Do tego pradopodobnie lepiej nie planowac podróży koleją w nadchodzacych miesiacach, w 2012 roku bo można sie liczyc z silnymi protestami (obstawiam, ze zwłaszcza w okolicy EURO2012 - i wtedy sytuacja może być na prawdę napięta). ew. chcąc załagodzić sytuację przez EURO zagwarantuje się "wąsatym" łagodne lądowanie w spółkach samorządowych...

Nie jest obecnie znany (mi) przypadek gdy kolej samorządowa jest tańsza od tej wykonaniu "ogólnie-samorządowych" PRów. Może KD? KŚ ponoc dostaje tyle samo za pockm co PRy(prawda to)? KW kiedyś było podawane, że więcej (choć bronią się, że maja do tego powody)
Ewentualnym pozytywem są KM ale tutaj sukcesu upatrywałbym w odcięcia najbardziej dochodowego regionu od reszty kraju i braku potrzeby utrzymywania ciężkich składów typu lok +wagony (a takich było jeszcze sporo gdy powstawały KM_ na liniach lokalnych z niskimi szlakowymi i marna frekwencją.

Natomiast niewątpliwie samorządy będę chętniej płacić "własnemu" przewoźnikowi.

@--.play-internet.pl
o zmianie szyldów to można mówić w UK. tam faktycznie zmienia się przewoźnik to zmienia się nazwa i tylko tyle. Niestety u nas nie ma systemu wspólnej taryfy, informacji, jednostki odpowiedzialnej za integrację zarządzanie współpracę miedzy przewoźnikami itd.

@Rak
jest jedna nowinka w rozkładzie na Śląsku:
dwa razy w tygodniu (w najważniejsze dni) IR Katowice 18:20 - CMK- Kielce, powrót z Kielc o 7:50. z czasem przejazdu ok 2h10min,
Czyli wypełnienie dziury istniejącej od wielu lat. Niestety to jest cos czego samorządu nie były w stanie uzgodnić w ramach wspólnego PR więc mając własne spółeczki będzie raczej jeszcze trudniej. Tak więc taki pociąg ma szansę istnieć tylko jako IR lub ew. Regio do tego potrzebny jest tabor pojemności EN57 a PKP IC takiego nie posiada więc dotacja do podobnego TLK musiałby byc bardzo duża.

Mam nadzieję, że to rozwalanie PRów nie będzie chaotyczne i zostaną przekształcone w spółkę wynajmującą tabor (czli coś a'la Angel Trains w UK) dla dowolnego przewoźnika. W ten sposób powstanie szansa na to by w przetargach było więcej ofert.


18/11/2011 10:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Pracownik36
na to także trzeba środków finansowych.
18/11/2011 11:29
---.free.aero2.net.pl
Avatar
kryniczanin
@Kfilik

Zacznijmy od tego że za długi PR zapłacimy wszyscy. Ja jestem jak najbardziej za IR/RE (poza CMK) niech sobie jadą ale na takich zasadach. Centrala PR staje się nową spółką i wykupuje za gotówkę wagony / jednostki od Marszałków, niech wykupi sobie te EU07, albo wynajmuje od Cargo byki, i wtedy zobaczymy jak bardzo będzie to dochodowy biznes przy kosztach centrali. Wtedy wszystkie koszty uruchamiania IR wyjdą na stół i będą widoczne.
18/11/2011 11:51 Autor: Marcin B..
---.opera-mini.net
Kflik, a co szkodzilo Laskiej rozbudowac siec IR/RE, zintegrowac ja z Regio, zrestrukturyzowac firme etc? Nic, byla pierwsza po bogu, ale lepiej toczyc wojny z KS o podobno przynoszacy straty slask. No to sie utnie, oby tylko na tych zgliszczach powstalo cos normalnego. Ciekawi mnie tez, skad marszalkowie wysuplaja, bagatela ponad 700 baniek na dlugi, o innych kosztach nie wspominajac.
18/11/2011 11:52 Autor: Gux
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W sumie PR mogłby zostać wyłącznie jako spółka do połączeń dalekobieżnych (IR, RE), natomiast połączenia transgraniczne typu tego z Wawy do Działdowa powinny umawiać samorządy. Osobiście jednak wolę przetargi na obsługę połączeń, ale marszałkowie nie będą się pewnie mogli powstrzymać od powołania każdy swojej spółeczki. A tymczasem można porobić przetargi nawet na pojedyncze linie, a nie obsługę całego województwa.
18/11/2011 11:55 Autor:
---.tktelekom.pl
KŚ tez nie najlepiej stoi, pracownicy nie dostają premii i należności za nadgodziny. Jak spłyną faktury za tory i energię, będą nisko pod kreską , o ile już nie są:)
18/11/2011 11:57 Autor: Krzysztof K.
---.acn.waw.pl
Jedna uwaga. Wszyscy tu (i marszałkowie też - jak dzieci we mgle) mówią: podzielmy bo nie chcemy dopłacać, każdy weźmie po pociągu i będzie super.
Otóż chciałem zwrócić uwagę, że zgodnie z prawem, żeby podzielić spółkę trzeba najpierw spłacić jej wszystkie zobowiązania, a dopiero potem można cokolwiek parcelować. Więc tak na prawdę możliwe są 2 opcje:
a) marszałkowie wykładają na stół 400 mln i spłacają długi PR (notabene dla krytykantów: tym się zapewne głównie zajmuje teraz Kuczewska - próbą utrzymania resztek płynności finansowej i dzięki temu zachowania nadal zdolności operacyjnej przez spółkę, czyli możliwości dalszej egzystencji) i wtedy mogą sobie spółkę dzielić jak chcą i brać jej tabor, ludzi, zaplecza itd.
b) ogłoszona zostaje upadłość spółki (abstrahuję od możliwości prawnych), jej majątek trafia na licytację i marszałkowie sobie ZA GOTÓWKĘ kupują od syndyka po pociągu. Może sumarycznie wyjdzie nieco taniej, a niespłacona część długu zostanie w PLK, czyli zapłaci budżet.
Wniosek: co by nie było, to pierwszym krokiem jest znalezienie przez marszałków ca 400mln zł, a potem sobie można bajać o podziale spółki. UWAGA: 400mln zł z naszych podatków!!! (z budżetów wojewódzkich lub/i centralnego). Moim zdaniem taniej jest reformować spółkę (co jest realne), tylko do cholery marszałkowie najpierw muszą się zdecydować czego chcą!
18/11/2011 12:11
---.aster.pl
Avatar
psim
Oj tam oj tam. Dopisze się do szyldu "w likwidacji" i będzie tak hulało przez kolejne 10 lat.

Wszyscy się emocjonują rzekomym podziałem, likwidacją, a mało kto mówi konkretnie, co w zamian.
18/11/2011 12:20 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Dobrze , że jest w tym znak zapytania. Zniszczenie Przewozów Regionalnych uczyni niemożliwym kursowanie osobówek między województwami : Poznań - Wrocław , Wrocław - Szczecin , Poznań - Kołobrzeg , Toruń - Olsztyn , Łódź - Poznań , Lublin - Rzeszów i wiele innych...Choćby dlatego potrzebne są Przewozy Regionalne jako JEDNOLITY przewoźnik...
18/11/2011 12:46 Autor: Kflik
---.8.104.65
@kryniczanin
Dobrze wiadomo, że bardzo istotnym elementem IR jest ich integracja z Regio.
Taryfowa, rozkładowa(!) oraz nie udawajmy taborowa.
Utrzymywanie samych InterRegio nie miałoby prawdopodobnie sensu. Gdyby było inaczej - mielibyśmy juz tłum prywatnych firm dobijających się na Polski rynek.

Natomiast jesli zrobic dobrą (na razie jest to ciągle za mało) integrację z Regio można stworzyć niezłą ofertę na której skorzystają wszyscy - samorządy, przewoźnicy i co najważniejsze potencjalni podróżni.

Podobnie z "komercyjnymi" pociągami KS do Wisły. Nie byłoby ich gdyby nie były dodatkiem do nie komercyjnych pociagów Gliwice - Czestochowa.

@Marcin B..
dobre pytanie. zdecydowanie za mało zrobiono w kwestii integracji IR z R czy choćby np. walki z PLK o skomunikowania (czesto pewnie nawet nie próbowano o to sie starać)

@Krzysztof K.
marszałkowie nie wiedzą co zrobić...a na polskiej kolei w takiej sytuacji jest tradycja "podzielić".
zamiast zreformować:/

@psim
moze w zamian z Katowic do Bielska pojada EN57 w barwach KS, z Rybnika do Raciborza tylko busy, a z Czestochowy na północ w ogóle nic nie będzie (nawet IR Kraków - Łódź)


18/11/2011 13:04
---.free.aero2.net.pl
Avatar
kryniczanin
Kflik

O tak tak najlepiej bujać tabor na IR a na pociągach z misją niech jadą planowo cały rok autobusy KKA.

Utrzymywanie samych InterRegio nie miałoby prawdopodobnie sensu.

Cieszę się że jesteś w stanie głośno to powiedzieć.

A do do KŚ ostatnio bardzo się na nich zawiodłem przez KKA.
18/11/2011 13:13 Autor: Kflik
---.8.104.65
niestety są takie miejsca gdzie KKA jest bardziej wskazane niż EN57.

Dopóki IR jadą pełne (a pusty nie uruchomią) jest to dobrze wykorzystany tabor z którego korzystają ludzie płacący podatki także na takie cele. Oczywiście, że problemem jest stan taboru PR i, że jest go (sprawnego zwłaszcza zimą) za mało, ale IR po prostu są potrzebne. Gdyby nie były - nikt by z nich nie korzystał.
Taki IR którym można pojechac z Czestochowy do Krakowa jest znacznie bardziej potrzebny niż Regio z Żywca do Suchej Beskidziej (zwłaszcza, że ten drugi można łatwiej uruchomić na autobusie - byle byl to wpis na cały rozkład a nie zmiana na dwa tygodnie)

Tutaj nie ma sie co cieszyć - to jest oczywiste, ze same IR nie mają sensu.
ale żebysmy się dobrze zrozumieli: ja uwazam, że dzieki IR PRy mają mniejsze straty.

KKA na KŚ? nie słyszałem.

jeszcze co do samego artykułu.
mam nadzieję, że tytuł nie powinien brzmieć:
"Przewozy regionalne tylko do końca 2012 roku? "

18/11/2011 13:21 Autor: Kflik
---.8.104.65
oczywiście, że wolałbym by pociągi były i tu i tu. ale jeśli trzeba wybrać....
18/11/2011 13:22
---.free.aero2.net.pl
Avatar
kryniczanin
Kfilik

Ale PR dostaje bardzo duże pieniądze na Regio a uruchamia autobusy. Niech samo zrezygnuje z tych pieniędzy. To jest uczciwe?

A co do zapełnienia IR to średnio 40% a były wypadki jak jechałem że 5% i to są pełne pociągi? Np. za Wrocławiem na zachód w stronę Legnicy to już powietrze głównie jechało na Ślązaku i Łużycach wiem bo jestem częstym gościem w Środzie Śląskiej.
18/11/2011 13:29
---.free.aero2.net.pl
Avatar
kryniczanin
Było KKA powód brak przepustowości ale dla mnie i tak to jest dramatycznie złe działanie. Pociąg albo nic.
18/11/2011 14:00 Autor: aron medrzec wielki wspanialy
---.play-internet.pl
Tak, konieczny jest Jednolity Przewoźnik Płacący Podatki w Warszawie.
18/11/2011 14:08 Autor: Kflik
---.8.104.65
@kryniczanin

to jest kwestia umowy z samorządem.
Niech sobie zastrzegą, że _musi_ być pociąg, niech wyznaczą opłaty karne i z taką propozycją umowy startują w przetargu.
Tego nie ma bo taka na prawdę samorządom taka KKA i taka sytuacja jest na rękę.
Samorządy nie protestują.
Pewnie głównie dlatego, że bez możliwości uruchomienia KKA przewoźnik (jakikolwiek by nie był) będzie chciał wyższą dotację.

@aron medrzec wielki wspanialy
(który nie jest oryginalnym aronem)

nie jednolity przewoźnik tylko wspólny system taryfowy (i synchronizacji rozkładów).
a zarządzać tym może jednostka/organizacja z siedzibą choćby w Parczewie nie musi być Warszawa.
18/11/2011 15:36 Autor: były kolejarz
---.internetdsl.tpnet.pl
Przecież trzeba wspierać kolesi mających firmy autobusowe. Najlepiej przez likwidowanie połączeń kkolejowych
18/11/2011 15:55
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
@Krzysztof K.: nic nie trzeba spłacać, żeby podzielić spółkę ;) Co nie zmienia faktu, że po podziale upadłość pierwszej da efekt domina.
18/11/2011 16:49 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jedlina nie osmieszaj się dług sam się spłaci
18/11/2011 16:50 Autor: dawid99
---.dynamic.gprs.plus.pl
tak,a w zamian będziemy mieli mase spółeczek szanownych marszałków, którzy chętnie będa sobie przyznawać premie i chwalić się że uratowali kolej, nie tędy droga, trzeba zlikwidować ulgi dla posłów i senatorów, wywalić związki, zreformować kto posiada tory a kto dworce, najlepiej poscalać to w większe spółki, a nie że spółka jest odpowiedzialna za śrubę a druga za podkład, obniżyć wreszcie pensje prezesów i związkowców, a dac podwyżkę kolejarzom, niestety w PL mało kto myśli o kolei racjonalnie i zupełnie świadomie
18/11/2011 16:58
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Sam się anonimie nie ośmieszaj. Polecam przypadek podziału Kolportera. Ewentualnie przypadek podziału... PKP Przewozy Regionalne. No i lekturę KSH.
18/11/2011 17:08
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Hihihi. Bajer z zostawieniem spółki niby-taborowej nabiera sensu . Będzie to taka sama wydmuszka jak od OPM'owane PR'y. I problem wróci do pekapu w wysokości dwa razy większej niż ściema przy usamorządowieniu :DDD
18/11/2011 18:42 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
he he he już ja widzę jak jakiś centralny biurokrata przeniesie się do Parczewa.

Poza tym jak sobie w Polsce wyobrażasz synchronizację rozkładów? Czy tak jak to jest np. w Lublinie? Że Regio do Kraśnika czeka pół godziny na opóźniony TLK z Bydgoszczy?
18/11/2011 18:43 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Przede wszystkim system musi być taki, żeby pieniądze z całego kraju spływały do warsiafki, gdzie jest centrum zarządzania wszystkim po wieczne czasy
18/11/2011 19:20
---.adsl.inetia.pl
Avatar
Arrivederci
Jeśli usamorządowienie PR miało polegać na wydzieleniu pospiesznych - ok, ale ED74 i 35-45 sztuk EP07-1k powinno pozostać w spółce. Teraz jeszcze można to naprawić - przekazując zbędnie lokomotywy z IC do PR (w/w ilości mogą się pozbyć od zaraz). Wszystkie ED74 też powinny wrócić do PR i wrócić na linię Łódź - Warszawa (tam powinno być co najmniej 50% obiegów tych ezt) - i okazałoby się, że jako IR na siebie zarabiają.

Ale oddanie pospiesznych innej spółeczce bezmyślnie (ktoś powinien za to ponieść surowe konsekwencje) - czyli nie dbając o wspólną taryfę OP, skomunikowania i popularne dalekobieżne pociągi do miejscowości wypoczynkowych, jadące na ostatnim odcinku jako osobowe (dlatego poleciało wiele relacji)

Bezmyślne postępowanie marszałków można zobaczyć przy tworzeniu tzw. kolejek marszałkowskich. KD, KW i KŚ olały tych pasażerów, którzy mieli ulgi handlowe 33 i 50% (zapłacili za nie) czy regiokarty (KM), brak skomunikowań, częste rębibusy, zbyt mało taboru (tłok w KŚ, KŚ mogły przejąć 50% kursów od PR, inaczej z jednego monopolu w drugi), w bezensownym murowaniu granić (pociągi do Iłowa, Skępego, czy innej Rzeczycy), problemów biletowych (kasy nie chcą sprzedać, a konduktorzy honorować biletu PR na trase PR + KM czy PR + kolejka), czy też brak jazdy na biletach PR w PKP SKM. Nonsensem jest jeż nie honorowanie biletów wyższej kategorii w pociągach osobowych - czy tak trudno się dogadać tak, żeby nie cierpiał pasażer?

Marszałkowie zapomnieli, że kolej regionalna i urzędy marszałkowskie utrzymywane są z kasy podatnika, który chce podróżować godnie i wygodnie. Dlatego marszałkowie powinni się w końcu dowiedzieć, jaka jest rola kolei a nie kombinować pseudoreformy, za które płaci jedynie pasażer (oddzialne bilety, przesiadki, brak skomunikowań, brak połączeń do popularnych miejscowości, zwłaszcza wypoczynkowych). Apeluję - marszałkowie do pociągów a nie do samochodów służbowych.

Jeśli nie ma szans powrotu pospiesznych do PR to proponuje najpierw:
1. Powrót 35-45 szt. EP07-1k do PR
2. Powrót do PR wszystkich ED74
3. Honorowanie wszelkich biletów sieciowych i zniżek PR przez KW, KD, KM, KŚ, SKM, a nawet przez SKMW i WKD
4. Możliwość zakupu 1 biletu PR na trasie PR + dowolna(e) z w/w kolei
5. Reforma administracji w PR - zamiast zwolnień najpierw propozycje przeniesienia ludzi z biur do kas
6. Powrót Moraczewskiego na stanowisko prezesa PR

Proponuję wstrzymać się do co najmniej 2015 z podziałem PR i tworzeniem nowych kolejek. Jeśli się okaże, że podział PR będzie konieczny - zlikwidować wszelkie tzw. kolejki i na bazie ZPR-ów, KM, SKM i kolejek utworzyć 3-4 kompanie kolejowe, ale ze wspólnymi ofertami sieciowymi i możliwością zakupu 1 biletu na całą relację.

Jak widać przykład KM - jest lepiej, są kasy, lepszy tabor, ale ile wynosi dotacja do pockm?
KŚ - przejedzono prawie 50 baniek, zanim KŚ wyjechały - ile kasy zje zarząd i kolejna biurokracja?
Ile kosztowały słynne ryflaki KD? Dlaczego nadal po m.in. małopolskim i podkarpackim jeżdżą rębibusy? Dlaczego nie ma pociągów Łódź - Opoczno? Dlaczego leci Ciechocinek czy Darłowo od nrj? Dlaczego Moraczewski zapłacił stołkiem za IR?
18/11/2011 19:22
---.146.235.57.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Avatar
Gozdzik271293
W ogóle idiotyczne było to, że wydzielono Przewozy Regionalne w 2000 roku z PKP. Po co?Np. we Francji, Holandii ( źródło Wikipedia ) jest tylko spółka zarządzająca tory i spółka przewoźnik. A w Polsce zrobili spółkę PKP S.A. i ponad16 spółek córek m.in. PKP InterCity S.A. , PKP Przewozy Regionalne Sp.z.o.o. , PKP Cargo S.A. , PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP Energetyka S.A. itd i jeszcze spółki wnuczki np. PKP Cargo Logistic S.A itd. Wystarczyło zrobić Polskie Koleje Państwowe S.A. ( PKP S.A. ) jako przewoźnik i Polskie Linie Kolejowe (PLK) S.A. bez skrótu PKP jako zarządcę infrastruktury kolejowej.
18/11/2011 21:16 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
Spółki typu KŚ, KD, KW czy właśnie KM będą wyjeżdżać poza granice swojego regionu w przyszłości do najbliższej stacji węzłowej, nie zależnie od tego czy wchłoną one biedniejsze regiony, czy te ostatnie stworzą połączone własne spółki kilku regionów, od takie kompanie. I te biedniejsze regiony, w ramach takiej kompani np. południowej będzie puszczać też pociągi do stolicy sąsiedniego regionu w ramach misji publicznej, a więc takie składy co się wszędzie zatrzymują.

Co innego, jak ktoś chce jechać przez więcej niż dwa regiony, poza TLK. Połączenia IR i RE z powodzeniem może realizować osobna spółka, nie mająca nic wspólnego z... marszałkami. Kwestia wyposażenia w majątek, który nigdy nie kupował żaden marszałek. Taka spółka to byłaby ciekawa sprawa. Jednak dzielenie PR to ogólnie nie najlepszy pomysł, no, ale jak się człowiek boi ZZ i reszty, trudno.
19/11/2011 09:11 Autor: viva Ś
---.175.25.194
,,Strona społeczna jest zaniepokojona perspektywą utraty pracy kolejnych kilkudziesięciu pracowników Przewozów Regionalnych, którzy nie mają żadnej gwarancji, że zostaną zatrudnieni w Kolejach Śląskich do obsługi nowo przejętych linii.,,
-Spokojnie,-bez nerwów ! Nikt do tej pory nie został zwolniony ! Wszystkie wypowiedzenia zostały wycofane ! Co prawda jeździmy teraz po pięciu na pociągu (kierownik poc., dwóch konduktorów,dwóch kasjerów mobilnych-a jak są rewizorzy to nawet w siedmiu ) ,ale utrata pracy nam nie grozi - o czym zapewniają nas Związki Zawodowe ! A jak by było naprawdę tak źle, to byśmy nie dostali podwyżki płac (po nowym roku znowu mamy ją dostać). A tak w ogóle to na szczęście mamy jeszcze SOLIDARNOŚĆ i możemy wyjść na tory tuż przed Euro 2012 !!!
A do pracy w KŚ wcale nam nie spieszno- mówią, że to obóz pracy (160 h/mies norma ,a w PR tylko152 h) , NIE MA LEŻENIA NA POCIĄGACH,i za niedziele nie płacą, na kolejarza nic nie dostali, socjalnego nie ma- WIĘC PO CO TAM SIĘ PCHAĆ ???
JAK BY DOBRZE POLICZYĆ- TO ZARABIAMY LEPIEJ OD TYCH Z KŚ !!!
19/11/2011 10:14 Autor: Goral
---.158.244.112
No i dobrze. A potem przesiadka na Polskiego Busa. Do pICni z grzybnią to mnie przecież nawet wołami nie zaciągną ;)
19/11/2011 11:30 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
a po co komu pociągi w opocznie?
19/11/2011 12:07
---.adsl.inetia.pl
Avatar
Arrivederci
a po co komu busy w Partaczewie?
19/11/2011 13:18
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
scorpio
Kryniczaninie drogi. Na E20 IR są pełne, gdyż użytkownicy pociągów osobowych z nich korzystają. Mało tego, np takie Mazowsze zatrzymuje się w Kłodawie, czyli de facto stacji na której rzadko która osobówka staje. Jeśli już Adamie jesteś takim przeciwnikiem IR, to może skróćmy osobówki do Kutna do Kłodawy/Pomarzan lub do Torunia/Bydgoszczy do Wydartowa :? Bo zadaniem PR wg Ciebie jest jazda "w ramach województw" i do pierwszej stacji poza województwo. Poza tym ten drugi model znam od podszewki, gdyż reprezentuje go KW, przewoźnik samorządowy, który kadry liniowe ma mieć już w marcu przyszłego roku.
19/11/2011 14:55 Autor: Grzesiek B
---.aster.pl
Będzie jeszcze większy chaos. a jak bedzie sytuacja ze dwa miasta leżace obok siebie które byly zawsze połączone siatką pociągów Regio i były rentowne to teraz nie bo to inne wojewodzctwo. debilizm i idiotyzm jak już chca społki to czemu nie mogło zostać tak jak kiedyś ze IC miało kwalifikowane pociagi Przewozy regionalne pospieszne i regionalne. swtorzyć jedna wielka kolej ktora miała by porzadne polaczenia dobre przesiadki a jedna i wspolna ale sie nie da bo kazdy chce przejsc na swoje licza sie tlyko znajomosci i kasa. aby wiecej zagarnac dla siebie i zatrudnic rodzine, ktra i tak na tym sie nie zna bo to same wykształciuchy ktore maja wykształcenie bo maja ale zero wiedzy.
19/11/2011 15:46
---.dynamic.chello.pl
Avatar
Gierek
Czy ten burdel kolejowy się kiedyś w Polsce skończy? Zaczynam już tracić nadzieję...
20/11/2011 20:46 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
jedna wielka kolej płacąca podatki w jedynie słusznej warszawie dlaczego nie? Dlaczego jakieś podatki mają iść poza stolycę?
21/11/2011 09:41 Autor: buhaha
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a dlaczego podatki mają iść na jakąś rybią ość z Parczewa vel Arkadiusz Oleszczuk??
21/11/2011 15:16 Autor: Maszysnista PR KC-E
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czemu wszyscy tacy zdziwieni ? Przeciesz od dawna wiadomo że PR ma nie być i wielkie mi Halooo
09/12/2011 00:21 Autor: BYLY KOL.42 STAZ
---.dynamic.chello.pl
DZIELCIE /DZIELCIE KIEDYS I WAS PODZIELA A SKUTKI TEGO NIKT NIE OKRESLI
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Parada Eurolokomotyw [54 zdjęcia!] [film]

    Parada Eurolokomotyw [54...

  • XIX Parada Parowozów w Wolsztynie

    XIX Parada Parowozów w...

  • Wszystkie lokomotywy Intercity na Euro

    Wszystkie lokomotywy...

  • Testy Flirta dla Czechów na linii E-20

    Testy Flirta dla Czechów na...

  • Warszawa Wschodnia jak nowa. Niebawem otwarcie

    Warszawa Wschodnia jak nowa....

 
Newsletter
by