rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Infrastruktura
Data dodania: 2011-11-16 12:39:33
(źródło: jar/ Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Budowa LCS-u pod Lublinem

Trwają prace przy realizacji lokalnego centrum sterowania ruchem na odcinku Lublin – Wilkołaz linii kolejowej nr 68. Dzięki inwestycji zwiększy się przepustowość jednotorowej linii poprzez uruchomienie nieczynnej od lat mijanki w Wilkołazie. Zadanie to jest realizowane na podstawie porozumienia Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe i spółki Elester – informuje „Rynek Kolejowy” Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie.

 Fot. Rafał Jasiński Fot. Rafał Jasiński
Przyporządkowane tagi:

Duże prace realizowane są między Zemborzycami a Wilkołazem, a konkretnie na stacji Niedrzwica, Jak mówi Zygmunt Osiak w ich efekcie poprawi się stan infrastruktury szczególnie tej związanej z obsługą ruchu pasażerskiego.

Na mocy wspomnianego porozumienia powstanie Lokalne Centrum Sterowania Niedrzwica. Całość prac związanych z srk wykonuje firma Elester. Centrum będzie obsługiwało także stacje Zemborzyce i Wilkołaz. Prace te potrwają do wiosny przyszłego roku. Potem zacznie się testowanie nowego systemu, który po uzyskaniu świadectwa dopuszczenia zostanie przejęty przez PLK.

Za drugą część robót odpowiada jednostka wykonawcza zarządcy. Polegają one na dostosowaniu istniejącej infrastruktury do LCS-u. Obok poprawy jej stanu technicznego, w tym wymiany nawierzchni torowej, polepszy się także obsługa pasażerów.

- Na stacji w Niedrzwicy zostanie wyremontowany peron wyspowy – mówi dyrektor ds. technicznych. - Obiekt będzie wyposażony w monitoring, dwie wiaty, nowe oświetlenie i tablice informacyjne. Na wykonanie powyższych prac otrzymaliśmy dodatkowe środki z Centrali Spółki – dodaje.

Zrealizowanie zadania pozwoli zwiększyć przepustowość linii nr 68. Obecnie, po zamknięciu stacji Wilkołaz i likwidacji podobnego obiektu w Leśniczówce, szlak między Niedrzwicą a Kraśnikiem liczy prawie 25 km. Po umożliwieniu krzyżowania składów w Wilkołazie szlak skróci się o prawie 9 km.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
12
Komentarze:
16/11/2011 12:52 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Pozostaje zrekonstruować wszystkie mijanki na jednotorowym odcinku linii 68 i będą możliwe reaktywacje w ruchu dalekobieżnym przez Lublin i Stalową Wolę Rozwadów. Czekają na to : Warszawa , Lublin , Stalowa Wola , Przemyśl , Rzeszów ...
16/11/2011 13:03 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
"Kilka lat temu (rok2000?) zamknięte zostały 2 stacje na odcinku Niedrzwica - Kraśnik. Konkretnie Wilkołaz i Leśniczówka. Odstępy pomiędzy nimi wynosiły ok 10 min. Powód? Oficjalnie koszty i mały ruch.Pozostałe stacje, za Kraśnikiem są cały czas czynne . Tak więc puki te dwie stacje były czynne jakoś sobie te nasze pociągi radziły. W momencie ich zamknięcia wytworzyła się półgodzinna luka. Tyle wynosi odstęp między Niedrzwicą a Kraśnikiem. Jeżeli coś ugrzęźnie na tym odstępie, stoimy na stacji 2-3 godziny, albo i dłużej. O ile w tym roku brutta jakoś mniej , to mniej więcej w połowie maja ubiegłego roku spotkałem się z taką sytuacją. Pod górę w kierunku Kraśnika (Pułankowice w lesie) utknęło jakieś brutto. Trzeba było czekać w Niedrzwicy aż zjawi się lok, który popchnie brutto na szczyt wzniesienia i dalej do Kraśnika. W tym czasie na stacji zdążył się już pojawić następny pociąg z Lublina, a w Kraśniku czekał na nich pociąg ze Stalowej Woli.Zamiast być w domu na 16 byłem 2 godziny później.
Inny przykład. Po 14 wyjechało z LB brutto na Rozwadów, które dogoniliśmy w ... Niedrzwicy pociągiem który jechał 40 minut później. Do tego czekaliśmy jeszcze na osobówkę ze Stalowej Woli(?) Pokusiłem się o zapisanie nru loka i zaczaiłem się na niego 5 km od Kraśnika. Czekałem 6 godzin, żona chciała mnie zabić.
Żeby było śmieszniej w ubiegłym roku jacyś fachowcy z PLki poszli po rozum do głowy i chcieli troszeczkę udrożnić ten odcinek uruchamiając stację w Wilkołazie. Połazili, popatrzyli i... cisza! Powód? Koszty. Zniszczone przez złomiarzy i inny element urządzenia, budynki. Trzeba by grube tysiące jeśli nie miliony władować w remonty.
To tak dla rozrywki i podtrzymania dyskusji"
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=6662&start=15&sid=ba7c93
42119ecd63b456acb5183eabaa

Łubu dubu, łubu dubu!!!
I na kolej nie ma kasy?
16/11/2011 13:09
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
@Piotr: Coś tam jest. I jak pokazuje przykład lubelski można to co jest wykorzystywać (uwaga: trudne słowo w centrali i niektórych latyfundiach) efektywnie. Że też lubelska ekipa nie boi się tak drastycznie odstawać od PLKowej rzeczywistości ;)
16/11/2011 13:19
---.p.lodz.pl
Avatar
fastcracker
elester jest od EORów
16/11/2011 14:29 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@Olgierd Jedlina
To "coś" co tam jest i co będzie mozna wykorzystać to raczej tory i rozjazdy. No i peron dla podróżnych. Podejrzewam , że całe srk będzie nowe.
16/11/2011 17:16 Autor: Mateusz Malinowski
---.dynamic.gprs.plus.pl
@zorientowany
Wiadomo, że SRK będzie nowe, nie tylko w Wilkołazie - chciałbyś LCS na urządzeniach mechanicznych?

Ta inwestycja to swego rodzaju pilotaż związany z przygotowaniem taniego systemu SRK dla linii małoobciążonych. Wykonuje to właśnie Elester, którego projekt został uznany za najlepszy spośród pięciu konkurujących.
16/11/2011 17:21 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@Mateusz Malinowski

Ja wiem , że LCS-ów nie da się zbudować na starych urządzeniach.
Bo nie ja TO napisałem ;
..."Coś tam jest. I jak pokazuje przykład lubelski można to co jest wykorzystywać ..."
16/11/2011 17:42 Autor: ?
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pożyjemy, zobaczymy co wyjdzie firmie ELESTER... Oby nie było tak, jak na CMK...
16/11/2011 17:57
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
@zorientowany: sugierujecie kumotrze, że to świnia podłożona Grzechulskiemu, żeby różne takie Dulne Śląski wypadały mniej blado? :P
16/11/2011 18:00 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
@OJ: no właśnie. Ta efektywnosć to jak fizyka kwantowa, ale dla humanistów to faktycznie trudne i tak samo skomplikowane jak budowa ręcznego napędu zwrotnicowego ;)
16/11/2011 20:58 Autor: a
---.xdsl.centertel.pl
Uznanie dla lubelskiego zajkładu PLK. Duża inwestycja LCS i mijanka w wilkolazie , nowy peron monitoring i wiaty w niedrzwicy,nowy peron w izbicy. oprocz tego takze wymiana podkladow na naleczow -pulawy. Robi wrazenie.

Potrzebny jest nowy przystanek w zulinie linia rejowiec zawada/zamosc/.
Do stacji jest 2 km a przez srodek kolo kosciola przebiega tor.
Dodać należy że znajduja sie tu 4 miejscowosci : zulin,zagrody czechow kat i wola zulinska.
Po uruchomieniu od czerwca szynobusu do zamoscia malo kto jezdzi ,bo daleko.
Nowy przystanek mogl by to zmieniec i mieszkancy mieli by polaczenie z lublinem,chelmem,rejowcem,zamosciem oraz oczywiscie z krasnymstawie.dodatkowo w lublinie jest mozliwosc przesiadki na pociagi do duzych miast polski.
Mieszkańcy mieli by dostep do wygodnej i bezpiecznej komunikacji.
16/11/2011 21:03 Autor: a
---.xdsl.centertel.pl
Przystanek w zulinie bylby dla szynobusu wiec jest ktotszy i tanszy w budowie.
Można wybudowac peron z odzyskanych materialow,w chełmie lezy duzo plyt po remoncie peronu I /peron przesiadkowy/.
Można tez przynajmniej zrobic z plyt przejazdowych tak jak w złojcu albo ruskich piaskach.
Aby był bo jest potrzebny.
16/11/2011 21:24 Autor: aron bilioner dzięki minibusom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
LCS-y na Lubelszczyźnie nie majom sensu ekonomicznego. To nie Wielkopolska czy Chorwacja, gdzie ludzie mogą czekać na pociąg po cztery godzinie na mrozie.
16/11/2011 21:57 Autor: basy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Kilka lat temu (rok2000?) zamknięte zostały 2 stacje na odcinku Niedrzwica - Kraśnik. Konkretnie Wilkołaz i Leśniczówka. Odstępy pomiędzy nimi wynosiły ok 10 min. Powód? Oficjalnie koszty i mały ruch." Przypomnę postronnym oraz zoriętowanym, że zamykającym i obecnie otwierającym Wilkołaz był nie kto inny jak panujący nam obeznie Z. Grzechulski... chichot historii...
17/11/2011 08:49 Autor: diabelska turbina
---.cdma.centertel.pl
@basy: Leśniczówka 1994/5, Wilkołaz 2004. O otwarciu tej drugiej była mowa bodajże pół roku po jej zamknięciu.
@aron: lepiej zaczekać 4 godziny i zapłacić 5zeta i pół (REGIO Lublin - Kraśnik) niż 10 za busa.
17/11/2011 11:52 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
diabelska turbina , ludzie nie będący miłośnikami kolei rzadko kiedy czekają 4 godziny na pociąg.
Faktem jest , że jeśli korzystają z busów , robią to dlatego , bo innej opcji nie ma.
Jeśli pojawia się inna opcja - a w wypadku Kraśnika sytuacja kolei jest dobra - wielu z nich dostraja sobie rytm dnia tak , aby móc skorzystać z czegoś innego niż busy. Część z nich wybiera autobusy PKSu , ale pozostała część - wcale niemała - wybiera kolej.
O kolei warto mówić prawdę , bez przemilczania tego , co na kolei dzieje się dobrze.
17/11/2011 21:05 Autor: Tambylec
---.net.pulawy.pl
PLK lubi takie spektakle. Wydaje się jednak, że niska niezawodność urzadzeń sterowania na gruncie, a w szczególności napędów zwrotnicowych (zwłaszcza zimą) szybko zweryfikuje tę nowoczesność.
18/11/2011 00:19 Autor: diabelska turbina
---.cdma.centertel.pl
@Maciek z Lublina te 4 godziny to taki przykład ekstremalny był. W szczycie porannym i popołudniowym to max godzina. I nie do końca masz rację, bo brakuje kilku rzeczy:
- połączenia z Kraśnika Fabrycznego z Lublinem - a to jest parę tyś ludzia i kawałek tortu do wyrwania, w tym wypadku wspomniane wcześniej plany adaptacji bocznicy do FŁT
- co najmniej 1 pary pociągów wcześnie rano i późno wieczorem i 1 pary poza szczytem w godz. 9 - 12 i 17-18
- co najmniej 1 pary pociągów dalekobieżnych umożliwiających dojazd nie tylko do Lublina czy SWR ale i do Warszawy i dalej.
ale masz rację, o kolei raczej nie mówi się ostatnio dobrze. Może się to zmieni?
@ aron: wybierz się na Ruską, i stań sobie na placu tzw dworca przodem w kierunku targowiska i spójrz co wisi na budynku Hali Targowej.
Nie chce ci się? to ci napiszę: ogromniasty banner Przewozów Regionalnych z napisem: STUDENCIE JEDŹ POCIĄGIEM! i pod spodem ceny biletów do : Chełma, Puław Kraśnika, Zamościa i ... Warszawy.
Polecam!
24/02/2012 17:06 Autor: Jakub199503
---.dynamic.chello.pl
Czy ma ktoś zdjęcia stacji Wilkołaz z lat 2000-2004? Jeśli tak, to proszę mi wysłać (mój adres e-mail to jakub199503@gazeta.pl).
Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Zderzenie czołowe SKM i KM w Warszawie - zdjęcia

    Zderzenie czołowe SKM i KM w...

  • Metro: Pierwsza tarcza wgryzła się w ziemię

    Metro: Pierwsza tarcza...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Zachodnia

    Czyszczenie na Euro -...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Wola

    Czyszczenie na Euro -...

  • Ulica Puszkina po remoncie torowisk

    Ulica Puszkina po remoncie...

  • Poznań: Remont ul. 27 Grudnia na finiszu

    Poznań: Remont ul. 27 Grudnia...

 
Newsletter
by