Komentarze:
09/11/2011 15:07
Autor: Janusz1
---.centertel.pl
Zgodzę się, ale niektórzy ludzie dojeżdzają do pracy z Poznania do Warszawy np. IC Chrobry, lub IC Fredro...
09/11/2011 15:09
Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
A może by po prostu zacząć od budowania linii wydzielonych dla ruchu dalekobieżnego? Przynajmniej tam gdzie to mozliwe, a w Warszawie to jest możliwe.
09/11/2011 15:18
Autor: a
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
OMG - reformatorzy zbawcy kolei odkrywają amerykę.
EUREKA
Dawno dawno temu za siedmioma lasami,za siedmioma górami było tak:
do stolycy wcześnie rano przyjeżdżały nocne pociągi osobowe i pospieszne. Następnie był poranny szczyt pociągów dowożących do pracy (to była komuna), a następnie wjeżdżały ekspresy. Później przyszli reformatorzy i wszystko trafił szlak.
09/11/2011 15:28
Autor: emeryt
---.abp.pl
Podpowiadam tym panom.Ruch podmiejski polega na przywiezieniu ludzi do pracy i odwiezienie popołudniu do domu.I dlatego ruch podmiejski w warszawie obsługiwał Grochów i Ochota.Na zewnątrz Tłuszcz Sochaczew,Łuków, i Nasielsk.Nasielsk ,,fachowcy ,,rozwalili nie udało im się z Sochaczewem dzięki załodze.Tłuszcza nie mogli bo nie mieli wyjścia.Łuków przekazano PR-omTo dla przypomnienia panom reformatołom
09/11/2011 15:28
Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
@a: nie "szlag" ale "szlag",z niemieckiego "schlag".
09/11/2011 15:46
Autor: Sołtys
---.com.pl
Ale to już BYŁO...
W dekadzie Gierka właśnie o TEJ porze roku priorytet zyskiwały pociągi z WĘGLEM. Bo "ludzie potrzebowali ciepła". I stały sobie pociągi z ludźmi, bo węglarki jeszcze nie dojechały (max. 40km/h) do następnego semafora)... a jak już ruszyły, rozkład jazdy TRAFIAŁ SZLAG!!!
Bo faktycznie, te 5-10 minut pasażera nie zbawią... ale jak mu ucieknie "przesiadka" i sobie POczeka na następną (bywa, że i KILKA GODZIN)...
A czy po prostu nie może być NORMALNIE i WSZYSTKIE pociągi nie mogą jechać po prostu ZGODNIE Z ROZKŁADEM JAZDY???!
09/11/2011 15:53
Autor: tomasz
---.146.86.143.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Co za kolejny bzdurny pomysl....a dalekobieznych to niby ludzie nie jezdza do pracy do warszawy ???? Poranne tlk intercity z kazdego kierunku sa wypelnione ludzmi zdazajacymi do pracy w warszawie....jesli kolej mazowiecka chce uprzywilejowania to slono za to doplaci...
Jak moze byc pociag osobowy uprzywilejowany co na kazdej stacyjce sie zatrzymuje co 2-3km wzgledem dalekobieznego zatrzymujacego sie co 20-60 km ...?????
Brawo Panie Prezesie.......
09/11/2011 15:57
Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
A może wystarczy 3 tor przeznaczony tylko wahadłowo dla dalekobieżnych na Warszawa - Błonie bo do Grodziska i tak są 4 tory. A nie oszukujmy się prawie wszystkie Ex/eIC/EC jeżdżą tylko tymi dwoma trasami
09/11/2011 16:00
Autor: tomasz
---.146.86.143.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Prosze by Pan Prezes Malinowski z pkp intercity odpowiednio ustosunkowal sie do tego zaiste wspanialego pomyslu Pana Prezesa kolei mazowieckich....
Ludzie gdyby wprowadzono cos takiego...jak uprzywilejowanie pociagow podmiejskich to mielibysmy do czynienia z opoznieniami wszystkich pociagow ale do kwadratu....tak to byloby niezle domino.....
Nie tedy droga .....
09/11/2011 16:01
Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
To jest akurat prawda. W Polsce przewozy regionalne generalnie nie majom sensu ekonomicznego poza aglomeracjami - czyli w woj. wschodnich. Wyjątkiem może być np. Wielkopolska gdzie jednak naród jest prokolejowy.
Na pewno PR powinno sprzedać tabor który wozi teraz 40 osób na Lubelszczyźnie np. na Dolny Śląsk gdzie mogą przewieźć 100 osób. Na Lubelszczyźnie dodatkowo szynobusom zagrażają rozpędzone ciężarówki.
Bo obecnie wygląda to tak, że EN57 do Dorohuska wiezie 20 osób, gdy pod Wrocławiem o tej samej porze ludzie jadą 5 os/m2
W samych kolejach mazowieckich też warto byłoby zlikwidować pociągi na odc. Siedlce - Łuków, Pilawa - Dęblin, Mława - Działdowo, Sochaczew - Łowicz a zaosczędzony tabor przekazać na odc. Mińsk - Grodzisk czy Piaseczno - Legionowo w szczycie.
09/11/2011 16:11
---.aster.pl
psim
@Sołtys "Bo faktycznie, te 5-10 minut pasażera nie zbawią... ale jak mu ucieknie "przesiadka"
@tomasz "gdyby wprowadzono cos takiego...jak uprzywilejowanie pociagow podmiejskich to mielibysmy do czynienia z opoznieniami wszystkich pociagow ale do kwadratu"
Panowie, tu chyba zaszło nieporozumienie. Mowa była o uprzywilejowaniu przy UKŁADANIU rozkładów, a nie o uprzywilejowaniu na szlaku. Czyli taki Ex jechałby rozkładowo o 5 minut dłużej, jeśli już koniecznie musiałby przyjechać do stolicy w szczycie.
09/11/2011 17:00
Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
nie no poseł w IC miałby czekać na jakiegoś podmiejszczaka?
09/11/2011 18:15
Autor: tomasz
---.180.213.123.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
nie wazne czy czy przy ukladaniu rozkladu czy na szlaku...przeciez poki co nasz stan infrastruktury..ludzkie bledy..stan taboru i jego czeste awarie a do tego cos takiego jak uprzywilejowanie skladow podmiejskich..moze za kilka lat jak zostanie zmodernizowany warszawski wezel kolejowy ale blagam nie teraz...
09/11/2011 19:21
---.warszawa.vectranet.pl
krzysztof rytel
"W przepisach prawa, poza regulaminem PKP PLK, nie ma priorytetowania połączeń kolejowych - zauważył prezes Urzędu Transportu Kolejowego"
Jak to nie ma? A ustawy o transporcie kolejowym w UTK nie czytają?
Art. 30:
"2. Zarządca przydziela trasy pociągów przewoźnikom kolejowym uwzględniając:
1) pierwszeństwo przewozu osób;
2) ogłoszone plany transportowe lub zawarte umowy o świadczenie usług publicznych;
3) obowiązek wykonywania przewozu nałożony przepisami prawa przewozowego;
4) umowy ramowe w zakresie przewozu rzeczy."
Pociągi EIC nie są uruchamiane na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych, tylko komercyjnie (z wyjątkiem trasy E-65). W związku z tym nie mają pierwszeństwa.
09/11/2011 19:53
---.aster.pl
psim
@Krzysztof - w przytoczonym fragmencie nie ma nic o pierwszeństwie pociągów świadczących usługi publiczne nad pociągami przewożącymi ludzi komercyjnie. Jest tam tylko tyle, że umowy o takie usługi należy uwzględnić.
Pytanie, co to jest "ogłoszony plan transportowy"?
09/11/2011 22:32
Autor: Maurycy_
---.ntlworld.ie
a jak pojadą pociągi pielgrzymkowe to też będą miały absolutne pierwszeństwo w razie draki?
10/11/2011 09:13
Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
O ile dobrze pamiętam PKP PLK lub MI zleciło opracowanie biznes planu dla WWK w kontekście obsługi ruchu pasażerskiego - termin to chyba 2012.
Na większości szlaków do najbliższych miast powiatowych a niekiedy i dalej powinny być nie 2 lecz 4 tory. Również 3 tory do Legionowa to zbyt mało.
Na kierunku na Radom 3 lub 4 tory powinny być do rozjazdu na lotnisko za stacją Służewiec.
Na kierunku na Gdańsk 4 tory powinny być do Nowego Dworu Mazowieckiego.
Na kierunku na Poznań 4 tory powinny być przynajmniej do Błonia.
Podobnie do Wołomina, Sulejówka i Otwocka.
No i w samej Warszawie powinna istnieć zachodnia obwodnica kolejowa łącząca stacje Warszawa Gdańska, Warszawa al. Jerozolimskie,
10/11/2011 09:16
Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dziwny pomysł. Przewoźnicy powinny się dogadać między sobą w tych sprawach, a jeśli nie potrafią to o przydziale trasy powinna decydować wysokość stawki, którą przewoźnik jest skłonny zaoferować za konkretną godzinę w rozkładzie .
Ale to jeszcze nic. Obserwując trasowanie pociągów wychodzą ciekawe kwiatki. Przykładowo pociąg nr 8924 odjeżdża z Mińska Mazowieckiego o godzinie 6.29, a pociąg przyśpieszony 88162 o godz. 6.40 i wlecze się za 8924 dojeżdżając do Warszawy Wschodniej w czasie 31 minut zamiast około 26 minut. 5 minut wydłużenia czasu jazdy. Mógłby ktoś pomyśleć, że spółeczki nie dogadały się...nic z tych rzeczy. Oba pociągi należą do spółki Koleje Mazowieckie-spółki pana Radwana.
Dalej. Mińsk Mazowiecki godzina 7.45. Odjeżdża osobowy, a za nim o 7.58 odjeżdża najszybszy pociąg na linii, wytrasowany na 160 km/h 89122. Efekt jest taki, że szybki pociąg, jadąc za osobowym, przyjeżdża do Warszawy Wschodniej w ciągu 35 minut. Skromne 10 minut wydłużenia czasu jazdy. Czyżby był z Intercity? Nie nie nie. Oba pociągi są ze spółki pana Radwana. Wczesnym popołudniem powtórka z rozrywki czyli 9816 kontra 89126. Tu strata czasu na omawianym odcinku to tylko 5 minut. Przewozy Regionalne? Nie, oba pociągi nalezą do spółki pana Radwana.
Może zanim pan Radwan z panem Struzikiem zażądają uprzywilejowania dla swojej spółki kosztem przewoźników międzyregionalnych to najpierw niech spróbują rozwiązać ten problem na swoim podwórku.
10/11/2011 12:32
Autor: tomasz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wlasnie wlasnie...popieram -@podrozny 113
niech lepiej zajma sie punktualnoscia swoich skladow..bo czesto trzeba by tlk intercity czekal na jednotorowym odcinku pilawa-otwock zanim opoznialski sklad kolei mazowieckich zrobi wolny tor
10/11/2011 12:38
Autor: tomasz
---.dynamic.gprs.plus.pl
na wspomnianym odcinku pilawa- otwock to istna rosyjska ruletka...czy osobowy przyjedzie na czas do pilawy bo jak nie to my odjedziemy z opoznieniem i sami bedziemy w tlk intercity czekac na nastepnej mijance w celestynowie....
Czasem rece opadaja...ludzie klna bo cala masa ludzi jedzie na zmiane nocna na 19-ta do pracy w warszawie i to wlasnie w tlk intercity
16/11/2011 11:32
---.skarzysko.vectranet.pl
mechanior
ciekawe czy już taki sie urodził
żeby wszystkim dogodził
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.