rss facebook mail Pokaż panel
Praca
Firmy kolejowe
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Kategoria: Infrastruktura
Data dodania: 2011-10-20 13:00:50
(źródło: jar, Rynek Kolejowy)
A A A drukuj
Realizacja projektów z lubelskiego RPO

Postępuje realizacja 6 projektów kolejowych, które są dofinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 – 2013. W ramach trzech zadań wykonywane są już roboty budowlane, w innych przypadkach wykonawcy wkraczają na teren budowy lub prowadzą prace projektowe. Do wyłonienia pozostał podmiot, który wybuduje tor dojazdowy do lotniska w Świdniku.

 Fot. Rafał Jasiński Fot. Rafał Jasiński
Przyporządkowane tagi:

Za realizacje wszystkich zadań jest odpowiedzialne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji – Oddział w Lublinie.
- Obecny stan zaawansowania projektów to etap opracowywania dokumentacji projektowych oraz realizacja robót budowlanych. Zgodnie z przyjętymi harmonogramami zakończenie rzeczowe wszystkich projektów planowane jest do końca I kw. 2013 roku – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Małgorzata Kwiatkowska, rzeczniczka PKP PLK S.A. CRI Oddział w Lublinie.

Projekt, którego realizacja jest najbardziej zaawansowana, to „Modernizacja części infrastruktury technicznej linii kolejowej Nr 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk w obrębie przystanku osobowego Lublin Północny oraz stacji Świdnik dla sprawnego skomunikowania aglomeracji”. Obecnie trwają roboty budowlane wymienionych stacji. Modernizowane są układy torowe oraz budowle służące podróżnym na przystankach osobowych. Inwestycję realizuje Trakcją Tiltra S.A. w formule „projektuj i buduj”. Wartość projektu wynosi 18 185 000,00 zł, w tym w 2011r. – 17 460 000,00 zł. Prace budowlane potrwają do 30 maja 2012 r.

Jak podkreśla Małgorzata Kwiatkowska wykonanie inwestycji pozwoli utrzymać parametry techniczne linii nr 7, tzn. umożliwi jazdę pociągom z prędkością 100 km/h w obrębie post odg. Lublin Północny oraz w stacji Świdnik. Zyskają także podróżni, bo modernizacją objęto dwa przystanki osobowe. Przystanek Lublin Północny zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, zlikwidowano także niewykorzystywaną od lat infrastrukturę. Z peronu nr 2 stacji Świdnik Miasto po uruchomieniu pociągów do Portu Lotniczego, będzie można wsiadać z jego obu krawędzi.

Obecnie trwają prace projektowe przy czterech kolejnych zadaniach, również realizowanych w formule „projektuj i buduj”. Na teren budowy wkroczył jeden z wykonawców zadania „Modernizacja linii kolejowej Nr 30 Łuków – Lublin Północny na odcinku Lubartów - Lublin Północny”. Kontrakt o wartości 40 382 000,00 zł zrealizują trzy podmioty APPIA Tomasz Kazalski Piaseczno (branża liniowa), KZA Lublin (urządzenia srk) i SKANSKA S.A. Warszawa (obiekty inżynieryjne). Ostatni z wymienionych podmiotów przyjął od Zamawiającego teren budowy w miesiącu wrześniu i przystąpił do realizacji zakresu rzeczowego obejmującego modernizację obiektów inżynieryjnych, na które Zamawiający posiadał opracowane dokumentacje projektowe. Pozostałe firmy przystąpią do robót budowlanych na przełomie miesiąca października i listopada bieżącego roku. Realizacja prac ma potrwać do końca pierwszego kwartału 2013r.

Głównym celem inwestycji jest przywrócenie ruchu pasażerskiego na odcinku linii nr 30 od Lubartowa do Lublina Północnego. Po wykonaniu pełnego zakresu rzeczowego pociągi osobowe będą mogły poruszać się z prędkością 120 km/h (towarowe =80km/h, ponadto dopuszczalny nacisk na oś wyniesie 221 kN). Po zabudowie urządzeń sygnalizacyjnych i zabezpieczających na przejazdach kolejowo- drogowych poprawi się bezpieczeństwo przewozów oraz ruchu kołowego. Poprzez budowę lub zmianę lokalizacji przystanków poprawi dostęp do komunikacji kolejowej.

Na teren realizacji części prac wkroczyła również firma ATE ze Zbąszynia, która odpowiedzialna jest za realizacje zadania „Modernizacja przejazdów kolejowych w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami publicznymi na terenie województwa lubelskiego w zakresie urządzeń zabezpieczenia przejazdów”.

- Aktualnie opracowywana jest dokumentacja projektowa oraz dokonywane są odbiory przez Zamawiającego. Dnia 21 września br.. przekazano teren budowy dla wykonawcy na realizację robót budowlanych w lokalizacjach czterech przejazdów na odcinku linii od Lublina do Dorohuska oraz w obrębie stacji Krasnystaw. Zakres robót budowlanych zgodnie z przyjętymi harmonogramami zostanie zakończony do końca 2012 r. - mówi rzeczniczka CRI Oddział w Lublinie.

W ramach kontraktu o wartości 28 638 000 zł zakłada się modernizację 24 przejazdów kolejowo- drogowych w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.
- Jednym z głównych celów realizacji projektu jest odwołanie ograniczeń prędkości ruchu pociągów na 10 przejazdach, co wpłynie na skrócenie czasu jazdy pociągów na liniach kolejowych, na których zlokalizowane są modernizowane przejazdy. Na 9 kolejnych podobnych skrzyżowaniach w poziomie szyn nie zostaną wprowadzone ograniczenia prędkości ruchu pociągów, na których w wyniku zwiększającego się natężenia ruchu drogowego, iloczyn ruchu zbliża się do wartości granicznych – dodaje Małgorzata Kwiatkowska.
Efektem realizacji projektu na 19 przejazdach kolejowych będzie zabudowa nowego typu nawierzchni drogowej w ich obrębie.

Blisko rozpoczęcia robót budowlanych jest także w ramach zadania „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z modernizacją wiaduktu kolejowego i przejścia podziemnego w obrębie dworca kolejowego Lublin”. Zakłada się, że na teren budowy wykonawca (PRK EXPOL S.A. w Lubinie) wkroczy już na przełomie miesiąca października i listopada br.

- Celem projektu jest poprawa stanu technicznego zabytkowego wiaduktu kolejowego nad ulicą Kunickiego w Lublinie oraz usprawnienie obsługi pasażerów przemieszczających się w obrębie przejścia tunelowego i peronów stacji Lublin. Przedłużenie tunelu w kierunku ulicy Kunickiego umożliwi lepszy dostęp do usług kolejowych dla społeczności miasta Lublina oraz okolicznych miejscowości – mówi rzeczniczka lubelskiego oddziału PLK CRI.

Jak podkreśla Małgorzata Kwiatkowska ważnym aspektem realizowanego zadania jest poprawa przepustowości drogi pod wiaduktem oraz budowa dwóch tuneli dla pieszych pod torami. Wartość projektu jest równa 24 328 550,00 zł, w tym w 2011r. – 9 150 000,00 zł.

Na kolejny plac budowy, jakim jest odcinek szerokotorowej linii Nr 63 Dorohusk – Wólka Okopska, nie wkroczyli jeszcze wykonawcy. Projekt o wartości 29 633 400 zł „Modernizacja linii Nr 63 Dorohusk – Zawadówka Naftobaza (SZ) na odcinku Granica Państwa Dorohusk – Wólka Okopska w km 0,100 – 4,000” realizują EUROVIA Polska S.A. (prace liniowe) oraz KZA Lublin (urządzenia srk). Inwestycja jest na etapie przygotowania dokumentacji projektowej. Przekazanie terenu budowy dla robót nawierzchniowych nastąpi na początku miesiąca listopada br. Roboty budowlane mają zakończyć się najpóźniej do końca trzeciego kwartału 2012 r.

Wykonywane zadanie ma na celu poprawę obsługi towarowego ruchu przygranicznego. Ma ona zostać osiągnięta poprzez przywrócenie prędkości rozkładowej 60 km/h dla ruchu towarowego, która ze względów technicznych została ograniczona 30 km/h. Zmodernizowana zostanie także stacja graniczna, m.in. poprzez modernizację głowic rozjazdowych wschodniej i zachodniej. W wyniku wykonanych prac podniesiony będzie dopuszczalny nacisk na oś do 230 kN. Mimo wymiany nawierzchni jednotorowego szlaku przez czas trwania inwestycji ma być prowadzony ruch. Zamknięcia torowe przewiduje się nie na dłużej niż 48 godzin. Wynika to z potrzeb obsługiwanych terminali przeładunkowych.

Zadaniem realizowanym w innej formule niż poprzednie to „Budowa toru dojazdowego od stacji Świdnik do terminalu Portu Lotniczego Lublin SA. w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. W tym przypadku osobno opracowywana jest dokumentacja projektowa, którą zgodnie z umową zawartą opracowuje Mott MacDonald Polska Sp. z o.o. Prace te mają zakończyć się z końcem tego roku. Wyłoniono także wykonawcę urządzeń srk – podobnie jak w innych projektach jest nim KZA Lublin, który przed wykonaniem robót budowlanych musi przygotować odpowiednią dokumentacje projektową.

- Wykonawca robót budowlanych w zakresie robót liniowych oraz pozostałych branż zostanie wyłoniony w ramach odrębnego przetargu, którego ogłoszenie planowane jest do końca m – ca października 2011 r. po zatwierdzeniu projektu podziału nieruchomości. Wykup gruntu niezbędnego pod inwestycje planowany jest w I kw. roku 2012, natomiast rozpoczęcie robót budowlanych po zawarciu z Instytucją Zarządzającą umowy o dofinansowanie projektu – mówi rozmówczyni „Rynku Kolejowego”.

Zadanie o wartości 14 751 000,00 zł będzie polegało na budowie toru dojazdowego do Portu Lotniczego Lublin S.A. Skomunikowanie kolejowe z Portem Lotniczym od samego początku jego funkcjonowania będzie jednym z nielicznych, które odnotowano dotychczas na terenie Polski. Zaletą tego rozwiązania ma być krótszy dojazd niż innymi środkami transportu ze stolicy regionu. Na początku planowane jest wyłącznie prowadzenie ruchu pasażerskiego, z czasem jednak (po wybudowaniu terminala Cargo) również prowadzenie pociągów towarowych. Zakończenie realizacji inwestycji w terenie planowane jest na 30 września 2012 roku.
 

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
12
Komentarze:
20/10/2011 13:27 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Mam pytanie o kolejową trzydziestkę : czy są przewidziane jakiekolwiek prace torowe do realizacji na północnym odcinku tej linii , tj. od Milanowa przez Radzyń Podlaski do Łukowa?
Modernizacja tej linii na odcinku z Lublina do Lubartowa ma dać 120km/h. Akcja remontowa na odcinku : Lubartów - Parczew , dotycząca mostów i przepustów , ma dać 100km/h.
A co z odcinkiem bardziej na północ , do Łukowa?
20/10/2011 13:44 Autor: ;-)
---.tktelekom.pl
a dalej to już psy d..i szczekają
20/10/2011 14:13 Autor: Maciek
---.50.108.98
\"Projekt, którego realizacja jest najbardziej zaawansowana, to „Modernizacja (...)

Jak podkreśla Małgorzata Kwiatkowska wykonanie inwestycji pozwoli utrzymać parametry techniczne linii\"

Od kiedy to modernizacja skutkuje *utrzymaniem* parametrów technicznych? Wychodzi, że są to zwykłe roboty utrzymaniowe.
20/10/2011 15:34 Autor: lukasz
---.adsl.inetia.pl
Ciekawy jestem jak długo utrzymają się regularne połączenia pasażerskie Lublin - Port Lotniczy w Świdniku z pominięciem 40-tys. Świdnika, gdzie co najmniej połowa mieszkańców uczy się i pracuje w Lublinie. Za kilka lat okaże się że nowo budowana łącznica kolejowa wykorzystywana jest do przewozu paliwa lotniczego.
20/10/2011 22:42 Autor: basy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
lukasz; Celnie to wysmarowałeś
20/10/2011 22:47 Autor: basy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Maciek
"Modernizacja części infrastruktury technicznej linii kolejowej Nr 7..." to są perony o wys. 0,55 m a nie jak stare 0,36 m, dostosowanie dostępności peronów dla niepełnosprawnych, przebudowa uk. torowego, rozjazdy o R500 itd. Wczytaj sie kol. w tekst postu i nie,co zastanów a później pisz.
21/10/2011 15:52 Autor: akordeo
---.lublin.mm.pl
Łukaszu, przecież szynobusy na lotnisko zatrzymywać sie będą również na po Świdnik Miasto. Ale mimo wszystko po Świdniku powinny być poprowadzone tory tak, żeby nowy przystanek był jak najbliżej centrum Świdnika, ale to marzena ściętej głowy :(
22/10/2011 14:04 Autor: lukasz
---.adsl.inetia.pl
Drogi @akordeo, stacja Świdnik Miasto miejską jest z nazwy, historyczne położona jest przy pierwszym osiedlu hoteli robotniczych fabryki śmigłowców, obecnie miasto rozwija się raczej w kierunku stacji Świdnik Wschód, którą szynobus lotniskowy ominie. Są małe szanse aby stacja lotniskowa kiedykolwiek spełniała rolę stacji końcowej dla hipotetycznego układu lubelskiego SKM nawet w takcie 60-minutowym.
22/10/2011 14:17 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Jedno jest pewne : w konteście uruchomienia kursów szynobusami na lotnisko , a także reaktywacji osobówek - też na szynobusach - w relacji : Lublin-Parczew przez Lubartów , potrzeba wzmocnień taborowych kolejnymi szynobusami. Jeśli dwuczłonowe SA134 mają być przerzucone do kursowania na lotnisko , to potrzeba nowych pojedynczych szynobusów , aby kursowały osobowe do Zamościa i do Parczewa. Warto byloby też ściągnąć do Lublina parę bonanz ( o ile ich już w Lublinie nie ma) i przywrócić do służby lubelskie SU42 . Te mogłyby jeździć na osobowych do Rzeszowa.
Tak czy inaczej , wzmocnienia taborowe są konieczne.
Może przy okazji otworzy się szansa na reaktywacje : Zamość - Hrubieszów przez Werbkowice , albo ... Zamość - Stalowa Wola Rozwadów przez Zwierzyniec i Biłgoraj?
23/10/2011 07:21 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Połączenia kolejowe pasażerskie na lotnisko w Świdniku ( jak również inne pasażerskie w woj. lubelskim) nie majom oczywiście sensu ekonomicznego. Natomiast tor na lotnisko jest potrzebny dla pociągów towarowych, tego nie neguję.

Bonanza na osobowych do Rzeszowa. No ba. A może potrójna Bipa od razu?

Zamość - Stalowa Wola? A kto niby tam będzie jeździł i po co?
23/10/2011 07:22 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Takt 60 minutowy do Świdnika no rewelka mieszkańcy się popłaczą ze szczęścia że tak często, jak busy kursują co 5 minut.
24/10/2011 11:40 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Bonanzy z osobowym do Rzeszowa - ten pomysł ma sens , bo widok pełnego SA134 , czy nabitego ludźmi jak kasza skwarkami SA103 , na relacji : Lublin - Rzeszów , nie jest niczym dziwnym. W składzie ciągniętym przez lokomotywę , a zestawionym z dwóch , bądź trzech bonanz , który to skład na wielkość byłby absolutnie wystarczający na tej relacji , byłoby pasażerom wyraźnie wygodniej. SA134 ma 130 miejsc siedzących , skład na dwie bonanzy to ok 160 miejsc siedzących. To chyba wystarczy za odpowiedź.
Reaktywacja relacji : Zamość - Hrubieszów jest potrzebna , choćby po to , by mieszkańcom Hrubieszowa zapewnić skomunikowanie z pociągiem TLK relacji : Zamość - Zielona Góra . Numer relacyjny pociągu : 27100. Nadto warto byłoby powiązać osobowe : Zamość - Hrubieszów , z osobowymi : Lublin - Zamość. Relacja : Zamość - Hrubieszów jest , ze względu na prędkość szlakową , wynoszącą 60km/h , sensowna . By tą relację reaktywować , wystarczyłby pojedynczy szynobus. Można byłoby też 2 pary osobowych jadących szlakiem : Zamość - Hrubieszów , wydłużyć do Lublina , ale myślę tu o osobówkach ze szczytu ruchu - tak ze szczytu porannego , jak i popołudniowego. W wypadku osobówki ze szczytu porannego , pieczemy 2 pieczenie przy jednym ogniu : skomunikowanie z TLK 27100 i dogodny dojazd , między innymi dla tamtejszych studentów - do Lublina.
Relacja : Zamość - Stalowa Wola Rozwadów . Między Zawadą a Zwierzyńcem jest szlakowa 70km/h. Z Zamościa do Zawady - 60km/h. Ze Zwierzyńca do Stalowej Woli Rozwadów - przeplatanka 80 - 100km/h. To nie są wartości niskie. Tu powinien jeździć dwuczłonowy szynobus , choćby dlatego , że - mimo tego , iż busy jeżdżą , BUSY NIE WYSTARCZĄ!Biłgoraj może wygenerować pewne potoki pasażerskie - jak sądzę - znaczne . W Stalowej Woli buduje się filia Politechniki Rzeszowskiej , rozbudowuje się tamtejszy oddział KULu ... Ma co napędzać pasażerów , wystarczy tylko pomyśleć na kilka lat do przodu.Obecnie jedyna para pociągów pasażerskich między Zwierzyńcem a Stalową Wolą to TLK z Zamościa do Zielonej Góry i kurs powrotny tego TLK. Ruch towarowy jest w tamtych stronach coraz bardziej kapryśny. Ten szlak jest w dobrym stanie , więc na 5 par osobówek dziennie w relacji : Zamość - Stalowa Wola Rozwadów , z dwoma parami o wydłużonym kursowaniu do Hrubieszowa , byłoby czymś niesłychanie przydatnym.
24/10/2011 13:19 Autor: tomek z lubelskiego
---.dynamic.gprs.plus.pl
Maciek z Lublina"-popieram wszystko co do tej pory piszesz o liniach kolejowych ich modernizacji a co ciekawe o wielu rzeczach myslimy podobnie..
24/10/2011 13:37 Autor: tomek z lubelskiego
---.dynamic.gprs.plus.pl
Trzeba wesprzec plk takze lokalny zaklad plk w lublinie przez naszych politykow i nie tylko by wyszarpac ze tak powiem modernizacje linii nr 7 , trzeba by zmobilizowac ludzi moze znow przez Gazete w Lublinie by zrobic juz teraz studium wykonalnosci modernizacji linii z lublina do stalowej woli i jej elektryfikacje nawet za pieniadze samorzadowe a potem zawsze juz latwiej jak taka dokumentacja jest...Maciek ja tez popieram by intercity wrocilo na dawny szlak do przemysla przez lublin
24/10/2011 15:04 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.play-internet.pl
Pasażerom byłoby wygodniej, ale lokomotywa spaliłaby 10 x więcej paliwa niż szynobus. Tzn. proponujesz podnieść cenę biletów i zrobić z tego IR? Jak chcesz sfinansować tą ukochaną lokomotywę?

Relacja Zamość - Hrubieszów nie jest potrzebna, bo kursują tam busy i skończyłaby jak relacja Lublin - Zamość - czyli brak sensu ekonomicznego.

Kto niby jeździłby z Hrubieszowa do Lublina przez Zamość 3 godziny jazdy jak bus jedzie 2 godziny przez Chełm?
Rodzina kolejowa, mikole i ci co nie załapali się w piątek do Transwaya. To nie wystarczy żeby taki pociąg miał sens ekonomiczny.

Z Zamościa do Stalowej Woli kto miałby jeździć i po co? Co jest takiego w Stalowej Woli czego nie ma w Zamościu? To bez sensu. Podobnie z Zamośćia do Biłgoraja nikt nie będzie jeździł pociągiem skoro są busy co 15 minut. To absurd ekonomiczny.

W Stalowej Woli jest politechnika i KUL, ale politechnika i KUL są też w Lublinie. Kto niby miałby jechać do Stalowej Woli na studia, jak ma bliżej Lublin i lepsze połączenie bo busy co 15 minut.

TLK Zamość - Zielona Góra powinien być jak najszybciej zlikwidowany.

24/10/2011 15:32 Autor: tomek z lubelskiego
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jezdze co drugi dzien na trasie lublin-warszawa centralna od kilku lat i widzialem czesto relacje pociagu solina warszawa-lublin-stalowa wola-przemysl czasem bylo nawet pustawo ale czasem bylo dosc ciasno co jasne w okolicach weekendu...
Moi Drodzy przeciez tu chodzi o zbieranie potokow ludzi z najdalszych zakatkow kraju szybkie ich przemieszczanie do najblizszego wezla kolejowego np. KDP i dalej np. do wroclawia itp. ponadto pociagi z Y-ka maja zjezdzac na konwencjonalne zmodernizowane linie do 160 czy 200 km/h. ale to dopiero wieszcholek tego o co naprawde chodzi....chyba wiecie o dyrektywach unijnych z wiosny tego roku?
24/10/2011 15:38 Autor: tomek z lubelskiego
---.dynamic.gprs.plus.pl
Transport kolowy tak ale na mniejsze odleglosci i zasadzie mamy tu na mysli raczej naped elektryczny w przypadku aglomeracji...dalej do 2030 r 30% obecnej masy przewozowej ma byc po torach a do 2050 ok 50%...to tylko tak w skrocie...
24/10/2011 15:43 Autor: tomek z lubelskiego
---.dynamic.gprs.plus.pl
A tak w ogole to busy tez beda odgrywac znaczna role...wszystko sie przyda i bedzie wzajemnie sie uzupelniac takie sa zalozenia a jak wyjdzie zobaczymy...
24/10/2011 15:45 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
tylko pytanie ile tych osób nazbierasz. Bo jak nazbierasz tyle że z ich biletów nie starczy nawet na paliwo do SU45 to wybacz, ale po co się w ogóle w to bawić?
24/10/2011 15:46 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.play-internet.pl
Co to znaczy mniejsze odległości? No i z czego w Polsce produkowany jest prąd? Czy aby nie z węgla?

Dyrektywy unijne już różne bywały np. że Grecja nie miała być zadłużona itp.
24/10/2011 15:50 Autor: aron medrzec wielki wspanialy
---.play-internet.pl
Ja bym na początek proponował przetrenować te dyrektywy unijne w Niemczech, gdzie jest 2 x więcej samochodów na mieszkańca niż w Polsce. A może 2 x mniej?
24/10/2011 15:55 Autor: tomek z lubelskiego
---.dynamic.gprs.plus.pl
musimy tylko Panowie na powaznie zaczac ostro sie wspierac przy lobbingu u wladz centralnych w warszawie bo jak bedziemy mieli i lotnisko i kolej i super ekspresowke s17 to z naszym zapleczem turystycznym,zaglebiem rolniczym i sadowniczym a moze i gaz lupkowy dojdzie do tego bedziecie miec rece pelne roboty..a raczej Wasze busy.. bo teraz ja tak z perspektywy warszawy to po prostu mnie dobija to co widze i slysze na co dzien...wszystkie kluczowe i decydujace o przyciagnieciu kapitalu inwestycje kierowane sa do rodzinnych stron pewnych osob........
24/10/2011 16:21 Autor: tomek z lubelskiego
---.dynamic.gprs.plus.pl
zobaczcie rusza co prawda na razie mala seria ale rusza produkcja Ursusa w lublinie..nastepca dostawczego lublina przez polska firme tez jest rozkrecany...to sa na razie male inicjatywy ale maja nosnosc medialna i szanse na sukces w pewnej skali.
Jak jade do wawy to chociaz 2-3 paczki paluszkow lubelli wezme niech kumple jedza i widza skad to pochodzi albo cukierki solidarnosci...

Jak nie postaramy sie my mieszkancy regionu lubelskiego sensu largo to nikt nam nie pomoze i dalej bedziemy tylko dryfowac..a jest w nas sporo potencjalu bo jestesmy biedni..po prostu glodni wielu dobr a przy okazji miejscem do lokowania inwestycji bo mamy jedna z najtanszych w Polsce sile robocza
24/10/2011 16:34 Autor: aron bogacz dzieki kolejarzom
---.play-internet.pl
Czy Zamość jest biedniejszy od Chełma? Czy Łomża jest biedniejsza od Ostrołęki? Czy Jastrzębie Zdrój jest biedniejsze od Wodzisławia?

25/10/2011 12:23 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Nie znam konkretnych wskaźników mówiących o sile nabywczej mieszkańców tego , czy innego miasta , ale wiem , że miasta , które dysponują jednocześnie dostępem do pasażerskiej kolei i do komunikacji autobusowej - także międzymiastowej , są w lepszej sytuacji co do dostępności komunikacyjnej , niż te , które mają jedno ogniwo komunikacji masowej.
Tomku z lubelskiego ,dziękuję za poparcie.
W listopadzie ruszają obrady parlamentu. Warto będzie się przyglądać temu , co robią nasi posłowie i senatorowie , choćby przez to , by śledzić , jakie sprawy podejmują w czasie PYTAŃ W SPRAWACH BIEŻĄCYCH , jakie pomysły dotyczące kolei - zgłaszają , a także jak zabierają głos w czasie informacji rządowych i o jakie informacje sami wnoszą. Nie zaszkodzi też samemu zadawać pytań posłom i podsuwać im namiarów na źródła informacji o kolei. W ostatniej kampanii wyborczej przekonałem się , jak mało ludzie polityki o sprawach kolei - wiedzą.
25/10/2011 12:44 Autor: tomek z lubelskiego
---.180.51.41.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Maciek z Lublina wiesz co mysle ze od paru dni jest niezly poploch w lubelskim zakladzie plk sa po tych ostatnich info na temat nowych metod itp. dofinansowan unijnych do kolejowych projektow w nowej perspektywie finansowej...
Ja mysle ze Oni juz nie odpuszcza...linia nr 7 to bylaby juz ruina po 2020r...zreszta jak Pani Ewa Gugalka z centrali pkp plk sa z biura dalekosieznego planowania kiedys powiedziala ze jak bedzie juz studium wykonalnosci to nie odloza
tego na polke...bo to ok.2mln euro.....teraz jest juz tylko aby zrobic dokumentacje projektowa(200 mln zl)a potem to juz nic nie bedzie stalo na przeszkodzie by magistrala kolejowa nr 7 zamienila sie w plac budowy....
Ale to tylko polnocne okno kolejowe lbn na swiat..wazne by lbn polaczyc na poludnie z linia krakow- rzeszow-przemysl..
25/10/2011 14:23 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.play-internet.pl
Ale akurat w woj. lubelskim kolejowa komunikacja pasażerska jest na tyle zmarginalizowana, że nie ma to wpływu na gospodarkę. Przecież Chełm nie jest bogatszy od Zamościa, Dęblin nie jest bogatszy od Ryk, a Kraśnik nie jest bogatszy od Janowa.

Inna sprawa że w woj. mazowieckim też nie zaryzykowałbym stwierdzenia że Ostrołęka jest bogatsza od Łomży, a Mława od Przasnysza.

Najlepiej pokazał to strajk PR.
25/10/2011 16:01 Autor: tomek z lubelskiego
---.147.81.73.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Lubelski region jest ciezko dostepny i troche inwestorow to odstrasza....ja do dzis mam przed oczami scene z zimy 2009/2010 gdzie jadac okolo 9-00 rano pociagiem z warszawy centr. do domu..pociag jechal z bydgoszczy do lublina ale juz na warszawie centralnej mial ponad 70 min opoznienia potem na wschodnim nas jeszcze chyba z pol godziny przytrzymali ...ludzie w pociagu wariowali ze zlosci ale najlepsze co : na korytarzu w 1klasie przed naleczowem dwoch mlodych elegancko ubranych wg mnie informatykow jechali na spotkanie biznesowe jeden probowal jeszcze przekonywac ale co - po prostu wymiekli zamiast do lublina postanowili wysiasc w naleczowie bo podobno juz nie mieli po co jechac...takie bylo opoznienie pociagu....
tego nie da sie juz policzyc ile lubelskie stracilo na odwlekaniu czy to inwestycji w kolej czy w ekspresowki ...
Jak sie nie bedziemy trzymac razem to nas za kazdym razem przglosuja...moze kiedys jakis lekarz bedzie jechal do chorego obojetnie czym i np nie zdazy....
25/10/2011 21:07 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
A czy ja gdzieś pisałem że nie potrzeba ekspresówki? Potrzeba. Ale niestety mydli nam się oczy koleją i drogi się buduje we Wrocławiu ( gdzie są niepotrzebne bo tam naród prokolejowy) a u nas daje się 3 szynobusy do Zamościa wożące powietrze.

Logowanie do komentarzy
Zarejestruj
Skomentuj
Opinie zamieszczane w komentarzach pod wiadomościami na portalu są tylko i wyłącznie poglądami osób komentujących. Nie zawsze zgadzają się z poglądami członków redakcji.
Za zamieszczone treści redakcja nie odpowiada.
Twój komentarz:
Autor:
Wpisz kod z obrazka: Kod obrazkowy
  • Dworzec w Doniecku otwarty [zdjęcia]

    Dworzec w Doniecku otwarty...

  • Metro: Pierwsza tarcza wgryzła się w ziemię

    Metro: Pierwsza tarcza...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Zachodnia

    Czyszczenie na Euro -...

  • Czyszczenie na Euro - Warszawa Wola

    Czyszczenie na Euro -...

  • Wszystkie lokomotywy Intercity na Euro

    Wszystkie lokomotywy...

  • Warszawa Wschodnia jak nowa. Niebawem otwarcie

    Warszawa Wschodnia jak nowa....

 
 
Newsletter
by