Komentarze:
27/07/2011 12:52
Autor: Dziecko neostrady
---.xdsl.centertel.pl
Święta racja. Zgadzam się w 100%.
Na pewno na skur...... PO nie zagłosuje w październiku. Właśnie za Grabarczyka.
27/07/2011 12:53
---.xdsl.centertel.pl
fastcracker
to chore że politycy wszystkich opcji wykożystują wypadki,klęski żywiołowe do walki o stołki płatne z naszych podatków. HONOR,PRAWDA,ODWAGA są dla nich wyrazami obcymi.
27/07/2011 12:53
Autor: Juzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy Hofman wogóle wie o czym gada? Czy oni już wogóle oderwali się od rzeczywistości? Czy Hofmanowi poprostu się pogorszyło? Bzdura na bzdurze. Balagan owszem, ale co to ma wspólnego ze Strzelcami? Panie Hofman jedź Pan do Strzelec a potem zabieraj Pan głos bo robisz z siebie idiote.
27/07/2011 12:55
Autor: Gienek
---.play-internet.pl
Nie chce bronic tu Grabarza, ale co ma wspólnego stoczenie się wagonów z nim?
27/07/2011 12:57
Autor: stary
---.245.16.100
Wypowiedź posła jest nieco przesadzona.
Ale chyba nikt nie uważa, że z koleją w Polsce jest dobrze. Niestety, w latach rządów PO na kolei pogorszyło się znacznie. A obecny "wysiłek inwestycyjny" jest spóźniony i niewystarczający.
27/07/2011 13:16
Autor: red
---.dynamic.chello.pl
To przez PiS nie ma lata i ciągle leje!. Modlili się kilka lat temu w sejmie o deszcz i teraz non stop leje.
Już nigdy nie zagłosuję na PiS!!!
27/07/2011 13:18
Autor: kolejarz 56
---.olsztyn.mm.pl
do juzia i gienka i wielu innych owszem jest winien ponieważ to już są skutki jego rządów
27/07/2011 13:18
Autor: By1
---.dynamic.gprs.plus.pl
To nie wiecie, że Grabarczyk dorabia za rewidenta w DBSchenker Rail Polska i wczoraj zapomniał zakręcić ręcznego i podłożyć płozy?
;-)
27/07/2011 13:22
Autor: Helmut
---.protonet.pl
Wina DB Schenker. Wina kierownictwa firmy, które ma raczej mgliste pojęcie o przewozach kolejowych i dla których panowie P są wyrocznią, mimo że też niewiele wiedzą.
27/07/2011 13:31
Autor: kolega wiesław g.
---.tktelekom.pl
LUDZIE !!!!!!! TROCHĘ ROZSĄDKU !!!!!!!!Nie róbcie z tragedii kiełbasy politycznej, podawajcie fakty a nie przy okazji wypadku śmiertelnego pierzecie swoje brudy!!!!!!!!! A skoro koleją rządzą nieudacznicy to niech szanowny Pan Hofman podwinie rękawy i zapier...... do roboty i pokaże jak w ciągłej nagonce przeciw ogólnie pojmowanej kolei dbać o bezpieczeństwo.Kolej jest państwowa - a państwo to my!!!!!!!
27/07/2011 13:51
---.icpnet.pl
civic
Dla potrzeb kampanii wyborczej panu Hofmanowi polecam:
9 marca 1989 - katastrofa kolejowa w Białymstoku.
20 sierpnia 1990 - zderzenie pociągów w Warszawie, w którym zginęło 16 osób, a 43 zostało rannych. (więcej informacji)
24 czerwca 1991 - katastrofa kolejowa pod Tychami, w której zginęły 3 osoby, a 22 doznało obrażeń ciała.
25 lutego 1994 - zderzenie pociągów pod Starzynami, w którym zginęła jedna osoba, a 7 zostało rannych.
9 grudnia 1994 - zderzenie pociągów na stacji w Bednarach, w którym zginęła 1 osoba, a 66 zostało rannych.
5 maja 1997 - wypadek kolejowy na stacji w Reptowie, w którym zginęło 12 osób, a 36 było rannych.
10 września 2000 - katastrofa kolejowa w Żurawicy, w wyniku której zginęły 2 osoby, a 7 zostało rannych.
17 listopada 2006 - katastrofa kolejowa na przejeździe w Gołaszynie, w której zginęły 4 osoby a 1 została ranna.
15 listopada 2007 - katastrofa kolejowa w Polednie, w której zginęły 2 osoby, a około 20 zostało rannych.
6 kwietnia 2009 - katastrofa kolejowa w Białogardzie, w której zginęła 1 osoba, a około 25 zostało rannych.
8 listopada 2010 - katastrofa kolejowa w Białymstoku.
28 kwietnia 2011 - katastrofa kolejowa w Mostach, w której zginęły 2 osoby, a 25 zostało rannych.
26 lipca 2011 - katastrofa kolejowa w Zwierzynie, w której zginęły 3 osoby.
Wykaz pozostałych katastrof z lat 1925 - 1988 znajdzie pan na stronie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofy_kolejowe_w_Polsce
27/07/2011 13:58
Autor: nie tylko on
---.ssp.dialog.net.pl
Hofman jest największym głupkiem w PiS-ie!
27/07/2011 14:09
---.205.43.1.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
kryniczanin
Panie Hofman czy może Pan powie o ile zmniejszył PIS liczbę spółke kolejowych jak rządził w latach 2005-7? Czekam na dane.
27/07/2011 14:09
Autor: emeryt
---.abp.pl
Hofman to facet czy baba?Z wyglądu zachowania pasuje mi do opisu typu narcyz.Kiedyś na pytanie o wywiad stwierdził że nie może bo jest nie upudrowany i to ma być chłop?Niema swego zdania on wykonał tylko polecenie jego wielkiego szefa który się trochę skulił
27/07/2011 14:20
Autor: inzynier
---.9.246.48
Rzygac mi sie chce jak widze te polityczne scierwa, ktore nie przepuszcza zadnej okazji zeby wykorzystac ludzka tragedie w swojej walce o stolki. Obrzydliwe.
27/07/2011 14:33
Autor: pasażer1
---.adsl.inetia.pl
Tylko chrześcijanin z PiS tak się zachowuje, a tego w PiS dużo.
27/07/2011 14:48
Autor: sm
---.internetdsl.tpnet.pl
Głosujcie na pis to wtedy kaczor powie, że nie będzie żadnych nowych torów kładł bo niemcy z ruskimi będą po nich jeździć tam i nazad, a jak muszą to niech sobie sami wybudują. No i generalnie to chyba tylko głupek uwierzy w to, że G. i jego banda siedzą tam po to, żeby pociągi jeździły w Polsce jak należy.
27/07/2011 14:52
Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
ten Hofman jak i reszta tego PiSlamu winni zgłosić się na obowiązkowe badania psychiatryczne,
ale ten piesek prezesa zapomniał o swojej żonie i jej przekrętach w ZUS...
panie Hofman - katastrofa w Chinach to też wina PO jak i obecne ulewy w Polsce
cóż - głupich nie sieją...
27/07/2011 15:07
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gubernator Kalifornii
Właśnie tak wygląda PiSuarowski tok myślenia!!! Kompletne oderwanie od rzeczywistości, głupota, ślepota, etc. Ci co wierzą tym osłom rodem z wychodka (gdzie indziej można znaleźć PiSuary?), są równie niepoważni.
@Helmut: Panie Helmucie, panu też radzę przejażdżkę do Strzelec Krajeńskich, sprawdzenie kontraktu, kto za co odpowiada, a później seplenienie się o winie DB. Jakoś pan nie sprawdził, kto na bocznicy odpowiadał za skład? Nie? Oj żal mi pana. Strasznie dużo Macierewiczowskiego spojrzenia na rzeczywistość (rozpylane mgły smoleńskie, brak sterowania, wina Kremla i Tuska, etc). Smutne...
27/07/2011 15:16
Autor: mol
---.phlapa.east.verizon.net
Politycy wszyskich opcji doprowadzili do balaganu na polskich kolejach.Politycy widza kolej z okien swoich limuzyn i nie wiedza ze kolej jest w rozpadzie.Ciesza mnie wpisy internautow ktorzy najczsciej sie sie kloca a w tym temacie sa jednomyslni.Grabarczyk jest jednak grabarzem Polskich kolei.
27/07/2011 15:21
Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
wielokrotnie na różnych forach wypowiadałem się że durnota pisowskiej sekty sięgnęła zenitu,
te stado błaznów w temacie wypadku smoleńskiego przebiło wszystkich światowych idiotów,
ale nie przypuszczałem że naczelny pajac PiSlamu, arcycham, przydupas psychola znowu przebije te rekordy
ale widocznie można być idiotą we wszystkich dziedzinach - to nie boli...
może mój post jest ostry ale to i tak najbardziej jak można taktownie starałem się wypowiedzieć...
27/07/2011 15:26
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina
Stefan, toTy?
27/07/2011 16:15
---.warszawa.vectranet.pl
atek
A to poseł Hofman jest ekspertem w dziedzinie kolei...:??? WOW nie wiedzialem...:)) Na pewno teraz więc zagłosuje na PiS ... Jarosław ! Jarosław ! Tu jest Polska! Tu jest Polska !
buahhahahahahha no wiecej dajcie tu takich fachowców... please wiecej...!!!
27/07/2011 16:17
---.warszawa.vectranet.pl
atek
@dziecko neostrady - Ty za Grabarczyka nie na PO a ja za Polaczka nigdy na PiS...
27/07/2011 16:35
Autor: Swen
---.toya.net.pl
Panie Hoffman jestem kolejarzem z 30 letnim stażem.....z racji posiadanej wiedzy i kompetencji dobrze zapoznany z tematyką wypadków i wydarzeń kolejowych, na pewno nie jestem zwolennikiem Ministra Grabarczyka i jego polityki w sprawie transportu kolejowego ale takich bzdur o przyczynie wypadku to ja w życiu nie słyszałem. Na chirurgii też Pan się zna??
27/07/2011 16:39
Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
@Swen
facet który ma na ślepiach kaczy zad tego nie zrozumie...
też nie jestem fanem ministra Grabarczyka
27/07/2011 17:24
Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
akurat za rządów PIS jak i PO nie wymieniono nigdy tylu torów i rozjadów rocznie ile wynika z ich zużycia. Ostatni raz wymieniono odpowiednią liczbę w.... 1990 roku
Ilość takich wydatków będzie się zwiększać doputy rząd nie podzieli środków 50/50 na drogi i kolej. A dodatkowo marszałkowie przejmą linie boczne.
27/07/2011 17:53
Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Poziom niewiedzy demonstrowany w większości powyższych wpisów odpowiada poziomowi hipokryzji ich autorów. Co tu polityka ma do rzeczy? Sprawa jest ewidentna. Winien jest ten, który nie wydał koniecznych przepisów, albo ten który te przepisy złamał (jeśli takie są). Powszechnie wiadomo, że sytuacja w zakresie przepisów na kolei to jeden wielki skandal. A to niestety jest domena działalności i odpowiedzialności ministra.
27/07/2011 18:32
Autor: Paul86
---.dynamic.chello.pl
Hiena z PiS już żeruje na cudzej tragedii. W ogóle czy ten Hofman jest Polakiem?
27/07/2011 19:07
Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
@Paul86
nie obrażaj hien - to pożyteczne zwierzątka...w przeciwieństwie do zwierząt z PiS
27/07/2011 19:53
---.icpnet.pl
civic
R. W. O.: \"Winien jest ten, który nie wydał koniecznych przepisów, albo ten który te przepisy złamał (jeśli takie są).\"
Kolejne podejrzenie o bałagan, za który odpowiada obowiązkowo minister, jak to przed wyborami bywa.
Gwarantuję, że takie przepisy są, nawet w internecie. Proszę wrzucić w Google hasło "zabezpieczenie wagonów przed zbiegnięciem\". Bo wagony DB Schenker (kto jest właścicielem, nie ma zresztą większego znaczenia, chyba że przyczyną wypadku okaże się ich zły stan techniczny) zbiegły po spadku podczas rozładunku na prywatnej bocznicy spółki Wytwórnia Mas Bitumicznych Eurovita w Owczarkach i zatrzymały się na położonej 2 km dalej stacji PKP Zwierzyn. Nie pierwszy to taki wypadek w historii polskich kolei. Zdarzało się, że na zjeżdżające po spadku wagony najeżdżał pociąg pasażerski. Zdarzało się też, że nic się nie zdarzyło - tych przypadków było więcej.
Najprawdopodobniej dyżurny ruchu stacji Zwierzyn dostał informację o nadjeżdżających wagonach i skierował je na ślepy tor zakończony kozłem oporowym, za którym był jakiś barak, za nim budynek dworca, a w nim mieszkania. Wagony ścięły kozioł oporowy, przejechały przez barak i wbiły się w budynek dworca. Całą tę sytuację można sobie wyobrazić oglądając dokładne zdjęciu satelitarne (nie na ZUMI) z układem torowym stacji i miejsca, gdzie prowadzono rozładunek wagonów.
27/07/2011 20:39
Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
@civic
coś się tobie generalnie pokiciało - wymieniona przez ciebie "stacja" Zwierzyn leży na linii nr 426 i jest zamkniętym w ok 1952 roku przystankiem osobowym w km. 2.10 przedmiotowej linii /dla ścisłości podam że jest to linia Strzelce Krajeńskie Wsch. - Strzelce Krajeńskie/
nie wiem skąd wziąłeś dyżurnego ruchu ?
wagony zbiegły z bocznicy i wjechały na stację Strzelce Krajeńskie Wsch. robiąc demolkę
27/07/2011 21:20
---.icpnet.pl
civic
Maurycy - Nic mi się nie "pokiciało". Nie znam tych okolic i statusu stacji Zwierzyn, na której doszło do wypadku. Dyżurny ruchu jest moją swobodną interpretacją. Ktoś musiał zwrotnicę przestawić, by wagony zjechały na ślepy tor zakończony uporem i budynkiem stacyjnym. Może jakiś zwrotniczy, może pracownik spółki rozładowującej wagony? W każdym bądź razie wagony zbiegły z Wytwórni Mas Bitumicznych Eurovita w Owczarkach ulokowanej przy nieczynnej linii kolejowej Zwierzyn - Strzelce Krajeńskie. Pewnie złamano mnóstwo obowiązujących na kolei przepisów. Pobiegaj po internecie, chociażby wejdź na INFOKOLEJ. Tam są zdjęcia i kopia szczegółowej relacji z "Gazety Lubuskiej".
27/07/2011 21:32
Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
@civic
jeżeli dyżurny ruchu - to już stacji Strzelce Krajeńskie Wsch.
przełożył rozjazd który - jak mogę się domyślać - prowadził z linii nr 426 /bocznica Eurovita/ na kozioł oporowy, była to tzw. droga ochronna,
jedna rzecz która jako pierwsza nasunęła mi się na myśl - to dlaczego lokomotywa znajdowała się na czole składu? Skoro podstawianie składu odbywa się na torze leżącym na wzniesieniu - to lokomotywa winna znajdować się na końcu składu stanowiąc jego zabezpieczenie przed zbiegnięciem,
dlaczego dyżurny ruchu nie zareagował - nie wiem - nie znam postanowień regulaminu technicznego stacji /dz. 61 czy 62/
dlaczego ktoś wyczepił lokomotywę?
dlaczego nie zabezpieczono płozami składu?
to ustali komisja powypadkowa PKP
nie barany i błazny z PiS!!!!!!!
27/07/2011 21:43
Autor: zorientowany
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@civic
Wszystko się zgadza , oprócz tego , że droga przebiegu dla jazdy z kierunku Strzelec Krajeńskich ( Zwierzyn ) była właśnie tak zabezpieczona - na tor żeberkowy. Pytanie kto lub co spowodowało zbiegnięcie wagonów z 2 km ?
27/07/2011 21:47
Autor: darols
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@civic - Przestawienie zwrotnicy było zbędne bo układ torowy tej stacji jest taki, że wagony wyjeżdżają z bocznicy przez ten ślepy tor. Skład jest na niego wciągany i po przestawieniu zwrotnicy lokomotywa wypycha wagony na tory stacyjne. Wjazd na bocznicę odbywa się odwrotnie: lokomotywa wciąga wagony ze stacji (szlaku) na tor ślepy zakończony kozłem przy dworcu a następnie po przestawieniu zwrotnicy wpycha je na bocznicę. Dlatego wagony zbiegły samoczynnie na ten tor i uderzyły w kozioł. Innej drogi nie miały bo rozjazd jest ustawiony iglicami w stronę kozła oporowego - nawet jakby był ustawiony na wyjazd z bocznicy na szlak to by został rozpruty, chociaż węglarki mogły się wykoleić i wtedy nie staranowałyby dworca. Zgodnie z przepisami taki rozjazd łączący bocznicę ze szlakiem powinien być zawsze ustawiony tak, żeby nic z bocznicy na szlak nie uciekło i nic ze szlaku nie wpadło przypadkowo na bocznicę. Rozjazd powinien być skierowany na tor wyciągowy lub żeberko (o ile takie występują - tutaj był tor wyciągowy) i jest zabezpieczony wykolejnicą.
27/07/2011 21:53
---.icpnet.pl
civic
Moim zdaniem reportaż w "Gazecie Lubuskiej" jest genialny:
"Godzina 1.15
Przed budynkiem Gminnego Ośrodka Kultury nasz reporter rozmawia z Lesławem Chorościnem, kierownikiem Wytwórni Mas Bitumicznych Eurovia w Owczarkach, 2 km od miejsca tragedii. To z tej wytwórni ruszył feralny skład. Kierownik jest wstrząśnięty. - Niewyobrażalna tragedia - mówi.
Oto, co ustalił. - Firma rozładowująca u nas wagony z kruszywem miała awarię koparki. W czasie jej naprawy skład z siedmioma wagonami nagle ruszył z miejsca. Zobaczył to ochroniarz, który mnie powiadomił. Według jego relacji pracownicy biegli obok rozpędzających się wagonów i próbowali je zatrzymać za pomocą ręcznego hamulca, a nawet przy użyciu koparki. To im się jednak nie udało i doszło do tej dramtycznej sytuacji... - mówi kierownik Chorościn. Informuje on, że bocznica do wytwórni należy do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, której przedstawiciele byli już na miejscu, w Owczarkach.
- Sprawdzili dokumentację, sfotografowali lokomotywę. To do niej skład powinien być podłączony. Nie wiem, czy był... Nie wiem też na razie, czy pod kołami wagonów były specjalne płozy hamujące, ale na pewno przedstawiciele PKP ich przy torach nie znaleźli. Być może dlatego, że ich tam nie było, ale to dopiero się wyjaśni - mówi nam Chorościn. Jego zdaniem niemożliwe jest, żeby na tak krótkim odcinku sklad rozpędził się do 100 km/h, o czym opowiadali świadkowie. - Na pewno tory w stronę Zwierzyna mają spad, ale bardzo niewielki - dodał."
27/07/2011 21:55
Autor: darols
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@zorientowany: bocznica ma spadek w kierunku stacji w Strzelcach a ktoś "inteligenty" nie zabezpieczył składu płozami i hamulcem. Wina osób odpowiedzialnych za rozładunek i typowego polskiego: "tu mi wisizmu", "jakoś to będzie" i "na pewno nic się nie stanie już nie raz tak stały i nie uciekały". Wagony mają małe opory toczenia i nie zabezpieczone czasami uciekają jak jest nawet niewielki spadek.
Pan Hoffman to lepiej niech się zajmie pielęgnacją "chorej" małżonki i rekonwalescencją kota Alika bo mogę mu wskazać parę podobnych zdarzeń oraz innych katastrof kolejowych i drogowych z czasów rządów jego sekty i nie pamiętam aby z tego powodu Polaczek i Kaczyński podawali się do dymisji.
27/07/2011 22:22
Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
@darlos
z Twojego opisu stacji Strzelce Kraj. Wsch. wnioskuję że linia 426 od kierunku Zwierzyna wchodzi na stację rozjazdem na tor oporowy i pociąg aby wjechać na tor gł. zasadniczy musi być skierowany na tor dodatkowy /jak się domyślam/ nr 3 a następnie z tego toru może wjechać na tory zasadnicze lub na pozostałe tory dodatkowe po stronie \"parzystej\" stacji,
i chyba te 7 wagonów + lok wynika z długości toru oporowego,
27/07/2011 22:36
Autor: darols
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Maurycy: dokładnie tak. Prawdopodobnie po zamknięciu linii 426 dla ruchu pasażerskiego to przebudowano głowicę w ten sposób. Podejrzewam, że wcześniej była połączona bezpośrednio z torami stacyjnymi co umożliwiało prowadzenie ruchu pasażerskiego.
27/07/2011 22:54
Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
@darlos
tzn. że rozjazd nie był przełożony w położenie ochronne spowodowało że wagony się nie wykoleiły i staranowały budynek dworca?
27/07/2011 23:03
Autor: R. W. O.
---.222.99.94
To wszystko pachnie jakimś wyjątkowym dyletanctwem , które bierze swój początek z bałaganu w przepisach. Nie znam układu torowego tej stacji ani regulaminu jej pracy (jeśli taki w ogóle opracowano), ani regulaminu obsługi bocznicy. Różne przytaczane tu informacje są również mało precyzyjne i miejscami wzajemnie sprzeczne. Trudno więc coś wyrokować. Wydaje mi się jednak, że pochylenie pochyleniem, ale zdecydowano się na wykonanie manewru tymi wagonami niedozwoloną metoda tzw. odrzutu, przy omyłkowym ustawieniu zwrotnicy na tor wyciągowy. To by tłumaczyło b. duża prędkość wagonów i to, że lokomotywa była odczepiona.
27/07/2011 23:14
Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
@R. W. O.
na razie każda stacja posiada swój regulamin techniczny w którym znajdują się 3 działki dotyczące wykonywania pracy manewrowej w zakresie obsługi stacji czy bocznic /60, 61, 62/
i myślę że od tego kanonu odstępstwa nie ma, RTS winien być zawsze aktualizowany w przypadku dokonania jakichkolwiek, nawet najdrobniejszych zmian w stacji
z wypadku wynika że ktoś dał ciała - ale to już - jak wcześniej napisałem - ustali komisja powypadkowa PKP na szczeblu Zakładu Linii Kolejowych
27/07/2011 23:35
Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@darols ma racje odnosnie układu torowego i wjazdu na bocznice. To była linia która prowadzi do miejscowosci Strzelce Krajeńskie i dalej do Choszczna ( ponoć). Pytanie zasadnicze: kto był na tyle głupi i wydał polecenie odłaczenia 7 wagonów od reszty składu skoro lokomotywa była po przeciwnej stronie. A spadek w kierunku stacji Strzelce Krajeńskie Wschód jest znaczny. Czyżby komuś nie chciało sie koparki przestawiać? 7 wagonów raptem samo ruszyło? tam taki rozładunek jest prowadzony juz od kilku lat. chyba komuś sie spieszyło z rozładunkiem no i mamy tragedie
27/07/2011 23:35
Autor: Bert22
---.infineo.pl
Co rusz czytam o jakimś bałaganie w przepisach. Może jest bałagan, ale od zawsze RTS były i wszystko było tam napisane. I teraz zapewne też tak jest, bo w tej materii niewiele sie zmienia. Chyba działka 66 RTS.
Kwestia znajomości tych zapisów, przestrzegania i egzekwowania to inna sprawa - to robota również dla prokuratora.
A wagoniki jak ruszą to byle drewienkiem ich nie zatrzymasz, coś na ten temat wiem. :)
27/07/2011 23:36
Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ps nieprecyzyjnie napisałem - linia prowadziła za Niemca do Choszczna i została po wojnie rozebrana
28/07/2011 08:04
Autor: PLK-owiec
---.ssp.dialog.net.pl
kozioł przed przeszkodą typu budynek powinien być masywny, głowę daję , że nie był... może niewiele by to zmieniło, ale mogło uratować ludzkie życie.
28/07/2011 10:20
Autor: R. W. O.
---.222.99.94
"Informuje on, że bocznica do wytwórni należy do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, której przedstawiciele byli już na miejscu, w Owczarkach." a w kolejnym wpisie;
"ustali komisja powypadkowa PKP na szczeblu Zakładu Linii Kolejowych".
To chyba nie wymaga komentarzy. Widocznie jest przepis który taki cyrk (żeby być sędzią we własnej sprawie) sankcjonuje. Widzę, że na samym początku źle skomentowałem. Może nie to, że brak przepisów. Przepisy jak widać jakieś są ale to kpina nie przepisy.
28/07/2011 10:34
Autor: Tomcio
---.174.98.218
Ten wypadek wynika tylko z jednego. Nie z tego, że nie wybudowano nowych torów, ale z tego, że ciągle leje deszcz, za co odpowiada PIS, bo kilka lat temu modlili się o deszcz i tera mają za swoje. Myślę, że teraz PIS - owcy powinni razem z OJCEM Rydzykiem modlić się o pogodę to do podobnych wypadków nie dojdzie.
28/07/2011 13:40
Autor: jag zxy
---.dynamic.gprs.plus.pl
Co za dureń z PLK wyraził zgodę na tymczasowy punkt ładunkowy na szlaku na tak dużym pochyleniu.dlaczego lokomotywa znajdowała sie od strony Strzelec.Linia ta należy do Nieruchomości,ciekawe jak w umowie.Dlaczego nie wybudowano żeberka ochronnego na szlaku przy punkcie rozładunku. Modne jest w zakładzie zabezpieczenie wagonów na szlaku płozą na klucz,może w tej sytuacji też to stosowane. Ktoś za ten punkt rozładunku musiał
sporo zarobić. Mamy do czynienia z niekompetentnymi fachowcami, brak wiedzy i wyobraźni doprowadziło do katastrofy.Przyczyna jest prosta: niewłaściwie zorganizowany i zabezpieczony punkt rozładunku na szlaku przez Zakład Linii w Gorzowie . Niedopuszczalne jest,żeby tor nr 3 na stacji Strzelce był torem ochronnym do toru szlakowego.Prokuratura jak najprędzej powinna zabezpieczyć dokumentację z Zakładu linii aby nie było mataczenia.
28/07/2011 14:22
Autor: R. W. O.
---.222.99.94
No to mamy komplet "porządków" w tym "gospodarstwie".
28/07/2011 18:05
Autor: at
---.252.0.160.internetia.net.pl
Idąc tą metodą rozumowania, za wszystkie wypadki, które zdarzyły się w tym kraju, odpowiedzialni są wszyscy, którzy kiedykolwiek byli w rządzie.
Kontynuując myśl, rząd PiS możemy obciążyć odpowiedzialnością za średnio 50 osób, które ginie na drogach każdego miesiąca, że za swojej kadencji nie wybudował bezpiecznych autostrad w całym kraju.
Wniosek będzie równie trafny.
28/07/2011 20:05
Autor: kibic
---.ghnet.pl
Panie Hofman,właśnie słucham że za tą tragedię odpowiadają trzej młodzi ludzie,którzy rozładowywali wagony i zwolnili hamulce w tych wagonach, odczepiając je od lokomotywy.Czy przerosi pan za glupotę,którą pan wręcz emanuje?
28/07/2011 20:48
Autor: Strzelczanin
---.183.190.71.dsl.dynamic.t-mobile.pl
I tu sie zgadzam prokuratura powinna szybko zabezpieczyć dokumentacje zakładu linii w Zielonej Górze,poniewaz zaklad miesci zakład do którego należy stacja Strzelce, i tam zrobić porządek z wladzami tego zakładu.Bo podpisują umowy na korzystanie z bocznic i tylko licza sie pieniadze .Ale na bezpieczeństwo nie zwracaja uwagi -bo tam pracuja fachowcy od kolei
02/08/2011 12:55
Autor: Karol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To, że pan Grabarczyk jest nieudacznikiem w sprawach kolei to fakt. To, że nie odpowiada osobiscie ani pośrednio za wypadek na stacji Strzelce Krajeńskie to też fakt. Ale jest coś gorszego to jest to, że Pana Ministra krytykuje wyjątkowy nieudacznik. Karol