Komentarze:
21/06/2011 13:30
Autor: olewacie pasażerów i tyle!
---.ssp.dialog.net.pl
Związkowcy!
Wam w głowach tylko strajk!
A gdzie punktualność pociągów,czystość taboru ect.
21/06/2011 13:35
Autor: 7829
---.150.246.94.ip4.artcom.pl
Uuuu ale postraszyli... przez dwie godziny... przecież na codzień są bardziej uciążliwe utrudnienia gdy się jest skazanym na Przewozy Regionalne, chcieli by a boją się panowie i panie ze związków siedzący w kieszące Pani Prezes..
21/06/2011 13:42
Autor: Pracownik kolejowy
---.tktelekom.pl
A od kiedy nad punktualnością i czystością pociągów czuwają związkowcy? Przeważnie punktualność zależy od PLK-i, czasem z winy taboru i raczej sporadycznie z winy maszynisty czy też kierownika. Czustość pociągów to znów sam przewoźnik i na dzień dzisiejszy firmy usługowe jak np: CENTRUM USŁUGA. Więc co związkowcy mają do tego? Choć działają również w takich tematach. I My, zwykli kolejarze nie olewamy pasażerów więc nie wrzucajcie Nas, szarych kolejarzy, do jednego worka z Naszymi Panującymi Nam Władzami. Też Nas szlag trafia na to że nie możemy planowo przyjechać, że wysłuchujemy pretensji że wręcz na Nas pasażerowie plują. I to My mamy wiecznie dochodzenia za spóźnienia nie z Naszej winy.
21/06/2011 13:50
Autor: Kflik
---.8.104.65
a kiedy strajk domagający się nie przejmowania przewozów przez koleje samorządowe?:P
21/06/2011 13:51
Autor: Kflik
---.8.104.65
pasażer wróg kolei, strajk pomaga się go pozbyć.
21/06/2011 14:25
Autor: dfg
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Może i dobrze. Szybciej PR upadną. Ta agonia nie może trwać wiecznie, a pudrowanie trupa do niczego dobrego nie prowadzi.
21/06/2011 14:29
Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
popieram strajk kolejarzy
21/06/2011 14:47
Autor: xxx
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
no i co zaś to usuniecie to jest suka ,K .Ł
21/06/2011 15:32
Autor: Slaw
---.59.255.106
Strajk to demokratyczny instrument pracownika w walce o polepszenie swoich warunków pracy i pracy.Dziś bardzo wiele znosi polski pracownik w relacjach z pracodawcą, który często nawet nie wypłaca wynagrodzenia. Kolejarze macie poparcie tych wszystkich, którzy sami się boją lub są ubezwłasnowolnieni przez pracodawców lub panujące układy.
21/06/2011 16:16
Autor: patii
---.pl
Za dobrą pracę należy się godziwe wynagrodzenie i to jest jasne. Jednak należy zadać pytanie czy Przewozy Regionalne w obecnej sytuacji stać na tak znaczny wzrost wynagrodzenia. Myślę, że nie. Jednocześnie należy zadać pytanie: czy w spółce nie jest ukryte bezrobocie, które generuje znaczne koszty. Czas nawyższy powiedzieć, iż konieczne jest przeprowadzenie dalszych zmian organizacyjnych w spółce, które pozwolą na zwiększenie wynagrodzenia. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby część prac, które obecnie są zlecane na zewnątrz wykonywali np. maszyniści. Dlaczego nie wprowadzono na większą skalę agencyjnej sprzedaży biletów? Należy ze związkami prowadzić dialog w wyniku którego można np. wprowadzić redukcję zatrudnienia, ktora pozwoli m.in. na zwiększenie wynagrodzenia pracownikom. Jednak daję pod rozwagę działaczy związkowych jakie korzyści z planowanej akcji ostrzegawczej będzie miała spółka. Jeżeli związkowcy myślą, iż za każdym razem jak będą się domagać wzrostu wynagrodzenia to samorządy będą zwiększać dotacje do przewozów to się pewnie pomylą, gdyż po wejściu w życie nowej ustawy o transporcie zbiorowym nic nie stoi na przeszkodzie aby zamówić w miejsce pociągów komunikację autobusową, która na stałe wyeliminuje ze słabo obciążonych linii kolejowych pociągi. Związkowcy wywalczą podwyżki wraz ze zmniejszeniem zatrudnienia. Będzie tyle samo pieniędzy, które zostaną podzielone pomiędzy mnijszą liczbę pracowników. Ale pewnie w pierwszej kolejności będą zwalniani pracownicy, którzy nie należą do związków zawodowych i to nie będzie ich problem. W pełni podzielam wniosek dfg, że jest to początek końca Spółki Przewozy Regionalne.
21/06/2011 16:20
Autor: 4954
---.150.246.94.ip4.artcom.pl
Strasznie długi ten początek końca Przewozów Regionalnych liczyłem że to już conajmniej środek końca PR...
21/06/2011 16:20
Autor: patii
---.pl
Może ktoś wie jakie są oczekiwania poszczególnych grup związkowych w zakresie wzrostu wynagrodzenia to wtedy można ocenić skalę finansową na rok. Bo może to Zarząd ma winę, gdyż spełnienie oczekiwań związkowców jest możliwe do spełnienia bez konieczności podejmowania dodatkowych działań w kierunku redukcji zatrudnienia.
21/06/2011 16:21
Autor: maszynista
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W zeszłym roku słyszałem o 4 strajkach i żaden się nie odbył !!
Wydaję mi się że strajk w tym momencie jest troche nie na miejscu - właściwym posunięciem było by zastanowienie się co dalej z Przewozami Regionalnymi oraz walka o pociągi czyli nasze miejsca pracy. Widać gołym okiem że samorządowe spółeczki powstają jak grzyby po deszczu i to im Urzędy Marszałkowskie będą etapami zlecać wykonywanie przewozów. Tu jest zasadniczy problem i tym związkowcy powinni się zająć.
21/06/2011 16:59
Autor: emeryt
---.95.94.180.gl.digi.pl
referendum wiecznie był i bedzie a strajku nie było i nie bedzie na koleji w polsce to po co te jaja se robita i nagłasniata sprawe chyba chca zwiazki pokazac jacy sa wazni powodzenia zycze
21/06/2011 17:14
Autor: kolejowy men
---.lodz.msk.pl
PR powinny zostać rozwiązane, a tabor przejęty przez województwa, które i tak chcą tworzyć własne spółki, tzn. większość taboru, bo IR-y, dalekobieżne osobowe i TLK powinny zostać przekazane nowopowstałej spółce PM - Przewozy Międzyregionalne, czy Międzywojewódzkie, natomiast PKP IC powinno zająć się pociągami EX, EIC, nocnymi z kuszetkami i wagonami do leżenia rozbudowując ofertę oraz międzynarodowymi, które miały się bardzo rozwinąć po liberalizacji rynku kolejowego, co miało miejsce półtora roku temu, a jakoś specjalnie tego nie widać jak na razie. Po apelach podróżnych spółka deklarowała kilka lat temu wprowadzenie wagonów do przewozu samochodów (kiedyś były w pociągu Tetmajer z Gdyni do Zakopca i Karłowicz z Gdyni do Katowic, z tymże podobno są one przestarzałe i chciano wprowadzić nowe). Na razie jednak od dawna nic o tym nie słychać.
Może jakby był taki podział jak wspomniałem to by było lepiej w danej dziedzinie przewozów. Jeszcze wspólne bilety by się przydały. Pozdrawiam.
21/06/2011 18:11
Autor: Mateusz Cieślak
---.dynamic.gprs.plus.pl
sami sobie grób kopią..
strajk w tych godzinach to SOKiści na peronach i przepychanki z pasażerami.
Między 10 a 12 miałoby to szansę chociaż być mniej uciążliwe dla klientów...
21/06/2011 18:23
Autor:
---.tktelekom.pl
Zapewne wielu "pasażerów" będzie zadowolonych, że ponad 400 osób zostanie zwolnione w Katowicach. Będzie dużo więcej miejsca w pociągach i nie będzie ich drażnił widok kulejarzy, jak ich nazywają. UM tez będzie zadowolony, że wreszcie odpowiednio zrestrukturyzowano katowicki Zakład. Pracownicy już zmieniają związki na S, bo przecież ich dyrektor zatwierdza listy. Tyle, ze pośród tych 400 niestety ich członkowie też muszą się znaleźć. Powiększymy armię bezrobotnych na Śląsku a wszyscy będą szczęśliwi i zadowoleni.
21/06/2011 18:33
Autor: MTJ
---.play-internet.pl
Może by tak na początek pozbyć się ze spółki osób, które już dawno powinny siedzieć na emeryturze! Kolejna sprawa to taka że PR mogłyby zacząć zarabiać również w innych dziedzinach rynku mając takie zaplecze techniczne i personalne można świadczyć usługi na zewnątrz a mianowicie- usługi reklamowe, usługi turystyczne ( organizacja wycieczek szkolnych), mechanika pojazdowa i wiele wiele innych.
21/06/2011 18:49
Autor: Mateusz Cieślak
---.dynamic.gprs.plus.pl
MTJ: tyle że księgowi zazwyczaj nie mają takiej wizji. Wizję miał poprzedni prezes, wiemy jak skończył.
Śląskie pierwsze pod nim dołki kopało, teraz można powiedzieć dostają odpowiedź zwrotną ze spółki :P
Może dzięki pani Bodzek PRy dostaną kilka zleceń na pociągi wyborcze? W końcu tyle wieców będzie, tylu aktywistów trzeba będzie przewieźć.
21/06/2011 19:18
Autor: paśaźer`
---.adsl.inetia.pl
Jak Patologie Regionalne to tylko strajk;) Wszystko dobre co może to dziadostwo wyplenić z torów he,he.
21/06/2011 19:20
Autor:
---.tktelekom.pl
Ciekawe czy tak będziesz śpiewał jak za miesięczny zapłacisz ponad 2 stówki:) he,he
21/06/2011 19:44
Autor: podróżny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
POPIERAM STRAJK PRACOWNIKÓW PRZEWOZÓW REGIONALNYCH. TA GRUPA OSTATNIĄ REGULACJĘ DO PŁAC OTRZYMAŁA OKOŁO 3 - 4 LATA TEMU. INNE GRUPY ZAWODOWE OTRZYMAŁY CO NAJMNIEJ DWA RAZY \"JAKIEŚ TAM\" REGULACJE PŁACOWE. NIE WSPOMNĘ O POLITYKACH I PARLAMENTARZYSTACH.
21/06/2011 20:59
Autor: mozaika
---.ip.cybergrota.com.pl
Jeden bałagan i nic więcej ,dodawanie jakichkolwiek komentarzy mija się z celem.Jest to spółka ,która nie powinna istnieć,a jeśli już, to należy odsunąć w niej od władzy tych nieudaczników przywódców,którzy już pokazali co potrafią.To przeważnie starzy zapyziali kulejorze .którym wystarczy stary śmierdzący tabor ,byle tylko jechał.Przeważnie potomkowie kolejarskich wiejskich rodzin.Trudno wszystkich pchać do jednego worka bo jest gromadka dobrych pracowników ,ale to przede wszystkim napływ z innych spółek .A w tym molochu administracyjnym w którym niektórzy nie mają pojęcia o ortografii a cóż dopiero mówić o pracy biurowej, rzetelnie wykonywanej.Gdzie kasjerzy zostają naczelnikami sekcji,gdzie znajomości i przekręty górują na każdym kroku.Więc co złe, musi zostać wyrwane i zniszczone.W młodych prężnych głowach przyszłość.W ludziach idących z postępem ,którzy myślą o sprawie,pragną coś osiągnąc i wykazać się swoimi zdolnościami.Dać im takie możliwości .
21/06/2011 21:26
Autor: em
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PRACOWNICY W HIPERMARKETACH, W FABRYKACH PRZY TAśMIE PRODUKCYJNEJ ZARABIAJĄ LEDWO 1500 I NIE MAJĄ KOMU SIE POSKARŻYĆ. A ZWIĄZKOWOWCY TO OD RAZU SZANTAŻ, W KAŻDEJ PRYWATNEJ FIRMIE USŁYSZELIBY "JAK SIE NIE PODOBA TO ZA BRAMĄ CZAKA 10 CHĘTNYCH NA JEGO MIEJSCE". Kiedyś na tej stronie przeczytałem wypowiedź że u nas nie egzekwuję się prawa, jeżeli kolej poniesie straty w wyniku strajku to może żądać odszkodowania. Niech się związkowcy zrzucą z włąsnej kieszeni.
21/06/2011 21:27
Autor: kolejowy men
---.lodz.msk.pl
Kontynując swoją poprzednią myśl Spółka PM - Przewozy Międzyregionalne (Międzywojewódzkie) dużo łatwiej by sobie poradziła z zakupem nowoczesnych składów do 160 km/h obsługujących 2 lub 3 województwa, z którymi PR-y mają takie problemy, a tak szumnie ogłaszały ich zakup, ponieważ nie musiałaby liczyć na widzimisię samorządów, bo byłaby od nich niezależna i podobnie jak PKP IC podlegałaby pod MI i może z zarobkami też by nie było takich problemów. Powinien też być mniej rozbudowany zarząd. Samorządy miałyby swoje przewozy.
21/06/2011 21:44
Autor: optymista PR
---.tktelekom.pl
Szanowni Przedmówcy !
Powiem krótko - nareszcie będzie strajk !.
To jest patologia żeby od 4 lat nie było żadnych podwyżek w Spółce "Przewozy Regionalne".
Zobaczmy jak życie zdrożało. Czy tego nikt z was nie widzi !
Dlatego - brawo związkowcy !!!
22/06/2011 05:22
Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
ilość pasażerów spadła, więc logiczne że muszą być podwyżki
22/06/2011 11:20
Autor: zły21
---.tkk.pl
Popieram strajk jestem kolejarzem ,pracuje 35 lat na kolei mam 1400 zł na czysto ,niech pani prezes spółki przewozy regionalne zamieni się ze mną pieniędzmi .Niech wyżywi rodzinę za 1400 złotych.
22/06/2011 11:28
Autor: no coś ty
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ile chciałeś zarabiać ? 10 000zł ? Najpierw pokaż co potrafisz, a potem żądaj.
22/06/2011 20:47
Autor: PIETTERS
---.raciborz.vectranet.pl
Komentarz może być jeden , bo wszyscy mają trochę racji , tylko czy obecna sytuacja jest winą pracowników? Dlaczego ONI mają płacić za decyzje polityków którzy mają cały ten kraj w d....?! za pracę należy się normalna wypłata a za błędy ktos powinien być rozliczony a nie awansowany!! I jeszcze jedno PR_y zostały wydzielone już z garbem długów pamiętajcie o tym!
22/06/2011 22:20
Autor: kamil 12
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Od czterech lat nie było podwyżek, to wina zarówno zarządzających, włascicieli i związków.Proszę nie winić zwykłych pracowników bo zostali oszukani przez wszystkich. Tylko szkoda że wartościowi w miarę młodzi pozostawili PR otrzymując korzystniejsze posady poza PR.Między innymi były Prezes PR jak i inni w zakładach wykształceni z dobrymi pomysłami którzy nie widzieli w tej spółce przyszłości. popieram strajk bo demokracja działa w dwie strony zarówno rządzący mają prawo ale rządzeni też..
23/06/2011 22:47
Autor:
---.play-internet.pl
Co wy się tak gorączkujecie.Strajk ostrzegawczy w ostatniej chwili będzie zawieszony,rozpoczną się rozmowy trójstronne zakończone protokółem rozbieżności i po krzyku.Przecież P.Miętek nie ma do takich spraw jaj,to jest tylko krasomówca który robi sobie dupę z gęby.Tak samo zrobi strajk jak nie dał podzielić Maszynistów i tyle.Żygać się chce
27/06/2011 13:22
Autor: dżery
---.tktelekom.pl
Jeśli podwyżki w PR mają być podzielone jak w Cargo, to lepiej niech ich nie będzie! Maszyniści którzy należą do ZZM dostali po 150 złotych ( bo w Białymstoku rządzi nie Dyrektor i naczelnicy, lecz przewodniczacy ZZM). Doprowadziło to do ogromnego wzrostu napięcia pomiędzy pracownikami, oraz do jeszce większych kominów płacowych. Ciekawe jak teraz kolega z ZZM zmobilizuje maszynistów do strajku skoro sam doprowadził do podziałów.
05/07/2011 16:43
Autor: anatal
---.szczecin.mm.pl
Strajk!
Według regulaminu za strajk pracowniczy mają usprawiedliwiony czas pracy ale bez poborów.
Strajkują za darmo walcząc o swoje.
Ich dzielni przywódcy strajkowi - jak jeden mąż załatwili sobie albo oddelegowanie PŁATNE!
Ds. Związkowych albo są po nocy itd.
Strajkują bez utraty wynagrodzenia – ot takie zapobiegliwe chłopaki i dziewczynki.
Ciekawe czy się tym pochwalili swoim członkom.
09/07/2011 00:52
Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tak czytam te posty i czytam w sprawie sytuacji na kolei, zastanawiając się cóż to za fachowcy kolejowi wygłaszają swoje poglądy. Po dogłębnej analizie Waszych wpisów dotyczących tego z czym na co dzień borykają się kolejarze, jestem święcie przekonany że większość piszących na forach kolejowych nie ma pojęcia o pracy na kolei. Są nastawieni tylko ni wyłącznie na to aby kogoś obrazić, komuś dokopać, kogoś opluć. Nieważne czy prawda czy nie, ważne by zaistnieć i móc się wypowiedzieć, byle by anonimowo bo wtedy włos mu z głowy nie spadnie. Cieszę się ogromnie z tego że prawdziwi kolejarze nie dają się wciągnąć w te manipulacje. Powiem jedno jestem szefem bardzo dużego związku zawodowego. Nikt w zakładzie otwarcie mnie nie krytykuje słyszę jednak głosy że między sobą ludzie różne rzeczy wygadują. Boli mnie to, gdyż uważam że co na ucho to nie prawda, jak coś ci leży na wątrobie to przyjdź i powiedz prosto w oczy a nie rozsiewaj plot. Czytam teksty \"zwiąchole\" \"pasożyty\" wypierniczyć ich po za zakład. Pierwsza rzecz, gdyby nie te \"zwiąchole\" to szarzy pracownicy zapierdzielali by jak białe murzyny bez prawa do spojrzenia na zwierzchnika a co dopiero odezwania się w obronie swoich praw. Po drugie uwierzcie mi, ja jako szef związku tylko czekam na to gdy związki zostaną wypierdzielone poza zakład pracy. Wiecie czemu filozofowie? Odpowiem. W dniu dzisiejszym moja wypłata stanowi średnią jaką wypracowałem w zespole zanim poszedłem na urlopowanie. Koledzy wypracowujący nadgodziny mają wyższe wypłaty niż ja. W momencie wyjścia po za zakład pracy, będę opłacany jak polityk. Tak jest wszędzie na świecie. Wtedy dopiero będę wiedział że żyję. Chcąc zachowywać się i mieć postawę taką, jak oceniają zwiącholi piszący na forach, będę mógł śmiało powiedzieć \" teraz możecie mnie fiuty w trąbkę cmoknąć\". Pozdrawiam wszystkich piszących oszołomów. Żal Wam dupę ściska bo tylko na tyle was stać. Tak żyjecie i tak umrzecie, w zapomnieniu. Ja mimo wszystko pochylę kiedyś nad Wami głowę. Nie oczekujcie na dalsze posty, napisałem i na tym koniec. Pa Pa Pa