Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Największy przetarg PLK. Wielu chętnych na modernizację linii do Lublina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Największy przetarg PLK. Wielu chętnych na modernizację linii do Lublina
Fot. Rafał Jasiński
Dziewięć wniosków o udział wpłynęło w postępowaniu na modernizację linii kolejowej nr 7 od podwarszawskiego Otwocka do Lublina. To największy przetarg PKP PLK, o wartości ok. 3,5 mld złotych.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 od podwarszawskiego Otwocka do Lublina ma trwać od 2017 do 2020 roku. Przetarg na modernizację linii kolejowej PKP PLK rozpisały w grudniu. Potem nowy pełnomocnik ds. realizacji inwestycji, a obecnie członek zarządu PKP PLK Grzegorz Muszyński zapowiedział przyspieszenie modernizacji. Jednym ze sposobów do osiągnięcia celu, a także do polepszenia warunków realizacji jest podział ogromnego przetargu na mniejsze zamówienia częściowe

Długotrwałe procedury podziału zamówienia wydłużyły czas trwania przetargu i dopiero teraz poznaliśmy firmy zainteresowane złożeniem ofert. To dopiero pierwszy etap postępowania. Nie lepiej jest z rozstrzyganiem pozostałych ogłoszonych w ubiegłym roku postępowań. – Dla tych inwestycji nie zostały przygotowane dokumentacje, a rozstrzygnięcie przetargów zaplanowano dopiero na drugą połowę tego roku – stwierdził nowy prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Są firmy z Chin i Kazachstanu

Ostatecznie postępowanie podzielono na aż 8 części (od A do H). Najwięcej chętnych – po 9 podmiotów – jest na zamówienie częściowe A i B. To pierwsze obejmuje wykonanie robót modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Pilawa, a drugie – na odcinku Pilawa – Dęblin.

Obie części deklarują wykonać: Porr (Austria), PNiUIK Kraków, konsorcjum Aldesa – Poltores – Rubau – Rover Alcisa (Hiszpania), konsorcjum włosko–polsko–kazachskie Astaldi–PBDiM–CLF–Zhol Zhondeushi, konsorcjum Vias–Tesca–Electren (Hiszpania) oraz Intercor razem z PRM Mosty Łódź. Oprócz tego, na część A zgłosiły się firmy ZRK DOM w konsorcjum z Pozbud i Alusta, Budimex wspólnie z Ferrovial Agroman oraz konsorcjum Strabag – Torporjekt – BPK Poznań.

Część drugą zamówienia, oprócz pięciu pierwszych firm, chcą też wykonać konsorcja: Impresa – Pizzarotti – TSO SAS, ZUE – Strabag – PRK 7 oraz Mostostal Kraków – PKP Energetyka – Schwerbau.

Na część trzecią zamówienia, czyli wykonanie robót modernizacji na odcinku Dęblin – Lublin zgłosiły się konsorcja: Track Tec – Infrakol – Leonard Weiss – Intop, Budimex – Torpol, chińskie China NTIEC – China Railway Engineering, Trakcja PRKiI – Comsa,PRID – Strabag Hydrotech – Railway GfT, Astaldi – PBDiM – CLF – Zhol Zhondeushi, Saipem SPA – Impresa oraz firma Porr.

Hiszpanie wezmą najwięcej?

Zamówienie częściowe D – wykonanie projektów i robót modernizacji linii kolejowej nr 7 w zakresie sterowania ruchem kolejowym wraz z teletechniką i ETCS na odcinku Otwock – Lublin – chcą wykonać tylko trzy podmioty: Bombardier ZWUS, Thales w konsorcjum z DP System oraz Siemens razem z KZA i Rail – Mi.

W zakresie Linii Potrzeb Nietrakcyjnych na odcinku Otwock – Pilawa (część E) zgłosiły się firmy: Energetyka Kaliska, El–In, AB Kauno (Litwa) oraz jedno konsorcjum: Aldesa – Poltores – Rubau – Rover Alcisa.

Najmniejsze zainteresowanie wywołała część dotycząca rozbiórki i budowy budynków na odcinku Otwock – Pilawa (część F) oraz Pilawa – Dęblin (część G). Chętny był tylko jeden podmiot – i znów jest to hiszpańskie konsorcjum Aldesa – Poltores – Rubau – Rover Alcisa, które chce wykonać prawie wszystkie części zamówienia. Tylko w przypadku rozbiórki i budowy budynków na odcinku Dęblin – Lublin (część H) będzie miała konkurencję – lubelski Max–Bud.

Jest finansowanie

Zaledwie kilka dni temu Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) udzielił PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. kredytu w wysokości 250 mln euro na modernizację 171 km linii kolejowej Warszawa – Lublin. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5